Gå til innhold

Venninne skal "frelse" meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion.

"Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?"

"Vil du virkelig gå fortapt når du dør?"

"Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg."

Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne?



Anonymous poster hash: d6a1b...3af
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å spør om de har tenkt å sitte ved siden av sin gud i himmelen å tenke at de har det kjempe fint mens de vet at nettopp denne guden sendte mennesker som tenkte selv rett til helvete for at de ville ha bevis for denne gudens eksistens. De pleier å holde kjeft etter det. ;-)

Og hvis de da sier at det er ateister som sender seg selv til helvete så sier jeg bare at din gud som liksom skapte alt og derfor vet alt, visste hvordan jeg ville bli og visste hva jeg ville ha godtatt som bevis men allikevel sendte meg til helvete. Da er det fremdeles din gud som er en dritt hvis din gud finnes. Føler du en slik gud fortjener å bli tilbedt?

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion. "Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?""Vil du virkelig gå fortapt når du dør?" "Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg." Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne? Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Jeg husker jeg bare lo av dem. Helt greit de tror de har "funnet" meningen med livet, men strengt tatt er vel meningen helt opp til hver enkelt.

Anonymous poster hash: 9c884...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol.

Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Akkurat der tar hun ikke feil da.

Endret av Summers
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der tar hun ikke feil da.

Er som med mafia.

"La oss beskytte deg, ellers dreper vi deg".

"Slipp meg inn i hjertet ditt.

Hvis du ikke slipper meg inn i hjertet ditt så sender jeg deg til helvete."

Hvis du gir etter for slik ondskap så er du bare med på å gjøre det verre for alle andre.

Er jo religion som har funnet opp ondskap. Før religion fantes bare: hvis jeg er fæl mot deg så er du fæl mot meg, derfor er jeg ikke fæl mot deg.

;-)

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har tenkt å sitte koselig sammen med gud og kose deg mens jeg brenner i helvete? Høres ikke som om du bryr deg så alt for mye om meg.



Anonymous poster hash: 29754...e82
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat der tar hun ikke feil da.

Er det nå man skal be om dokumentasjon? :ler:

Anonymous poster hash: 84e46...124

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion.

"Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?"

"Vil du virkelig gå fortapt når du dør?"

"Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg."

Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne?

Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Ikke ved å latterliggjøre dem, i alle fall. Man sier ifra på en høflig, men svært tydelig måte, at men ikke er interessert i den typen samtaler, hvor du forstår det som at hovedpoenget er å frelse deg. Du kan også forklare at du har tatt ditt standpunkt og er fornøyd med det og at du oppfatter det som slitsom, resepktløst osv å fortsette frelseforsøkene. Du kan gjerne følge opp med noe slik som at du respeterer hennes tro og standpunkt og at du derfor ville satt pris på at hun gjorde det samme med deg.

Anonymous poster hash: b2dbc...cf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som med mafia.

"La oss beskytte deg, ellers dreper vi deg".

"Slipp meg inn i hjertet ditt.

Hvis du ikke slipper meg inn i hjertet ditt så sender jeg deg til helvete."

Hvis du gir etter for slik ondskap så er du bare med på å gjøre det verre for alle andre.

Er jo religion som har funnet opp ondskap. Før religion fantes bare: hvis jeg er fæl mot deg så er du fæl mot meg, derfor er jeg ikke fæl mot deg.

;-)

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

Det er ikke ondskap. Evig fortapelse er muligens ikke helvete, men det er i grunn slik at frelsen i følge kristendommen er en gave og du må gå den riktige veien for å bli frelst. Slik er det bare med den saken.

Det blir jo som at jeg ikke inviterer deg med på strikkekveld fordi du ikke liker å strikke f.eks. Det er ikke ondskap, men du har selv tatt det valget at du ikke vil strikke. Skjønner du?

Anonymous poster hash: 58286...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg respektere at du er kristen og da må du respektere at jeg er ateist. La oss holde religion utenfor dette vennskapet da jeg føler det skaper splid at du prøver å overbevise meg om noe jeg ikke tror på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ondskap. Evig fortapelse er muligens ikke helvete, men det er i grunn slik at frelsen i følge kristendommen er en gave og du må gå den riktige veien for å bli frelst. Slik er det bare med den saken.

Det blir jo som at jeg ikke inviterer deg med på strikkekveld fordi du ikke liker å strikke f.eks. Det er ikke ondskap, men du har selv tatt det valget at du ikke vil strikke. Skjønner du?

Anonymous poster hash: 58286...144

Må gå rette vei for å bli frelst, tråkke på andre og ikke vise andre respekt, er det å gå den rette vei?

Ta deg ei bolle. Det er jo akkurat dette TS ber om å bli respektert for, at hun ikke tror!

Anonymous poster hash: 52d1b...17c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen selv, men det kunne ikke falle meg inn å misjonere på den måten. Det er for meg fullstendig på kollisjonskurs med det jeg mener er kristendommens viktigste bud, nemlig nestekjærlighet og toleranse. Det viser vi ikke ved å rakke ned på andres tro eller ikke-tro. Jeg har invitert ikke-troende med i kirkekoret, men det er fordi vi først og fremst synger, av og til også på gudstjenester, men selvsagt uten at noen blir tvunget til å be eller lignende. I koret er det andre ikke-troende og et par stykker fra andre religioner også.



Anonymous poster hash: 1bbf7...38d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion.

"Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?"

"Vil du virkelig gå fortapt når du dør?"

"Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg."

Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne?

Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Akkurat de samme kommentarene som kommer fra nyfrelse småbarnsvenninner når jeg sier at jeg ikke vil ha barn.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må gå rette vei for å bli frelst, tråkke på andre og ikke vise andre respekt, er det å gå den rette vei?

Ta deg ei bolle. Det er jo akkurat dette TS ber om å bli respektert for, at hun ikke tror!

Anonymous poster hash: 52d1b...17c

Nei. Å gå den rette vei er å ta Gud og Jesus inn i sitt hjerte. Det er vanskelig å tråkke på folk når man går på en vei i grunn, så vet ikke hvorfor du skriver dette. Det er mange kristne som ikke går på den rette vei, men som tror de gjør det.

Jeg tviler på at du har lyst å lære om dette, men uansett:

Jeg er veldig glad i boller. Vil du bake?

Anonymous poster hash: 58286...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Se lyset", liksom. Det må være noe galt med synet til den typen kristne og andre frelste. Jeg ser lyset hver eneste dag, jeg, som regel er det sola som dukker opp helt gratis, men i mørketiden skrur jeg selv på elektriske taklys og ett og annet telys. Jeg trenger ingen magisk julenissejesus for å se lyset.



Anonymous poster hash: 76477...376
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ondskap. Evig fortapelse er muligens ikke helvete, men det er i grunn slik at frelsen i følge kristendommen er en gave og du må gå den riktige veien for å bli frelst. Slik er det bare med den saken.

Det blir jo som at jeg ikke inviterer deg med på strikkekveld fordi du ikke liker å strikke f.eks. Det er ikke ondskap, men du har selv tatt det valget at du ikke vil strikke. Skjønner du?

Anonymous poster hash: 58286...144

Det du tydeligvis ikke sjønner er at hvis du har skapt ALT og vet ALT så kan du ikke påberope deg retten til å "frelse" noen fra noe du selv står for. Så derfor er kristendommen og mafia ganske så likt.

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av venninnene mine vet at jeg er ateist, og hun skal hele tiden spørre meg spørsmål om religion.

"Føler du ikke at noe mangler i livet ditt?"

"Vil du virkelig gå fortapt når du dør?"

"Jeg bryr meg om deg og håper du en dag får se lyset som meg."

Litt irriterende, egentlig. Virker som hun tror jeg vil havne i helvete hvis jeg ikke "tar imot Jesus", lol. Hvordan takler dere sånne?

Anonymous poster hash: d6a1b...3af

Åh, jeg er supermisunnelig! Skulle ønske jeg hadde en sånn venninne. Hun hadde ikke hatt en sjanse.

Anonymous poster hash: 8c459...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så er strikkekveld og evig fortapelse/helvete to veldig forsjellige ting!

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne hjernevaskede folk hadde jeg ikke orket å ha i livet mitt. hadde sluttet å være venn med henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du tydeligvis ikke sjønner er at hvis du har skapt ALT og vet ALT så kan du ikke påberope deg retten til å "frelse" noen fra noe du selv står for. Så derfor er kristendommen og mafia ganske så likt.

Anonymous poster hash: 31b98...ffb

Tror du må lese deg opp på dette med edens hage, hva som skjedde der, hvorfor jesus kom til verden osv. :)

Anonymous poster hash: 58286...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...