Gå til innhold

16 år og overnatting av kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei på 15 er ikke lovlig.. En på 19 som da har sex med deg er per definisjon pedofil selv om han innerst inne ikke mener det kanskje. Hva er det unge jenter ser i eldre gutter? De burde holde seg til gutter på sin egen alder til de er blitt voksen nok i hodet!Anonymous poster hash: 99861...d9d

Tror du blander begreper her. Pedofili har svært lite med den seksuelle lavalder å gjørr. Det er ikke slik at pedofilidefinisjonen er landsbasert. Den er universell, såvidt jeg vet :)
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fyller 19 til sommeren.. skrekk og gru!



Anonymous poster hash: c06f7...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mer om hva mor skal legge til rette for. Jeg fikk ikke ha overnattingsgjester noe av min tenåringstid, var aldri i mot henne for det.

Legge til rette for? Sexen har de på dagtid uansett. Sånn jeg hadde det på den alderen. Alle trur man puler på natta. Men det gjøres på dagen da foreldre er på jobb og jeg slutta tidlig på skolen. Eller mens de er på butikken osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at minimumskravet var at de hadde vært sammen i rundt 6 mnd og i hvertfall ikke før hun ble 16. Den regelen hadde jeg selv, kommer derfor til å praktisere den om jeg selv får barn,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Jeg har ingenting i mot overnatting av typen i seg selv handler mest om at jeg ikke kjenner han så godt og at han er 3 år eldre enn henne. Hun er moden for alderen og ei veldig pen jente så at det er ekkelt vil jeg ikke si. Jeg vil ikke vil ikke virke vrang, men kommer heller ikke med noen slående gode argumenter i mot det, kun de 2 jeg nevte ovenfor her? Burde jeg isåfall la de sove i samme seng? Anonymous poster hash: c06f7...841

Som mange er inne på her, så er det å legge til rette for en åpen og gjensidig dialog med datteren din viktig. Du kan ikke stoppe de fra å ha sex, som du nevner. Om du feks sier nei denne gangen, må du snakke åpent om hvorfor, og at du fortløpende viser henne tilliten verdig, ved å stadig la de gjøre flere slike ting som overnattinger. Gi og ta på en måte. Tenåringsdøtre kan være vriene å ha med å gjøre, men om hun ikke er skikkelig trass for tiden, så burde du kunne ta den inngangsvinkelen du vil, så lenge du gir tydelig uttrykk for økende tillit og et ønske om å bli bedre kjent med gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Jeg har ingenting i mot overnatting av typen i seg selv handler mest om at jeg ikke kjenner han så godt og at han er 3 år eldre enn henne. Hun er moden for alderen og ei veldig pen jente så at det er ekkelt vil jeg ikke si.

Jeg vil ikke vil ikke virke vrang, men kommer heller ikke med noen slående gode argumenter i mot det, kun de 2 jeg nevte ovenfor her? Burde jeg isåfall la de sove i samme seng?

Anonymous poster hash: c06f7...841

La de ligge sammen på samme rom som deg de første mnd. Det er eneste måten du kan kontrollere de på. Skjønner at en gutt på 18-19 syns ei søt jente er fin, men mener at flere jenter sliter med identitetskrise i 15-16 års alder enn gutter. Bare å se på alle disse rosabloggerne. Når de blir eldre skjemmes de over hvor tøsete de var. Jenter i den alderen er ikke mere moden. Det eneste de bryr seg om er å få oppmerksomhet og bekteftelse fra eldre gutter på at de ser bra ut osv. Som regel sitter gutter på 16 å spiller dataspill/playstation i den alderen.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei på 15 er ikke lovlig.. En på 19 som da har sex med deg er per definisjon pedofil selv om han innerst inne ikke mener det kanskje. Hva er det unge jenter ser i eldre gutter? De burde holde seg til gutter på sin egen alder til de er blitt voksen nok i hodet!

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Bortsett fra alder hadde jeg fint lite til felles med guttene på min alder når jeg var 15. Siden jeg fortsatt er sammen med fyren etter snart 12 år har vi kanskje ikke blitt voksne nok i hodet enda, hjelpes.

Pedofili har vel ikke så mye med den seksuelle lavalderen å gjøre. Pedofili er en seksuell preferanse relatert til barn, prepubertale barn. Kan vel si at jeg var alt annet enn prepubertal i den alderen, og jeg har enda ikke sett tendenser til at mannen foretrekker småjenter. Heldig med den ass!

Endret av Favole
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra alder hadde jeg fint lite til felles med guttene på min alder når jeg var 15. Siden jeg fortsatt er sammen med fyren etter snart 13 år har vi kanskje ikke blitt voksne nok i hodet enda, hjelpes.

Pedofili har vel ikke så mye med den seksuelle lavalderen å gjøre. Pedofili er en seksuell preferanse relatert til barn, prepubertale barn. Kan vel si at jeg var alt annet enn prepubertal i den alderen, og jeg har enda ikke sett tendenser til at mannen foretrekker småjenter. Heldig med den ass!

Dette er fordi jenter har en veldig trang til å føle seg mere voksen enn de er. De er like umoden som en grønn banan spør du meg.;) Fjortissjenter er jo skrekken for alle foreldre. De er oppmerksomhetssyke og barnslige og syns drikking, lettkledde bilder og festebilder er det kuleste de vet om. Skremmende igrunn. Finnes jo unntak å sier ikke at det er sånn for deg eller alle, men herregud.. Er jo bare å lese noen rosablogger så skjønner man tegninga. I tillegg skal mange operere inn silikon på 18-årsdagen. De finnes jo ikke moden for sex i det hele tatt sånne.:)

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt dilemmaet ditt, TS. Går det ann å reflektere litt sammen med henne? Få henne til å se ditt synspunkt. Mange jenter som jeg har snakket med i denne alderen angrer ofte på sex, når det senere blir slutt. Kan dere bli enige om at forholdet burde ha hatt en viss lengde før du tillater overnatting. Hvis dette ender med brudd så kan det være at hun vil peke på deg og si at hun skulle ønske du hadde hindret henne. Jeg synes det er uklokt å tillate overnatting bare fordi du vil unngå trøbbel. Da har du markert hva du mener. Ved å tillate overnatting samtykker du også stille til sex. Er det et samtykke du står inne for når forholdet er så ferskt og gutten er så mye eldre.

Anonymous poster hash: 3a25a...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt dilemmaet ditt, TS. Går det ann å reflektere litt sammen med henne? Få henne til å se ditt synspunkt. Mange jenter som jeg har snakket med i denne alderen angrer ofte på sex, når det senere blir slutt. Kan dere bli enige om at forholdet burde ha hatt en viss lengde før du tillater overnatting. Hvis dette ender med brudd så kan det være at hun vil peke på deg og si at hun skulle ønske du hadde hindret henne. Jeg synes det er uklokt å tillate overnatting bare fordi du vil unngå trøbbel. Da har du markert hva du mener. Ved å tillate overnatting samtykker du også stille til sex. Er det et samtykke du står inne for når forholdet er så ferskt og gutten er så mye eldre.

Anonymous poster hash: 3a25a...5ca

Helt enig i det du skriver her. Gutter i den alderen et steinkåte og vil nedlegge jenter på cv-en sin. Og mange jenter sliter med at de lot seg overtale til sex i ung alder. Hvorfor? Fordi de innser at det gutten ville ha var sex og ikke nødvendigvis et forhold som varer "livet ut".

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meldingene mellom datteren min og kjæresten, hvor han sier han vil vente til hun fyller 16 og at det ikke er noe problem å vente lenger heller. Grunnen til at hun viste det til storesøster som fortalte om det til meg igjen. Jeg liker gutten godt, men nå vet jeg ikke mye om han. Sex får jeg ikke forhindret uansett, er min filosifi da..



Anonymous poster hash: c06f7...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen har bare vært ilag med ham i noen uker og maser allerede om overnatting??? Det går veldig hurtig synes jeg, hun kan med fordel bremse litt og se an den her fyren på 18 som har skaffet seg dame på ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meldingene mellom datteren min og kjæresten, hvor han sier han vil vente til hun fyller 16 og at det ikke er noe problem å vente lenger heller. Grunnen til at hun viste det til storesøster som fortalte om det til meg igjen. Jeg liker gutten godt, men nå vet jeg ikke mye om han. Sex får jeg ikke forhindret uansett, er min filosifi da..

Anonymous poster hash: c06f7...841

Har du lest meldingene fordi datteren din har vist de til deg, eller har du snoket uten at hun vet det?

Anonymous poster hash: d4e29...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest meldingene fordi datteren din har vist de til deg, eller har du snoket uten at hun vet det?

Anonymous poster hash: d4e29...733

Glem det, jeg leste ikke hele kommentaren ordentlig, beklager.

Anonymous poster hash: d4e29...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sett bort fra det med sex synes jeg det er helt legitimt å si at du ikke vil han en fyr du ikke kjenner overnattende i ditt hjem.

Å overnatte sammen tar også forholdet til et nytt nivå, uavhengig av sex, og jeg synes det virker som datteren din haster inn i ting, hadde også tatt en liten prat med henne angående dette.



Anonymous poster hash: 4f654...67a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fordi jenter har en veldig trang til å føle seg mere voksen enn de er. De er like umoden som en grønn banan spør du meg. ;) Fjortissjenter er jo skrekken for alle foreldre. De er oppmerksomhetssyke og barnslige og syns drikking, lettkledde bilder og festebilder er det kuleste de vet om. Skremmende igrunn. Finnes jo unntak å sier ikke at det er sånn for deg eller alle, men herregud.. Er jo bare å lese noen rosablogger så skjønner man tegninga. I tillegg skal mange operere inn silikon på 18-årsdagen. De finnes jo ikke moden for sex i det hele tatt sånne. :)

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Mange oppfører seg sikkert som du beskriver, mens mange er motsetningen. De som roper høyest er vel de som blir ansett som "normalen", selv om det ikke nødvendigvis stemmer helt med virkeligheten. Vanskelig å skulle fikse en statistikk på det der gitt.

Tror uansett ts på mange måter kan legge til rette for at datteren og kjæresten kan ha ei overnatting uten at det betyr at det legges til rette for at de skal kunne ha sex. Vil de gjøre det finner de alltids en løsning på det uten å involvere ts. Synes ikke det å tillate overnatting er det samme som å si "vær så god, pul i vei, har lagt et par kondomer under hodeputa di, natta vennen, kos dere".

Ts, om du synes det at hun ikke har fylt 16 enda er et problem kan dere f.eks avtale at overnatting etter bursdagen er greit. Det er heller ikke så lenge til at det kan oppfattes som helt urimelig og horribelt av mor å si noe slikt. Inntil da kan du jo ta initiativ til å bli kjent med kjæresten hennes, la datteren din invitere han hjem til dere på middag eller lignende. Kanskje (og forhåpentligvis) vil det føles mer greit med en overnatting om du blir bedre kjent med ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner et par som er 15 og 18 - de har det kjempefint sammen, overnatter mye hos hverandre, og har blitt kjent med hverandres familier. Ta i mot ham med åpne armer, og bli kjent med personen, ikke alderen hans. Det er jo faktisk bedre at hun er med en kjæreste, enn at hun er ute og reker på byen i helgene med randoms...



Anonymous poster hash: 1605d...6e4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit med overnatting når hun er så ung, det er såpass stor aldersforskjell og du kjenner ham såpass lite. Jeg ville ventet en stund før jeg tillot det. Som du selv sier, vil de klare å ha sex uansett, men det er et relevant spørsmål hva/hvor mye mor skal tilrettelegge for.



Anonymous poster hash: 76571...f7e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meldingene mellom datteren min og kjæresten, hvor han sier han vil vente til hun fyller 16 og at det ikke er noe problem å vente lenger heller. Grunnen til at hun viste det til storesøster som fortalte om det til meg igjen. Jeg liker gutten godt, men nå vet jeg ikke mye om han. Sex får jeg ikke forhindret uansett, er min filosifi da.. Anonymous poster hash: c06f7...841

Nei, sex får du ikke forhindret, men det er en vesensforskjell om du som mor samtykker til det eller ikke. Hvis det ikke er noe problem å vente for gutten og han er seriøs på det, så kan de vente litt md overnatting også.

Anonymous poster hash: 3a25a...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyller 19 til sommeren.. skrekk og gru!

Anonymous poster hash: c06f7...841

Hva gjør han da med ei jente som fremdeles ikke er ferdig med ungdomsskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...