Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt av et arbeid!

Imponerende!

Takk! Det tok noen timer og er det største jeg har farget så langt, så nå tror jeg at jeg på pjuske med noen mindre prosjekter før jeg kan forplikte meg til noe sånt igjen. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan anbefale en god bok med mandalas, som har få innslag av natur? Jeg har Den magiske skogen, men føler at den ikke passer meg så godt. Jeg tror jeg hadde trivdes bedre med geometriske mønstre. Gjerne ikke fullt så detaljert som den jeg har.

Den her:

http://www.adlibris.com/no/bok/finn-roen-med-mandalafargelegging-9788231609407

Masse detaljerte mandalaer, perfekt for meg. De har den på Ark også. 

Anonymous poster hash: 496d4...0be

Skrevet

Dette har jeg holdt på med siden søndag. Ble ikke helt fornøyd, skulle ha valgt andre farger på dragen og bladene bærer preg av at jeg begynte å bli lei, men det er heldigvis et helt likt bilde på andre siden, så jeg får heller gjøre det bedre neste gang. Selv om jeg mistenker at det blir en stund til jeg begir meg ut på dét igjen. For et pirk! Men den var veldig artig å farge likevel! 

*bilde*

Stilig! 

• Liker 1
Skrevet

Stilig! 

Takk skal du ha! :)

Skrevet

Dette har jeg holdt på med siden søndag. Ble ikke helt fornøyd, skulle ha valgt andre farger på dragen og bladene bærer preg av at jeg begynte å bli lei, men det er heldigvis et helt likt bilde på andre siden, så jeg får heller gjøre det bedre neste gang. Selv om jeg mistenker at det blir en stund til jeg begir meg ut på dét igjen. For et pirk! Men den var veldig artig å farge likevel! 

ve84rp.jpg

Så fin :-D Tusen takk, nå ble jeg inspirert til å begynne på dragen ^^

Skrevet

Jeg har ikke hatt tid til å fargelegge hele uka :grine:  abstinenser!

Skrevet

Så fin :-D Tusen takk, nå ble jeg inspirert til å begynne på dragen ^^

Bare hyggelig! :tongue: Skal innrømme at dragen var den avgjørende faktoren når jeg bestemte meg for hvilken fargebok jeg ville ha neste gang. Syns den var knalltøff! Jeg håper du legger ut bilde når du er ferdig med din?  :biggrin:

Gjest pærecider
Skrevet

Da har jeg kjøpt min første fargebok! Er ikke halvferdig med første tegning en gang, men digger det! Må kjøpe flere tusjer i morgen, har bare 12.

Er det mulig å skyggelegge med tusjer? Noen tusjer i butikken som er bra? Blyanter er for skoleaktig for meg (gikk formgiving), så føler meg mer fri med tusjer.

Vanlige tusjer er ikke så enkle å skyggelegge med, med mindre du har et kjempestort sett med mange farger som ligger opp til hverandre for å få en smooth skygging. Man kan skyggelegge ved krysskravere områdene som man vil ha mørkere og ha hvite flekker der lyset faller, evt bruke gelly pens for å få lysere områder. Der er nok blyanter best. Men det fins markere, som er mer proffe tusjer, men de får du stort sett bare i spesialforretninger. Av merker der har vi Letraset, copic markers, sharpies, chameleon, tombow dual brush. Disse har ofte en blender/innebygde blendere med i sortimentet, men bruk av disse gjør ofte at fargen går gjennom arket.

Her er en liten guide til skyggeleggingsteknikker med vanlig tusj.

post-49525-0-76434000-1437826064_thumb.j

Gjest pærecider
Skrevet

ve84rp.jpg

Oooh! Fiiin!!

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Vanlige tusjer er ikke så enkle å skyggelegge med, med mindre du har et kjempestort sett med mange farger som ligger opp til hverandre for å få en smooth skygging. Man kan skyggelegge ved krysskravere områdene som man vil ha mørkere og ha hvite flekker der lyset faller, evt bruke gelly pens for å få lysere områder. Der er nok blyanter best. Men det fins markere, som er mer proffe tusjer, men de får du stort sett bare i spesialforretninger. Av merker der har vi Letraset, copic markers, sharpies, chameleon, tombow dual brush. Disse har ofte en blender/innebygde blendere med i sortimentet, men bruk av disse gjør ofte at fargen går gjennom arket.

Tusen takk! Skal vente litt med skyggelegging foreløpig, men skal prøve tipsene dine etter hvert. Gøy å utfordre seg selv!

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Dessuten har jeg kjøpt meg letraset i dag, uten å ane hva det er. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Så fint og grundig du har forklart! Nå var ikke dette innlegget ment til meg, men jeg takker deg likevel, dette kan jo tilogmed jeg forstå!  :biggrin:

Oooh! Fiiin!!

Takker! ^^

Skrevet

Bare hyggelig! :tongue: Skal innrømme at dragen var den avgjørende faktoren når jeg bestemte meg for hvilken fargebok jeg ville ha neste gang. Syns den var knalltøff! Jeg håper du legger ut bilde når du er ferdig med din? :biggrin:

Det kan jeg gjøre^^ Blir nok ikke ferdig idag da xD Tror jeg har holdt på i to timer med skjellene alene og enda er jeg ikke ferdig :-p

Skrevet

Det kan jeg gjøre^^ Blir nok ikke ferdig idag da xD Tror jeg har holdt på i to timer med skjellene alene og enda er jeg ikke ferdig :-p

Jeg hadde nok blitt lettere rystet hvis noen klarte å fullføre dragen på én dag :tongue: Jeg gleder meg til å se resultatet ditt! Har ikke sett så mange versjoner av akkurat dette bildet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok blitt lettere rystet hvis noen klarte å fullføre dragen på én dag :tongue: Jeg gleder meg til å se resultatet ditt! Har ikke sett så mange versjoner av akkurat dette bildet.

Haha, ja, jeg begynte å tenke på at jeg skrev det :-p Skal ikke se bortifra at jeg blir halvveis ferdig. Hos meg blir det en besettelse og tar bare pause når jeg må spise, drikke, sove, gå på do og kanskje når jeg tar en røyk. Men ofte tar jeg det med meg ut også xD

Derfor blir jeg også fort ferdig ofte :-p Men har ikke jobbet med et så stort ark før..

Endret av Brimi
AnonymBruker
Skrevet

ve84rp.jpg

Hvilken bok er dette?

Anonymous poster hash: 26dc3...686

Skrevet

Haha, ja, jeg begynte å tenke på at jeg skrev det :-p Skal ikke se bortifra at jeg blir halvveis ferdig. Hos meg blir det en besettelse og tar bare pause når jeg må spise, drikke, sove, gå på do og kanskje når jeg tar en røyk. Men ofte tar jeg det med meg ut også xD

Derfor blir jeg også fort ferdig ofte :-p Men har ikke jobbet med et så stort ark før..

Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig på deg! Jeg ta pauser ganske ofte for å enten hvile rygg/håndledd/fingre eller øyne når detaljene er minst. Er nesten så jeg blir irritert på egen kropp for at den begynner å verke :tongue: 

Hvilken bok er dette?

Anonymous poster hash: 26dc3...686

Den magiske skogen :)

Skrevet

Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig på deg! Jeg ta pauser ganske ofte for å enten hvile rygg/håndledd/fingre eller øyne når detaljene er minst. Er nesten så jeg blir irritert på egen kropp for at den begynner å verke :tongue: 

Den magiske skogen :)

Resultatet blir ikke alltids så bra da :-p Burde nok ta flere pauser. Måtte lage middag idag så da blir det ikke så mye fargelegging resten av kvelden :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...