Gå til innhold

Venninne skal "frelse" meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har/hadde ei slik venninne x) (eller bekjent, vi snakker av og til)
Og etter at hun hadde hatt en nokså vill periode, så hun plutselig lyset.
Og prøvde å få meg med.
Vel..
Jeg brakte opp en av de ti budene og da holdt hun egentlig kjeft
Hun er noen år eldre enn meg, giftet seg som 18åring, men lå med kompisen til mannen sin. Skilsmisse.
I sin ungdom var hun en av de populære og gikk alltid bak ryggen på folk, baksnakket og slengte drit og løy. En fast strofe for henne var "Herregud azza", Så har hun blitt tatt for nasking i butikk.. Og hvem er det som holder hviledagen hellig egentlig? Har egenentlig brutt 7/10 bud. Før hun plutselig ble superfrelst.

Så når dette kommer opp, så svarer jeg "Jeg har ikke dårlig samvittighet for de tingene jeg har gjort/opplevd, slik at jeg må søke etter en gud for å få tilgivelse"
Så da stopper det der x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke. Det minner mer om utsagn fra personer som ønsker å skade deg og da kan de i det minste ha baller nok til å forsøke å gjøre det selv. Men som regel har slike mennesker det mer i kjeften og tør sjelden å gjøre noe selv, selv om det hadde vært morsomt om de prøvde :)

Anonymous poster hash: bea3a...721

Det viktig at folk får høre om virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktig at folk får høre om virkeligheten.

Ja, folk som ønsker kontroll over andre fornekter seg sjelden for å definere virkeligheten. Religion er en vederstyggelighet for denne planeten.

Anonymous poster hash: bea3a...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk som ønsker kontroll over andre fornekter seg sjelden for å definere virkeligheten. Religion er en vederstyggelighet for denne planeten.

Anonymous poster hash: bea3a...721

Da er i allefall du advart...

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er i allefall du advart...

Hehe, takk, men jeg tror jeg greier meg uten mennesker som forsøker å utøve kontroll over meg med hersketeknikker.

Anonymous poster hash: bea3a...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk, men jeg tror jeg greier meg uten mennesker som forsøker å utøve kontroll over meg med hersketeknikker.

Anonymous poster hash: bea3a...721

Kontroll??

Jeg ønsker bare å advare deg mot en evig fortapelse. Ikke bare deg, men alle som leser dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll??

Jeg ønsker bare å advare deg mot en evig fortapelse. Ikke bare deg, men alle som leser dette.

Var det så vanskelig å skrive evig fortapelse i stedet for helvete? Da slipper du at det blir en trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at rundt omkring i verden så indoktrineres unger til å tro det foreldrene vil at de skal tro på, men du glemmer at dette også gjelder unger med foreldre som tror på ateismen.

Ateismen er ikke noe du tror på... Ateisme er å ikke tro. Det finnes ingen "spesielle" lover eller regler i ateismen. Det går ikke ann å gjøre noe i noe ikke eksisterendes navn. Ateisme er bare et svar på om noen tror eller ikke på noen som helst form for gud/guder. Og da er svaret nei. Du kan ikke bli opplært til å bli en god ateist. Du kan ikke gjøre ateistiske handlinger annet enn å svare nei når noen spør deg om du tror på gud/guder.

Derfor er ikke ateisme noe man indoktrinerer barna sine. Man bare lar ver å indoktrinere barna sine med en av religionene.

Ateisme er indoktrinering som det å rive ut kontakten til TVen er en kanal!

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det så vanskelig å skrive evig fortapelse i stedet for helvete? Da slipper du at det blir en trussel.

Helvete er evig fortapelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban dictionary har svaret:

"Christianity - The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree... yeah, makes perfect sense."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke taklet å ha slike venner. Det er så provoserende.



Anonymous poster hash: 9f048...4f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete er evig fortapelse.

Det høres ihvertfall bedre ut enn å skrive helvete. Selv om det er samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at rundt omkring i verden så indoktrineres unger til å tro det foreldrene vil at de skal tro på, men du glemmer at dette også gjelder unger med foreldre som tror på ateismen.

Jeg ble ikke indoktrinert ene eller andre veien, foreldrene mine støttet meg når jeg utforsket forskjellige religioner og ateismen, og hjalp meg med informasjon. Og takknemlig er jeg for det.

Det viktig at folk får høre om virkeligheten.

Problemet er at virkeligheten varierer veldig fra person til person, en buddhists virkelighet er ikke mindre virkelig enn en kristens, en muslims, en hinduist eller en som er tilbeder av åsatru.

De mener alle at de har funnet den riktige troen, og ingen av oss, inkludert du, her i verden får svaret før dagen vi dør. Dere er alle like overbeviste, noen av dere, om ikke alle, kommer til å ha feil.

Med mindre vi bor i en Xena verden hvor alle gudene er ekte og de som tilber de ender opp der deres religion tilsier. Får se, blir spanande det =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ateismen er ikke noe du tror på...

Ateismen er troen på at det fins ingen gud(-er). Denne troen kan indoktrineres akkurat som alle andre oppfatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som holder hviledagen hellig egentlig? Har egenentlig brutt 7/10 bud. Før hun plutselig ble superfrelst.

Hvilken religion var det hun begynte å tro på? Jødedommen eller kristendommen? Moseloven, herunder de ti budene, gjelder bare i jødedommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll??

Jeg ønsker bare å advare deg mot en evig fortapelse. Ikke bare deg, men alle som leser dette.

Mener du at folk skal konvertere fordi de blir redde for en evig fortapelse? Skal det ikke komme fra hjertet/sjelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ateismen er troen på at det fins ingen gud(-er). Denne troen kan indoktrineres akkurat som alle andre oppfatninger.

Nei!! Ateismen er bare et svar. Et svar på et spørsmål stilt av deg. Hvis ateismen hadde vært en tro så hadde det å ikke tro på julenissen, enhjørninger og alver vært en tro også.

Dette er bare noe dere teister(troende) skjuler dere bak....

Slutt å prøve å vranglære folk og heller bevis deres egen posisjon!

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!! Ateismen er bare et svar. Et svar på et spørsmål stilt av deg. Hvis ateismen hadde vært en tro så hadde det å ikke tro på julenissen, enhjørninger og alver vært en tro også.

Dette er bare noe dere teister(troende) skjuler dere bak....

Slutt å prøve å vranglære folk og heller bevis deres egen posisjon!

Hvorfor så sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at folk skal konvertere fordi de blir redde for en evig fortapelse? Skal det ikke komme fra hjertet/sjelen?

Det er faktisk et alvorlig valg. Guds godhet er helt ekstrem så er det sagt. Det er Guds godhet som driver til omvendelse. Men en evighet i helvete burde vekke folk til fornuft da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke indoktrinert ene eller andre veien, foreldrene mine støttet meg når jeg utforsket forskjellige religioner og ateismen, og hjalp meg med informasjon. Og takknemlig er jeg for det.

Problemet er at virkeligheten varierer veldig fra person til person, en buddhists virkelighet er ikke mindre virkelig enn en kristens, en muslims, en hinduist eller en som er tilbeder av åsatru.

De mener alle at de har funnet den riktige troen, og ingen av oss, inkludert du, her i verden får svaret før dagen vi dør. Dere er alle like overbeviste, noen av dere, om ikke alle, kommer til å ha feil.

Med mindre vi bor i en Xena verden hvor alle gudene er ekte og de som tilber de ender opp der deres religion tilsier. Får se, blir spanande det =D

Virkeligheten er ikke subjektiv. Sannheten er sann om du har hørt om den eller ikke, om du liker det eller ikke, om du bryr deg om det eller ikke.

Sannheten er sann, fordi en er sann. Og sannheten er at Han som ikke visst om synd ble gjort til synd for at du kan bli Guds rettferdighet i Jesus. Du vet godt at du lever i synd og at du ikke har fred med Gud...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...