Gå til innhold

16 år og overnatting av kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I denne situasjonen ville jeg nok ventet til hun hadde fylt 16. Og i mellomtiden kan dere to snakke sammen om sex og diverse, og kanskje invitere han hjem til middag eller noe sånt? Så får alle mulighet til å bli kjent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får bli opp til domstolen å finne ut av. ;) Hadde det vært min datter hadde han blitt anmeldt for utnytting av mindreårige. Hun er ikke lovlig før den dagen hun fyller 16. :)

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Retten ville nesten garantert konkludert med at de er jevnbyrdige i alder og utvikling, og da er det ikke straffbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retten ville nesten garantert konkludert med at de er jevnbyrdige i alder og utvikling, og da er det ikke straffbart.

Nei, vet om en som ble dømt for sex med mindreårige der hun var 15 og han 19 vel og merke. Og han er gutten fyller vel snart 19. Så ikke vær for skråsikker på det.:) Det er fortsatt ulovlig. Er noe annet hvis begge er under den seksuelle lavalder. Jenter trenger og SKAL beskyttes mot sex så fremt de ikke er like gammel. En 18-19 åring har seterfikat og kan dra på byen å drikke, mens en 15-åring går på ungdomsskolen enda. Det er stor forskjell der.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet om en som ble dømt for sex med mindreårige der hun var 15 og han 19 vel og merke. Og han er gutten fyller vel snart 19. Så ikke vær for skråsikker på det. :) Det er fortsatt ulovlig. Er noe annet hvis begge er under den seksuelle lavalder. Jenter trenger og SKAL beskyttes mot sex så fremt de ikke er like gammel. En 18-19 åring har seterfikat og kan dra på byen å drikke, mens en 15-åring går på ungdomsskolen enda. Det er stor forskjell der.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Nemlig, så folk bør ikke legge til rette for at fyrer kan utnytte dem, slik jeg leser mange gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet om en som ble dømt for sex med mindreårige der hun var 15 og han 19 vel og merke. Og han er gutten fyller vel snart 19. Så ikke vær for skråsikker på det. :) Det er fortsatt ulovlig. Er noe annet hvis begge er under den seksuelle lavalder. Jenter trenger og SKAL beskyttes mot sex så fremt de ikke er like gammel. En 18-19 åring har seterfikat og kan dra på byen å drikke, mens en 15-åring går på ungdomsskolen enda. Det er stor forskjell der.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Og hun blir 16 lenge før han blir 19. Hun fyller faktisk år om en drøy uke. TS skriver heller ikke at jenta er umoden for alderen, så denne saken tror jeg er avgjort på forhånd. Men hvis man på død og liv vil ha et dårlig forhold til datteren sin, kan man selvsagt gå rettens vei. Og kan man sørge for litt unødvendig bruk av ressurser i samme slengen, blir det enda morsommere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse få dagene til hun fyller 16 blir hun ikke noe eldre, sånn rent mentalt. Synes det er bedre å si ja, og heller ha henne på din side enn å risikere å få henne mot deg fordi en liten juridisk detalj disse dagene er.

Om de ønsker å ha sex, vil de ha det uansett. Forskjellen er bare det at du vil bli holdt i skyggen for det meste innenfor dette forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe fint at dere har åpen dialog om sex og at hun går på p-piller :) Sex kan det skje at de har når som helst, så det har kanskje allerede hendt. Hvor nytt er forholdet? Du sier de har vært sammen kort. Forslaget om å invitere han på middag først, så du får blitt litt kjent med han, synes jeg var fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun blir 16 lenge før han blir 19. Hun fyller faktisk år om en drøy uke. TS skriver heller ikke at jenta er umoden for alderen, så denne saken tror jeg er avgjort på forhånd. Men hvis man på død og liv vil ha et dårlig forhold til datteren sin, kan man selvsagt gå rettens vei. Og kan man sørge for litt unødvendig bruk av ressurser i samme slengen, blir det enda morsommere.

Saken er den at det er viktig for foreldre å forholde seg til regelverket. Hvis de slurerver med den seksuelle lavalder, så kan det være mange andre ting de også slurver med. De må da for faen klare å vente til hun i det minste er over den seksuelle lavalder før det blir snakk om at gutten skal sove over. Og i tillegg sier moren at hun ikke kjenner gutten. Man legger til rette til sex hvis han skal overnatte. Det blir feil.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov da jeg var 16. Mamma mente det var en voksenting å ligge over hos kjæresten, og det er jeg egentlig enig i, selv om jeg ikke var det da. Jeg ville nok ventet litt, i og med at de har vært sammen i så kort tid. Hun går vel på ungdomsskolen, og jeg synes det er litt tidlig. Sex kan de ha hvor som helst og når som helst ellers, det handler mer om prinsipp egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at det er viktig for foreldre å forholde seg til regelverket. Hvis de slurerver med den seksuelle lavalder, så kan det være mange andre ting de også slurver med. De må da for faen klare å vente til hun i det minste er over den seksuelle lavalder før det blir snakk om at gutten skal sove over. Og i tillegg sier moren at hun ikke kjenner gutten. Man legger til rette til sex hvis han skal overnatte. Det blir feil.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Jeg mener derimot at man legger til rette for trygge rammer. Ikke alle henter/kjører ungen sin om kvelden.

Anonymous poster hash: 1605d...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger til rette til sex hvis han skal overnatte. Det blir feil.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Man er jo ganske naiv hvis man tror at de unge bare kan ha sex om natten. Det var slik mine foreldre tenkte, og for å si det sånn så hadde jeg oftere sex mellom kl 12-16 enn etter kl 16 på hennes alder.

Endret av FruKG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var femten- seksten pleide jeg å snike hånda innunder kneppebuksa til kjæresten min mens vi så på TV/ video/ spilte nintendo. Noen ganger var det bare litt kløing på låret, andre ganger traff hånda på noe annet. Var lettvint, for vi var jo påkledd, ikke så lette å oppdage. Og vi lagde jo sugemerker over alt på hverandre, var en grunn til at alle gikk med høyhalsede gensere, men vi hadde sugemerker på magen og andre steder også... Jeg var femten i 97, tror ikke dagens ungdom er mindre frisinnede....



Anonymous poster hash: 4e7ff...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn,min mor nektet min bror å ha overnatting på samme rom av kjæresten i 2 år ( hun var 14 og han var 16), men til meg (jeg er 18) og dro med min første kjæreste hjem for en mnd siden med overnatting fikk jeg til svar at "viss du vil". Tror mine foreldre lar meg bestemme selv fordi jeg er 18.. Men jeg ville iallefall sagt nei frem til hun er 16, har et par venner i samme situasjon, og de løste det med å vente med å bli sammen til hun var 16 og han var ferdig med russetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo fordi ei 15 årig jente er like lite moden som hvilket som helst annet barn. Man er ikke klar for sex med en eldre person i en så sårbar alder. Dette er den alderen alle foreldre frykter fordi de er i opposisjon til alt, og er dramaqueens. Spiller derfor ingen rolle om jenta har fått pupper eller ikke da.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Dette er trolling, kan ikke være så mye annet. Det er fantastisk og påstå at et ungt menneske på 15 år ikke er mer utviklet en små barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent gutten i en-to uker.. Føler jeg er veldig snill om jeg lar henne ha overnatting av en jeg nesten ikke kjenner.. Anonymous poster hash: c06f7...841

Nei! Du bør vente til du ser mer av gutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at det fikk vente til hun var fylt 16. Hun er faktisk mindreårig til bursdagen. Det kan godt hende de har seg, men trenger ikke å legge opp til det. Den uka som gjenstår kan du jo invitere ham på middag og bli litt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenter trenger og SKAL beskyttes mot sex så fremt de ikke er like gammel.

Dette er en artig påstand som gjør at mange kvinner blir fremstilt som totalt blåste og ikke minst som mannehatere. Jenter skal beskyttes mot sex. Her fremstilles sex som noe farlig, nærmest som et overgrep. Vi snakker også om 15 åring. I vårt naboland er 15 år juridisk lovlig å ha sex, i Spania er grensen 13 år. En kvinne som kaster ut slike påstander jeg her viser til. De burde selv aldri få barn og mulighet til og påvirke andre unge med sitt syke sinn. For dette er sykt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 16 og jeg hadde blitt sjokkert om min mor lot en 18 år gammel kjæreste overnatte da jeg var 15. Synes hvertfall du skal vente til hun fyller 16 før du gir henne din velsignelse. Men som nevnt tidligere, vil de ha sex, får de det til uten at han trenger å ligge over. Hva med å bli bedre kjent med ham først, be ham over på middag, og kanskje dra ut tiden til hun fyller 16. Etter det er hun over den seksuelle lavalder, og det er lite du kan bestemme, egentlig. Kanskje sørg for at hun har kondomer lett tilgjengelige. Og be henne snakke med deg hvis de har ubseskyttet sex, husker selv hvor vanvittig sårende og skuffende det var da jeg endelig hadde tatt mot til meg og spurte min mor om hun kunne bli med meg og få meg testet, også bare kjeftet hun i veg, helt uten omtanke. Men dette er selvsagt bare mine egne meninger og erfaringer.



Anonymous poster hash: 6291b...132
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo ganske naiv hvis man tror at de unge bare kan ha sex om natten. Det var slik mine foreldre tenkte, og for å si det sånn så hadde jeg oftere sex mellom kl 12-16 enn etter kl 16 på hennes alder.

Helt riktig det du skriver. Det som nesten sjokkerer mest i denne tråden, som i mange andre om same tema. Er hvor moralske så mange kvinner er her på KG. Jeg regner med at det er flest unge kvinner her og mange av dem har et meget alvorlig syn på sex. Jeg vil kalle det sykelig. Her kaller man folk som har sex med 14-15 åringer for pedofili osv. Da under det meg om hvor de har fått sine kunnskapsmangler i fra. Alle burde vite at pedofili handler om seksuell tenning på barn, altså unger som ikke er utviklet. En 15 års gammel jente er som en kvinne i kroppen.

Det er fornuftig og ha et godt forhold til sine barn, også om sex. Det at to unge for lov å dyrke sin kjærlighet, er en menneskerett, og nekte dem ser jeg på som et overgrep gjort av voksne som burde vært veiledet og behandlet for sine egne problemer i livet. For det er nettopp hva dem har. Omfattende problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det du skriver. Det som nesten sjokkerer mest i denne tråden, som i mange andre om same tema. Er hvor moralske så mange kvinner er her på KG. Jeg regner med at det er flest unge kvinner her og mange av dem har et meget alvorlig syn på sex. Jeg vil kalle det sykelig. Her kaller man folk som har sex med 14-15 åringer for pedofili osv. Da under det meg om hvor de har fått sine kunnskapsmangler i fra. Alle burde vite at pedofili handler om seksuell tenning på barn, altså unger som ikke er utviklet. En 15 års gammel jente er som en kvinne i kroppen.

Det er fornuftig og ha et godt forhold til sine barn, også om sex. Det at to unge for lov å dyrke sin kjærlighet, er en menneskerett, og nekte dem ser jeg på som et overgrep gjort av voksne som burde vært veiledet og behandlet for sine egne problemer i livet. For det er nettopp hva dem har. Omfattende problemer.

Det som sjokkerer meg er at det meste du skriver her inne mangler refleksjon. Du skjønner ikke hvorfor mødre og fedre for den saks skyld vil beskytte døttrene sine mot overgrep eller å bli utnyttet i en sårbar alder. En 15 åring er et barn. Driter i om hun er ferdig utviklet eller ikke. Hun er et barn i HODET. De søker bekreftelse og oppmerksomhet fra eldre gutter. Derfor er det så mange som sliter med ting de har gjort i yngre år, å angrer på at de var så løssluppne. I Norge er det forbudt å ha sex med en mindreårig, og den saken er lovfestet.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...