Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva synes dere om denne jenter? Den øverste er fra igår og den nederste fra idag. Er det god nok økning? Er litt redd for kjemisk :bond:

Jeg er forresten 4+0 (ifølge mens) idag om dette går veien :)

20160724_163519.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig lovende ut :strix: Allikevel skal du ikke bekymre deg for mye for de stripene.  Tok flere over ulike dager og de var varierende i styrke for meg, så er nok ikke alle av de som er "like gode". Men du er absolutt gravid ja :nigo: er det lov å gratulere nå? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sjela skrev:

Ser veldig lovende ut :strix: Allikevel skal du ikke bekymre deg for mye for de stripene.  Tok flere over ulike dager og de var varierende i styrke for meg, så er nok ikke alle av de som er "like gode". Men du er absolutt gravid ja :nigo: er det lov å gratulere nå? :laugh:

Det er vel innafor nå ja :fnise: Planlegger å ta en siste morgentest i morgen også slutter jeg med testingen etter det. Tror ikke de testene jeg har brukt er så gode heller; de er minst ett år gamle og ser litt tvilsomme ut, haha. 

Jeg sjekker forresten dagboken din flere ganger daglig nå i påvente av gode nyheter :babysmokk::blomst:

1 time siden, kaffemor skrev:

:bond: 

:hakeslepp: 

:strix: 

Gratulerer!!!

Takk!! Har fortsatt vanskelig for å tro det, men håper inderlig at dette er vår tur :rodmer:

**

Jeg fikk endelig fortalt nyhetene til mannen og han var vel ikke så veldig overrasket :fnise: Han ble helt stille noen sekunder før han sa "ja, tvilte du på svømmerne mine eller?" :hoho: Foreløpig har vi ikke pratet mer om det og det synes jeg er helt greit. Om jeg følger menstermin er jeg bare 4+1 idag, så det føles fortsatt veldig urealistisk at jeg er gravid igjen :laugh: Jeg begynte med blodfortynnende dagen etter jeg testet positivt, så håper virkelig at det gjør susen for oss denne gangen. Jeg har også kuttet ut all koffein og begynt med folat, tran og multivitamin. Så langt er jeg overraskende rolig og håper jeg klarer å holde meg sånn. I morgen skal jeg ta en siste test bare for å sammenligne med gårsdagens og om den ser bra ut ringer jeg til fastlegen. Forhåpentligvis kan jeg da få første UL i uke 7 eller 8.. Vurderer å måle HCG også, men det har gitt meg falskt håp før så heller mot å ikke gjøre det. Føler liksom det er litt tryggere å ikke vite denne gangen :sjenert: 

Jeg har fortsatt lite symptomer, men jeg er jo veldig tidlig i svangerskapet. Likevel lager jeg en liste bare for å ha noe å sammenligne med senere :hoppe:

Symptomer uke 5 (4+1):

- Ømme pupper siden dagen etter positiv test. Litt bedre idag!

- Kjenner litt stikninger i blant, både i underliv og mage. Mest på kvelden.

- Er veldig emosjonell om dagen, selv om jeg kan være det til daglig og. Igår hørte jeg "Vår beste dag" av Marit Larsen på radioen og tårene presset seg frem :fnise:  Jeg som egentlig ikke har hatt sansen for den før :ler:

Edit: glemte å legge til at jeg har hatt (sorry for detaljer!) ganske løs mage siden dagen før positiv test. Det må da være et reelt symptom :tongue:

  

To be continued :takke:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kjempefin test idag, så det er klar stigning. Har ringt til fastlegen nå og fått time i midten av august. Er litt forvirret hvordan jeg skal gjøre dette her, men den forrige legen jeg hadde på sykehuset ville helst at jeg skulle gå gjennom fastlege når jeg ble gravid igjen. Men blir ikke det innmari sent hvis de skal sende henvendelse til TUL? Hmmmm...

Vurderer litt å ringe direkte til sykehuset også. Hadde en lege gjennom utredningen som bare ba meg ringe inn om jeg ble gravid igjen, men hun jeg møtte sist (som ikke var noe grei for dere som husker det) sa klart at det måtte gå via fastlege. Det er forsåvidt samme lege som ville at jeg skulle vente til uke 6 før jeg begynte med blodfortynnende :dry: Jeg begynte ved positiv test jeg, som alle de andre legene har sagt jeg skulle :opplyser:

Får vel tenke gjennom det idag og bestemme meg imorgen :fnise: Dagene går i sneglefart uansett... 4+2 idag :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅ så gøy :danse: Jeg later som at min solskinnshistorie hjalp på :ler:

Jeg hadde ringt sykehuset. Om du husker navnet på den greie legen så kanskje spør om å få snakke med h*n?

Hvis ikke hadde jeg bare bestilt egen UL i uke 8-9. Viktig å ikke ta for tidlig. I noen tilfeller kan hjerte være vanskelig å finne så tidlig. Pust med magen og tenk på alt annet :klem: (lett for meg å si :ler:

Når er termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kakaoen skrev:

ÅÅÅÅÅ så gøy :danse: Jeg later som at min solskinnshistorie hjalp på :ler:

Jeg hadde ringt sykehuset. Om du husker navnet på den greie legen så kanskje spør om å få snakke med h*n?

Hvis ikke hadde jeg bare bestilt egen UL i uke 8-9. Viktig å ikke ta for tidlig. I noen tilfeller kan hjerte være vanskelig å finne så tidlig. Pust med magen og tenk på alt annet :klem: (lett for meg å si :ler:

Når er termin? 

Hehe, solskinnshistorier hjelper alltid litt! Tror nok jeg ender opp med å ringe sykehuset direkte og håper det ordner seg sånn :plystre: Hvis ikke koster det bare rundt 600,- for tidlig UL, så det er jo ikke så gale sånn sett. Kjenner jeg gruer meg noe innmari til UL også, men må jo bare få det overstått :icon_frown: Prøver å ha litt sånn "det som skjer, skjer" attitude og forholde meg litt apatisk til alt. Heldigvis er det sommer og dagene er som regel alltid fyllt opp med aktiviteter, så da får jeg ikke fokusert alt for mye på graviditeten :tongue:

Menstermin er 5. April! Det må da være en herlig tid å få baby på tenker jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sapphira skrev:

Hehe, solskinnshistorier hjelper alltid litt! Tror nok jeg ender opp med å ringe sykehuset direkte og håper det ordner seg sånn :plystre: Hvis ikke koster det bare rundt 600,- for tidlig UL, så det er jo ikke så gale sånn sett. Kjenner jeg gruer meg noe innmari til UL også, men må jo bare få det overstått :icon_frown: Prøver å ha litt sånn "det som skjer, skjer" attitude og forholde meg litt apatisk til alt. Heldigvis er det sommer og dagene er som regel alltid fyllt opp med aktiviteter, så da får jeg ikke fokusert alt for mye på graviditeten :tongue:

Menstermin er 5. April! Det må da være en herlig tid å få baby på tenker jeg :hoppe:

Kjempelurt å ha masse planer så går dagene forhåpentligvis fortere :) Håper det for din del, for den første tiden er tortur for nervene :bond: Høres ut som du har en fin holdning, og jo oftere man sier det til seg selv jo lettere er det å leve etter det?

5 april må være perfekt. Var veldig digg å få i februar og kunne kose seg med trilleturer i vårsolen :nigo: 

Hold oss oppdatert når du har ringt sykehuset :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at det er en perfekt tid for bebis på :jepp: Her ble lille født 21.03, hadde termin 31.03- så ganske likt som deg da egentlig! 

Jeg ville gjort som Kakaoen sier. Ringe sykehuset direkte og be om å få snakke med den greie legen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått somlet meg til å ringe sykehuset enda :sjenert: Er liksom redd for å være tidlig ute med alt, også mister jeg i mellomtiden. Prøver liksom bare å la være å tenke på det. Har en grei fastlege, så om hun sender ut henvisning med en gang blir det nok TUL i uke 9 eller 10. Tror jeg har bestemt meg for at det er helt greit :fnise: Testene har bare blitt sterkere og sterkere, så nå legger jeg testegalskapen på hylla :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hurra! Dette var gode nyheter :nigo: Nå krysser jeg og håper at det er deres tur! Denne lille spira må altså bare holde seg fast og vokse seg sterk! :hjerte: 

Gratulerer :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30 Jul 2016 at 1.32, LilleMy1989 skrev:

Å hurra! Dette var gode nyheter :nigo: Nå krysser jeg og håper at det er deres tur! Denne lille spira må altså bare holde seg fast og vokse seg sterk! :hjerte: 

Gratulerer :strix: 

:klemmer: 

Jeg skriver lite om dagene, men alt er fortsatt bra altså :jepp: På mandag denne uken var jeg på jobbintervju og jeg begynte allerede dagen etter! Så de siste dagene har gått superfort og jeg har allerede fått flere skift, så regner med at de neste ukene flyr forbi. Det er utrolig deilig å jobbe igjen -spesielt nå når jeg er gravid- for da er jeg liksom inne i en boble der jeg ikke tenker på alt som kan skje. Jeg er fortsatt gravid og er i uke 6+0 idag! Jeg våkner om morgenen, tar folat og blodfortynnende, jobber, så kommer jeg hjem, lufter hunden og legge meg :sFun_sleeping:Og sånn går nå dagene.. Jeg har merket spesielt de to siste dagene at jeg blir litt uggen om jeg ikke spiser.. Føler ikke nødvendigvis at jeg må kaste opp, men at jeg har "noe" i halsen og plutselig tåler jeg ikke lukten av maten. Veldig irriterende (og litt betryggende siden jeg ikke har hatt det symptomet før :fnise:). Jeg sliter også med en del mageproblemer, men skal spare dere detaljene :hoho: Lurer litt på om jeg skal bestille en privat UL til rundt uke 8, men vi får se hvordan jeg føler om det om et par dager.. Er jo litt redd å gå på UL nå etter så mange vonde opplevelser :sukk: 

Og siden jeg liker å sammenligne, kan jeg jo skrive ned symptomer!

Uke 7 (6+0)

  • Har fortsatt VELDIG ømme pupper, spesielt når jeg står opp + legger meg
  • Sliter litt med fordøyelsen
  • Spiser veldig mye - blir fort litt uggen om jeg lar være..
  • Jeg er veldig frysepinne (det er jeg fra før av også, men nå er det mye verre) :fryser:
  • Må ha noen lurer på ettermiddagen etter jobb. Er ikke lett å være nygravid i ny jobb altså :ler: 

Om dette mot all formodning går bra tror jeg vi forteller de nærmeste rundt uke 11 eller 12. Stresser ganske lite om dagene og både jeg og samboer har egentlig en god følelse om dette. Litt større fallhøyde om det går galt da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Jeg hadde også dette "noe" i halsen og ble dårlig uten mat... Selv om jeg bare var 4 timer på jobb så måtte jeg spise noe! 

Gratulerer med ny jobb! Mange god ting på en gang her altså :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere! Veldig gøy å ha jobb å fokusere på i disse lange dager :fnise: Ang. symptomer, like etter jeg skrev innlegget igår ble jeg megakvalm og kastet nesten opp. Det var veldig merkelig, har aldri vært kvalm før så vet ikke om jeg skal le eller grine. Heldigvis gikk det over etter en stund og jeg følte meg bra resten av dagen. Vi var i selskap i går og jeg ble vel tilbudt alkohol sånn ca annenhver minutt :hoho: Det var til og med ei venninne som spurte (høyt!) om jeg var gravid. Ærlig talt altså, jeg ble skikkelig irritert over at hun måtte spørre foran alle de andre 40 gjestene liksom. Jeg sa uansett noe ala "haha, nei" og tok en liksom slurk av whiskyglasset til mannen, så jeg håper og tror at ingen fattet mistanke. 

Idag har jeg ikke hatt så mange symptomer, utenom de ømme puppene og litt stikninger i magen (edit: har også masse utflod! Veldig melkeaktig og hvitt. Hmmm). Har gått litt frem og tilbake og vurdert om jeg bare skal bestille TUL, men er så redd for dårlige nyheter.. Er det mulig altså :klaske:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 7+1 og nå er det bare fire dager igjen til legetimen min :hoppe:Håper jeg blir innkalt til TUL så snart som mulig! Den siste uken har jeg vel egentlig vekslet mellom å føle meg gravid/ikke gravid. Leste gjennom symptomene mine fra forrige MA og de er skummelt like nå.. Det skremmer meg litt. Men har noen symptomer jeg ikke har hatt før også :jepp: Nå håper jeg bare dagene flyr sånn at vi kan sjekke om dette blir noe av. Håpet er der jo!

Symptomer uke 8 (7+1)

  • Tisser MYE
  • Vært plaget med "sur" smak i munnen (kan dette være halsbrann? Hmmm..)
  • Er veldig sliten etter jobb og har en liten lur daglig
  • Puppene er fortsatt ganske ømme/vonde
  • Har fått avsmak på en del matvarer

Ellers er jeg ikke kvalm, huden er fin og har så og si ingen murringer lenger :icon_frown: Blir litt stresset av at jeg ikke har noen av de vanligste symptomene.. Prøver å tenke at jeg er heldig, men vanskelig å tenke positivt når dette har gått så dårlig før. Skal jeg virkelig gå gjennom en tredje MA? :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig vært hos fastlegen og fått henvisning til TUL! Gleder meg til å få brevet i posten :) Dagene flyr og håper jeg kan komme med gode nyheter om en ukes tid (sier optimisten som håper TUL er sånn ca neste uke :fnise: ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...