Gå til innhold

Biomor vil ikke at jeg som stemor skal være alene med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der fikk jeg forklaringen på hvordan noen finner på å bruke et så kaldt og klinisk begrep som "biomor".

Det heter mor... Du er stemor.

Anonymous poster hash: 5275b...41b

Det er ikke feil å bruke biomor, dette betyr biologisk mor, så hvordan blir det feil?

Hvorfor er ordet "stemor" mer riktig?

Jeg skjønner meg ikke på mange!

Biomor har ikke noe med dette å gjøre, med mindre det er barna som ikke vil være alene med deg (tviler).

Samboeren din må bare slutte å fortelle henne om han skal noe, hun har ikke noe med det.

Stemoren til barna mine, er alene med barna, hun er en snill og søt person, så jeg forstår ikke hva denne mammaen vil oppnå med det kaoset hun skaper, for det er jo nettop det det blir, kaos. Og mest for barna som ikke fortjener å flyttes hit og dit i utganspunktet, ikke mer enn nødvendig i så fall.

Anonymous poster hash: ed86d...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forlvrig burde moren være litt mer fleksibel. Men slutt å kalle henne "biomor".

Anonymous poster hash: 5275b...41b

Biomor er bare en forkortelse av biologisk mor. Det er et helt vanlig ord å bruke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke vil at du skal være alene med barna fordi du kaller henne biomor.



Anonymous poster hash: a4aeb...4a8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at hele denne tråden skal spore av og handle om uttrykket biomor.

Yes, det gjorde den!



Anonymous poster hash: ab17b...eaf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg forklaringen på hvordan noen finner på å bruke et så kaldt og klinisk begrep som "biomor".

Det heter mor... Du er stemor.

Anonymous poster hash: 5275b...41b

Men ts er også mor. Hun er mor og stemor. Og mor er mor. Om ts skriver mor kan hun like gjerne omtale sin egen mor, som jo er naturlig om noen skriver mor.

Hun kunne skrive "Stebarnas mor vil ikke at jeg..." Eller "Moren til stebarna mine vil ikke at jeg..." Eller hun kunne skrevet "Mor vil ikke at jeg skal..." Det enkleste er å skrive "Biomor vil ikke at jeg skal..." Da biomor faktisk er et begrep som blir mye brukt skriftlig for å omtale en som er biologisk mor til et bestemt barn.

Barnas far stakkar, han får ikke være far en gang. Han er kun BF. Og det til og med om foreldrene er sammen, så blir han omtalt som BF.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, typisk kvinnfolk, henger seg opp i et ord som om det skulle hatt noe med saken å gjøre.

Det skrives for øvrig "Vi ønsker å likestille barna"

Siden det nå handler om helt andre ting enn saken likevel.



Anonymous poster hash: ab17b...eaf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På et sett skjønner jeg moren. Jeg som mor vill aldri i verden latt ungene være alene med noen jeg ikke stole 110% på, og jeg ville respektert det om min partner mente det samme. Et barn er det kjæreste man har, og selvom du har god kontakt med pappaen betyr ikke det at mor stoler på deg mer enn på en hvilken som helst annen kvinne.



Anonymous poster hash: c1a37...5e0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Hva som foregår hos far når barna er der har vel ikke "biomor" (?!) noe som helst med så lenge det ikke utsetter barna for noen form for fare. Jeg ville bedt henne passe sine egne saker. Skal far begynne å bry seg med hvem som treffer barna når de er hos henne da? Argh jeg er så lei disse herskesyke mødrene.

Endret av iGirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Dette kan faktisk ikke denne moren bestemme, det er ikke hennes avgjørelse. Om far mener barna kan være alene med deg(noe jeg tar som en selvfølge at han mener) så har ikke moren noen med dette.

Hvorfor hører far på dette, han må jo banke i bordet, ikke la henne styre.

Er rystet over holdninger folk har til stemødre her, når skal voksne begynne tenke på barna og ikke sitt knuste ego.

Jeg er så overlykkelig for at mine har en stemor som bryr seg i dem og tar vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barnas mor burde tenke seg litt om. Kanskje hun ville følt seg tryggere på deg om dere fikk en slags relasjon? Be henne inn på kaffe når hun leverer barna, Vær velvillig mot henne! Jeg inviterte min eks sin nye kjæreste på kaffe da det ble alvor mellom henne og eksen min, fordi jeg ville vite hva salgs kvinne barnet mitt skulle forholde seg til der. Jeg ble veldig glad da hun og barnet mitt dro på shopping sammen og at de finner på ting hvis pappaen er på jobb o.l, og for at hun bryr seg om barnet mitt. Så tillit begge veier er viktig. Lykke til! Håper det ordner seg til det beste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas mor har egentlig ikke noe med hvordan dere organiserer dagene når barna er hos dere.

Selvfølgelig er det jo greit om å unngå unødvendig konflikt, men ikke greit at en utenforstående blander seg inn i organiseringen av hjemmet ditt.

Rådet om å få til en samtale gjennom familievernkontoret kan være en god løsning.

Da blir det klarere hva som er ment, og hva hun må bare leve med.

Angående biomor, synes jeg det er et helt greit begrep. Det er endel brukt i tilknytning til adopsjon. Der er jo biomor ikke den faktiske mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mor ny kjæreste? Sender hun barna til dere (far) hvis hun skal på trening? Tviler

Anonymous poster hash: 81103...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det et vondt brudd? Er hun sint på deg for at det ble slutt mellom henne og mannen din?

Tror/synes hun at du er en uansvarlig omsorgsperson? Har du gjort noe som hun synes er uakseptabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På et sett skjønner jeg moren. Jeg som mor vill aldri i verden latt ungene være alene med noen jeg ikke stole 110% på, og jeg ville respektert det om min partner mente det samme. Et barn er det kjæreste man har, og selvom du har god kontakt med pappaen betyr ikke det at mor stoler på deg mer enn på en hvilken som helst annen kvinne.

Anonymous poster hash: c1a37...5e0

Barna er 9 og 12 år. De er til og med alene sammen og hver for seg i noen timer, uten voksen supervisjon. Og sammen med andre barn. Og hjemme hos venner med venners foreldre i huset.

Mor er fullstendig urimelig her, med mindre far tilbringer store deler av hver kveld i barneukene på jobb, på trening, i møte osv og ikke har særlig samvær med barna selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon. Her kan fint mor si at barna heller får være hos henne hvis det er slik at far ikke har tid.... Om far skal i et møte på kvelden e.l så må vi tie om det til mor, for hun blir nesten hysterisk fordi barna da blir hjemme med meg. Dette er jo bare vanvittig!! Han er jo mye sammen med barna sine, men noen ganger så må far ut på ting slik mor må av og til også. Derfor er det flott å være to voksne i et hjem :-)

Anonymous poster hash: b143e...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest morhjertegod

Men hva er årsaken til at disse mødrene ikke vil la stemødrene ta del i barna, eller la de være alene med dem?

Min mann gikk fra meg med to småbarn pga av ny dame og lang tid med utroskap. Han flyttet rett fra meg inn til denne dama, som også hadde barn.

Selv om dette var tungt for meg, så må man faktisk svelge kameler for barnas skyld. Selv om jeg var såret, så var jo ikke dama en dårlig mor. Vi er ikke bestevenniner, men vi oppfører oss, samarbeider og snakker ikke dritt om hverandre.

Mine barn er veldig glad i sin stemor, hun tar godt vare på dem, det er det viktigste, ikke hva jeg mener om henne.

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biomor er bare en forkortelse av biologisk mor. Det er et helt vanlig ord å bruke

Jeg synes biomor skaper en voldsom nedvurdering av mor som faktisk mamma, fordi det også brukes om adopsjon, og der er ikke biomor lenger barnets juridiske og rettmessige mor. Så når stemødre kaller moren biomor, tenker jeg at de prøver å opphøye sin egen stilling og nedvurdere morens.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet biomor er helt unødvendig. Virker som det stort sett brukes av stemødre som mener de har/burde ha minst like mye å si som mor....

Når det kommer til trådens tema så er vel spørsmålet heller hvor ofte far er borte? Foreldre som har valgt delt bosted for sine barn burde prioritere barna den tiden de har dem. Ellers burde barna få bo fast hos den forelder som faktisk prioriterer dem, og ikke alt mulig annet. Hvis far her rett og slett er mye borte i sine uker, så har mor et poeng. Og jo, mor har rett til å mene noe om dette, tross alt hennes barn og. Hvorfor skal ungene måtte være "halve livet" m en fremmed, når den andre forelder er der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Begrepet biomor er helt unødvendig. Virker som det stort sett brukes av stemødre som mener de har/burde ha minst like mye å si som mor....

Når det kommer til trådens tema så er vel spørsmålet heller hvor ofte far er borte? Foreldre som har valgt delt bosted for sine barn burde prioritere barna den tiden de har dem. Ellers burde barna få bo fast hos den forelder som faktisk prioriterer dem, og ikke alt mulig annet. Hvis far her rett og slett er mye borte i sine uker, så har mor et poeng. Og jo, mor har rett til å mene noe om dette, tross alt hennes barn og. Hvorfor skal ungene måtte være "halve livet" m en fremmed, når den andre forelder er der?

Om far bruker stemor som barnevakt og ikke selv stiller opp når han skal ha barna. Så er jo dette noe moren på ta opp med sin eks mann, ikke si at hun ikke stoler på stemor. Da må hun si at hun ønsker at far skal være mer til stede med barna, for om far ikke stiller opp her, så er jo det feil for alle parter i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...