Gå til innhold

Departementets terrorsjef ledet gammel tempelridderorden


Gjest Ferie

Anbefalte innlegg

Et forbud er ikke mye verdt hvis det ikke eksisterer noen kontrollmekanismer. Hva skjer med en ordensbror som gjør bizniz med en annen, dersom det bli oppdaget? Kastes de ut? Finnes det en Wall of Infamy? Blir det en intern rettssak og fordømmende omtale i "Logenytt"? Informerer man ØkoKrim?

Eller skjer det aldri at slike saker avdekkes?

Jeg har ikke sagt noe om gutteklubbens grunnvoller eller forutsetninger. Jeg har sagt noe om hvordan slike lukkede selskap fungerer i praksis.

Du har fått informasjon om hvor du finner de svarene, og den nekter du å bruke. Du kan lese "Lover for den norske frimurerorden" som er et offentlig dokument og finnes på ditt nærmeste bibliotek.

Har du virkelig ikke antydet at hovedformålet er nettverksbygging?

Se sitatene dine under. Om logen godtok dette, kunne ikke folk med slike motiver komme inn, hvilket de heller ikke gjør. Det er ganske drøyt å definere motivene til alle som er medlem av ordenen, særlig siden du tydeligvis ikke har den ringeste kunnskap om hva ordenen er eller står for.

Dine øvrige spørsmål får du svar på om du leser lovene eller kontakter logen med den adressen jeg ga deg. Meg tror du jo uansett ikke på, så jeg skjønner ikke hvorfor du ber meg svare.

Vet ikke helt, jeg. Det kristne aspektet er nok det minst interessante ved ordenenen. Og det samme gjelder vel det humanistiske. De gir småpenger til humanistiske formål, men jeg oppfatter det slik at dette er noe lignende som en frimurerlosje, og at grunenne til å være medlem ikke er hverken religiøse eller humanitære, men knyttet til nettverket som man får tilgang til.

Dette er altså en av de mange eksklusive herreklubbene som ingen som vil at man skal stole på deres habilitet, burde være medlem i.

Disse klubbene er noe man deltar i for nettverksbyggingens skyld. Det er en veldig offentlig "hemmelighet", og det er vel også derfor han trakk seg. Ikke at jeg tror det spiller noen rolle. Den siden av saken er bare en formalitet.

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått informasjon om hvor du finner de svarene, og den nekter du å bruke. Du kan lese "Lover for den norske frimurerorden" som er et offentlig dokument og finnes på ditt nærmeste bibliotek.

Har du virkelig ikke antydet at hovedformålet er nettverksbygging?

Se sitatene dine under. Om logen godtok dette, kunne ikke folk med slike motiver komme inn, hvilket de heller ikke gjør. Det er ganske drøyt å definere motivene til alle som er medlem av ordenen, særlig siden du tydeligvis ikke har den ringeste kunnskap om hva ordenen er eller står for.

Dine øvrige spørsmål får du svar på om du leser lovene eller kontakter logen med den adressen jeg ga deg. Meg tror du jo uansett ikke på, så jeg skjønner ikke hvorfor du ber meg svare.

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Medlemmenes formål er ikke alltid det samme som det uttrykte formålet til oganisasjonen. Det er vel heller ikke så uvanlig at det er et visst sprik mellom de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemmenes formål er ikke alltid det samme som det uttrykte formålet til oganisasjonen. Det er vel heller ikke så uvanlig at det er et visst sprik mellom de to?

Jeg håper du har lange årer og god utholdenhet, for nå er du langt ute på havet.

Hvorfor tror du man søker referanser for de som ønsker seg inn?

Du får gode svar på alt du lurer på hvis du bruker de kanalene du fikk.

Jeg skjønner jo imidlertid at du heller vil at jeg skal svare deg, slik at du kan avvise det med henvisning til at jeg kun er en anonym bruker på et forum.

Det er lurt å ha kunnskap om det man diskuterer, men du vil jo ikke en gang prøve å skaffe deg det fordi du har bestemt deg for hva som er sannheten.

Jeg trodde du var opptatt av redelighet, men det var visst feil.

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har lange årer og god utholdenhet, for nå er du langt ute på havet.

Hvorfor tror du man søker referanser for de som ønsker seg inn?

Du får gode svar på alt du lurer på hvis du bruker de kanalene du fikk.

Jeg skjønner jo imidlertid at du heller vil at jeg skal svare deg, slik at du kan avvise det med henvisning til at jeg kun er en anonym bruker på et forum.

Det er lurt å ha kunnskap om det man diskuterer, men du vil jo ikke en gang prøve å skaffe deg det fordi du har bestemt deg for hva som er sannheten.

Jeg trodde du var opptatt av redelighet, men det var visst feil.

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Det hadde vært bedre med noen gode svar fra deg, og jeg fatter ikke hvorfor du fortsetter å engasjere deg i en diskusjon der det eneste du har å komme med, begynner å minne om personkarakteristikker og anklager om uredelighet og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært bedre med noen gode svar fra deg, og jeg fatter ikke hvorfor du fortsetter å engasjere deg i en diskusjon der det eneste du har å komme med, begynner å minne om personkarakteristikker og anklager om uredelighet og så videre.

Jeg vil bare ikke la deg gå ut av dette uten å se at du argumenterer som en tulling.

Saken er antagelig at du ikke VIL ha den informasjonen som er tilgjengelig, fordi dine overbevisninger da vil vike.

Det slipper du imidlertid om du bare kan bortforklare svar fra en bruker på et forum.

Hvorfor vil du ikke ja et kvalitetssikret svar?

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ikke la deg gå ut av dette uten å se at du argumenterer som en tulling.

Saken er antagelig at du ikke VIL ha den informasjonen som er tilgjengelig, fordi dine overbevisninger da vil vike.

Det slipper du imidlertid om du bare kan bortforklare svar fra en bruker på et forum.

Hvorfor vil du ikke ja et kvalitetssikret svar?

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Jo, vær så snill å gi meg informasjonen.

Det er ulogisk å tilbakeholde informasjon (V'Ger, 2271)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, vær så snill å gi meg informasjonen.

Det er ulogisk å tilbakeholde informasjon (V'Ger, 2271)

Jeg synes ikke den måten du fremlegger dette på fortjener noe svar.

Du vet hvor du skal finne svarene dine om du er tilstrekkelig interessert.

Anonymous poster hash: 4069a...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...