Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider

Åhhh, ja, er så lei av å vente på blyanter og bøker nå! Jeg har helt abstinenser her. Printer har jeg heller ikke, så jeg kan ikke skrive ut onlinebøker eller finne gratis lineart på nett heller.

Fikk godsakene i dag!!! Endelig! Skal legge ut bilde av bøkene i morra! Men må vel gjøre meg ferdig med de to bildene jeg holder på med før jeg kan starte med de nye! :P har besøk denne uka, så det blir litt mindre fargelegging på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Jøje meg, dere er utrolig flinke!

Det sier litt om hvor mye jeg egentlig trenger en slik hobby - når jeg konsekvent fyller alle "ruter" og områder innenfor linjene og 100 % - jeg har ikke oppdaget konseptet skyggelegging engang :fnise:

 

Jeg er sånn når jeg ser deres bilder:

Åh, wow, så fint når de farger sterkt i ene enden og lyst i den andre!

 

Eller:

Åh, wow, se,det starter med en farge og lar den gradvis gå over i den andre!

 

Jeg skjønner jeg er på sen-barnehage-nivå foreløpig :fnise:

Mine tegninger er strukturerte, systematiske, harmoniske (drit kjedelige...)- og med absolutt null preg av kreativitet :ler:

Med andre ord, der andre mener at "kreativ fargelegging" er kreativt, så er jeg der hvor jeg mener at alt tilløp til farger i livet mitt ER kreativt...

Akk ja :fnise:

 

Blader er grønne. Blomster er i en viss fargeskala. Ikke begynn med dyr engang... jeg hopper over alt i boken som har med dyr å gjøre :ler:

 

Utrolig fint å se tegninger fra dere som deler bilder :)

Blir helt shoppingsyk av å se mulighetene med bøker og farger dere handler, men skal gifte meg om ikke lenge og må telle kroner en stund til :sukk:

 

Fine tråden :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Oh, yeah, endelig ferdig med de to bildene! Elsker der blomsterdesignet der, må vel kjøpe flere av de bøkene eller kopiere opp noen sider av dem :P fra animal kingdom.

Hehe, bildet er visst opp-ned.

post-49525-0-08557200-1435137270_thumb.j

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint!!!!

Takk!

Oh, yeah, endelig ferdig med de to bildene! Elsker der blomsterdesignet der, må vel kjøpe flere av de bøkene eller kopiere opp noen sider av dem :P fra animal kingdom.

Hehe, bildet er visst opp-ned.

Åh, du farger så stilig! Tror jeg må kjøpe den Animal Kingdom boken når jeg kommer hjem, virker som det er mange fine motiver i den.

Mitt store problem med fargeleggingen er at jeg har en salgs tvangstanke om at jeg ikke kan hoppe over en side, jeg må altså ta de i rekkefølge, og da må jeg av og til farge motivet jeg ikke har sååå lyst til å farge. Haha!

Prøvde meg litt med en våt pensel over et bilde, siden jeg tross alt har akvarellblyanter, men må nok øve litt mer før jeg får et tilfredsstillende resultat. Er vanskelig med så mye detaljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Takk!

Åh, du farger så stilig! Tror jeg må kjøpe den Animal Kingdom boken når jeg kommer hjem, virker som det er mange fine motiver i den.

Mitt store problem med fargeleggingen er at jeg har en salgs tvangstanke om at jeg ikke kan hoppe over en side, jeg må altså ta de i rekkefølge, og da må jeg av og til farge motivet jeg ikke har sååå lyst til å farge. Haha!

Prøvde meg litt med en våt pensel over et bilde, siden jeg tross alt har akvarellblyanter, men må nok øve litt mer før jeg får et tilfredsstillende resultat. Er vanskelig med så mye detaljer!

Takk!!! Er gøy å eksperimentere med fargene! Ja, har lurt på om jeg skal bruke akvarellblyantene på noen av bildene. Når det kommer til detaljer, du kan også skrape litt farge av tuppen på blyanten og blande det sammen med vann i en liten skål/på en palett og bruke tynn pensel. Eller spisse blyanten og dyppe den lett i vann og bruke den som pensel på detaljene.

Hehe, kjenner til den tvangstanken der, hadde det i starten, men nå fargelegger jeg de bildene jeg måtte ønske uten å bry meg om rekkefølge og bildet bak. Planlegger å ramme inn bildene etterhvert.

ja, Millie Marotta (hun som tegnet animal kingdom) har mye fint, er to andre bøker fra henne, vurderer å skaffe dem, men nå har jeg mer enn nok fargebøker. :P

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Jeg ramla tilfeldigvis over en bok med bilder av Edvard Munch på Notabene i dag 😍 🎊🎉 129 kr.

Hvis noen har link til et bra sett blyanter i jordfarger, så blir jeg glad :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!!! Jeg ramla tilfeldigvis over en bok med bilder av Edvard Munch på Notabene i dag 😍 🎊🎉 129 kr.

Hvis noen har link til et bra sett blyanter i jordfarger, så blir jeg glad :jepp:

Disse er gode:http://www.pencils.co.uk/en/gb/4431/drawing-pencils

Vil tro det kan være mulig å finne dem i butikk i Norge eller på andre nettbutikker/e-bay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!! Er gøy å eksperimentere med fargene! Ja, har lurt på om jeg skal bruke akvarellblyantene på noen av bildene. Når det kommer til detaljer, du kan også skrape litt farge av tuppen på blyanten og blande det sammen med vann i en liten skål/på en palett og bruke tynn pensel. Eller spisse blyanten og dyppe den lett i vann og bruke den som pensel på detaljene.

Hehe, kjenner til den tvangstanken der, hadde det i starten, men nå fargelegger jeg de bildene jeg måtte ønske uten å bry meg om rekkefølge og bildet bak. Planlegger å ramme inn bildene etterhvert.

ja, Millie Marotta (hun som tegnet animal kingdom) har mye fint, er to andre bøker fra henne, vurderer å skaffe dem, men nå har jeg mer enn nok fargebøker.

Det blir jo veldig fine farger og overganger når man faktisk tilføyer vann til akvarellblyantene (dersom man får det til fint, riktignok!).

Oi, takk for tips! Tror også jeg trenger en fastere/stivere tynn pensel, for litt bedre kontroll. (Mye man finner ut at man "trenger" etter å ha hengt seg på denne tråden, gitt :fnise: )

Tror jeg får jobbe litt med den tvangstanken, hvis ikke får jeg jo aldri farget de bildene litt bakover i bøkene, hvertfall ikke om jeg kjøper fler (og det må jeg jo, hehe)!

 

Hurra!!! Jeg ramla tilfeldigvis over en bok med bilder av Edvard Munch på Notabene i dag 😍 🎊🎉 129 kr.

Hvis noen har link til et bra sett blyanter i jordfarger, så blir jeg glad :jepp:

De blyantene KristineS viser til selges tydeligvis bl.a. på Torso, ser de har 30% på sett fra Derwent (og Creatolor) ut 27/6! 

Kanskje jeg skal slå til på et 72-fargers sett med Watercolour fra Derwent, da? Fikk jo igjen litt på skatten  :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg Animal Kingdom i dag og endelig fått hevet meg på fargeleggingstrenden jeg og. Og herregud så artig det er! Storkoser meg med å fargelegge en skilpadde for øyeblikket, men merker jeg skulle hatt mange flere farger, fant bare et sett med 24 farger, ingen butikker på senteret solgte mer. Veldig frustrerende. Skal heldigvis tilbake til Oslo i morgen der jeg sikkert finner et sted med bedre utvalg.

 

Gleder meg til å legge ut litt bilder her, synes det er så gøy å se på alt som har blitt lagt ut så langt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedwig, Ark Eger har 36 stadtler til 299 :) ellers er Torso på Vulkan/mathallen bra, om du kommer deg ut dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Vulkan er jeg veldig ofte, så skal absolutt titte innom der, tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærecider

Har bestillt meg denne. Kanskje litt barnslig, men jeg elsker pusekatter :D http://m.ebay.com/itm/221804339722?nav=SEARCH

Den har jeg også vurdert. Fortell hva du syntes om den når du får den, da!!! :D

Har også fått en kattebok!

http://www.amazon.com/Incredibly-Coloring-Art-Filled-Books-Volume/dp/1494731010

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bestillt meg denne. Kanskje litt barnslig, men jeg elsker pusekatter :D http://m.ebay.com/itm/221804339722?nav=SEARCH

 

Det der er ikke barnslig! Så vidt jeg vet har Jetoy ganske mange voksne fans, men det er kanskje i det mer alternative miljøet? Jeg vet bare at jeg har en venninne på 40 som ELSKER de tingene der. Nå vet jeg hva jeg skal gi henne i bursdagsgave. :fnise:

 

Edit: Når det gjelder barnslig, så må jeg innrømme at jeg liker mange av tegningene i fargeleggingsbøker for barn, og jeg ville kjøpt dem dersom jeg ikke var skeptisk til papirkvaliteten.

Endret av Jeane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ordentlige forsøk med våt pensel for å blande fargene. Det blir nok ikke det siste heller! Kjøpte to tynne pensler i dag, da blir det nok litt lettere.

QlFEM1pm.jpeg

Det ser et par hakk bedre ut i virkeligheten, var ikke så lett å få et godt bilde av det.

Endret av Safira
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh kjenner min crazy cat lady kommer ut nå ja!

Lykke er... Nye fargeblyanter i posten :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...