Gå til innhold

Venninne skal "frelse" meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor så sint?

Blir irritert når folk prøver å laste sin ignorans over på andre.

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Å gå den rette vei er å ta Gud og Jesus inn i sitt hjerte. Det er vanskelig å tråkke på folk når man går på en vei i grunn, så vet ikke hvorfor du skriver dette. Det er mange kristne som ikke går på den rette vei, men som tror de gjør det.

Jeg tviler på at du har lyst å lære om dette, men uansett:

https://vimeo.com/119334425

Jeg er veldig glad i boller. Vil du bake?

Anonymous poster hash: 58286...144

Og hvorfor er det dere kristne og den guden deres er så arrogante at dere mener dere har fasiten på hva som er rett og feil vei å gå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll??

Jeg ønsker bare å advare deg mot en evig fortapelse. Ikke bare deg, men alle som leser dette.

Flott at du beviser poenget mitt med tanke på hersketeknikker. Men bare fortsett å drite deg ut du, så kan det få stå som et eksempel for samtlige på dette forumet :)

Anonymous poster hash: bea3a...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener det jo bare godt. Jeg er ikke opptatt av å frelse andre selv, heller ikke overbevise de til noe som helst, men akuratt som hvis du har sett en kjempebra film eller spist en kjempegod matrett, så vil du jo tipse de rundt deg om å prøve den for å oppleve og ta del det samme som var så fantastisk for deg. Syns heller du skal se på det som at hun bryr seg skikkelig om deg og ønsker deg de fineste opplevelsene (som mange får gjennom den hellige ånd) og det beste i livet og etterlivet.

Om hun direkte trykker deg ned, og skremmer deg med at "du kommer til å havne i helvete om du ikke hører på meg" (som er helt feil, og en slags religions-egoisme), så følger hun ikke gode moraler. Da kan du fint si at du har forstått at hun vil at du skal bli frelst men at valget er opp til deg selv og be hun slutte å snakke om det igjen!


Vil også bare legge til at dere som bruker argumentet "da kan du si til henne at guden hennes tillater krig og vold osv om han finnes så det kan umulig være en gud jeg vil følge!", at både bibelen og koranen hevder at jorda er djevelens planet - det som foregår her fysisk har altså ingenting med Gud å gjøre. Hinduismen har også en lignendene ideologi, der de mener at det er mange forskjellige guder som regjerer, blandt annet krigs gud, blod gud osv.



Anonymous poster hash: 2dbfe...334
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkeligheten er ikke subjektiv. Sannheten er sann om du har hørt om den eller ikke, om du liker det eller ikke, om du bryr deg om det eller ikke.

Sannheten er sann, fordi en er sann. Og sannheten er at Han som ikke visst om synd ble gjort til synd for at du kan bli Guds rettferdighet i Jesus. Du vet godt at du lever i synd og at du ikke har fred med Gud...

Dette er noe du tror, du er overbevist om at denne guden er ekte uten noen beviser. Deg om det. Og nei, jeg lever ikke i synd, fordi en som ikke lever etter religion ikke kan synde. For jeg kan ikke bryte noen lover til en gud som ikke eksisterer.

Om gud noen gang dukker opp og beviser sin eksistens, så skal jeg j\gjerne tro jeg, men inntil da, så ser jeg ingen grunn til å tro på hverken buddha,gud, vishnu, allah eller odin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener det jo bare godt. Jeg er ikke opptatt av å frelse andre selv, heller ikke overbevise de til noe som helst, men akuratt som hvis du har sett en kjempebra film eller spist en kjempegod matrett, så vil du jo tipse de rundt deg om å prøve den for å oppleve og ta del det samme som var så fantastisk for deg. Syns heller du skal se på det som at hun bryr seg skikkelig om deg og ønsker deg de fineste opplevelsene (som mange får gjennom den hellige ånd) og det beste i livet og etterlivet.

Om hun direkte trykker deg ned, og skremmer deg med at "du kommer til å havne i helvete om du ikke hører på meg" (som er helt feil, og en slags religions-egoisme), så følger hun ikke gode moraler. Da kan du fint si at du har forstått at hun vil at du skal bli frelst men at valget er opp til deg selv og be hun slutte å snakke om det igjen!

Vil også bare legge til at dere som bruker argumentet "da kan du si til henne at guden hennes tillater krig og vold osv om han finnes så det kan umulig være en gud jeg vil følge!", at både bibelen og koranen hevder at jorda er djevelens planet - det som foregår her fysisk har altså ingenting med Gud å gjøre. Hinduismen har også en lignendene ideologi, der de mener at det er mange forskjellige guder som regjerer, blandt annet krigs gud, blod gud osv.

Anonymous poster hash: 2dbfe...334

Vel. Jeg vet ikke hvordan du annbefaler filmer, men jeg truer ikke med evig fortapelse når jeg skal annbefale en film....

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mener det jo bare godt. Jeg er ikke opptatt av å frelse andre selv, heller ikke overbevise de til noe som helst, men akuratt som hvis du har sett en kjempebra film eller spist en kjempegod matrett, så vil du jo tipse de rundt deg om å prøve den for å oppleve og ta del det samme som var så fantastisk for deg. Syns heller du skal se på det som at hun bryr seg skikkelig om deg og ønsker deg de fineste opplevelsene (som mange får gjennom den hellige ånd) og det beste i livet og etterlivet.

Om hun direkte trykker deg ned, og skremmer deg med at "du kommer til å havne i helvete om du ikke hører på meg" (som er helt feil, og en slags religions-egoisme), så følger hun ikke gode moraler. Da kan du fint si at du har forstått at hun vil at du skal bli frelst men at valget er opp til deg selv og be hun slutte å snakke om det igjen!

Vil også bare legge til at dere som bruker argumentet "da kan du si til henne at guden hennes tillater krig og vold osv om han finnes så det kan umulig være en gud jeg vil følge!", at både bibelen og koranen hevder at jorda er djevelens planet - det som foregår her fysisk har altså ingenting med Gud å gjøre. Hinduismen har også en lignendene ideologi, der de mener at det er mange forskjellige guder som regjerer, blandt annet krigs gud, blod gud osv.

Anonymous poster hash: 2dbfe...334

Dette utgjør egentlig ikke særlig stor forskjell, for det ligger uansett en skjult trussel om at man kommer til helvete når religiøse snakker så varmt om lyset. Min mening er at dere er ganske feige når dere forsøker å fremstille det som noe annet.

Anonymous poster hash: bea3a...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et alvorlig valg. Guds godhet er helt ekstrem så er det sagt. Det er Guds godhet som driver til omvendelse. Men en evighet i helvete burde vekke folk til fornuft da.

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg synes ikke det har den minste verdien om en konverterer seg, praktiserer eller prøver å være god kun for ikke å havne i helvete. Om en prøver å overbevise meg med å bruke den typen argument, så resulterer det bare i at jeg tar mer avstand fra religion...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på kristen folkehøgskole, og der var det mange slike! "du må komme på cellegruppe" (et møte hvor kristne prater om Gud og hvem vet hva annet). Jeg slet med depresjon på tiden, og flere påsto at om jeg bare tok imot Jesus inn i mitt hjerte, så forsvant alle mine problemer. Jeg kan bare spørre Jesus om å bære mine byrder for meg *face palm*.
Jeg svarte alltid "Jeg skal ikke på noe Jesus-møte, jeg trur ikke på slike vandrehistorier". De tok seg ikke nær, oh nei da, de skulle da prøve å overbevise meg om at bibelen ikke er full av eventyr og vandrehistorier. Kom meg aldri unna. Den dag i dag, 4 år etter jeg sluttet på FHS, så får jeg meldinger "hvordan går det med deg, har du endelig tatt imot Jesus inn i ditt liv?". De gir seg aldri!



Anonymous poster hash: 73d75...9e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en ting til! Hun ene sa alltid "du må ikke snus, du forpester din egen kropp, slik at Jesus ikke kommer til". Jeg holdt på å dø av latter vær gang hun sa det, og nei jeg sluttet ikke på grunn av det. Jeg tok bare oppi en ekstra snus og sa "får håpe han holder seg borte nå da" :skratte:

Hun ene var ekstremt, og jeg mener EKSTREMT gladkristen! Hun skulle liksom be for meg vær kveld, i håp om at jeg skulle ta til meg Guds kjærlighet :fnise:
Alle var ikke kristne på skolen, de som var var ikke så påtrengende som to stykk. Men jeg var kanskje en av de som ropte høyest om at jeg ikke har noe tro på gud eller Jesus. De fleste turte ikke å innrømme det for de som faktisk var kristen. Så derfor så så hun ene det som sin plikt som "guds barn" at hun måtte redde meg fra et liv i synd. :skratte:



Anonymous poster hash: 73d75...9e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion.

"Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?"

"Vil du virkelig gå fortapt når du dør?"

"Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg."

Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne?

Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Still henne spørsmålet, - hvorfor vil hun så gjerne at det skal være evig liv etter døden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still henne spørsmålet, - hvorfor vil hun så gjerne at det skal være evig liv etter døden?

Eller du kan spørre henne hva Jesus har betydd for henne, og hva favorittverset hennes er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...