juliane Skrevet 1. mars 2016 #441 Del Skrevet 1. mars 2016 S har også hatt noen sånne perioder med trykking om natta/morgenen, men det gikk plutselig over av seg selv. Krysser fingrene for at det ikke varer så lenge hos dere heller! Hva sa helsestasjonen om at han ikke liker det ene brystet, forresten? S har også plutselig fått en favoritt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Ganske sikker på at det ikke har noe å gjøre med noen låsninger eller noe sånt i alle fall... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #442 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, juliane skrev: S har også hatt noen sånne perioder med trykking om natta/morgenen, men det gikk plutselig over av seg selv. Krysser fingrene for at det ikke varer så lenge hos dere heller! Hva sa helsestasjonen om at han ikke liker det ene brystet, forresten? S har også plutselig fått en favoritt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Ganske sikker på at det ikke har noe å gjøre med noen låsninger eller noe sånt i alle fall... Ok, håper det går over snart her og Det var litt travelt på helsestasjonen da jeg var der, så fikk ikke snakket så mye om det, men hun var ganske sikker på at det ikke var pga. låsninger i nakken. Hun trodde det samme som jeg mistenker, at utdrivningsrefleksen er for sterk på det brystet. Så jeg kan prøve å melke/pumpe ut litt før jeg ammer på det brystet. Ellers har han bare funnet seg et favorittbryst som heller ikke er uvanlig. Bare litt irriterende å ikke få tømt det ene brystet bare. Akkurat nå, så spiste han kjempefint fra brystet han ikke liker, og har slitt med at han bare skriker ellers idag. Rare greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #443 Del Skrevet 5. mars 2016 Idag blir lillegutt 9 uker gammel Har begynt å legge han mrllom 19-21 på kvelden nå, for han pleier å bli ordentlig trøtt da. For å ikke snakke om at jeg også er kjempetrøtt på kveldene nå, så jeg sovner selv i 21 tiden. I natt har han sovet kjempegodt. Han fikk pupp siste gang igår kveld 20.30 og sovna ved puppen 20.50, så da flytta jeg han over i senga. Han sov helt til ca 03tida. Etter det sov han helt til 07.30. Utrolig deilig for meg, men håper at det ikke er for lenge for han uten mat. Den trykkinga om natta har også blitt litt bedre. I natt, så både bæsja, prompa og rapa han etter nattmåltidet, så det hjalp nok en del Han er også så søt om morgenen Litt gretten med en gang han våkner og vil ha pupp, men når han er mett, så er han så blid og vil prate og smile Han smilte masse istad Han smiler ikke så mye på ettermiddagen og på kvelden som på morgenen. Litt når pappan tøyser med han Pappa er morsommere enn mamma. Når jeg gjør det samme som pappen, så ser han bare alvorlig på meg,hehe. Lillegutt blir også stadig mer interesser i å titte på ting rundt seg og når jeg ammer han i sofaen, så titter han ofte opp på noe. Har en liten hylle med litt pynt på over sofaen, så er sikkert noe der han er interessert i. Lurer veldig på hvordan den berømte 3 månederskrisa blir.... Tror det blir en del amming på soverommet med dempet belysning da,hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 5. mars 2016 #444 Del Skrevet 5. mars 2016 Så bra at ammingen går bedre og at den vesle gutten din legger på seg Her blir Lillegutt 9 uker i morgen, og han syntes også at pappaen er morsommere enn mammaen. Det er vel bare sånn det er; Mamma er pupp og kos og pappa er lek og moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. mars 2016 #445 Del Skrevet 7. mars 2016 Oi, her går tiden fort! Tenk ni uker alt Virker som dere har det fint sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. mars 2016 #446 Del Skrevet 7. mars 2016 Ni uker allerede! Så gøy at han kommuniserer og prøver å snakke med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #447 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Veldig gøy når han prater ja Han lager ikke sånn veldig mange lyder, men er ikke alle babyer som gjør det heller Idag var vi på en ganske forsinka legetime, ig nå må jeg bare få skryte litt De siste ti dagene har lillegutt gått opp 600g og vokst 2 cm på lengden. Legen sa at han er perfekt proposjonert i forhold til vekt og lengde Og alt annet med han er også akkurat som det skal være Det var bare en ting, og det var at legen mente at han virka litt stiv i den ene armen. Jeg har ikke lagt merke til det selv, men stoler på at legen vet det bedre enn jeg. Skal til kiro en tur å få fikset det Over til noe mer privat så hadde sjekk igår for å se om stingene og sånn der nede har grodd fint, og det hadde det Jeg revna ikke så veldig under fødsel og følte meg raskt helt fin igjen, så regna med at alt var bra egentlig, men greit å få det undersøkt uansett Endret 10. mars 2016 av Shinigami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #448 Del Skrevet 10. mars 2016 Fint med skryt hos legen da Går det bedre om natten nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2016 #449 Del Skrevet 10. mars 2016 Så bra at gutten din legger bra på seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #450 Del Skrevet 11. mars 2016 11 timer siden, LilleMy1989 skrev: Fint med skryt hos legen da Går det bedre om natten nå? Går litt bedre Kan variere litt fra natt til natt, men han ligger å trykker fortsatt stort sett hver natt, men ikke så mye som før. Han lager ikke like høye lyder som før også har han flere stunder der han blir stille og sover før han våkner og lager lyder igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #451 Del Skrevet 19. mars 2016 Den 3/10/2016 at 22.08, LilleMy1989 skrev: .sorry får ikke fjernet sitat. Nytt innlegg kommer snart Sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #452 Del Skrevet 19. mars 2016 Idag er lillegutt 11 uker gammel Jeg har vært litt redd for å dra på offentlige steder med han, spesielt med tanke på å amme offentlig. Så har bare vært ute i nærområdet så langt og på nærbutikken osv. Forrige lørdag kom jeg meg derimot litt ut på et senter. Trengte å kjøpe litt større klær til lillegutt Det gikk fint, og han sov i vogna si hele tiden, så ble ingen offentlig amming Må nok gjøre det snart før eller senere da. Er litt redd for stygge kommentarer også er jeg ikke helt komfortabel med å ha puppen ute blandt folk, selvom jeg skal dekke til så godt jeg kan. Jeg venner meg nok til det Han må.få spise når han er sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 19. mars 2016 #453 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg tror virkelig ikke det er mange som kommer med stygge kommentarer altså, her i Norge er folk veldig vant til at barn ammes! Kle deg slik at du dekker deg så mye som mulig (for din egen del) og sett deg et litt avskjermet sted, så er det null problem. Om noen mnd derimot, da risikerer du å sitte der med en unge som suger akkurat lenge nok til å sette i gang utdrivningen skikkelig, for å bestemme deg for å heller se på de på nabobordet slik at du sitter med en sprutende, udekket pupp midt i kafeen. Jeg savner tiden der offentlig amming bare var ukomfortabelt pga mine egen komfortsone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. mars 2016 #454 Del Skrevet 19. mars 2016 Skjønner deg godt jeg men det går seg nok til Hva med å bruke et skjerf til å dekke eller noe? Og @juliane så det for meg og måtte le godt nå. Hvilken størrelse bruker lillemann nå? Vi holder på med innkjøp så er nysgjerrig på hvor fort de vokser gjennom størrelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 19. mars 2016 Forfatter #455 Del Skrevet 19. mars 2016 @juliane Ja, fint jeg ikke bor i amerika eller noe Men så er det det å finne seg en ammeplass man kan sitte litt bortgjemt da,hehe. Men finner nok noe Ler av det du forteller Gleder meg.. @Sjela Ja det med størrelser ja... Han kommer fortsatt inn i størrelse 56, men han har lange bein, så 62 i bukser. Men så er buksene litt store i livet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. mars 2016 #456 Del Skrevet 19. mars 2016 Ikke bare bare hehe. Men det høres ut som man må ha klær i forskjellige størrelser og nok til å dekke opp mellom vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #457 Del Skrevet 20. mars 2016 Ja, det kan gå dager der det ikke blir noe klesskift, også er det dager med så mye gulp/tiss/bæsj at det blir flere skift En annen ting med klær er at størrelsene kan variere veldig fra butikk til butikk og merke til merke, så blir jo ikke helt klok på størrelsene. Er jo sånn med voksenklær og, men trodde det var litt mer "standardstørrelser" når det gjelder babyer. Er sp nydelig vær nå at vi var ute og trilla to ganger igår Har trilla en gang idag, men går kanskje ut igjen etterpå. Men får se. Har litt klesvask og sånn jeg må få gjort og. Er fortsatt så fascinert av lillegutt. Tenk at vi har skapt noe så vakkert og perfekt tenker jeg Er også så rart å tenke på at for bare noen få måneder, så lå han inne i magen min Tiden flyr! Er nesten et år siden vi begynte prøvinga og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 21. mars 2016 #458 Del Skrevet 21. mars 2016 Ja, det har jeg merket at det er stor forskjell på! Vi får nok bare variere i et knippe. Greit å ha noe å vokse i iallfall. Jeg husker så godt når jeg leste at du fikk positiv test Utrolig moro å følge med fra starten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #459 Del Skrevet 21. mars 2016 3 timer siden, Sjela skrev: Ja, det har jeg merket at det er stor forskjell på! Vi får nok bare variere i et knippe. Greit å ha noe å vokse i iallfall. Jeg husker så godt når jeg leste at du fikk positiv test Utrolig moro å følge med fra starten Sånne dyre praktiske ting som ulldresser o.l er lurt å kjøpe i litt større størrelser Tok på han ulldressen igjen idag. Den var diger til han før, men nå passa den akkurat Er som at det var igår jeg testet positivt. Kommer heller ikke helt over hvor fort det gikk! Var lenge overbevist om at det skulle gå galt, for det gikk jo ikke an å være så heldig, men alt gikk jo bra Burde vært sånn for alle som prøver. Glad for at du ble gravid tilslutt Sjela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #460 Del Skrevet 27. mars 2016 Igår ble lillegutt 12 uker gammel Han var skikkelig blid igår og smilte masse Når jeg hører at han er våken om morgenen, så ser jeg på han og smiler og han smiler tilbake Igår var han så glad for å se meg at han smilte og slapp en stor promp Idag så gikk jeg på badet etter å ha hilst på han, og da jeg kom tilbake, så smilte han stort og fektet vilt med armene Er så koselig at han viser glede over å se meg Nå i påsken, så bare slapper vi av hjemme som vanlig Gleder meg masse til å feire påske og jul når lillegutt blir større da Da skal vi kose oss masse! Jeg skal kjøpe inn påskeegg til han som han skal finne, og vi skal male egg og lage påskepynt Håper at han synes at sånne ting er høy og at han får fine barndomsminner av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå