j86 Skrevet 29. mars 2017 #1301 Skrevet 29. mars 2017 Ja, nå er vi spent på oppdatering håper alt er fint!
juliane Skrevet 29. mars 2017 Forfatter #1302 Skrevet 29. mars 2017 Alt fint på OUL, vi har en frisk og fin lillesøster på vei. Terminen ble flyttet et par dager frem til 25.8. Virket som om det var et ganske dårlig UL-apparat, jeg syns alt var mye mer grøtete enn det har vært på andre ultralyder. Fikk ingen bilder der hun ikke ser ut som en alien, så håper hun er litt søtere når hun kommer ut.
juliane Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #1308 Skrevet 30. mars 2017 Ja, nå blir det jentene mot A i all fremtid. Han vurderer å flytte ut noen år mens de er tenåringer, for han mener det blir slitsomt med to sånne dramaqueens på en gang. Jeg tror vi begge hadde syntes det var veldig stas med en gutt, koselig å ha en av hver, men vi er også enige om at S sikkert hadde valgt en lillesøster hvis hun hadde skjønt noe av det hele. Det kommer jo til å være under to år mellom dem, så forhåpentligvis blir de gode venner som kan leke veldig fint sammen gjennom hele oppveksten. Og nå trenger vi ikke å bare kjøpe kjønnsnøytrale klær til S fremover. Jeg vil forsåvidt helst at ikke alt skal være rosa jeg da, men ser jo at det er ganske vanskelig på endel klær. Nå må vi kjøpe goretex-joggesko, og da ser det ut som om alt er lilla/rosa eller blått... Noen som har noen gode forslag til navn, forresten? Syns det er vanskeligere denne gang, har jo brukt opp favoritten. Finnes innmari mange fine jentenavn, men finner ikke det ene der jeg tenker "yes!"... Hadde det vært gutt hadde jeg egentlig navnet klart, følte jeg.
A4-livet Skrevet 30. mars 2017 #1309 Skrevet 30. mars 2017 Mine favoritter: Tuva, Oda, Thale, Ada. Var de jeg kom på sånn med en gang hvertfall. Haha, stakkars A! Blir nok noen morsomme år om rundt 12 år ja
Mumsy Skrevet 30. mars 2017 #1310 Skrevet 30. mars 2017 Gratulerer med frisk og fin jente Jeg synes jentenavn er så mye enklere, å gutt skikkelig vanskelig.. Kanskje jeg kan få det navnet du hadde klart til gutt?
juliane Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #1311 Skrevet 30. mars 2017 18 minutter siden, Mumsy skrev: Gratulerer med frisk og fin jente Jeg synes jentenavn er så mye enklere, å gutt skikkelig vanskelig.. Kanskje jeg kan få det navnet du hadde klart til gutt? Jeg syns det virker enklere med guttenavn, for der er det ikke like mange fine å velge mellom som med jente. Guttenavnfavoritten min denne gangen var Sondre, det hadde passet veldig fint til storesøster sitt navn. (Vet det er minst en annen som leser denne dagboka som liker det navnet! ) Ellers snakket vi endel om Jesper forrige gang, og Johannes og Jens sto også på guttelista. Liker også godt navn som Håkon og Magnus, men de er så populære for tiden at de nok ikke hadde vært aktuelle for vår del.
FruN Skrevet 30. mars 2017 #1312 Skrevet 30. mars 2017 Min favorittliste (fra lenge før jeg ble gravid ) Andrine, Johanne, Evelyn, Miriam, Lovise, gjerne i forskjellige kombinasjoner jeg syntes passet Marie var på "andre del av dobbeltnavn"-lista. Jeg syntes guttenavn var vanskelig nok Vi hadde bestemt oss, så dukket det opp et alternativ og nå står vi fast der
Beccy87 Skrevet 30. mars 2017 #1313 Skrevet 30. mars 2017 Jeg synes Sondre er et kjempe fint navn! Vil du ha et navn på S til lillesøster også da? Hurra for lillesøster forresten, tenkt så de kommer kose seg sammen da! Jeg synes jentenavn er mye enklere enn guttenavn og hadde mye forskjellig i tankene i tillegg til Bøllas navn så jeg kan jo egentlig bare dele lista mi: Aurora, Hedda, Kristel, Iselin, Irmelin og Erica.
Nautika Skrevet 30. mars 2017 #1314 Skrevet 30. mars 2017 Forrige gang syns jeg det gikk greit å finne navn, men nå må vi liksom ha noe som passer til storesøsters navn også. Jeg tenker kanskje Eline, Victoria, Ellinor eller Nora kan passe til S sitt navn
Mumsy Skrevet 30. mars 2017 #1315 Skrevet 30. mars 2017 9 timer siden, juliane skrev: Jeg syns det virker enklere med guttenavn, for der er det ikke like mange fine å velge mellom som med jente. Guttenavnfavoritten min denne gangen var Sondre, det hadde passet veldig fint til storesøster sitt navn. (Vet det er minst en annen som leser denne dagboka som liker det navnet! ) Ellers snakket vi endel om Jesper forrige gang, og Johannes og Jens sto også på guttelista. Liker også godt navn som Håkon og Magnus, men de er så populære for tiden at de nok ikke hadde vært aktuelle for vår del. Det er så sant! Jeg føler at nesten uansett hva man kaller jenta, så blir det greit liksom Men hos gutt er det ikke like enkelt. Sondre er nydelig! Det er så dust at mannen har en så nær slektning som heter det, så vi kan ikke bruke det Johannes og Jens utgår også pga. slektninger Men Jesper skal jeg ta med på listen min
juliane Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #1316 Skrevet 30. mars 2017 9 timer siden, FruN skrev: Min favorittliste (fra lenge før jeg ble gravid ) Andrine, Johanne, Evelyn, Miriam, Lovise, gjerne i forskjellige kombinasjoner jeg syntes passet Marie var på "andre del av dobbeltnavn"-lista. Jeg syntes guttenavn var vanskelig nok Vi hadde bestemt oss, så dukket det opp et alternativ og nå står vi fast der Takk! Johanne synes jeg er veldig fint, så det står på lista. Tenker kanskje det er litt mye med tre stavelser på begge barna, bare? Blir mye når man skal rope på begge på en gang? 7 timer siden, Beccy87 skrev: Jeg synes Sondre er et kjempe fint navn! Vil du ha et navn på S til lillesøster også da? Hurra for lillesøster forresten, tenkt så de kommer kose seg sammen da! Jeg synes jentenavn er mye enklere enn guttenavn og hadde mye forskjellig i tankene i tillegg til Bøllas navn så jeg kan jo egentlig bare dele lista mi: Aurora, Hedda, Kristel, Iselin, Irmelin og Erica. Trenger ikke å være et navn på S nei, det var bare tilfeldig at Sondre også begynte på S. Er mer opptatt av at det skal være navn jeg føler er litt i samme "sjanger". Men nå kom jeg jo på at jeg ikke vet hva Bølla heter, jeg har egentlig bare funnet på et navn til henne i hodet mitt! PM? 3 timer siden, Nautika skrev: Forrige gang syns jeg det gikk greit å finne navn, men nå må vi liksom ha noe som passer til storesøsters navn også. Jeg tenker kanskje Eline, Victoria, Ellinor eller Nora kan passe til S sitt navn Ja, det er hakket vanskeligere når det skal passe til storesøster sitt navn! Nora er nok utelukket, da blir det litt for spesifikt tema på navnene vi har valgt, hvis du skjønner hva jeg mener. 1 time siden, Mumsy skrev: Det er så sant! Jeg føler at nesten uansett hva man kaller jenta, så blir det greit liksom Men hos gutt er det ikke like enkelt. Sondre er nydelig! Det er så dust at mannen har en så nær slektning som heter det, så vi kan ikke bruke det Johannes og Jens utgår også pga. slektninger Men Jesper skal jeg ta med på listen min Vi har også endel navn som hadde vært aktuelle hvis vi ikke hadde slekt eller venner som het det.
juliane Skrevet 3. april 2017 Forfatter #1317 Skrevet 3. april 2017 I går var jeg på date med kjæresten min for første gang siden september! Søstra hans passet S, og vi våget oss ikke lenger enn til nærkinoen i tilfelle det skulle bli krise - men det gikk så bra! Kom hjem til sovende barn og fornøyd tante som gjerne ville sitte barnevakt igjen om ikke lenge, hurra! Det skal vi jammenmeg benytte oss av i månedene frem til vi plutselig dobler barnebeholdningen. Første helga i mai skal vi faktisk reise bort fra fredag morgen til søndag mens mamma og pappa passer S, det gleder jeg meg veldig til! Jeg er veldig klar for påskeferie kjenner jeg, motivasjonen for en ny arbeidsuke først er ikke akkurat på topp... Sitter og surfer på navn på SSB istedenfor.
Mumsy Skrevet 3. april 2017 #1318 Skrevet 3. april 2017 Herlig! Jeg leste nærkiosken først Men kino hørtes jo veldig mye bedre utSupert at alt gikk bra med barnevakt og barn, slik at dere forhåpentligvis kan benytte dere av det senere også.
juliane Skrevet 3. april 2017 Forfatter #1319 Skrevet 3. april 2017 Noen andre som har slitt med litt høy puls i svangerskapet, forresten? Jeg har til tider litt ubehag med det som kjennes ut som skikkelig hjertebank, og da jeg tok pulsen på lørdag hadde jeg 80 i hvilepuls. (Hadde sittet på sofaen en time.) Vanligvis har jeg rundt 50 i hvilepuls, kanskje til og med lavere, så det er jo en merkbar økning. Min venn google forteller meg at det er relativt vanlig og jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men er skikkelig ubehagelig når det står på...
Mumsy Skrevet 3. april 2017 #1320 Skrevet 3. april 2017 Jeg har fått høyere puls, men det er ikke ubehagelig. Jeg spurt jordmor om dette, angående at jeg har mye høyere puls når jeg trener, og når jeg hviler. Hun mente at det ikke var noen grunn til bekymring, og at det var sånn til nesten alle gravide. Hun sa at noen damer som gikk til henne hadde 110 i hvilepuls, uten at det var noen tegn på at noe var galt. Men det kan jo sikkert være lurt å høre med jordmor hvis du er bekymret Du hadde jo ganske lav hvilepuls i utgangspunktet, så da har den jo økt relativt mye. Min pleide å ligge på ca 47, mens nå ligger den på rundt 62-65.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå