Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Har du prøvd å rulle opp et håndkle fra to sider slik at det blir som et nest uten at kantene blir like høye? :) Da kan O ligge inntil uten at han ruller rundt. 

Godt å høre at dere har bedre netter! Jeg misunner dere bleier uten bæsj om natta, altså. A har begynt å våkne flere ganger om natta og har ALLTID bæsja. Og har hun ikke det, så kan jeg garantere at det blir buldring i bleien mens hun spiser... 

Og ja, dumme puppen som gir melk, altså! Det går jo ikke an å ligge og sutte uten å bli stappa, liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, maja87 skrev:

Vi får til å legg lille stort sett hver ganf etter mat om natten. Noen ganger er hun litt urolig, så da sovner hun på brystet til en av oss og så lemper vi henne på puta si når hun har sovnet. Her ammes det jo ikke for tiden, så ikke problem med at jeg sovner med henne under mating..

Æsj, den renselsen altså.. Innbilte meg at jeg ville slippe den pga keisersnitt. Men neida 😉 Også bind da.. er så irriterende. I tillegg fikk jeg faktisk utslett av de etter den første uka, var nok kombinert med å sitte store deler av dagen. Ser veldig frem til sex igjen 😂 Mistenker at han holder mer igjen enn meg, samt at bebiem ikke gir mye rom for alenetid på dag/ettermiddag, og om natten er hun jo i midten 😂 Jaja ☺

Aha! Da er det nok (dessverre?) enklere å holde seg våken ja. 

Hihi not so lucky! Jeg hater bind, intenst. Er så tett og ekkelt. Vet noen kan reagere allergisk på de som er parfymert (ja faktisk! Hva skal parfyme på høna liksom!?) med utslett :( 

Jeg har også kommet fram til at det blir lite action med han i midten 🤔 

4 timer siden, Surriball skrev:

Har du prøvd å rulle opp et håndkle fra to sider slik at det blir som et nest uten at kantene blir like høye? :) Da kan O ligge inntil uten at han ruller rundt. 

Godt å høre at dere har bedre netter! Jeg misunner dere bleier uten bæsj om natta, altså. A har begynt å våkne flere ganger om natta og har ALLTID bæsja. Og har hun ikke det, så kan jeg garantere at det blir buldring i bleien mens hun spiser... 

Og ja, dumme puppen som gir melk, altså! Det går jo ikke an å ligge og sutte uten å bli stappa, liksom... 

Ja brukte et helseteppe. Det var ikke bra nok for lille O :hoho: Vurderer å droppe nestet og bruke dyna hans slik at den delen mot meg ligger under han på en måte. Da ruller han teoretisk over på ryggen? ? 

Vi hadde en del bæsjebleier før, nå er det kanskje to dager i uka ;):danse: 

Det har vært noe som plager han i dag.. skal til jordmor i morra så hun sier vel fra hvis det er noe mer enn bare uroligheter. .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. august 2016 at 23.02, LilleMy1989 skrev:

Juhu! Winning! :nigo: 

Men det kan vel ikke være øking :overrasket: jeg har jo "spreng" før hver amming... 

Babyer har ikke økedøgn for å øke din produksjon bare, men fordi de i en periode trenger mer næring! Så selv om du har spreng kan det fint være øking. L her sov forresten kun også på siden, og kun tett inntil med hudkontakt. Jeg syntes det var kjempeskummelt! Men etter hvert som hun ble større ble det også helt greit å ligge på ryggen - heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager nå for tiden.. Byttet sjalet i en ringslynge og gleder meg til den kommer for nå trenger vi den! Veldig lite søvn på O i dag, tror han stort sett har sovet noen få 10 minutters dupper siden kl 15. :( og nå er kl 23.... Han sover nå altså, heldigvis. Noe plager han og han våkner med en gang han blir lagt ned, tydelig at det er kos og kroppskontakt som gjelder! 

O har trøske som ikke er behandlet. Vi prøvde for noen uker siden men kom til at det var bare mas. Dessverre er det blitt verre, såpass at jeg mistenker sterkt at det er det som forårsaker urolighetene hans ved puppen. Virker som han får vondt av å spise og ligger ellers ofte å geiter og amatører og liksom gnir tunga mot gommen. Han har vært generelt urolig de siste dagene i tillegg. Ammingen virker verst idag og jeg får jo vondt av han for han virket skikkelig sulten men klarer ikke spise skikkelig :( Heldigvis våte bleier så han får i seg "nok" sånn sett men hvis det ikke blir bedring innen ut dagen i morra så blir det tur til lege... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig :( Men det gir motivasjon til å gjennomføre behandlingen i det minste. Det er nemlig litt styrete og ikke særlig gøy for mor å måtte tvinge i han medisin når han synes det er ekkelt... :snurt::baby: Jeg smører meg med Canesten, slipper å vaske det vekk før amming. Kanskje det gir han bonusbehandling? 

.......

Det er så rart å føle seg så flott og så dvask på samme tid! 

Jeg var, og er fortsatt, ca 25kg overvektig før jeg ble gravid. Nå føler jeg at jeg blir lettere for hver dag og det vises også på vekta. Det går foreløbig i den normale farten for fullammende og jeg har gått ned ca 1 kg på en mnd. Graviditetskiloene forsvant etter 9 dager. Håper virkelig det fortsetter slik og at kroppen kommer til sin rette vekt nå! Jeg spiser ikke akkurat sunt heller, mye sjokolade etter fødsel :fnise:  Men jeg spiser nok mindre mat totalt fordi O har en tendens til å våkne hver gang jeg skal spise... Spesielt middag. Slår aldri feil! 

Jeg kan jo ikke forsette å spise sjokolade hver dag heller, og nå kan jeg jo begynne å bevege meg igjen i tillegg! Veldig spent på hva som skjer da! Kommer jeg til å rase ned? :nigo: (Alt med måte seff). Det virker nesten sånn når jeg allerede går ned uten å gjøre noe annet enn å amme. Jeg bruker faktisk noen klær fra før jeg ble gravid nå (de som er ammevennlige...) og buksa som ikke har passet siden før jeg ble gravid er snart passelig igjen! :jepp: Eneste som gjenstår er at den er litt trang over magen så det er ubehagelig men den går igjen altså! 

Jeg nekter å ha en slik graviditet til og derfor må jeg virkelig komme meg i bra form! Nekter å ikke kunne bevege meg og skal gjøre alt for å kunne være aktiv hele veien. Forhåpentligvis så unngår jeg også sva dia.... blæ. Jeg vil nyte neste ike bli deprimert liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gir jeg opp og slutter og stresse. Vi samsover! Det er det jeg (endelg! ) har funnet ut at fungerer best for oss. Han sover da helt inntil meg og siden vi sovner under amming så blir det på siden eller halvveis på siden. Men iom at jeg ligger der så ruller han ikke over på magen. Vi kunne spart oss å kjøpe seng til han :fnise: Noen netter husker jeg ikke når han har spist fordi jeg bare kobler på og så sover vi videre. Bruker å være flink til å huske å bytte side men ikke alltid. 

Jeg må bare slutte å stresse og tenke over alt hele tiden. Det er bare å ta på han det jeg liker best selv om andre ting blir mindre brukt, det går bra å ikke rullere håndklær i hylla og vi kan sove sammen slik om det funker! Så utrolig deilig å slippe disse tingene og tankene! Jeg har en egen evne til å slite meg selv ut tror jeg..  

Vi begynner snart med barseltreff her. Der skal bli godt å komme seg mer ut og være sammen med folk i samme situasjon. Savner å være sosial, og for all del liker å være sammen med venner som ikke er i samme situasjon, men det blir godt og avslappende tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm cappuccino? Skeptisk ;) 

Så deilig at du slipper det stresset. Psykisk stress er minst like utmattende som fysisk. Jeg blir kvalm og syk hvis jeg har for mye på gang oppi hodet. Dette med soving er typisk sånn som "fleregangs" snakker om at de skulle ønske de visste med første ungen. Ikke tenk på å gjøre alt etter boka, gjør det som passer for deg :) Men alt nytt er jo superskummelt, så det tar jo tid å finne ut hva som funker uansett. Nå vet jeg ikke hva jeg snakker om, jeg er høy på koffein og Nugatti. Bla bla :fnise: Best å trykke send nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam nam! Jeg har lyst til å begynne å drikke kaffe igjen, er noen år siden, og cappuccino er jo så godt! Veldig godt som iskaffe også altså :P 

Forferdelig slitsomt er det. Travelt å tenke på alt alltid istedenfor å bare chill!! Det er mitt råd, bare chill. Tilslutt vet jeg jo ikke hva jeg tenker lenger og blir fullstendig handlingslammet. Da er det jo gått for langt.. 

Jeg stresset noe voldsomt med at han skulle sove på ryggen, vi har for myk madrass, egen dyne osv. Det funker ikke! Jeg må bare ha på meg genser når det blir kaldt og så har jeg dyna mellom beina og under armen. Da drar jeg den ikke opp og han klarer ikke sparke den oppover (det hadde han jo ikke klart uansett). Han sover best inntil og det gir mer søvn til oss. Men det har vært dritskummelt som du sier, tør jo ikke gjøre noe annet enn å prøve å følge anbefalingene i starten. 

Jeg har sjokolade med stawberry cheesecake inni :ninja: Den kostet 40kr for en liten plate :nigo: Sjokogasme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er mammaen og det er du som vet best hva som funker best for deg og ditt barn. 
Det er så mange retningslinjer og råd der ute at man blir jo helt svimmel bare av å skumme igjennom og man blir i alle fall schizofren dersom man skal følge alle! 
Prøv deg frem og stol på deg selv er det beste rådet jeg har fått i alle fall ;)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra løsning å gjøre det som fungerer best for dere 👍 Vi samsover med bebi i mellom oss, helt mot retningslinjenen. Har egen dyne over henne da, men av og til tar en av oss henne inntil seg. Går så bra så 👍 Skal en del før de plutselig havner på magen tror jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Det er du som er mammaen og det er du som vet best hva som funker best for deg og ditt barn. 
Det er så mange retningslinjer og råd der ute at man blir jo helt svimmel bare av å skumme igjennom og man blir i alle fall schizofren dersom man skal følge alle! 
Prøv deg frem og stol på deg selv er det beste rådet jeg har fått i alle fall ;)  

Det er jo ikke alltid det er slik dessverre... men jeg håper og tror at jeg er såpass oppegående at jeg faktisk vet hva jeg gjør :P Takk skal du ha :) 

54 minutter siden, maja87 skrev:

Bra løsning å gjøre det som fungerer best for dere 👍 Vi samsover med bebi i mellom oss, helt mot retningslinjenen. Har egen dyne over henne da, men av og til tar en av oss henne inntil seg. Går så bra så 👍 Skal en del før de plutselig havner på magen tror jeg? 

Her er det alt ettersom hvilken pupp han har fått :P Vi ligger jo så annenhver gang så er han i midten. Men han er alltid inntil meg og under min dyne. Det gir mest søvn for oss, bare koble på og sove videre :nigo: 

Ikveld blir det kjærestekos med biff og senere ost og kjeks (null :vin::() :hoppendeglad: Først må jeg bare sove litt :

Det ble ikke soving sa O...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter helveteshelgen (veldig lite søvn) har lille O sove 5-6 timer i strekk de to siste nettene :hoppendeglad: Sovner rundt 23 og våkner mellom 4 og 5.... Hurra! Tør jeg håpe på et mønster!! :sjokk: Det hadde vært usannsynlig digg! I natt våknet han ca halv 5 og var våken til 6. Jeg våkna igjen rett før 7, han fikk påtår, mannen stod opp og jeg skulle sove videre. den gang ei :( Jeg var sulten, våken og håpet på noen timer alene før Lillemann ville stå opp. Han sover forøvrig enda, kun avbrutt av 3 amminger (siden 7, nå er kl 12.30 :P), ett bleieskift og litt kos. Rake motsetningen til i går med andre ord. 

Så litt matsnakk. I går laget jeg Pizza Parma! Å som jeg har savnet deg! nydelig parmaskinke, parmesan og pinjekjerner :hjerte: Laget hele greia selv med italiensk bunn og hjemmelaget saus ;) Poeng til meg. Dritgodt! Idag blir det ikke så avansert, fiskekaker (de fiskeburgerne med 80% fisk elns) med potetmos og muligens raspet gulrot. Ingenting hjemmelaget :hoho: men godt og sunt. 

Nå er huset strøkent og nyvasket (ikke av meg, det er kanskje beste delen!) og jeg skal bake boller! Fått skikkelig *lage mat og bake* dilla :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er digg!! Krysser fingrene for at O fortsetter i det sporet! Vi har en annenhver dag-greie på gang: annenhver dag er sovedag og våken-men-overtrøtt-og-grinete-skal-hvertfall-ikke-sove-dag. 

Kommer og spiser middag hos deg en dag, jeg. ;) Pizza parma, takk! :spise: Haha, vi spiste fiskeburger med potet og raspet gulrot til middag i går ;) Det var faktisk skikkelig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem! Langt unna? Når skal den være klar?? 

Det er egentlig noe sånt her og altså... Nå har han sovet hele dagen bortett fra våkent på tilsammen 2 timer... I HELE DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på om denne natten din har vært like fin og gleder meg til februar når jeg også kan nyte en ordentlig pizza Parma igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overivrig her.. 

Forventet egentlig ikke annet når han sov hele gårsdagen. Altså hele. Fra morgen til kveld. Kun avbrutt av amming og et par bleieskift. .. 

Den pizzaen er dødsgod og dritenkel å lage ;) elsk! Laget ekstra saus som ligger i fryseren ;) Den er med grønnsaker men er stavmikset så E ikke merker dem. Hun spiser nemlig ikke grønnsaker i det hele tatt :sjokk: 

Nå skal jeg på cafe og drikke cappuccino :hjerte: før jeg får besøk! Gøy dag med andre ord! :nigo: 

.....

Tmi: jeg har hatt EL-symptomer et par dager... Det glemte jeg å skrive i går. :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...