Sjela Skrevet 1. august 2015 #161 Del Skrevet 1. august 2015 Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen noen spor her, selv om jeg stadig er inne og leser Fryktelig kjipt at ikke kvalmen kan gi seg med det første Det synes jeg er absolutt på tide! Så herlig at du var på UL. Tenker meg at det må være en fantastisk opplevelse å fysisk kunne se at det er liv inne i magen Jeg håper formen din blir bedre snart og at du kan nyte resten av graviditeten for alt det er verdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 1. august 2015 #162 Del Skrevet 1. august 2015 Jeg kjente ikke kynnere før jeg var 28 uker på vei, men ut fra beskrivelsen din hørtes det absolutt ut som om det var det du hadde. Syns du bare skal fortsette å ta kvalmestillende når det har en så merkbar effekt, det er slitsomt nok å være gravid om man ikke skal slite seg gjennom unødvendig kvalme og oppkast i tillegg. Du hadde ikke fått dem av legen hvis det ikke var greit å ta dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 2. august 2015 #163 Del Skrevet 2. august 2015 Muskelknute i livmoren høres ikke godt ut. Håper kvalmen forsvinner snart Du er ikke den eneste som tenker at du ikke orker dette om igjen, men jeg tror de fleste glemmer smerten og ubehaget når de får nurket i armene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. august 2015 #164 Del Skrevet 2. august 2015 Idag har jeg fri, så skulle se hvordan jeg klarte meg uten tabletter. Og jeg følte meg kvalm siden jeg våkna og måtte kaste opp tilslutt. Ble til at jeg tok en tablett. Har ikke lyst til å bli sittende inne idag. Har lyst til å komme meg ut litt og kjøpe meg et par gravidbukser til. Har fortsatt ingen synlig mage, men er greit å ha noen bukser til den begynner å vokse mer, og er godt å ha bukser som ikke presser på magen. Magen min ble skikkelig hard og stram en liten stund istad, så lurer på om det var kynnere? Gjorde ikke noe vondt, var bare livmoren som ble steinhard. Det varte ikke så lene før magen ble normal igjen. Er i uke 16 nå, så er kanskje vanligst med kynnere noen uker senere, men er jo ikke umulig. Er jo spennende å begynne å kjenne å føle litt mer ting nå da Gleder meg sånn til å kjenne liv i magen Hmmm, det må være en merkelig følelse når noe skjer inne i kroppen! Så bra at det ikke gjorde vondt hvertfall, sikkert bare tidlig kynner Tenk at du er 16 uker allerede!! Synes du nevnte tidligere at du prøvde et par gravidbukser? Og at du så mer gravid ut i dem? Jeg har kjøpt et par stk jeg og (sist var jeg mye mer oppblåst enn nå, nå merker jeg nesten ingenting til graviditeten), og må si meg enig i at de kan være veldig behagelige, spesielt iom at de ikke er stramme rundt livet eller har knapp Jeg synes også at de fremhever magen men så er de heller ikke laget for å holde noe inne Håper kvalmen gir seg snart Det er lenge nok nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 2. august 2015 #165 Del Skrevet 2. august 2015 Det er helt sprøtt hvordan gravidklær fremhever magen. Jeg går mest med kjoler, og fremdeles er det merkbart hvor stor jeg ser ut i den ene kjolen som er kjøpt på en mammabutikk vs andre kjoler som fremdeles passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. august 2015 #166 Del Skrevet 2. august 2015 Åh! Kjoler Kjøpte en helt vanlig jerseykjole på salg for 50 kr nå nettopp. Og den kommer til å bli sååå fin senere! Den er veldig fin nå også men når magen kommer så kommer den til å synes veldig fint Synes kjoler er så fint Tror faktisk jeg må ha den på meg idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. august 2015 Forfatter #167 Del Skrevet 2. august 2015 Oi, nå skal jeg prøve å svare litt her. @siela, koselig å se deg tilbake igjen Var en fantastisk følelse av å se at babyen lever å har det bra ja Nå er jeg mindre nervøs for OUL siden alt virka bra nå. På OUL ser dem jo grundigere på organene og sånn er som det skal da, men jeg har en god følelse og jeg gleder meg @juliane Ja det kan ikke ha vært noe annet en kynnere. Er mange som får det tidlig og. De blir nok tydeligere etterhvert. Nå var det bare steinhard livmor en liten stund som sagt Ja får bare ta de tablettene. Legen var litt bekymra over at jeg fikk i meg så lite mat og at jeg bare gikk nedover i vekt, men har spist ganske godt etter at jeg begynte på tablettene @appelsinjuice muskeknuta har ikke plagd meg så veldig mye de siste dagene heldigvis Kjenner den jo ganske ofte, men det gjør ikke kjempevondt Jeg har fått en mer positiv innstilling etter UL, og blir nok enda bedre etter barnet er født Håpet nesten at jeg skulle få flerlinger en stund sånn at jeg skulle bli ferdig med å få barn med en gang, men må er jeg glad for at det bare er en inni der @LilleMy Blir litt mer virkelig når man begynner å merke graviditeten i magen ordentlig Jeg ligger ofte på ryggen i senga med hånda på magen for å kjenne etter liv, men er nok litt tidlig enda. Vil si at gravidbuksene fremhever magen når jeg er oppblåst i det minste,hehe! Når jeg ikke er oppblåst, så ser jeg ikke gravid ut i det hele tatt enda. Må si at det er ikke noe særlig gravidklær i kjedebutikkene som jeg liker spesielt godt. Men så er det ikke noe særlig jeg trenger enda heller. Jeg liker skinnyjeansene til H&M da, og har kjøpt et par stykker. Men alle de butikkene jeg har vært i er fryktelig dårlig på å ta inn min størrelse (38/40 helst 40) Det er nok veldig mange aom bruker de størrelsene da, men er irriterende å finne noen bukser jeg liker og det henger 20 bukser på stativet kun i størrelse 34 Men men... Jeg liker egentlig også å gå i kjoler Eneste er at jeg virkelig hater strømpebukser Ellers hadde jeg gått med kjoler oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. august 2015 #168 Del Skrevet 2. august 2015 Strømpebukse er glødende hat. Spesielt hold in. Ellers vet jeg at de har problemer med å få tak i jeans til gravide. Dette gjaldt visst hele Europa. De jeg har er bestilt på nett og av merket mamalicious. Den ene er ok den andre er veldig deilig De er faktisk kanskje en smuuuule store i str... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. august 2015 Forfatter #169 Del Skrevet 2. august 2015 Strømpebukse er glødende hat. Spesielt hold in. Ellers vet jeg at de har problemer med å få tak i jeans til gravide. Dette gjaldt visst hele Europa. De jeg har er bestilt på nett og av merket mamalicious. Den ene er ok den andre er veldig deilig De er faktisk kanskje en smuuuule store i str... Blir vel ikke så spesielt mye lettere med strømpebukser når magen vokser heller tenker jeg Ok, men da vet jeg hvorfor det er dårlig med bukser der da. Nå har jeg jo fått kjøpt meg et par stykker, så det holder nok lenge det. Får også sjekke litt nettbutikker om de har noe bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. august 2015 #170 Del Skrevet 2. august 2015 Er det bare jeg som elsker strømpebukser? Jeg elsker å gå i skjørt og kjoler, bruker det oftere enn jeans. Er ganske sikker på at det finnes gravidstrømpebukser også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. august 2015 Forfatter #171 Del Skrevet 2. august 2015 Er det bare jeg som elsker strømpebukser? Jeg elsker å gå i skjørt og kjoler, bruker det oftere enn jeans. Er ganske sikker på at det finnes gravidstrømpebukser også Føler at man alltid må rette på strømpebuksene, de krøller seg ofte på føttene og gjør vondt i skoene og så blir de så fort hullete. Og alle strømpebukser er så fryktelig stramme for en som har store lår og bein Ja gravidstrømpebukser finnes, men tror ikke at jeg kommer til å like dem så mye bedre,hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. august 2015 #172 Del Skrevet 2. august 2015 Akkurat derfor Shinigami! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. august 2015 Forfatter #173 Del Skrevet 2. august 2015 Glemte å nevne at det er et mareritt å få dem over lårene og få dem opp sånn at ikke skrittet er for langt nede Og hvis jeg går opp i størrelse, så blir strømpebuksa for stor ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. august 2015 #174 Del Skrevet 2. august 2015 Haha jøss! Så rart at man kan ha så forskjellige opplevelser med samme klesplagg. Jeg synes det ett noe av det mest behagelige å gå med jeg Kommer vel an på kroppstypen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 2. august 2015 #175 Del Skrevet 2. august 2015 Haha jøss! Så rart at man kan ha så forskjellige opplevelser med samme klesplagg. Jeg synes det ett noe av det mest behagelige å gå med jeg Kommer vel an på kroppstypen ja Jeg må skrive under her! Stor fan av strømpebukse og kjoler /skjørt Gøy å variere i klesveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 2. august 2015 #176 Del Skrevet 2. august 2015 Jeg syns strømpebukser er helt greit til vanlig, og gravidstrømpebukser er jo enda bedre. Ingen stram strikk midt på magen som lager ekstra valk! Det eneste er at man "sagger" litt mer med skrittet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 3. august 2015 Forfatter #177 Del Skrevet 3. august 2015 Det kommer nok veldig an på kroppstype man liker strømpebukser eller ei ja,hehe. Jeg er veldig nysgjerrig på kjønn, og jeg driver å leser kjerringråd og myter om "symptomer" på gutt eller jente. Jeg tror egentlig ikke på noe av det, men er morsomt å lese likevel. Noen av dem høres jo ikke så dumme ut, somom man er mye kvalm eller har cravings for søtt eller salt, men noen av dem er skikkelig rare og. Som for eksempel om den kommende mormoren har fått grått hår, eller farens yrke eller om mors nese vokser,eller om man viser fram hendene med håndflaten opp eller ned. Jeg har litt blandede symptomer, men sitter fortsatt mest med en guttefølelse Men ikke hele tiden,hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 3. august 2015 Forfatter #178 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Kom hjem til et brev om at OULtimen min har blitt flyttet til to dager senere Det er nok fordi at jeg også skulle få med en lege på undersøkelsen for å se nærmere på muskelknuta, noe som er greit egentlig. Bare kjedelig at jeg må vente to dager lengre, og den første tiden min passet så bra med jobb og alt. Men jeg fikser det Endret 3. august 2015 av Shinigami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. august 2015 #179 Del Skrevet 4. august 2015 Uff, så kjipt når man er innstilt på akkurat "den dagen" Da virker fort to dagers utsettelse fryktelig lenge. Det positive er jo selvsagt at legen kan være med på å inspisere. Vil en slik muskelknute kunne forsvinne av seg selv? Forøvrig moro med gjetning av kjønn Blir spennende når du kommer på OUL da og se om du har rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanillalilla Skrevet 4. august 2015 #180 Del Skrevet 4. august 2015 Kom hjem til et brev om at OULtimen min har blitt flyttet til to dager senere Det er nok fordi at jeg også skulle få med en lege på undersøkelsen for å se nærmere på muskelknuta, noe som er greit egentlig. Bare kjedelig at jeg må vente to dager lengre, og den første tiden min passet så bra med jobb og alt. Men jeg fikser det Haha, ja skjønner at de to dagene må føles som en evighet! Jeg har en noe spesiell tidsoppfattelse etter at jeg ble gravid. Stresser fordi om bare 6 mnd er jeg mamma (?!?) men det er en eeeeeeeeevighet til jeg skal på OUL (tre uker).. bah.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå