Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)

Shinigami

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg at gutten var nyfødt og at han så ganske annerledes ut enn forventet, men fortsatt søt da, og hadde likheter med sin far :) Det mest spesielle var fargen på øynene. En lys blåaktig farge. Tviler på at noen nyfødte blir født med en sånn farge i virkeligheten da og tviler på at gutten vår får den fargen. Men var en koselig drøm uansett :)

Litt forvirret nå, for så en video på youtube som sa at jeg allerede er i tredje trimester og en app jeg har sier det samme. Men trodde ikke at det var før uke 28 jeg. Når jeg googler, så sier de fleste uke 28, så jeg velger å gå utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 27+0 og ca 13 uker igjen :) Nå skal lillegutt veie ca 1 kg, så han begynner å bli stor :)

Kjenner også stadig vekk store bevegelser nå, men fortsatt stort sett når jeg ligger eller sitter i ro. Tror at han snur på seg masse der inne. Er overbevust at jeg kan kjenne hodet eller rumpa noen ganger når han snur på seg :) Det er ihvertfall for stort til å være en hånd eller fot :)

Igår hadde jeg vondt ved halebeinet da jeg var på jobb. Jeg klarte å jobbe, men det var veldig ubehagelig. Har ikke merka noe til det idag enda. Leste at det mest sannsynlig er bekkenet som krangler litt, så får bare håpe at det ikke blir skikkelig ille. Litt ubehag kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det seg til! :) Ikke lenge igjen for noen av oss :)

Bra at du er i ganske god form da! Kjenner på det selv, man merker jo at man er gravid liksom - men jeg er veldig glad jeg slipper unna med ubehag bare. Verre for de som omtrent blir helt handicappa halve (eller hele) svangerskapet!

For meg går det veldig opp og ned, så vondt ene dagen betyr ikke nødvendigvis det samme neste dag.

Vi får satse på at vi klarer å holde oss i arbeid noen måneder til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det seg til! :) Ikke lenge igjen for noen av oss :)

Bra at du er i ganske god form da! Kjenner på det selv, man merker jo at man er gravid liksom - men jeg er veldig glad jeg slipper unna med ubehag bare. Verre for de som omtrent blir helt handicappa halve (eller hele) svangerskapet!

For meg går det veldig opp og ned, så vondt ene dagen betyr ikke nødvendigvis det samme neste dag.

Vi får satse på at vi klarer å holde oss i arbeid noen måneder til!

Ja, merker at det blir tyngre og tyngre å bøye seg ned for eksempel. Men så lenge man klarer å jobbe å holde seg i bevegelse, så er det ikke så mye å klage på :) Er som du sa mange som sliter skikkelig under svangerskapet.

Håper på å kunne jobbe så lenge som mulig ja, men kommer nok til å gå ut i permisjon rett før jul da :) Så er faktisk bare to måneder igjen å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0 idag :) Nå kan jeg vel helt sikkert si at jeg er i andre trimester :)

Forrige helg, så følte jeg at magen poppa ordentlig ut igjen, og denne gabgen føler jeg at jeg ser ordentlig gravid ut :) Selvom jeg fint får på meg høtstjakken uten at det stammer rundt magen, så er det fortsatt en liten synlig kul der hvis man ser godt etter :)

Og mannen var så søt her om dagen :) Han kom bort og strøk meg over magen og sa at jeg er så søt med mage :)

Jeg ble bare så utrolig glad da han sa det :) Noe av det koseligste han har sagt til meg :)

Har ikke fått noe mer problemer med rygg/bekken heldigvis. Har innimellom fått smerter som forruge uke, men de er ikke så intense og går fort over.

Lillegutt har også blitt enda mer aktiv de siste dagene :) Idag har jeg kjent dult i magen flere ganger da jeg har vært i bevegelse :) Vanligvis, så kjenner jeg han bare tydelig om jeg holder meg i ro. Men kjenner ikke så mye at jeg kan begynne med telling av spark enda. Burde vel bli såpass tydelig snart. Skal til jordmor igjen om en uke, så vi snakker sikkert om det da :)

Må si at jeg liker ikke så godt når han sparker nedover da,hehe. Ikke så gøy bli trampet på blæra, men tydeligvis gøy for han :P

Skal bli godt å få slappet av litt i helga :) Går bra å jobbe, men det begynner å bli litt tungt... Skal få prøve å få kjøpt litt babyting i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg bekymret :( 

Var hos jordmor idag og alt virka fint helt til hun skulle høre på hjertelyden. Hun fant hjertelyden fort som vanlig, men så begynte hun å justere litt på apparatet og fortsatte å lytte lengre enn vanlig. Jeg syntes selv at jeg hørte et ekstra dunk innimellom hjerteslagene, og det var visst dette jordmor hadde fanget opp.

Så lillegutt har ekstra hjerteslag :( Jordmor sa at det mest sannsynlig er pga at hjertet er umodent, og at det ikke er helt uvanlig og det pleier å rette seg opp etterhvert. Men hun kunne likevel ikke ignorere det, så jeg skal få videre oppfølging. Hun skulle ringe meg senere idag for å gi meg beskjed om hva som skjer videre.

Så nå er jeg jo urolig for at det er noe galt med hjertet hans :( Alt så jo fint ut på OUL, og han har hatt fin hjertelyd tidligere.
Jeg har selvfølgelig allerede googlet på dette, og for de aller fleste har det gått helt fint, men blir jo urolig uansett :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så ekkelt da. Men på den positive siden så har de funnet det allerede og du får rask oppfølging. Og veldig gode forutsetninger for at alt skal gå bra.

Slik jeg har forstått er det ganske mange som blir født of lever godt med en liten bi-lyd på hjertet.

Aller mest sannsynlig er det jo at det er som hun sier, noe som går seg til.

Prøv å slapp av i helgen i hvertfall! Selv om det ikke blir så lett kanskje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt da. Men på den positive siden så har de funnet det allerede og du får rask oppfølging. Og veldig gode forutsetninger for at alt skal gå bra.

Slik jeg har forstått er det ganske mange som blir født of lever godt med en liten bi-lyd på hjertet.

Aller mest sannsynlig er det jo at det er som hun sier, noe som går seg til.

Prøv å slapp av i helgen i hvertfall! Selv om det ikke blir så lett kanskje! 

Takk :) Kjenner meg litt roligere idag :) 

Har også lest litt rundt nå, og det virker som at det er mange som vokser opp sunne og friske selv om de de har bilyd på hjertet.

Syns bare at lillegutt har vært litt rolig idag, men er nok bare jeg som er litt ekstra oppmerksom på bevegelser nå, siden jeg er litt redd. Det kan variere litt fra dag til dag hvor mye han beveger seg, og jeg har jo kjent noe idag og. Har ikke hatt så mye tid til å være i ro idag heller, og det er da han rører seg mest. Får se når jeg kommer meg hjem og legger meg :) På mandag, så sparka han en gang så hardt at keg skvatt :O

29+0 idag :) Tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at det ikke var noe gøy, men som du sier selv så er det mest sannsynlig ikke noe farlig :) Uansett bra med oppfølging for det! 

Og det er nok veldig typisk at han har vært rolig akkurat i dag.. For da har du sikkert vært ekstra bevisst på det og lett/kjent mer etter. 

Håper du får en fin helg, og at alt ser fint ut på mandag :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Nå skal jeg bare hjem og slappe av, så får håpe at han rører på seg litt mer da :) Synes at jeg kjenner litt bevegelse allerede nå :) Skal ta det helt med ro denne helga tenker jeg. Ganske sliten nå, både fysisk og mentalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget var det jeg som skrev og var ikke et sitat av kaffemor :)

Unnskyld språket, men forumoppdateringa suger balle, så er derfor det ikke ble riktig. Fikk ikke til å redigere riktig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alt står bra til med lille. Det er mest sannsynligvis ingenting! Sender deg en stor klem. Håper helga går fort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Har ligget en stund og bare slappet av i senga nå og kjenner at han beveger seg stadig vekk :) Ingen skikkelige spark eller raske bevegelser, men rolige bevegelser :) Han pleier å være sånn at han beveger seg rolig noen ganger, og andre ganger så tar han helt av,hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg oppdatere her.

Ble undersøkt med UL på sykehuset idag, og det står bra til med hjertet til den lille :) Hjerterytmen var helt normal og hjertet så ut som det skulle.

Jordmora tok seg også tid til å kikke raskt over om det ellers sto bra til med babyen og hun tok litt mål for å se om han vokser som han skal. Og det gjør han :) 

Han har også lagt seg med hodet ned allerede, men jordmora sa at han fort kan flytte på seg igjen. Har mistenkt noen dager at han har ligget med hodet ned, så nå fikk jeg det bekreftet.

Ellers fikk jeg ikke sett så mye på silhuetten av han denne gangen som på OUL, men fikk ihvertfall sett at han lå å sugde på tommeltotten sin <3 Så det ser ut som han koser der inne :)

Jeg har litt hell i uhell i svangerskapet. Hell fordi det er stas med ekstra UL undersøkelser, men uhell fordi at det er ikke noe gøy å gå rundt å bekymre seg fram til da.

Men nå kan jeg slappe av :) Håper at alt går bekymringsfritt fram til fødsel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! <3

Koselig med ekstra UL. Jeg leeeengter til å se den lille igjen selv, men det blir ikke før etter fødsel det da.. Hehe..

Hvordan ligger du an sånn ellers da? Vi har skaffet det meste vi trenger nå tror jeg. Eneste jeg ikke klarer å motivere meg til er å handle inn saker og ting til meg selv - som ammeinnlegg osv. Hvor mange trenger man liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja :) Det blir en UL til på meg om bare noen uker igjen for å følge opp muskelknuta, men har ikke så høye forhåpninger om å få sett så mye på baby da,hehe.

Uff.. Føler at vi ligger skikkelig etter med å handle inn ting egentlig. Vogn og det meste av vognutstyr er klart, og en del klær og kluter er kjøpt inn. Seng får vi i gave :) Men må ellers ordne med madrass, dyne, sengetøy osv.

Også skal vi dra på en skikkelig shoppinrunde med mormor om et par uker da :) Så skal få handlet inn masse da.

Må også tenke på å handle inn ting til meg selv. Er bare en måned til jeg burde tenke på å pakke fødebagen... 

Og vi står fortsatt stille med navn! Så om noen har forslag til guttenavn som funker internasjonalt, så er det hjertelig velkomment. Må være internasjonalt siden mannen ikke er norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edward kanskje? Syns det er såååå fint! Eller William. De er jo veldig internasjonale hvis du ikke tenkte på en spesiell av verden det må passe. Funker veldig bra på engelsk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært inne på William, men mannen synes at det er litt gammeldags... Han liker sånne rare navn bedre,hehe. Kan tenke meg at han syntes at Edward er enda verre :P

Et annet problem med William er at det har blitt veldig populært, og vil helst ha noe som ikke ligger kjempehøyt på navnetoppen. Kjempevanskelig det her,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...