Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #502 Skrevet 26. juni 2015 Finnes det fine pastellfarger der ute? Tenker du på pastellfarger som i babyrosa og sånt eller pastellblyanter/pastellstifter?
Severus Skrevet 26. juni 2015 #503 Skrevet 26. juni 2015 Tenker du på pastellfarger som i babyrosa og sånt eller pastellblyanter/pastellstifter? Sånn som babyrosa,mintgrønn,babygul osv
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #504 Skrevet 26. juni 2015 Sånn som babyrosa,mintgrønn,babygul osv torso.no selger blyanter enkeltvis, der finner du fine pastellfarger. Du finner også fargekart fra de ulike leverandørene og kan bestille de fargene du vil ha. Vil du ha tusjer, så er staedtler triplus fine, men de selges i sett. Letraset promarkers selges også enkeltvis og i sett, de har også et eget pastellsett http://www.torso.no/Tegning-og-illustrasjon/Markere-og-tusj/TEGNING-OG-ILLUSTRASJON-MARKERE-OG-TUSJ-ProMarker-sett-og-tilbehoer.aspx?ProductID=3060816-at-SHOP1 Ulempen med disse tusjene er at de går gjennom arket. kem.no er også en annen nettbutikk med bra utvalg, de selger også blyanter enkeltvis. http://www.kem.no/hovedmeny/nettbutikk/tegnesaker/fargeblyanter
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #505 Skrevet 26. juni 2015 Må også anbefale torso på vulcan, der har de super service!!! Var der idag og skaffet meg litt småplukk, ble nesten litt glad i han fyren i kassa, vi hadde en felles mimrestund over Andvordbutikken i Akersgaten som ble lagt ned for noen år siden. Den beste kunstbutikken i byen ever. RIP Andvord Skaffet meg blendeblyanter, samt burnishere fra Derwent, så her skal det bli skyggelegging og fargeblanding de luxe I tillegg ble det også blyantforlengere på meg. Er så surt å kaste korte stumper når man kan feste dem til disse, da sparer man mye. http://www.tegnesenteret.no/Files/Images/Produkter/3890260.jpg Og så var jeg innom Kunstnernes Eget Materialutvalg, det ligger ikke så langt unna Torso Vulcan. Litt skuffet over selve butikken, da er nettbutikken deres mye bedre. Men fikk da med meg noe tegnepapir og supertynne finelinere.
Kattugla Skrevet 26. juni 2015 #506 Skrevet 26. juni 2015 Er ikke bra nok før du lager ark og blyanter selv Kos deg, vi gjør det ikke for kunsten, men for trivselen. Så lenge man følger kardemommeloven er det ingen som kan komme og si at vi har en "for dårlig" fritidsaktivitet. Anonymous poster hash: e2ca0...6f2 Først må du plante trærne!
Auri Skrevet 26. juni 2015 #507 Skrevet 26. juni 2015 Må også anbefale torso på vulcan, der har de super service!!! Var der idag og skaffet meg litt småplukk, ble nesten litt glad i han fyren i kassa, vi hadde en felles mimrestund over Andvordbutikken i Akersgaten som ble lagt ned for noen år siden. Den beste kunstbutikken i byen ever. RIP Andvord Skaffet meg blendeblyanter, samt burnishere fra Derwent, så her skal det bli skyggelegging og fargeblanding de luxe I tillegg ble det også blyantforlengere på meg. Er så surt å kaste korte stumper når man kan feste dem til disse, da sparer man mye. http://www.tegnesenteret.no/Files/Images/Produkter/3890260.jpg Og så var jeg innom Kunstnernes Eget Materialutvalg, det ligger ikke så langt unna Torso Vulcan. Litt skuffet over selve butikken, da er nettbutikken deres mye bedre. Men fikk da med meg noe tegnepapir og supertynne finelinere. Burnisher har jeg ikke hørt om før, hvordan funker det? Jeg bruker bare hvitblyant som blender jeg... Funker greit Jeg var på kjøpesenteret idag og lovte meg selv dyrt og hellig at NÅ, nå skulle jeg ikke kjøpe mer ting til fargelegging. Nå har jeg nok! Trenger ikke mer nå, nope. Så jeg kjøpte selvfølgelig ikke et sett med sorte stadtler penner og et par gull og sølv-penner på Søstrene Grene. Nooooope. Ikke i det hele tatt
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #508 Skrevet 26. juni 2015 Burnisher har jeg ikke hørt om før, hvordan funker det? Jeg bruker bare hvitblyant som blender jeg... Funker greit Jeg var på kjøpesenteret idag og lovte meg selv dyrt og hellig at NÅ, nå skulle jeg ikke kjøpe mer ting til fargelegging. Nå har jeg nok! Trenger ikke mer nå, nope. Så jeg kjøpte selvfølgelig ikke et sett med sorte stadtler penner og et par gull og sølv-penner på Søstrene Grene. Nooooope. Ikke i det hele tatt Haha, er vanskelig å la være å kjøpe nye kunstsaker! Var vel en eller annen her som sa det så passende: makeup for sjela!!! Er glad jeg ikke bor på grunerløkka, eller så hadde jeg blitt kronisk blakk! Er som en unge i leketøysbutikken når jeg ser rader med fargeblyanter og tusjer som ber så vakkert om å bli med meg hjem!!! Burnishere er en type blyanter som gjør at fargen blir mer intens. Man legger et lag med farge, så et lag med burnishing, deretter mer farge. Rinse and repeat, inntil du får ønsket styrke. Man kan også bruke flere farger for å få riktig nyanse. Burnishere er også gode hvis man har vannbaserte blyanter, men vil ha voksblyanteffekt, da legger man et lag med burnisher under, deretter lag med farge, osv. Blenderen har en svak viskelæraktig effekt, gjør fargen mer gjennomsiktig, og gir plass til andre farger. Brukte før viskelærblyanten til faber castell som blender, men selvsagt måtte jeg jo kjøpe disse blenderne når jeg så dem! I bunn og grunn skulle vel crayola og en disney fargebok vært nok, men man blir jammen hekta og jeg merker at jeg blir mer ivrig på å lære nye teknikker.
Auri Skrevet 26. juni 2015 #509 Skrevet 26. juni 2015 Mannen flirer bare av meg han, er vanligvis han som er utstyrsfriken her i huset, min samlemani har hovedsaklig holdt seg til bøker. Men nå er jeg verre utstyrsfrik enn han 4
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #510 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Mannen flirer bare av meg han, er vanligvis han som er utstyrsfriken her i huset, min samlemani har hovedsaklig holdt seg til bøker. Men nå er jeg verre utstyrsfrik enn han Hahaha, folk som ser tegnesakene mine spredt over stuebordet skjønner ingenting, og de skjønner også enda mindre når de ser at jeg har flere sett av fargeblyanter, diverse viskelær og papir. De bare: åffer så mange dyre blyanter, det er jo nok med crayola og skriverpapir. Og jeg er slik: Øøøh, er vel forskjell på en sparkesykkel og rolls royce. de samme folka er de som må ha den beste sykkelen og luksustreningstøy, samt diverse gadgets og elektroniske duppeditter. Endret 26. juni 2015 av pærecider
Jade Skrevet 26. juni 2015 #511 Skrevet 26. juni 2015 Hahaha, folk som ser tegnesakene mine spredt over stuebordet skjønner ingenting, og de skjønner også enda mindre når de ser at jeg har flere sett av fargeblyanter, diverse viskelær og papir. De bare: åffer så mange dyre blyanter, det er jo nok med crayola og skriverpapir. Og jeg er slik: Øøøh, er vel forskjell på en sparkesykkel og rolls royce. de samme folka er de som må ha den beste sykkelen og luksustreningstøy, samt diverse gadgets og elektroniske duppeditter. Viktig at fargeblyantene er bra! Ingenting er så plagsomt som å måtte trykke blyanten omtrent igjennom bordet for at den skal legge igjen farge på arket!! Og billige fargestifter... Om du farger over et fargelagt område, så flasser fargen av... Også kjekt om fargene legger igjen jevne overflater! Har ikke så voldsomt dyrt utstyr, men det bør være brukenes! Har kastet mye farger/fargeblyanter som ungene har fått i gave. Rett og slett fordi de ikke fikk til å fargelegge med dem!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #512 Skrevet 26. juni 2015 Er det flere enn meg som føler at den voldsomme iveren her etter å ha det ene og det andre, og å få til den ene teknikken etter den andre ødelegger litt av gleden med å faktisk bare sette seg ned og ikke være så nøye på resultatet? Fargelegging som mindfulness og avkobling skal jo nettopp være det at resultatet ikke er så nøye, men prosessen er det viktigste. Jeg må innrømme at når dere skriver om X antall blyanter og tusj-merker dere har kjøpt, X antall teknikker og diverse, så blir jeg ganske motløs. For jeg driter i hvordan det blir seende ut. For min del er det tåpelig å henge opp eller gi bort noe som man har fargelagt, og jeg gjør det kun for min egen del. For avslapping og avkobling. Men veldig mye av den gleden forsvinner når dere blir så tekniske og faglige rundt det. Og ikke minst materialistiske, Men igjen, så er det typisk oss kvinnfolk, flink-pike-syndromet ligger omtrent latent fra vi er et par år gamle, og styrer oss til å stadig skulle være flinkere og bedre i det vi gjør... Anonymous poster hash: f6d34...2de 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #513 Skrevet 26. juni 2015 Er det flere enn meg som føler at den voldsomme iveren her etter å ha det ene og det andre, og å få til den ene teknikken etter den andre ødelegger litt av gleden med å faktisk bare sette seg ned og ikke være så nøye på resultatet? Fargelegging som mindfulness og avkobling skal jo nettopp være det at resultatet ikke er så nøye, men prosessen er det viktigste. Jeg må innrømme at når dere skriver om X antall blyanter og tusj-merker dere har kjøpt, X antall teknikker og diverse, så blir jeg ganske motløs. For jeg driter i hvordan det blir seende ut. For min del er det tåpelig å henge opp eller gi bort noe som man har fargelagt, og jeg gjør det kun for min egen del. For avslapping og avkobling. Men veldig mye av den gleden forsvinner når dere blir så tekniske og faglige rundt det. Og ikke minst materialistiske, Men igjen, så er det typisk oss kvinnfolk, flink-pike-syndromet ligger omtrent latent fra vi er et par år gamle, og styrer oss til å stadig skulle være flinkere og bedre i det vi gjør... Anonymous poster hash: f6d34...2de Jeg har tenkt på det samme flere ganger. Jeg er langt i fra så flink som dere i denne tråden, men det er helt ok. Jeg gjør det for å kose meg. Men med det sagt, jeg koser meg veldig med å se bildene dere legger ut :-) Anonymous poster hash: 02874...41e 3
Aldrisur Skrevet 26. juni 2015 #514 Skrevet 26. juni 2015 Jamen deg om det. Det du føler må du jo få føle. Jeg føler det ikke sånn. Tvert i mot synes jeg innleggene her er inspirerende og ikke har noe med *flink pike syndromet* å gjøre overhodet. 5
Brimi Skrevet 26. juni 2015 #515 Skrevet 26. juni 2015 Er det flere enn meg som føler at den voldsomme iveren her etter å ha det ene og det andre, og å få til den ene teknikken etter den andre ødelegger litt av gleden med å faktisk bare sette seg ned og ikke være så nøye på resultatet? Fargelegging som mindfulness og avkobling skal jo nettopp være det at resultatet ikke er så nøye, men prosessen er det viktigste. Jeg må innrømme at når dere skriver om X antall blyanter og tusj-merker dere har kjøpt, X antall teknikker og diverse, så blir jeg ganske motløs. For jeg driter i hvordan det blir seende ut. For min del er det tåpelig å henge opp eller gi bort noe som man har fargelagt, og jeg gjør det kun for min egen del. For avslapping og avkobling. Men veldig mye av den gleden forsvinner når dere blir så tekniske og faglige rundt det. Og ikke minst materialistiske, Men igjen, så er det typisk oss kvinnfolk, flink-pike-syndromet ligger omtrent latent fra vi er et par år gamle, og styrer oss til å stadig skulle være flinkere og bedre i det vi gjør... Anonymous poster hash: f6d34...2de På en måte ja, men samtidig synes jeg det er inspirerende. Jeg vet jeg ikke er like god som flere her inne, men det bryr meg egentlig ikke. Rett og slett fordi jeg gjør det for meg selv og fordi jeg liker det :-) 3
Gjest pærecider Skrevet 27. juni 2015 #516 Skrevet 27. juni 2015 (endret) Er det flere enn meg som føler at den voldsomme iveren her etter å ha det ene og det andre, og å få til den ene teknikken etter den andre ødelegger litt av gleden med å faktisk bare sette seg ned og ikke være så nøye på resultatet? Fargelegging som mindfulness og avkobling skal jo nettopp være det at resultatet ikke er så nøye, men prosessen er det viktigste. Jeg må innrømme at når dere skriver om X antall blyanter og tusj-merker dere har kjøpt, X antall teknikker og diverse, så blir jeg ganske motløs. For jeg driter i hvordan det blir seende ut. For min del er det tåpelig å henge opp eller gi bort noe som man har fargelagt, og jeg gjør det kun for min egen del. For avslapping og avkobling. Men veldig mye av den gleden forsvinner når dere blir så tekniske og faglige rundt det. Og ikke minst materialistiske, Men igjen, så er det typisk oss kvinnfolk, flink-pike-syndromet ligger omtrent latent fra vi er et par år gamle, og styrer oss til å stadig skulle være flinkere og bedre i det vi gjør... Anonymous poster hash: f6d34...2de Jeg er en av disse som liker å diskutere teknikk/redskaper og koser meg med det. For meg er det en del av hobbyen. Jeg mener at tråden er for alle, uansett nivå og hvilke mål man har med denne hobbyen. Noen ønsker å fargelegge og være til stede i øyeblikket, uten å bry seg om teknikker, blyanter etc, men andre liker å lære seg nye teknikker, prøve nye ting, etc, og det må være rom for alle, både de som er perfeksjonister, og de som ikke er det, for dem med mye fagkunnskap og dem som er helt blanke. Alle tilnærmingsmåter er verdifulle og gir meg mye. Det er synd at noen blir motløse, det er ikke sånn det skal være, men skal man la andre styre hva man selv føler/gjør? Selv ser jeg folk her i tråden som er utrolig flinke, og da kan jeg velge om jeg skal la meg inspirere eller om jeg skal miste motet. Det trenger ikke å ha noe med flink pike syndrom, men at man faktisk liker å holde på med dette, og liker å lære nye ting. Selv får jeg mer glede av hobbyen når jeg kan lære nye ting og prøve ut nye blyanter/utstyr. Men respekterer også at andre gjør dette for å kose seg uten å bry seg om sluttresultatet. Og dette med å henge opp bilder man har fargelagt/gi dem bort, hvorfor er det tåpelig? Hvis man liker resultatet, skal man ikke vise det fram, da? Eller gjøre andre glad med en gave man har brukt tid på? Slik jeg ser det, fargelegg og kos deg videre med det, vi er forskjellige og har ulik tilnærming til denne hobbyen, ingen måter er bedre/mer viktig enn andre. Endret 27. juni 2015 av pærecider
Duckie Skrevet 27. juni 2015 #517 Skrevet 27. juni 2015 Er det flere enn meg som føler at den voldsomme iveren her etter å ha det ene og det andre, og å få til den ene teknikken etter den andre ødelegger litt av gleden med å faktisk bare sette seg ned og ikke være så nøye på resultatet? Fargelegging som mindfulness og avkobling skal jo nettopp være det at resultatet ikke er så nøye, men prosessen er det viktigste. Jeg må innrømme at når dere skriver om X antall blyanter og tusj-merker dere har kjøpt, X antall teknikker og diverse, så blir jeg ganske motløs. For jeg driter i hvordan det blir seende ut. For min del er det tåpelig å henge opp eller gi bort noe som man har fargelagt, og jeg gjør det kun for min egen del. For avslapping og avkobling. Men veldig mye av den gleden forsvinner når dere blir så tekniske og faglige rundt det. Og ikke minst materialistiske, Men igjen, så er det typisk oss kvinnfolk, flink-pike-syndromet ligger omtrent latent fra vi er et par år gamle, og styrer oss til å stadig skulle være flinkere og bedre i det vi gjør... Anonymous poster hash: f6d34...2de Jeg er uenig. Jeg har samme tilnærming som deg, bruker det bare for avslappning og hygge. Men synes det er gøy å følge med på hva andre gjør, og hvordan de kommer frem til ulike resultater. Angående utstyr begynte jeg med et lite billig sett fra Nille, tter tips her i tråden har jeg kjøpt et stort sett med fargeblyanter, og det har bedret opplevelsen for min del. Mye mye flere farger å velge i (72 blyanter i settet mitt) og de er mye enklere å farge med, får ikke så vondt i hånda. Jeg synes det er veldig lite "konkurranspreg" her inne, selv om det blir diskutert teknikker og de flinke poster bildene sine. Jeg vet at jeg aldri kommer til å bli like flink som en del her inne, eller inneha samme kunnskapene, men det gjør ingenting, for meg er målet mitt å hygge meg og slappe av med fargingen. Men det er også gøy å variere litt, og denne tråden har gott meg masse inspirasjon! 3
Safira Skrevet 27. juni 2015 #518 Skrevet 27. juni 2015 Jeg oppllever at det i denne tråden er rom for alt! De som ønsker det får tips om billig og enkelt utstyr, de som tar det er hakk videre kan diskutere dyrere og mer profesjonelt utstyr, uten at det går over i utstyrssnobberi. Jag satt akkurat og tenkte på hvor flott det er, for fra min andre hobby (foto) opplever jeg i stor grad utstyrssnobberi på forum. Jeg er enig i at det å sette se ned å faktisk tegne er det viktigste. Jeg kan absolutt ikke tegne, har aldri kunnet det, men gjennom denne tråden har jeg funnet en forkjærlighet for fargelegging! Jeg synes det er flott at de som er mer erfarne kan dele tips og teknikker, så nybegynnere (som meg) kan lære. For noen er dette bare avslapning som de driver med av og til, for andre er det mer en hobby, og en del har har (tydeligvis) drevet med tegning i mange år. Min oppfatning er at det er rom for alle her. Det er naturlig å ønske å bli flinkere til det man liker å drive med, uten at det har noe med flink-pike å gjøre. Jeg synes denne tråden er et flott sted hvor man kan hente inspirasjon og det er lav terskel for å dele bilder. 2
Jade Skrevet 27. juni 2015 #519 Skrevet 27. juni 2015 Jeg gjør det for å slappe av. Og koser meg med det. Jeg synes også det er kos å se andres resultater, siden jeg både liker å fargelegge, tegne OG se på tegninger. At noen anbefaler tusjer og blyanter og fargebøker er jo bare bra. Det er ikke avslappende å fargelegge med fargeblyanter som nesten ikke avgir farge. Da er det jo fint å vite at på enellerannen-nettbutikk.no selger de gode fargeblyanter til en fornuftig pris, eller at i den og den fargeboken er det noen flotte havfruer. Om noen blir misfornøyd med sine gode fargeblyanter fordi der finnes noen andre som er ENDA bedre, så blir det jo noe annet. 1
fruBeist Skrevet 27. juni 2015 #520 Skrevet 27. juni 2015 Noen som har prøvd lignende? Har bestilt de, og er spent på hvordan de er http://m.ebay.com/itm/360904728264?nav=SEARCH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå