pleiepike Skrevet 14. november 2015 #421 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg er ikke særlig hysterisk til vanlig, men har også vasket alt tøy. Angra veldig midt i, fy, for en jobb, selv om det også var superkoselig :-)Her i huset kjører vi de siste forberedelsene i helgen, siden formen min begynner å dale nå. Ble ferdig med alle julegaver i går, idag baker jeg boller/kake til å ha i fryseren til jul. Mannfolket har satt opp stellebord og holder på å banne over en ikea-kommode nå. Det nærmer seg :-) Hehehe, ja det var litt av en jobb. Hadde vel bare 5-6 maskiner med klær(farget, ull,hvitt, sengetøy, tepper osv). Så at smått ikke bruker plass i maskinen er oppskrytt fant jeg ut av Her tar også barnerommet form! Ikeakommoden er på plass, senga færi malt, stellebordet med alt utstyr er satt opp og tøyet er brettet og lagt i kommoden! Sengetøyet er lagt frem og jah, det kommer seg her også nå! Har også begynt og legge frem til å pakke i den berømte fødebagen. Babytøyet ligger klart. Var å kjøpte meg noen amme-singleter igår au! Så det kommer seg der au. Vurderte å unne meg en god pysj eller noe jeg kan ha med meg på barsel, føler jeg nesten fortjener det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 14. november 2015 #422 Del Skrevet 14. november 2015 Da bør jeg vel vaske tøyet jeg også... Selv om det ødelegger planen om å pakke det fint inn og gi det til venninna mi om det skulle være for smått Altså, hun kommer til å få det uansett, men da må jeg nesten kjøpe en "ny" gave til babyen i tillegg sånn at jeg har noe å pakke inn Jaja Planen for hva jeg skal kle Mini i som første antrekk endrer seg for øvrig hele tiden. Først var det en pysjamas fra Hust & Claire (eller hva det nå heter. Usikker på om denne er i bambus eller bomull, men deilig og myk er den i alle fall) Så kjøpte jeg et sett i ull/silke fra Nøstebarn som jeg tenkte å bruke som første plagg, men nå tror jeg det blir bambus fra Lilleba Har hørt at lånetøyet på sykehuset er godt brukt slik at egne klær er bedre, men jeg vet nå i grunn ingenting om hva som stemmer Til hjemturen skal Mini ha på en hvit omslagsbody og bukse med fot under et hentesett som min mor har strikket. Denne ungen kommer til å ende opp med en bedre garderobe enn hva jeg har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 15. november 2015 #423 Del Skrevet 15. november 2015 En liten oppdatering fra meg: I går, 14. november kl 14.26, kom Lilly til verden. Etter at jeg hadde ligget på sykehuset i to uker med høyt blodtrykk, fant legene ut at hun ikke hadde vokst noe særlig i det siste og at det var best for henne å komme ut. Hun veide 1675 gram og er 44 cm lang. Jeg rakk akkurat å bikke 34 uker. Hun skrek fælt da hun ble født, så hun har lungekapasitet, men måtte etterhvert legges på Cpap. I tillegg trenger hun glukose pga min svangerskapsdiabetes. Vi er heldige og er på Drammen sykehus, som har landets beste nyfødt intensiv. Jeg ligger foreløpig på barsel, for å komme meg litt etter keisersnittet. Vanskelig å sove her, hører stadig babyer som gråter, mens min baby er sammen med pappaen sin 7 etasjer over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 15. november 2015 #424 Del Skrevet 15. november 2015 En liten oppdatering fra meg: I går, 14. november kl 14.26, kom Lilly til verden. Etter at jeg hadde ligget på sykehuset i to uker med høyt blodtrykk, fant legene ut at hun ikke hadde vokst noe særlig i det siste og at det var best for henne å komme ut. Hun veide 1675 gram og er 44 cm lang. Jeg rakk akkurat å bikke 34 uker. Hun skrek fælt da hun ble født, så hun har lungekapasitet, men måtte etterhvert legges på Cpap. I tillegg trenger hun glukose pga min svangerskapsdiabetes. Vi er heldige og er på Drammen sykehus, som har landets beste nyfødt intensiv. Jeg ligger foreløpig på barsel, for å komme meg litt etter keisersnittet. Vanskelig å sove her, hører stadig babyer som gråter, mens min baby er sammen med pappaen sin 7 etasjer over her. Først og fremst, gratulerer så møe med nurket! helsigvis finnes det idag så vanvittig møe god intensiv behandling for fortidligfødte. Det at hun skrek er jo kjempe, selvom hun etterhvert måtte over på cpap. Masse lykke til med tiden fremover! Skal krysse alt av fingre og tær for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 15. november 2015 #425 Del Skrevet 15. november 2015 Da bør jeg vel vaske tøyet jeg også... Selv om det ødelegger planen om å pakke det fint inn og gi det til venninna mi om det skulle være for smått Altså, hun kommer til å få det uansett, men da må jeg nesten kjøpe en "ny" gave til babyen i tillegg sånn at jeg har noe å pakke inn Jaja Planen for hva jeg skal kle Mini i som første antrekk endrer seg for øvrig hele tiden. Først var det en pysjamas fra Hust & Claire (eller hva det nå heter. Usikker på om denne er i bambus eller bomull, men deilig og myk er den i alle fall) Så kjøpte jeg et sett i ull/silke fra Nøstebarn som jeg tenkte å bruke som første plagg, men nå tror jeg det blir bambus fra Lilleba Har hørt at lånetøyet på sykehuset er godt brukt slik at egne klær er bedre, men jeg vet nå i grunn ingenting om hva som stemmer Til hjemturen skal Mini ha på en hvit omslagsbody og bukse med fot under et hentesett som min mor har strikket. Denne ungen kommer til å ende opp med en bedre garderobe enn hva jeg har! hihi, junior her kommer til å ha så møe tøy at han såvidt rekker å bruke det en gang før han vokser fra det er jeg redd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 15. november 2015 #426 Del Skrevet 15. november 2015 En liten oppdatering fra meg: I går, 14. november kl 14.26, kom Lilly til verden. Etter at jeg hadde ligget på sykehuset i to uker med høyt blodtrykk, fant legene ut at hun ikke hadde vokst noe særlig i det siste og at det var best for henne å komme ut. Hun veide 1675 gram og er 44 cm lang. Jeg rakk akkurat å bikke 34 uker. Hun skrek fælt da hun ble født, så hun har lungekapasitet, men måtte etterhvert legges på Cpap. I tillegg trenger hun glukose pga min svangerskapsdiabetes. Vi er heldige og er på Drammen sykehus, som har landets beste nyfødt intensiv. Jeg ligger foreløpig på barsel, for å komme meg litt etter keisersnittet. Vanskelig å sove her, hører stadig babyer som gråter, mens min baby er sammen med pappaen sin 7 etasjer over her. Gratulerer med den lille Håper dere snart får reise hjem, og at alt er vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linde Skrevet 15. november 2015 #427 Del Skrevet 15. november 2015 En liten oppdatering fra meg: I går, 14. november kl 14.26, kom Lilly til verden. Etter at jeg hadde ligget på sykehuset i to uker med høyt blodtrykk, fant legene ut at hun ikke hadde vokst noe særlig i det siste og at det var best for henne å komme ut. Hun veide 1675 gram og er 44 cm lang. Jeg rakk akkurat å bikke 34 uker. Hun skrek fælt da hun ble født, så hun har lungekapasitet, men måtte etterhvert legges på Cpap. I tillegg trenger hun glukose pga min svangerskapsdiabetes. Vi er heldige og er på Drammen sykehus, som har landets beste nyfødt intensiv. Jeg ligger foreløpig på barsel, for å komme meg litt etter keisersnittet. Vanskelig å sove her, hører stadig babyer som gråter, mens min baby er sammen med pappaen sin 7 etasjer over her. Gratulerer så mye med lille Lilly! Håper CPAPen kan fjernes om ikke lenge og at blodsukkeret stabiliserer seg fort Ikke minst at du kommer deg etter KS og får være sammen med mannen og snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 15. november 2015 #428 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Gratulerer, Meaty! Håper alt blir fort bra med Lilly (kanskje vi passerer hverandre på onsdag, skal på omvisning i Drammen da ) Jeg ble overrasket med babyshower i går! Mamma, søstra mi, svigerinnene og noen venninner kom VELDIG plutselig inn døra her med armene fulle av mat, kaker og gaver. Lillemor fikk masse fint, og noe fint til mamma'n og Pulje 2, bestående av svigermor, stedøtre og kusina til HerrN (som og er naboen), kom noe etter de andre hadde dratt. Jobb kom i veien for å få vært med på første "omgang". Kjempekoselig!Edit: Det tar forresten ca 3 timer å kjøre for de som kom i "pulje 1", og halvannen time for svigermor og stedøtre. Endret 15. november 2015 av FruN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 15. november 2015 #429 Del Skrevet 15. november 2015 Gratulerer, Meaty! Håper alt blir fort bra med Lilly (kanskje vi passerer hverandre på onsdag, skal på omvisning i Drammen da ) Jeg ble overrasket med babyshower i går! Mamma, søstra mi, svigerinnene og noen venninner kom VELDIG plutselig inn døra her med armene fulle av mat, kaker og gaver. Lillemor fikk masse fint, og noe fint til mamma'n og Pulje 2, bestående av svigermor, stedøtre og kusina til HerrN (som og er naboen), kom noe etter de andre hadde dratt. Jobb kom i veien for å få vært med på første "omgang". Kjempekoselig!Så koselig med babyshower Nå har jeg gått igjennom babytøyet vi har i størrelse 50 og 56, og jeg kjenner meg litt teit. Stusset først litt på at jeg har kjøpt en ullpysj og en ullbody fra Janus i samme farge som jeg har kjøpt et sett fra Nøstebarn, så oppdaget jeg at vi også har en lue i ull fra Janus i nøyaktig samme farge som vi også har kjøpt en fra Nøstebarn i. Vi har bare tre luer i ull eller ull/silke i nyfødt størrelse (pluss et par hjemmestrikkede og en i bomull/fleece), så da er det jo litt teit at to er helt like i fargen Sånn går det når man glemmer hva man alt har shoppet! I tillegg klarer jeg ikke bestemme meg for hva vi skal pakke i fødebagen, siden det er så mange søte antrekk jeg liker. Vil både ha med ullfleece-pysj fra Nøstebarn, sett med omslagsbody og bukse fra Nøstebarn, en pysj i bomull fra Hust & Claire og en pysj i ull/silke fra samme merke og en pysj fra Småfolk i tillegg til hjemmestrikket hentesett med hvit omslagsbody og bukse med fot under, og et sett eller en pysj i bambus fra Lilleba. Også har jeg laget liste over hva vi mangler for å ha komplette antrekk i de minste størrelsene, siden jeg har kjøpt noen sparkebukser, bodyer, bukser og strømper uten noen plan for hva Mini skal bruke det sammen med Sikler både på mer tøy i bambus fra Lilleba pluss en turkis pysj i ull/silke fra Nøstebarn. Og ullfleecedress til utebruk fra Nøstebarn, med matchende votter, tøfler og lue. PS: Har dere andre kjøpt votter i f. eks. siljeblanding, for å unngå at babyen klorer seg selv ? Mener å ha lest et sted at det kan være lurt å ha... Men man har vel ikke votter på Mini'en hele tiden, så er det egentlig noe poeng ? Lurer litt på hvordan dette skal gi, i og med at jeg ikke vet noen ting om babyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 15. november 2015 #430 Del Skrevet 15. november 2015 Jeg pakker med det vi har i 50, og noe i 56. Vet ikke helt hva som blir pakket i 56 enda, men det ser jeg når jeg først pakker Vi har lite i 50 uansett, så det tar ikke så stor plass. Og alt er egentlig i bomull, med unntak av en Janus-body i ull. Så håper jeg søstra mi blir ferdig med hentesettet, så skal selvfølgelig det med. Jeg har strikket Mor Signe-pledd som skal med.Lista så langt ser slik ut:Kamera, mobil/-laderpleddlitt klær til lillemorsmåsnacks/mat som tåler å ligge littvannflasketoalettsaker med lite parfyme, dopapirklær til meg slippers av noe slagpapirer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 15. november 2015 #431 Del Skrevet 15. november 2015 Har forresten fått to bæreposer med klær i 56, 62 og noe 68. Så vi kommer ikke til å mangle klær med det første! Tremenningen min har også klær vi skal få, så det blir enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 15. november 2015 #432 Del Skrevet 15. november 2015 Her har jeg begynt å legge frem til fødebagen. Vurderte å finne frem en bag og legge oppi det jeg har te nå men...... Lista er foreløpig slikt: tøy til junior(litt ulike plagg i 50 og 56), ammesingletter til meg, joggebukse, sokker, romslige truser, enkle slippers, genser, teppe til junior, enkel snaks til meg, vannflaske, toalettsaker, leppepomade(tørr luft på sykehuset), mobillader(!!)... Det er lista te nå... Ser for meg at junior blir å reise hjem i en ullbody, ullstrømpebukse og et sett jeg selv har strikket. Men vet ikke om jeg skal pakke han sånn kjempegodt nedi en utendørsdress eller enkel dress for å oppi dunposen som er tilpasset bilsete... Må nesten se hvor kaldt det er når han kommer. Har også sett litt på bambustøy fra tiljamiid. Er tøy barn km vokse i. Så litt kule ut og praktisk at de kunne brukes over lenger periode. Men må nesten se litt. Har så møe nå atte. Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 16. november 2015 #433 Del Skrevet 16. november 2015 Da har jeg vært hos jordmor og junior vokser som han skal. Hodet er festet og han ligger perfekt til. Som jordmora sa, nå kan det egentlig skje når som helst! Men det beste er jo selvfølgelig å la han bli der frem til termin Har også gått opp atter en kg! Så nå har jeg bikket 2 kg over startvekta mi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 16. november 2015 #434 Del Skrevet 16. november 2015 Her fortsetter shoppingen å gå helt over styr, samtidig kjenner jeg at jeg liksom ikke er helt i mål Hadde kjøpt mye klær fra før, men fikk det plutselig for meg at vi bør ha litt mer i 50 og masse mer i 56 Var først hekta på å kjøpe klær i ull og ull/silke, så ble bambus den store "greia", og nå tenker jeg at jeg bør ha flere omslagsbodyer og bukser med fot, siden jeg har hørt det er mer praktisk i begynnelsen. Samtidig er de klærne jeg syntes er fine som oftest "vanlige" bodyer og bukser uten fot, evt. heldresser Så nå har jeg kjøpt mer bambus fra Lilleba, bambusbodyer fra Hust & Claire, body, bukse og heldress fra Molo, noen bomullsbodyer og votter i merinoull de siste to dagene. Men det jeg egentlig tror vi behøver er altså omslagsbodyer, bukser med fot og sparkebukser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linde Skrevet 17. november 2015 #435 Del Skrevet 17. november 2015 Her fortsetter shoppingen å gå helt over styr, samtidig kjenner jeg at jeg liksom ikke er helt i mål Hadde kjøpt mye klær fra før, men fikk det plutselig for meg at vi bør ha litt mer i 50 og masse mer i 56 Var først hekta på å kjøpe klær i ull og ull/silke, så ble bambus den store "greia", og nå tenker jeg at jeg bør ha flere omslagsbodyer og bukser med fot, siden jeg har hørt det er mer praktisk i begynnelsen. Samtidig er de klærne jeg syntes er fine som oftest "vanlige" bodyer og bukser uten fot, evt. heldresser Så nå har jeg kjøpt mer bambus fra Lilleba, bambusbodyer fra Hust & Claire, body, bukse og heldress fra Molo, noen bomullsbodyer og votter i merinoull de siste to dagene. Men det jeg egentlig tror vi behøver er altså omslagsbodyer, bukser med fot og sparkebukser Hoho, selv har jeg roet meg litt med shoppingen. Har en del omslagsbodyer og sparkebukser (mest 56 da, veldig lite 50) og så får vi bare se det an om vi skulle trenge noe mer Har nesten ikke noe ull da jeg er redd for allergi siden både jeg og mannen var plaget med det da vi var små, så det må også bare ses an etter hvert, gitt! Bambus skulle jeg kanskje ha kjøpt litt av når du nevner det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 18. november 2015 #436 Del Skrevet 18. november 2015 Nå gjenstår kun innkjøp av vogn. Hadde egentlig bestemt oss for Emmaljunga Edge, men har vurdert Stokke Cruizi også. I morgen er sistnevnte på salg på Barnas Hus (tror jeg det er) Med 25% rabatt blir Stokke Cruizi 800 kr. billigere enn Emmaljunga Edge inkludert veske, så nå lurer jeg igjen på om vi heller burde kjøpe Stokke-vogna (ikke på grunn av prisen i grunn, men mest fordi jeg egentlig syntes Cruizi er finest... ) Mannen likte dog Emmaljunga best da vi var og tittet. Jeg finner i grunn lite tester av Stokke Cruizi, kanskje fordi den er såpass ny, noe som ikke gjør valget enklere. Hvilken vogn ville dere andre ha valgt av disse to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 18. november 2015 #437 Del Skrevet 18. november 2015 Kun ut i fra bilde - jeg ville valgt Emmaljunga. Men jeg liker mer tradisjonelle vogner da, og Stokke-vognene er litt for fancy for meg Har for en eller annen grunn aldri likt Stokke-vognene noe særlig, sikkert av nevnte grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 19. november 2015 #438 Del Skrevet 19. november 2015 Som FruN sier, emmaljunga hadde jeg også gått for. Fordi jeg også liker mer de tradisjonelle barnevognene Men det er jo helsigvis smak og behag! Jeg liker best fire faste hjul som ikke er vendbare også... Hehe... Idag fikk jeg også bestilt spedbarnsforsikring, om det har noen hensikt aner jeg ikke, men valgte likevel å gjøre det. Hehe. Så sitter jeg og tenker litt på hva jeg skal bruke til vask av stumpen til junior. Var innom det lokale apoteket og kjøpte en haug av mesoft(5 pk for 100 kr). Har også våtservietter som jeg blir å bruke om vi ikke er hjemme men... Trur jeg går for mesoft og vann mens vi er hjemme.... Vettke heilt men. Skal dere gå for våtservietter eller blir det klut og vann?en annen ting, mine venner er så slue! Jeg trur(vet jo at de planlegger) at det kommer en babyshower til helgen. Iallfall når tre av de spør meg hva mine planer for helgen er... Hater hemlighetene og vil vite!!!! Hahahahahahah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 19. november 2015 #439 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg har en pakke med tørre engangskluter og en liten haug gaskluter, tenkte å se hva jeg foretrekker etterhvert som jeg får brukt de litt Har fått med masse våteservietter i babypakkene jeg har hentet, så det blir stellebag-alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 19. november 2015 #440 Del Skrevet 19. november 2015 Det ble Emmaljunga Edge i lounge grey med matchende stelleveske Mest fordi de anbefalte den over Stokke Trailz på babybutikken (det hadde visstnok noe med sittedelen å gjøre) men også fordi den kan vugge når man setter bagen på gulvet. Tenker det blir fint for Mini å vugge i bagen når vi er på besøk og lignende Kluter og stell har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg vet faktisk ikke hvordan man vasker/steller en baby i det hele tatt Vi har kjøpt noen gulpekluter og vaskekluter i søte sett fra Burt's Bees, men jeg tror nok jeg kommer til å bruke mest våtservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå