Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Uff, trist å lese hvordan du har det. Jeg håper at det går bra for dere, men skjønner du er bekymret. Jeg håper du får noen betryggende tilbakemeldinger på fredag  :blomst:

 

Forstår jeg rett om mannen din også er redd for at det skjer noe, eller plager det han det at du faktisk er gravid? Dette er noe som påvirker begge og det er nok mange tanker og følelser han også sitter med. Håper dere kan snakke ut om hva dere føler og tenker og i det minste finne trøst i hverandre. Og så må du prøve å ikke ta sorgene på forskudd :hjertesmil: stor klem til deg  :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Siela :klemmer: Han er bare redd for å miste igjen og det er vel vanskelig å tro på at det skal gå bra denne gangen, selv om vi selvsagt håper på det beste :)

---

Off, ser nå at det var noen skikkelig deprimerende poster fra igår. Idag, derimot, føler jeg meg mye bedre :ler: Ser frem til legetime i morgen og i ettermiddag skal jeg passe på en liten gutt - han er bare 5 uker gammel :rodmer: Tror det blir veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt. Det er fort å glemme at mannen også kjenner på mange av de samme redslene man selv sitter med :( Man kan ikke annet enn å holde håpet oppe :klem:

 

Vet du hva? Dette er din dagbok og du har fullstendig lov til å dele tanker, følelser og bekymringer i den :blomst:  Jeg synes det er fint å ha et sted å blåse ut i. Ikke alle ting en vil dele med folk en kjenner heller...

 

Kos deg med babypass. Håper det går bra i morgen :klem1:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ville bare gi deg en klem over datamaskina jeg.

Forstår godt at dere bekymrer dere for alt, og jeg regner med å bli "sånn" selv når jeg blir gravid igjen, selv om vi "kun" har opplevd å miste en gang så langt.

Men håper at du greier å slappe av og kose deg litt mer etter UL :) Tror alt går veien for dere denne gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese hvordan dere føler det, men jeg skjønner at dette er en vanskelig tid selv om du er gravid igjen, og at det er vanskelig å glede seg når man ikke vet noe sikkert. Men jeg håper og tror at alle gode ting er 3, så denne gangen går det akkurat som det skal :hug:  Og så godt du fikk legetime så fort! Lykke til i morgen, Sapphira. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sapphira, vil bare si at jeg følger med her, og krysser alt for at spiren sitter denne gangen! :hug:  Skjønner at du er bekymret, men enn så lenge er du jo faktisk gravid, og det er lov å glede seg over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg veldig godt. Det er fort å glemme at mannen også kjenner på mange av de samme redslene man selv sitter med :( Man kan ikke annet enn å holde håpet oppe :klem:

 

Vet du hva? Dette er din dagbok og du har fullstendig lov til å dele tanker, følelser og bekymringer i den :blomst:  Jeg synes det er fint å ha et sted å blåse ut i. Ikke alle ting en vil dele med folk en kjenner heller...

 

Kos deg med babypass. Håper det går bra i morgen :klem1:

Takk for det :blomst: 

 

:klem: Ville bare gi deg en klem over datamaskina jeg.

Forstår godt at dere bekymrer dere for alt, og jeg regner med å bli "sånn" selv når jeg blir gravid igjen, selv om vi "kun" har opplevd å miste en gang så langt.

Men håper at du greier å slappe av og kose deg litt mer etter UL :) Tror alt går veien for dere denne gang :klemmer:

:hjerte:

 

Så trist å lese hvordan dere føler det, men jeg skjønner at dette er en vanskelig tid selv om du er gravid igjen, og at det er vanskelig å glede seg når man ikke vet noe sikkert. Men jeg håper og tror at alle gode ting er 3, så denne gangen går det akkurat som det skal :hug:  Og så godt du fikk legetime så fort! Lykke til i morgen, Sapphira. :hjerte:

:klemmer:

 

Hei Sapphira, vil bare si at jeg følger med her, og krysser alt for at spiren sitter denne gangen! :hug:  Skjønner at du er bekymret, men enn så lenge er du jo faktisk gravid, og det er lov å glede seg over det.

Så koselig! Må sjekke ut din dagbok også :blomst:

 

--

 

Dagen igår var så utrolig fin og jeg koste meg masse som barnevakt. Lillegutt var knappe 3 kilo og jeg klarte ikke ta øynene fra ham :rodmer: Tenk at en dag kommer jeg også til å få noe så fint :lillesky:

 

Legetimen gikk også fint, og legen var veldig forståelsesfull. Hun foreslo at vi målte HCG-stigning først og så kunne jeg få henvisning til tidlig UL om stigningen var lav. Syntes det var litt rart, for HCG stiger vel en stund om du har MA? Er vel egentlig det jeg bekymrer meg mest for, men nå skal jeg prøve å tenke positivt. Har faktisk hatt en god følelse i hele dag og håper det holder seg slikt  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt veldig lite symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Til tross for det, har jeg hatt en god magefølelse og har til og med sluttet å se om det er blod på papiret etter hver gang jeg har vært på toalettet :P Gleder meg til å måle HCG imorgen og håper det er stigning. 

 

Symptomer uke 7 (aner ikke om det er gravidsymptomer, eller bare ønsketenkning):

- Er innmari trøtt og må ha "powernaps" hver dag  :sove:

- Murringene har forsvunnet, men har i det siste hatt flere kraftige stikninger på høyre siden av magen. Lurer på om det er eggstokken?  :klo:

- Har vært en del emosjonell, selv om det har stabilisert seg litt nå :lur:

- Fått litt avsmak på kaffe, men drikker en liten kopp hver dag uansett (vi har vært hos svigers i det siste og jeg VET de kommer til å mistenke graviditet med en gang om jeg takker nei).

- ENORMT sulten, men klarer ikke å spise noe særlig  :overrasket:

- Puppene er fortsatt litt ømme, men de gjør ikke vondt lenger.

 

Jepp, that's it. Det ser jo ut som en lang liste, men er redd jeg innbiller meg ting også  :klaske: Pga den gode følelsen jeg har hatt de siste dagene har jeg begynt å tenke at kanskje vi virkelig får en baby i april.. Sambo er dessverre ikke enig og nekter å diskutere graviditeten i det hele tatt  :sukk: Vi har jo ikke diskutert det noe særlig fra før, men jeg prøvde å prate om det i går. Han svarte bare "Jeg orker ikke å snakke om dette før vi har vært på UL og sjekket at det er noe der". Forstår han jo egentlig veldig godt, men føler meg likevel skuffet. Måtte de neste ukene gå fort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten tatt en stor avgjørelse idag... Etter å ha fullført en bachelorgrad nå nettopp hadde jeg egentlig bestemt meg for å begynne på en ny. Har kviet meg veldig for å gå på universitetet og idag innså jeg at det er egentlig ikke det jeg har lyst til å gjøre. Så nå blir jeg jobbsøker igjen  :wow: Målet i fremtiden er å studere medisin, men er nødt til å ta opp noen fag først. Lurer på hvordan det blir å studere det som (forhåpentligvis) småbarnsmor  :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten tatt en stor avgjørelse idag... Etter å ha fullført en bachelorgrad nå nettopp hadde jeg egentlig bestemt meg for å begynne på en ny. Har kviet meg veldig for å gå på universitetet og idag innså jeg at det er egentlig ikke det jeg har lyst til å gjøre. Så nå blir jeg jobbsøker igjen :wow: Målet i fremtiden er å studere medisin, men er nødt til å ta opp noen fag først. Lurer på hvordan det blir å studere det som (forhåpentligvis) småbarnsmor :gravid:

Så spennende fremtidsplaner! :) vi er så heldige i Norge at vi har muligheten til å tenke stort! Når tenker du at du er klar for å studere igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fridr  :klemmer: Jeg sa til mannen at hvis vi mister denne gangen så begynner jeg på prevensjon igjen, for da tror jeg virkelig ikke at jeg kommer til å takle det. Skammer meg litt, for klarer ikke å glede meg over graviditeten i det hele tatt og angrer litt på at vi ikke ventet slik som vi hadde planlagt :sukk: Bekymrer meg over hver minste ting og klarer ikke å slutte å tenke på det.

 

Jeg er glad du forstår... Føler meg litt utafor siden jeg føler alle andre gravide jeg kjenner "får det til" på første forsøk. Det unner jeg dem selvfølgelig, men synes det er urettferdig at veien vår må være så lang og hard  :sad:

 

Tror forresten at grunnen til at jeg er så nedfor idag er at mannen hadde en "reality check" igår. Han kom hjem fra jobb, satte seg ned i sofaen og drakk to glass med whisky. På en tirsdag! Det var tydelig at han var nedbrutt og han sa selv at han ble deprimert av å tenke på at jeg er gravid igjen. Utenom det sa han veldig lite, men handlingene hans sier igrunn mer enn ord. Jeg var trist for at jeg ikke kunne trøste han og vet at han føler det likt. Sov veldig dårlig inatt pga det.

 

*Sukk*, det er vel bare tiden som kan fortelle hvordan dette skal gå. Håper jeg er mer positiv i morgen, men kjenner at jeg trenger å deppe litt idag. Dette er jammen ikke lett  :cry3:

Forrige gang jeg var gravid, klarte verken jeg eller mannen å glede oss over det. Vi orket ikke prate om det engang. Jeg prøvde å ikke tenke på det, men jeg tror nå at om det er meninga at det skal være der, så holder det seg der, uansett hvor bekymra jeg er...

 

Skjønner hva du mener med at "alle" får det til første gang... Jeg har et par venninner som har mistet før de og, men de har til gjengeld to barn den dag i dag...

Alle de andre har aldri mistet. Jeg følte meg mislykket fordi jeg ikke klarte å holde på barna våre. Derfor ønsker jeg ikke at folk vet om det... Vil ikke at det skal prates om og spekuleres i. Vi er i tillegg det eneste paret som ikke har barn i vår omgangskrets. Så folk spekulerer en del i fra før.

Nå er jeg usikker på om jeg vil ha barn i det hele tatt, men jeg har hatt en ganske tøff periode i det siste og det hjelper ikke på :)

Er på bedringens vei!

 

Jeg håper SÅ for deres del at det går bra denne gangen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får napp på en fin jobb Sapphira :nigo: Skole med småbarn siden greirr du nok helt fint! Mye støtte for de som studerer med barn også :) Hvertfall var det det for de i min klasse på høyskolen.

Har bestemt meg for å skifte jobb, så er jobbsøker selv jeg også :bond: Synes det er skikkelig skummelt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende fremtidsplaner! :) vi er så heldige i Norge at vi har muligheten til å tenke stort! Når tenker du at du er klar for å studere igjen?

Det er vanskelig å si :sjenert: Jeg har en del fag jeg må ta opp, så jeg tror jeg kommer til å prøve å ta de dette semesteret. Er jo litt usikker på hvordan ting blir neste år, men om vi faktisk får en baby så blir jo alt litt utsatt. Tenker og håper at jeg kanskje kan begynne å studere i 2017, men vet ikke om det eventuelt blir i 2018. Mannen begynner på PhD nå, så er jo kjipt om vi må flytte før han er ferdig. Håper uansett jeg er ferdig med alle fag innen 1-1,5 år :)

 

Forrige gang jeg var gravid, klarte verken jeg eller mannen å glede oss over det. Vi orket ikke prate om det engang. Jeg prøvde å ikke tenke på det, men jeg tror nå at om det er meninga at det skal være der, så holder det seg der, uansett hvor bekymra jeg er...

 

Skjønner hva du mener med at "alle" får det til første gang... Jeg har et par venninner som har mistet før de og, men de har til gjengeld to barn den dag i dag...

Alle de andre har aldri mistet. Jeg følte meg mislykket fordi jeg ikke klarte å holde på barna våre. Derfor ønsker jeg ikke at folk vet om det... Vil ikke at det skal prates om og spekuleres i. Vi er i tillegg det eneste paret som ikke har barn i vår omgangskrets. Så folk spekulerer en del i fra før.

Nå er jeg usikker på om jeg vil ha barn i det hele tatt, men jeg har hatt en ganske tøff periode i det siste og det hjelper ikke på :)

Er på bedringens vei!

 

Jeg håper SÅ for deres del at det går bra denne gangen :klem:

Akkurat sånn er det for meg og mannen nå. Tror faktisk ikke han har sagt mer enn 2-3 setninger ang. graviditeten, og da er det mer sånn "skal du til legen snart", liksom. Jeg vil ikke bli for opphengt i det at jeg faktisk er gravid, for er "overbevist" om at det ikke kommer til å være noe på UL. BO, MA, hva som helst. På fredag får jeg forhåpentligvis svar ang HCG, men tror jammen ikke jeg kommer til å roe meg ned da heller. Hadde jo sterk stigning og sterke tester i første graviditeten, men det hjalp jo ikke. Håper jo det går bra, men føler egentlig denne graviditeten er veldig lik den første (få symptomer, veldig lite som tilsier at jeg er gravid i grunn) og det er jo skummelt.

 

Håper du føler deg bedre snart, fridr :klemmer:

 

Håper du får napp på en fin jobb Sapphira :nigo: Skole med småbarn siden greirr du nok helt fint! Mye støtte for de som studerer med barn også :) Hvertfall var det det for de i min klasse på høyskolen.

Har bestemt meg for å skifte jobb, så er jobbsøker selv jeg også :bond: Synes det er skikkelig skummelt :ler:

Ja, det er ordentlig skummelt å være jobbsøker  :fnise:  Har sendt mange søknader, men det er alltid noen som er "bedre" (typ de som har master, etc). Tenkte her om dagen at jeg er fornøyd om jeg så får jobb som vaskehjelp og det er veldig langt vekke fra de andre jobbene jeg har søkt  :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at vi er i September allerede  :bond: Synes de siste ukene har flydd forbi og nå er det bare 13 dager til UL. Jeg reiste til legekontoret i dag morges for å ta siste HCG måling og får mest sannsynlig resultatene på mandag. Om jeg følger "menstermin" (altså fra første dag i SA) er jeg 8+1 uker på vei idag (!!!). Er kjemperedd for at det er en ny MA siden jeg har hatt så lite symptomer hele veien, men prøver å tenke positivt. Puppene er fortsatt kjempeømme og jeg kjenner en del stikninger i magen. Idag oppdaget jeg også at jeg har en lymfeknute under armen! Den er skikkelig irriterende og vond, så jeg synes veldig synd på meg selv  :roll:

 

:hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det fort til UL Sapphira! :hoppendeglad: Jeg tror såå mye at du får se en frisk liten spire da!

Hvorfor kommer hcg svarene først på mandag? Trodde sånn gikk veldig raskt å få svar på? :vetikke:

Har uansett tro på at det går fint for dere denne gangen, så håper jeg at du i alle fall får senka skuldrene når andre trimester kommer :nigo::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg i dag. Året har gått helt vilt fort! Her om dagen tok det meg noen sekunder å huske at det var høst og ikke vår. Jeg skjønner ikke hvor all tiden blir av  :vetikke:  Noe som er rart i og med at selve prøvingen føles som går i sneeeeglefart :fnise:

 

Jeg håper og sender deg masse lykke :strix: Du skal se at om 13 dager vil du se et bankende hjerte :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi vært på UL idag og det gikk dessverre ikke som vi hadde håpet. Hun kunne se et fosteranlegg som var ca 6-7 uker, men ingen hjerteslag. Vi hadde hatt et lite håp siden vi fikk veldig fin stigning på HCG, men det var visst ikke meningen denne gangen heller. Fikk time til sykehuset med en gang og er nå hjemme igjen med cytotec kur som jeg skal starte på imorgen. Vi er naturligvis kjempelei oss, men det kom ikke akkurat som en stor overraskelse... Nå blir det garantert prøvepause og utredning til habituell abort. Legen på sykehuset var veldig grei og la inn henvisning for oss med en gang, så da slipper vi å gå via fastlege (heldigvis). Hun sa at om de ikke finner noe på utredning blir jeg fortsatt grundig fulgt opp neste gang og får sannsynligvis ta blodfortynnende + progesteron gjennom svangerskapet.

 

Som jeg sa, så er vi utrolig skuffet men vi kommer oss gjennom dette også. Det er en god trøst å vite at neste gang blir vi fulgt tett opp og vi tror fortsatt at vi en dag ender opp med baby vi også.. Nå skal vi bruke de neste månedene til å fokusere på hverandre og til å få hele denne opplevelsen på avstand. Blir nok ikke så mye skriving her før vi begynner å prøve igjen  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Mange gode klemmer til deg Sapphira. Jeg kan ikke prøve å forestille meg hvordan det kjennes å miste - og attpåtil flere ganger. Du fremstår så sterk! Selv om jeg skjønner at det må føles tungt og litt håpløst. Jeg er glad dere har fått henvisning, og skal bli grundig fulgt opp neste gang. Det er ikke en god trøst, men det er en vei videre. Ønsker du får en fin tid framover (med jobbnapp) og at det ikke er for langt fram i tid til du blir gravid og får gå ferdig et svangerskap. Ønsker deg alt det beste  :hjerte:

 

Gleder meg til du kommer tilbake som prøver, slik at jeg kan følge deg videre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...