Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Haha! Han har kanskje lært seg å "kjappa" på frem til neste gang du skal dit? Det er så kjedelig med forsinkede leger, så jeg forstår st du vil sikre deg med en tidlig time neste gang også. :) De siste 11 ukene går nok veldig fort! Spesielt når den inneholder sommer og (forhåpentligvis) sol 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå er det skikkelig slitsomt å bare jobbe 50%. Jeg har en sånn type jobb der ingen egentlig kan ta over jobben min, bortsett fra sjefen min som allerede har altfor mye å gjøre. Jeg har noen store prosjekter (som jeg kjører alene), og mye ad hoc-arbeid som som regel haster. Og nå har noen andre bestemt at et stort "tverrfaglig" prosjekt skulle gjøres akkurat samtidig som det prosjektet jeg har hvert kvartal. Er allerede to uker forsinket med mitt prosjekt, og pga sommerferie osv MÅ det bli ferdig nå straks. Så nå skal jeg forsøke å få ferdigstilt det på én uke i 50% jobb, det jeg vanligvis bruker to uker på og gjerne legger inn noen overtidstimer. Great. I tillegg har sjefen min en velfortjent ferieuke neste uke, så ikke bare kan jeg glemme å få noe avlastning fra henne, men jeg kommer helt sikkert til å få noen oppgaver hun ellers hadde fått også. Da går en 17,5 timers arbeidsuke relativt raskt. :sjenert: Og jeg har jo egentlig ikke lov til å jobbe mer enn 50% og opparbeide meg fleks/avspasering når jeg er gradert sykemeldt...Men jeg får jo ikke slappet av noe når jeg ikke har kontroll på jobb, så jeg kommer til å foreslå for sjefen at jeg jobber endel mer neste uke (mye hjemmefra for å gjøre terskelen for å bli pålagt andre oppgaver litt høyere og for å ikke slite meg ut), og så heller tar det ut som "uoffisiell avspasering" i juli. Da kan jeg klare å spare en hel ferieuke som heller kan inngå i permisjonen, og det tjener jeg jo ganske mange tusenlapper på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig ikke min dag. Sov litt lenger enn A og S, og våknet opp til at han hadde glemt at vaskehjelpa skulle komme og det måtte ryddes. Så jeg måtte bruke en halvtime ekstra før jobb på å rydde hans klær, hans saker på badet, S sitt rom og S sine saker på badet som ikke allerede var ryddet bort. (Jeg ryddet bort alt mitt og hennes i går bortsett fra det vi trenger om morgenen.) Det er altså ikke SÅ rotete her, men jeg beveger meg jo i skilpaddetempo... Allerede litt sur kom jeg opp på kjøkkenet, og ser at A tydeligvis også har glemt at jeg skal på jobb i dag, og dermed har levert S med vogn og ikke med bil slik han skulle. (Vi setter bilen utenfor bhg slik at jeg kan hente den, for jeg klarer ikke gå hele veien hjem.) Dvs at jeg må gå 45 min tidligere fra jobb enn planlagt, for å klare å komme meg hjem for å hente bilen og så kjøre den lange omveien til bhg. På dette tidspunktet var jeg allerede så sur/fortvila som bare en gravid kan bli, og hadde mest lyst til å bare grine og gå tilbake under dyna. Fikk humpet meg til jobb i regnet, jobb var like stressende og frustrerende som alltid (ref forrige innlegg). 20 minutter etter at vaskehjelpa egentlig skulle vært i gang her fikk jeg sms om at hun hadde fått sykt barn og måtte dra hjem. Så da var hele ryddingen og forbanning av mannen helt bortkasta, og vi må gjøre det om igjen på tirsdag. Bestemte meg for å koste på meg taxi hjem, både for å slippe å gå så lenge før og for å spare bekkenet litt - og fordi jeg følte jeg fortjente det etter den dagen jeg hadde hatt. Så ble vi selvfølgelig sittende fast i verdens lengste kø et sted det aldri er kø, taxituren kostet over 100 kr mer enn den skulle gjort ellers, og jeg rakk å få panikk for at jeg ikke skulle rekke bhg. Hentet en slapp og sløv S som hostet stygt og nøs så snørra spruta, ikke hadde matlyst og bare ville klenge. Fikk lagt henne relativt tidlig, og et kvarter spydde hun ut hele senga. Hadde et håp om at det var en engangsgreie, men en time etterpå gjorde hun det samme på nytt - så da har hun tydeligvis fått BÅDE omgangssyke og noe forkjølelsesgreier på en gang. Great...

Dagens eneste høydepunkt er at vi endelig fikk innkallelse til barnelege for å sjekke henne for astma og allergi, og at jeg fikk innkallelsen til sånn rhesus-sprøyte fra Ahus som jeg har ventet på. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en dag! Da hadde jeg også bare hatt lyst til å legge meg under dyna igjen. 

God bedring til S! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj det hørtes ut som en u-dag selv uten dårlig bekken! 
Også omgangssyke i tillegg da! 
Krysser fingrene for at dere ikke blir smittet, og at du får slappet litt av i helgen sykdom til tross. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en utrolig dårlig start på helgen:riste: Håper S har blitt bedre form, og at dere slapp unna omgangssyken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer man seg egentlig når man har TO spysyke barn og ikke bare ett? :bond: S kasta opp fire ganger på like mange timer på fredag kveld, og selv om vi løp inn med spybøtte hver gang vi hørte et klynk måtte vi ta fullt sengeskift hver gang. Etter å ha brukt opp alle fire laken vi hadde ble hun liggende på håndkle resten av natta, og da var det heldigvis slutt på spyingen også. Takk og pris for at vi har flyttet til et sted med plass til tørketrommel altså! Jeg sov allikevel kun 3-4 timer usammenhengende, for jeg løp jo inn til henne hver gang hun okket seg litt i søvne. I går morges virket hun sånn passe pigg, men ble bare mer og mer sliten utover dagen, og hadde over 39 i feber. Første diarebleie kom kl 16 (og vi kunne glemme håpet om barnehage på mandag), og ny runde med spy rett før leggetid. Begge deler dekket hver sin sofapute, og vi har sofa kjøpt før barn der putene sitter fast og trekket ikke kan tas av. :roll: Etter leggetid kom det heldigvis bare en diarebleie, og med noen oppvåkninger med gråt sov hun helt til 10.30 (!). Da vekket jeg henne for å se om hun sov eller var bevisstløs..  :sjenert: En time senere var hun igjen klar for å sove en time, tydelig at hun er helt utslitt stakkar... Ikke vil hun ha mat heller, men etter et par timers masing og ørsmå slurker drakk hun plutselig et par desiliter eplejuice blandet med farris nå nettopp. Da kan jeg vel slutte å frykte at hun dør av dehydrering med det første. :P

Ingen av oss voksne er heldigvis syke - enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig vi var ferdige jeg nå, etter 20 diarebleier i går har det ikke kommet noe siden 21 i går, og vi skulle bare komme oss gjennom 48 timer før vi kunne sende henne i bhg på torsdag. Så begynte A å spy sånn i 10-tida, så jeg måtte bare pakke sammen og komme meg hjem fra jobb. Han ligger grønn i trynet på det ene gjesterommet, mens S plutselig syns hun er for stor til å sove dagdupp og ligger i vogna på det andre og protesterer heftig. I går prøvde jeg å legge henne tre ganger uten hell... Og jeg sitter i stua og gleder meg skikkelig til det sikkert snart er min tur... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat A mens han vinglet opp fra sofaen og inn i senga: "Hvis jeg hadde vært gravid og kvalm i 12 uker hadde vi ALDRI fått nummer to." :hoho: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: Tidenes klageinnlegg. Tror jeg hadde hoppet over å lese det hvis jeg var dere, men jeg har ingen andre å syte til akkurat nå, så jeg må bare få det ut....

* * * 

 

Hvis noen kunne tenke seg å vikariere for hele livet mitt bare en liten dag eller tre...

Nå kjenner jeg at jeg er faretruende nær bristepunktet. Bortsett fra de første kvalmeukene i begge svangerskap har jeg aldri vært så langt nede i kjelleren som jeg er nå. :grine: A er fremdeles syk, mens S er frisk igjen og krever oppmerksomhet som bare en 1,5-åring kan. Og jeg er helt utslitt etter en uke med spying, vasking, klesvask, diarebleier, barnepass og syk mann. Og nå har S heldigvis vært i bhg torsdag og fredag slik at hun har fått litt stimulering på dagtid, men nå er det jo helg og familietid. Og jeg skulle så inderlig ønske vi hadde barnevaktmuligheter i nærheten, som kunne tatt henne med seg noen timer og gitt henne en morsom dag. (Søstra til A er den eneste som bor her, og hun er selvfølgelig bortreist denne helga...)  

Alle hadde sikkert vært litt slitne etter en sånn uke altså, men jeg er jo 50% sykemeldt fordi jeg blir for sliten bare av mitt normale liv. I går trodde jeg virkelig A skulle være mye bedre siden han sluttet å kaste opp på tirsdag, men neida, like elendig. Så jeg måtte opp med henne 6.30, kjøre henne i bhg, gå en km til t-banen med vondt bekken og kynnere fra helvete som gjorde at jeg måtte stoppe hver 50. meter (som jo er et tegn på at jeg burde ta det med ro), sitte på t-banen helt grønn i trynet og med svetten silende slik at folk omtrent flyttet seg vekk fra meg, gå på jobb for å prøve å ta igjen litt i det som skulle være en maratonuke, få beskjed om at A ikke orker å hente likevel (så jeg kan like gjerne bli på jobb full dag, for det er ikke noe mer slitsomt enn å hente S tidlig), spy på do på jobb utpå dagen (ikke omgangssyke, bare sliten og gravid), svette og kynne meg avgårde til bhg igjen, spy i bakken opp fra t-banen, komme hjem til en mann som fremdeles bare ligger der, snike til meg et kvarter i senga med dårlig samvittighet for at jeg ligger der og gråter istedenfor å passe S, spise middag, leke med barn og legge barn, spy for tredje gang etter å ha lagt henne, se SKAM og legge meg kl 21. For jeg visste jo at den som måtte opp til henne i løpet av natta det var meg, og den som måtte stå opp kl 6 i dag var meg. At jeg i tillegg til de 15 vanlige oppvåkningene for å klare å snu meg i senga uten å hyle i smerte ble liggende våken to timer midt på natta pga megahalsbrann, mer kvalme og så S som begynte å hyle akkurat i det jeg hadde klart å sovne igjen hadde jeg ikke tatt høyde for... 

Og jeg må faktisk jobbe litt denne helga for å få tatt igjen noe av det jeg skulle gjort denne uka. Jeg har nemlig en designer som skal begynne å jobbe på prosjektet mitt mandag morgen, og foreløpig har jeg produsert nok til å fylle 2/28 sider. Jepp, bare 26 sider igjen liksom. :P En del kan jeg få gjort parallelt som han jobber, men han må jo ha noe å begynne med... Hvis A er like ubrukelig i dag som i går skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre, for da må jeg jo passe henne hele dagen og kommer til å være så utslitt at jeg må legge meg samtidig som henne. Krysser fingrene for at han er bedre, men uansett må jeg faktisk prioritere å sove før jeg gjør noe som helst jobb... :sjenert: 

Men det verste er at jeg har så dårlig samvittighet ovenfor S. Nå har hun sett en time barnetv allerede i dag, og den siste uka har hun sikkert sett tv 60% av sin våkne tid her hjemme. Det er liksom greit når hun selv er syk og elendig, men ikke når hun har vært i form igjen i flere dager. Ikke syns hun det er så gøy heller, hun blir sur og grinete og har skikkelig brakkesyke. Dessuten tror jeg hun har glemt at det finnes annen middagsmat enn frossenpizza, sunt og godt for en liten kropp. :grine: Jeg har dårlig samvittighet til vanlig også fordi hun bare har én fungerende forelder og vi aldri finner på noe gøy, så det er jo ikke som om det bare er en liten periode heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff! Stakkars, stakkars deg. Sender deg en diger klem:klem:Selvfølgelig har du lov å klage, det mener jeg virkelig. Herlighet, hvem som helst ville møtt veggen av en så slitsom hverdag. Jeg har forstått det som at du har mye å gjøre på jobb, men er det verdt det? Seriøst, kan du ikke bare drite i jobben? Bare tenk at det sikkert ordner seg der, vet det er ganske umulig å tenke egentlig. Det er lettere å si slik til noen andre, enn og faktisk gjennomføre det. Føler de aller fleste (gravide)kvinner kjører seg selv for hardt, fordi man er nødt til å holde lasset oppe hele tiden, det er slitsomt det. Men bare bli hjemme for en periode, så du kan ligge på sofaen hele formiddagen å lade opp til S kommer hjem. Angående frossenpizza og barne-TV så tar helt sikkert ikke S skade av det for en periode, prøv å legg bort tankene som gjør at du føler deg som en dårlig mor. Du blir ikke bedre form av å gå å rakke ned på deg selv, ta forholdene i betraktning nå så er du en super mor, bare for måten du holder dere alle oppe på.:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mumsy. Og sp synes jeg det kanskje er på tide med en høyere sykemeldingsprosent, hvertfall nå til uka. Du kan ikke fortsette å slite deg ut på denne måten. Jeg hadde jo et enkelt svangerskap, men til og med jeg lå og krampegråt en morgen og måtte være hjemme fra jobb bare fordi jeg var så sliten. At du ikke har brutt fullstendig sammen er for meg et mysterium...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med resten her og synes at det er på høy tid at du utvider den der sykemeldingen din, uavhengig av resten av familien din sin form på mandag. Du er altfor sliten nå og må få slappet av litt! :opplyser:
Den jobben får bare klare seg uten deg! 
Hadde jeg kjent deg (S) in real life så hadde jeg mer enn gjerne tatt henne med meg med Trollet og Bølla noen timer for å gi deg en pause. Det er kjempe tungt når man ikke har noen rundt som kan avlaste innimellom. 
Krysser alt her for at mannen din er bedre igjen nå og sender deg en stor medfølende klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...