Vanillalilla Skrevet 30. august 2015 #241 Del Skrevet 30. august 2015 Hihi, jeg syns det var mye lettere med guttenavn fordi der var det kun ett jeg likte. Enkelt og greit! Uansett, tenkte å høre nøyaktig hvor langt du var nå? Jeg ble jo satt frem en uke på min OUL, så da bør vi jo være ganske nære? Hvor harde spark kjenner du nå? Er det sånn at man kan kjenne det utenpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 31. august 2015 Forfatter #242 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg er 20+3 nå Ble satt tilbake bare en dag Sparkene er fortsatt ikke så sterke og jeg kjenner dem ikke så veldig ofte enda heller. Innbiller meg at noen spark kan man kjenne utenpå. Eller jeg kjenner det selv, men når mannen skal kjenne etter og bekrefte dette, så blir jo pjokken stille da,hehe! Regner med at at jeg kjenner mer i løpet av de nærmeste ukene Er jo ganske individuelt det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanillalilla Skrevet 31. august 2015 #243 Del Skrevet 31. august 2015 Morro, jeg er også 20+3 i dag! Hehe! Jeg kjenner mye aktivitet, men bare veldig svakt enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 31. august 2015 Forfatter #244 Del Skrevet 31. august 2015 Hehe, så gøy Tenk om vi føder på samme dag da,hehe! Har kjent en del bevegelse idag Men fortsatt ganske svakt ja. Kjenner det når jeg sitter eller ligger stille. Jobba sent idag, så da drøya jeg litt med å stå opp idag, og da kjente jeg en del mens jeg lå i senga. Har også kjent aktivitet på vei til jobb og i pausen Nå er jeg på vei hjem, og han er stille nå, men han blir sikkert aktiv når jeg kommer hjem og slapper av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 8. september 2015 Forfatter #245 Del Skrevet 8. september 2015 Var på kurs for kommende foreldre idag Er forskjellige temaer hver tirsdag, og det er bare å komme innom Ingen påmelding trengs, så det er jo ganske greit. Men jeg vurderer å gå litt senere i November når de starter på nytt med de ulike temaene igjen,hehe. Hrunnen til det er at jeg følte at alle de andre på kurset var så mye lengre på vei enn meg. Alle var i tredje trimester og to hadde termin allerede neste uke. Og så er jeg der da i uke 21 Ellers er det ikke så mye nytt her. Føler fortsatt liv nå og da når jeg sitter eller ligger stille, jeg kaster fortsatt opp innimellom, men er ikke så intenst som før, også er jeg ufattelig trøtt for tiden. Har jobbet mye tidlig + lange dager, så er helt utkjørt når jeg kommer hjem. Synes også at magen min har begynt å få en litt rundere form de siste dagene, så det begynner å ligne en gravidmage Er fortsatt knøttliten sammenlignet med en kollega som er to uker lengre på vei enn meg da. Hun ser ordentlig gravid ut. Man ser det på meg om jeg går med noe tettsittende bare. Igår kveld kjente jeg veldig tydelige bevegelser da Tror nesten at man kunne se bevegelsene utenpå magen til og med Eller det kjentes sånn ut, men fikk jo ikke sett etter før det var over igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 25. september 2015 Forfatter #246 Del Skrevet 25. september 2015 Har ikke skrevet her på en stund rett og slett fordi det ikke har skjedd så mye nytt og spennende, og har heller ikke gjort så mye spennende i det siste,hehe. Men idag er jeg 24+0 uker på vei og alt er fortsatt bare bra Er utrolig deilig at jeg ikke har kastet opp på over to uker nå og at jeg har begynt å få mye bedre matlyst. Har også begynt å få sansen for å spise søte ting igjen Jeg har følt meg litt kvalm et par ganger, men det har ikke vært så ille som det var før, og har som sagt ikke spydd. Bevegelser kjenner jeg fortsatt daglig når jeg ligget å slapper av på morgenen eller kvelden stort sett, og noen ganger om natta. Jeg kjenner at bevegelsene blir gradvis tydligere. Mannen fikk også endelig kjenne lillegutt sparke. Han syntes at det var veldig fascinerende,hehe. Søt han Neste uke blir det kontroll hos jordmor, så gleder meg til det Fikk jo møtt jordmor rett etter OUL og, så er jo ikke så lenge siden at jeg var der, men gleder meg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. september 2015 #247 Del Skrevet 25. september 2015 Så godt at formen din er bedre Har du begynt på "barnerommet"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 25. september 2015 Forfatter #248 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg skal komme ordentlug igang med alt mulig nå i Oktober. Stresser litt over at vi ikke har gjort og kjøpt inn så mye enda. Men er jo fortsatt tid da Har bare en lille frykten over hvis han kommer ut for tidlig bare. Men det gjør han ikke håper jeg Glemte å nevne at jeg ble skikkelig forkjøla på søndag, så var redd for at jeg skulle bli dårlig over lengre tid, siden jeg har hørt at gravide kan bli ekstra sterkt rammet av forkjølelse og andre sykdommer. Men det gikk bra Hadde heldigvis fri en av de dagene jeg var dårligst, og det hjalp masse Er mye bedre nå Snufser og hoster litt, men det er jo ikke så farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. september 2015 #249 Del Skrevet 25. september 2015 Ja, dere har jo enda god tid Gøy å ha litt tid på seg på å finne de "rette" tingene og bare kose seg med det uten å stresse Jeg har også hørt at gravide ofte blir veldig dårlige om de er forkjølet. Godt det gikk så fort over da! Du må ha super-imunnforsvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 25. september 2015 Forfatter #250 Del Skrevet 25. september 2015 Ja, dere har jo enda god tid Gøy å ha litt tid på seg på å finne de "rette" tingene og bare kose seg med det uten å stresse Jeg har også hørt at gravide ofte blir veldig dårlige om de er forkjølet. Godt det gikk så fort over da! Du må ha super-imunnforsvar Ja, har faktisk kjempebra immunforsvar Blir veldig sjelden syk og har alltid vært sånn Mannen har også superimmunforsvar, kanskje enda bedre enn mitt til og med Så vi får nok mest sannsynlig en sønn som stort sett holder seg frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. september 2015 #251 Del Skrevet 25. september 2015 Survival of the fittest Jeg er redd for å si at jeg sjelden er syk. Hver gang jeg sier det så blir jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 26. september 2015 Forfatter #252 Del Skrevet 26. september 2015 Hehe, har skjedd med meg et par ganger og Men regna med at det var trygt nå siden jeg akkurat var dårlig Går rundt og hoster masse nå. Lå i senga og hosta sånn at jeg fikk vondt i magen istad. Auuuu... Hosta sånn at jeg gjorde en liten sit-up på en måte. Får prøve å unngå det fra nå av, men er jo ikke bare bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 26. september 2015 #253 Del Skrevet 26. september 2015 Kjenner til den hostinga altså. Det er helt grusomt. Spesielt når baby i magen blir fornærmet over at jeg hoster og sparker meg KJEMPE hardt inni ribbeina. Jeg bare "Thanks, Obama" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 26. september 2015 Forfatter #254 Del Skrevet 26. september 2015 Kjenner til den hostinga altså. Det er helt grusomt. Spesielt når baby i magen blir fornærmet over at jeg hoster og sparker meg KJEMPE hardt inni ribbeina. Jeg bare "Thanks, Obama" Hahaha! Får håpe at jeg ikke hoster så mye innen han har blitt såpass stor og sterk da Hørtes ikke så godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 29. september 2015 Forfatter #255 Del Skrevet 29. september 2015 Da har jeg vært hos jordmor, og alt er fortsatt bare bra Jeg er jo egentlig ikke så bekymra nå som jeg kjenner liv hver dag, men er jo betryggende likevel å få bekreftet at alt er bra Har nevnt før at vi vurderte 3D/4D ultralyd, men vi kommer nok til å droppe det. Det koster jo litt og, så tenker å spare det til noe annet til gutten vår Hvis vi ikke fikk vite kjønn på OUL derimot, så tror jeg at vi ikke kunne motstått og gå da,hehe. Også blir det en ekstra UL på meg rundt uke 32 for å følge opp muskelknuta også. Vi er jo kjempespente på hvordan han kommer til å se ut, men vi får la det være en overraskelse til fødselen Jeg er kjempesikker på at han blir prikk lik faren sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 2. oktober 2015 #256 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja, vi vurderte 3D UL selv men ombestemte oss. Det koster jo penger og vi hadde ikke helt behovet. Vi brukte nok pengene på noe annet vi ikke helt trengte men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #257 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja, vi vurderte 3D UL selv men ombestemte oss. Det koster jo penger og vi hadde ikke helt behovet. Vi brukte nok pengene på noe annet vi ikke helt trengte men Hehe, typisk det Skal prøve å bruke pengene på noe fornuftig Uke 25 idag Så ca 15 uker igjen bare! Det høres jo ikke lenge ut i det hele tatt! :O Når jeg tenker tilbake på uke 15 i svangerskapet, så var det jo den uka jeg hadde så vondt i magen og fikk UL hos legen. Føler at tiden fra siste mena og fram til da gikk både fort og sakte egentlig. En annen ting som er litt morsomt er at når jeg googler UL bilder og sammenligner UL bilde av gutten, så kan man se at fostrene kan se veldig forskjellige ut fra hverandre Har jo ikke tenkt over det før, men har sett det tydelig nå. Hehe, jeg er rar jeg som googler og sammenligner UL bilder. Men på bildet av gutten, så ligger han jo sånn at man ser omrisset av profilen hans, så er jo morsomt å se forskjell på nese og hakeform fra andre babyer Er fortsatt ganske sikker på at gutten kommer til å ligne mest på faren sin, men etter at jeg så skyggen av profilen min, så ser det litt ut som at han har min nese,hehe. Ikke for å skryte, men har ofte hørt at jeg har en pen/søt nese, så det gjør ikke noe om at han arver den. Jeg tror at han har farens hake Jeg er nok litt rar som prøver å forutse ansiktstrekk utifra et 2D UL bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #258 Del Skrevet 10. oktober 2015 Uke 26+1 idag Var litt bekymret tidligere i uka, for syntes at lillegutt var så stille, men så midt i uka da jeg og mannen slappet av, så begynte han å sprelle som bare det Vi kunne begge kjenne at han mest sannsynlig snudde litt på seg der inne Mannen ble nesten litt bekymret og lurte på om.det var normalt å kjenne så mye, men jeg sa til han at det bare er bra med bevegelse Da vet vi at gutten har det bra og at kroppen hans fungerer som det skal Igår lå jeg å slappet av og så litt på magen min da han ble aktiv Rart og morsomt å se magen bevege på seg Idag tidlig har det også vært litt sprell i magen. Tror han har sparket og dyttet med både armer og ben, for kjente skikkelig dulting på flere steder på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 10. oktober 2015 #259 Del Skrevet 10. oktober 2015 Åååh så koselig med så mye bevegelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #260 Del Skrevet 10. oktober 2015 Ja, det er koselig, mrn må ærlig si at det kan kjennes litt ekkelt ut også, men aller mest koselig så klart Gleder meg til jeg kjenner enda mer aktivitet og kan se mer utenpå magen Glemte å nevne at jeg har fått litt vondt i magen de siste dagene. Er som små stikk som forsvinner igjen ganske fort. Kjenner det for det meste på jobb eller hvis jeg gjør noen brå bevegelser. Tror det er ligamentsmerter, selv om jeg trodde at det var vanligere tidligere i svangerskapet, men er ikke umulig å få det nå eller uti tredje trimester heller. Tror ikke at det har noe med kynnere å gjøre. Jeg har en del kynnere, men de er helt smertefrie. Fikk også plutselig skikkelig vondt i korsryggen på jobb igår. Det ga seg etter at jeg hvilte litt, men var ikke godt. Tror at jeg helt enkelt får ta det litt roligere på jobb fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå