LilleMy1989 Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #701 Del Skrevet 3. desember 2015 Tror det er ganske lange køer I det offentlige her. Og jeg har en som jeg går til Men tar det opp på første kontroll antakelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. desember 2015 #702 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg jobber i restaurant så har i likhet med deg en fysisk aktiv jobb. Hadde heldigvis et relativt samarbeidsvillig bekken nesten hele svangerskapet men de siste par månedene ble det etterhvert veldig utfordrende. Fikk litt tilrettelegging i form av bla. en kontordag men som du sier så er det jo begrenset med hvor mye man kan tilrettelegge i enkelte jobber. Endte opp med å bli gradvis sykemeldt startet med 20% når jeg var rundt 7mnd og økte etterhvert som behovet meldte seg. Forstår godt at du kjenner på dårlig samvittighet og at kolleger må ta hensyn osv, men du må tenke på deg selv og ikke minst den lille inni deg. Det er bare snakk om noen måneder, og det er bedre å være føre var nå og ta hensyn til din egen kropp, enn å overbelaste og måtte slite med skranglete bekken eller andre plager etter at baby er ute også! Hvis jobben din ikke kan tilrettelegge bra nok for deg så kan du ha krav på svangerskapspenger isteden for sykepenger, ta det opp med fastlegen din så kan du sikkert få noen råd om hva du burde gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 3. desember 2015 #703 Del Skrevet 3. desember 2015 Hvis det er låsning og ikke løsning kan det være lurt å gå til kiropraktor, slik at man får knukket opp/løst opp låsningen Jeg har begge deler, så jeg går til både fysio og kiro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #704 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg jobber i restaurant så har i likhet med deg en fysisk aktiv jobb. Hadde heldigvis et relativt samarbeidsvillig bekken nesten hele svangerskapet men de siste par månedene ble det etterhvert veldig utfordrende. Fikk litt tilrettelegging i form av bla. en kontordag men som du sier så er det jo begrenset med hvor mye man kan tilrettelegge i enkelte jobber. Endte opp med å bli gradvis sykemeldt startet med 20% når jeg var rundt 7mnd og økte etterhvert som behovet meldte seg. Forstår godt at du kjenner på dårlig samvittighet og at kolleger må ta hensyn osv, men du må tenke på deg selv og ikke minst den lille inni deg. Det er bare snakk om noen måneder, og det er bedre å være føre var nå og ta hensyn til din egen kropp, enn å overbelaste og måtte slite med skranglete bekken eller andre plager etter at baby er ute også! Hvis jobben din ikke kan tilrettelegge bra nok for deg så kan du ha krav på svangerskapspenger isteden for sykepenger, ta det opp med fastlegen din så kan du sikkert få noen råd om hva du burde gjøre. Jeg er helt enig med deg i det meste du sier Det er bare det at jeg heller vil være sykemeldt/svangerskapspenger enn at det skal bli vanskelig å ha meg på jobb. Vi er ganske avhengig av at de som er på jobb drar lasset Jeg vet jo at det jeg ikke gjør faller på andre som får det i tillegg til egne oppgaver... Men altså detter nok noen mnd fram i tid og jeg kommer til å ta opp svangerskapspenger eller slikt med legen etter nyttår bare for å ha nevnt det. Jeg har jo også nevnt bekkenet tidligere og tror at min lege er veldig grei og ha lav terskel for å avlaste meg Hvis jeg går en hel dag på jobb så har jeg problemer senere altså... Vi får se hvordan dette blir. Jeg har jo hatt rygg/bekkenproblem tidligere i tillegg til belastende jobb så det er vel lettere for at jeg får problemer. Hvis det er låsning og ikke løsning kan det være lurt å gå til kiropraktor, slik at man får knukket opp/løst opp låsningen Jeg har begge deler, så jeg går til både fysio og kiro Jeg gikk mye til kiropraktor tidligere pga bekken/rygg og var veldig fornøyd med henne Nå har det seg slik at fysio og kiro er på samme lille senteret her i bygda (altså en klinikk med to kiro og en fysio) så når jeg er til behandling med fysio så henter han bare kiro inn for å knekke opp Veldig praktisk med små forhold Så det blir litt tverrfaglig behandling ----------------Ellers så er jeg sliiiiten Men tenk! Snart 8 uker! Vi er skikkelig lykkelig over at det går fremover her, tenk nå er det ikke lenge til ny ul Håper vi får bilder og video Planen var å fortelle nærmeste familie på julaften (med videokonferanse for de som ikke er der) ved å vise ulvideo eller bilder Tror det blir skikkelig fint. *gjespoverogut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. desember 2015 #705 Del Skrevet 3. desember 2015 Ja det var akkurat det jeg mente! At det er bedre at du tar vare på deg selv og heller blir sykemeldt og de kan få inn vikar, enn at du skal 'kjempe' deg gjennom dager på jobb med det resultatet at du gjør alt litt halvveis fordi det er alt du orker, og de andre da må jobbe dobbelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #706 Del Skrevet 4. desember 2015 Aha! Da er vi nok enig Greit nok at graviditet ikke er en sykdom men gravide bør få ha et roligere tempo og ikke stresse eller ha smerter bare fordi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. desember 2015 #707 Del Skrevet 4. desember 2015 Graviditet er ikke en sykdom, men alle bivirkningene og plagene man har er jo det! Om du har spysjuka reiser du ikke på jobb, så hvorfor er det liksom ikke da akseptert å være hjemme om man spyr fordi man er gravid? Og hadde du hatt plager med bekkenet utenom graviditet så er det jo klart at du hadde fått en sykemelding av legen for en periode og hjelp for bedring Såååå koselig at dere skal dele nyheten på julaften altså Det blir litt av en julegave det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #708 Del Skrevet 4. desember 2015 Enig Sjela og jeg håper virkelig de blir glade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. desember 2015 #709 Del Skrevet 4. desember 2015 Det blir de helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 8. desember 2015 #710 Del Skrevet 8. desember 2015 Åååh, så fint å kunne dele nyheten på julaften! For en julegave! Enig med de andre i forhold til at det viktigste er å passe på seg selv. En venninne sa det så fint; det blir jo ikke sånn at du får slappe av når du er ferdig heller akkurat! Godt poeng ... Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #711 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg blir veldig overrasket hvis jeg får slappe av med en bebis i hus Ha en fin dag du og frosken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 10. desember 2015 #712 Del Skrevet 10. desember 2015 Jippi for 8 uker Du får ta vare på deg selv, og lytte til kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #713 Del Skrevet 10. desember 2015 Ja hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #714 Del Skrevet 10. desember 2015 Lurer på om jeg har fått spysyke eller noe??? Var ikke særlig kvalm men kjente plutselig (hadde noe ubehag først) !at jeg måtte komme meg på do for nå gidder ikke magen holde på maten... *detaljer* Det var nesten sånn prosjektil. Fikk jo ikke puste omtrent. Ikke stoppa det før det var helt tomt heller... spiser ikke mer gulrot med Holidaydip for å si det sånn. Blærkl! Kjent meg uvel I magen etterpå som at jeg kan komme til å kaste opp igjen og gikk nettopp på do for det kjentes sånn ut. Ble ingen frokost idag likevel..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. desember 2015 #715 Del Skrevet 10. desember 2015 Spysyke eller gravidspying :/ Hvis det er sistnevnte, så krysser jeg fingrene for at du ikke blir mye plaget av det. Jeg kunne plutselig også bli sånn at jeg ikke klarte å holde på maten og måtte løpe å spy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. desember 2015 #716 Del Skrevet 11. desember 2015 Uff, dette høres mer ut som spysyke enn graviditetskvalme? Uansett helt forferdelig å være kvalm og spy. *Grøss* Håper det slipper taket relativt kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 11. desember 2015 #717 Del Skrevet 11. desember 2015 Goood bedring! Uansett årsak er det grusomt å være syk og kaste opp, men omgangssyken går fortere over! Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. desember 2015 #718 Del Skrevet 11. desember 2015 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 11. desember 2015 #719 Del Skrevet 11. desember 2015 God bedring LilleMy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #720 Del Skrevet 11. desember 2015 Det var liksom bare den gangen. .. pluss brekninger morgenen før :( Siden så har det vært vanlig kvalme bare :) Takk alle Vi har funnet ut at etter ul neste uke så kjøper vi sånn belte til gravide. Beltet ligger liksom ikke rett på meg og magen virker å vokse fra hoftene, det er hvertfall I trusekanten det er begynt å stramme :p Tør ikke kollidere uten beltet skikkelig på plass *grøss*! Kjenner at jeg er skikkelig ferdig denne fredagen så det skal bli godt med ei god natt søvn! God helg til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå