Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte meg ei ny bok i går da jeg begynte å bli litt lei av "Den hemmelige hagen".

Endte opp med "Fargelegg - Figur og fantasi" da den og "Den magiske skogen" var de eneste de hadde på butikken jeg var på når jeg fikk akutt lyst på ny bok :P

 

Veldig fornøyd så langt. Liker at det er masse abstrakte mønstre med små felter da jeg foretrekker å fargelegge med tusjer.

 

Første tegninga så langt ble regnbuefarget  :rodmer:

 

post-63067-0-07586900-1444475941_thumb.j

 

 

post-63067-0-12193800-1444476011_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Det treet der fikk meg til å tenke på Huset med det rare i som gikk på barnetv når jeg var liten. Kjempe koselig fargelagt og noe jeg fikk lyst til å henge på veggen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk på huset med det rare i selv og i løpet av fargeleggingsprosessen ^^, 

 

Merket at det var gøy å fargelegge noe annet enn "blader og blomster", da det var lettere å ikke bry seg med hva som ble i hvilke farger når motivet var sånn halvveis abstrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer både Game of Thrones og Harry Potter fargeleggingsbøker!

Anonymous poster hash: e3b35...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kunstnerutgaven av den hemmelige hagen idag :strix:  Alle motivene jeg håpet kom til å være i den er der, så det blir hvertfall 3 julegaver ut av den :nigo: Var såå glad for at sida med biller og insekter var der, bestevennene mine er rare og elsker biller og insekter, så den blir til de :ler:

 

Og jeg blåser i om dere andre synes det er teit å gi bort... Jeg vet at de jeg tenker å gi bort til kommer til å sette pris på det, og det er det eneste som betyr noe for meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart kommer både Game of Thrones og Harry Potter fargeleggingsbøker!

Anonymous poster hash: e3b35...750

 

Jeg blei litt skuffa av Harry Potter-boka... Så preview-bildene på Amazon. Virker som om de bare har tatt stillbilder fra filmene og gjort om til strektegninger. Noen av kjempefine, andre var... Ikke fullt så fine.

 

Men Game of Thrones-boka gleder jeg meg til som en liten unge! Og Doctor Who boka ser også helt fantastisk ut :D (selv om jeg kommer aldri til å greie å fargelegge sidene med weeping angels, de er det skumleste jeg vet om :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Jeg gleder meg som en liten unge til Doctor Who boka! Jeg håper bare den blir så bra som jeg ser for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kunstnerutgaven av den hemmelige hagen idag :strix:  Alle motivene jeg håpet kom til å være i den er der, så det blir hvertfall 3 julegaver ut av den :nigo: Var såå glad for at sida med biller og insekter var der, bestevennene mine er rare og elsker biller og insekter, så den blir til de :ler:

 

Og jeg blåser i om dere andre synes det er teit å gi bort... Jeg vet at de jeg tenker å gi bort til kommer til å sette pris på det, og det er det eneste som betyr noe for meg!

Husk å poste bilde før du gir gir dem bort, da! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente at jeg skulle bruke de som "til og fra"-lapp ved julegaven, ikke at jeg skulle gi det som gave.

For en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig nok å holde seg innafor linjene i de vanlige bøkene, på postkort er detaljene enda mindre...  :dry:

 

Sønnen har nyoppusset rom og bad, og ønsket seg to nye bilder som han selv valgte ut fra postkortboka. Og da gjør mamma som ønsket!

 

post-2715-0-65972500-1444655208_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Pastellkritt har hvertfall Panduro og antagelig Clas Ohlson, og ja man bør ha fixativ (eller hårspray) over etterpå ellers gnir det ut over alt!

 

 

 

Jo takk du...! Blir så oppgitt på den gruppa. Det er ei dame som retter på meg hver gang jeg sier skyggelegging "det er sjatteringer, skyggelegging er noe heeeelt annet enn nyanser av farger, moren min er kunstner så det vet jeg", jeg synes det er tåpelig i utgangspunktet og hvertfall når hun tar feil og jeg har rett... Og så var det den gangen jeg våget meg på å påpeke at å gjøre kunstverk sort/hvitt og så printe ut og fargelegge oppå er ekstremt respektløst ovenfor originalkunsteren, da fikk jeg mye hets da. Noen skikkelig stygge meldinger på PM, blei helt satt ut hvor mye dritt jeg fikk. Også hadde du som syntes det var så teit at blei kritisert så nå skulle de fargelegge enda fler sånne bilder!!!

Folk er så drama queens. Om de ikke får svar på noe de spør om innen 10 minutter blir de snurt... Som om alle sitter på FB hele dagen. Jeg er hjemmeværende pga sykdom og jeg sitter ikke på FB hele dagen :P Gruppa begynte veldig ålreit, jeg har vel vært medlem siden mars tror jeg, men nå er det helt på trynet.

 

Jeg har store planer om å melde meg ut, fordi jeg gidder ikke alt det tullet der inne, men jeg vant sommerkonkurransen der og vil ikke melde meg ut før jeg har fått premien min; FB har en tendens til å tilfeldig slette meldinger for meg og jeg vil ikke miste muligheten til å ta kontakt med admins.

Anonymous poster hash: 43312...28a

 

 

Hun det gjelder sendte jeg privat melding til, men hun brydde seg ikke. Fant forfatteren på den ene tegningen hun la ut, sendte mail til kunstneren og spurte hva hun syntes om det uten å oppgi kilde. Artisten sa at det var helt greit å gjøre bildene hennes svart hvitt og så fargelegge, men at hun helst ville at navnet hennes skulle frem. 

Det sa hun bare ok til, og fortsetter å gjøre det hun gjør. Syns det er urettferdig mot artisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen fare i tråden på 13 dager.

Farger dere fremdeles?

Jeg ser Fam Irvoll kommer (har kommet?) med ny bok.

Jeg var litt skuffet over den første, og er derfor nysgjerrig på denne nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare i tråden på 13 dager.

Farger dere fremdeles?

Jeg ser Fam Irvoll kommer (har kommet?) med ny bok.

Jeg var litt skuffet over den første, og er derfor nysgjerrig på denne nye.

Jeg har faktisk så smått begynt på art journaling i det siste, med akvarellmaling. Samt litt blyanttegning faktisk :jepp:

Lysta til dette har kommet snikende på grunn av fargelegginga.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk så smått begynt på art journaling i det siste, med akvarellmaling. Samt litt blyanttegning faktisk :jepp:

Lysta til dette har kommet snikende på grunn av fargelegginga.

Art journal ser gøy ut, men jeg har ikke undersøkt nok om hvordan det gjøres og hva det brukes til. Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...