Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Har ventet en stund med å melde meg inn her av samme grunn flere av dere har holdt dere vekk. Visste nesten ingenting om svangerskap generelt når jeg ble gravid, så leste meg naivt opp på forskjellige forum! Det skulle jeg jo aldri gjort, gikk rundt hver eneste dag og sjekka trusa for blod, var også helt overbevist om at MA var kjempe vanlig og skjedde med nesten alle..

Bestilte en tidlig ultralyd i uke 12 og var overbevist om at hun skulle fortelle meg at her var det bare en kjempe fjert eller noe, kjentes jo ut som det, :fnise:

Men neida, på tirsdag fikk jeg se ett lite vesen som definitivt ikke var luft :rodmer: Ble helt forelska med engang. Danset litt for meg og alt, gleder meg så masse til oul for å se lille igjen!!

Er 12+2 idag.

Hoho :fnise: Jeg ble nesten litt overrasket selv da det dukket opp en baby på skjermen, det føles så rart :P

Gratulerer så mye og velkommen hit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som begynner å få gravidmage eller? :) går inn i uke 18 i morgen, og ser det veldig godt! Stadig flere som vil ta på magen også. Den er helt hard! Superspennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kommer inn her til dere jeg. Er i dag 14+3. Fint å ha et sted man kan dele tanker og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Flere som begynner å få gravidmage eller? :) går inn i uke 18 i morgen, og ser det veldig godt! Stadig flere som vil ta på magen også. Den er helt hard! Superspennende :)

Mage ja? Den spratt ut i uke 16. Jeg er svæær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg!

Venter et nurk i midten av desember. Her skjedde alt så veldig fort egentlig.

Jeg gikk nylig ut av et forhold, var på tur og endte på fylla. Rotet rundt, vel og merke med en godt bekjent, og endte i seng. Tre uker etterpå synes jeg kroppen var rar og han mente jeg burde ta en test. Og dæsken døtte, der lyste det et svært plusstegn.

Etter mye om og men og frem og tilbake endte vi i fellesskap med å beholde det. Jeg har alltid ønsket meg barn så...

Idag er jeg snart 13 uker påvei. Har alt vært hos lege noen ganger og besøkt JM.

Er idag 80% sykemeldt ut juni pga ekstrem svangerskapskvalme. Og er fortsatt meget kvalm. Håper det gir seg snart. Er mektig lei. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye mage, men merker at magen er hard :fnise: Eneste magen jeg har fått kommer fra all sjokoladen som kom samtidig som cravingsene! :bond::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ELuna

Da må jeg visst forlate dere... Hadde hatt en mistanke om at det ikke var liv lengre, og på OUL i dag fikk vi dessverre bekreftet det :( Skulle vært 17+6 i dag, men fosteret var bare 15+5. Blir 3. gang det går galt nå, så nå blir det utredning og full oppfølging neste svangerskap.

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Nå melder jeg meg utav denne tråden. Synes det har vært mye snakk om misting og mye trist. Blir nervøs av dette og kommer til å holde meg i september/oktober tråden istedenfor der det ikke har blitt snakket om slikt. Det er selvsagt helt grusomt og trist at flere her inne har mistet og jeg mener ikke å være respektløs, men det at det blir en del snakk om det videre(noen sider tilbake) gjør at det blir mye fokus på det i en tråd som er ment å være hyggelig og vi andre blir nok litt engstelig og det er nok derfor mange har holdt seg unna. Synes de som har mistet kan diskutere sorgen i en annen tråd og dette er overhodet ikke vondt ment, men jeg kjenner ihvertfall at jeg må beskytte meg selv, og holde meg i det positive hjørnet og det greier jeg desverre ikke i denne tråden. Lykke til videre alle sammen og en klem til dere det ikke gikk så fullt bra med..Hilsen sårbar førstegangs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også veldig med dere som har mistet! Men jeg blir også skremt :( jeg går bare og venter på tidlig ul neste uke og tror ikke vi skal få se noe pga det jeg leser.. Enda jeg kaster opp! Vet ikke om jeg kommer til å være så mye her fremover. Håpte å møte noen i nærheten i samme "situasjon" :) kanskje jeg svinser innom etter neste uke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner meg så vanvittig oppblåst! Kjennes ut som om jeg er iferd med å sprekke som en ballong! :dry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg ElLuna  :klem:

Det har blitt mye triste beskjeder og negativitet i denne tråden, men det er da vel kun opp til oss som er igjen å gjøre noe med det? :) Jeg vil i alle fall holde meg her inne, og håper vi får til en fin tråd etter hvert som ukene går og vi ser at ting går som det skal :)

Jeg føler også veldig med dere som har mistet! Men jeg blir også skremt :( jeg går bare og venter på tidlig ul neste uke og tror ikke vi skal få se noe pga det jeg leser.. Enda jeg kaster opp! Vet ikke om jeg kommer til å være så mye her fremover. Håpte å møte noen i nærheten i samme "situasjon" :) kanskje jeg svinser innom etter neste uke :)

Jeg var også nesten forberedt på å ikke se noe på UL 10+4, men der var det en sprellende baby. Jeg er sikker på at det går like fint hos deg  :hug: Håper du kommer innom her etter UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner meg så vanvittig oppblåst! Kjennes ut som om jeg er iferd med å sprekke som en ballong!  :dry:  :cry:

Haha, jeg også! Merker at fordøyelsen tar dobbelt så lang tid som vanlig for å si det sånn *kremt*  :fnise: Trodde jeg hadde begynt å få skikkelig mage, men etter at ting fikk fart på seg igjen var den akkurat slik som før gitt :P Må si jeg er spent på hvordan vekta er på kontrollen senere denne uka. Har ikke veid meg på evigheter, men vet sånn ca hva jeg var fra før. Men om jeg er like stappa og oppblåst i magen som jeg var nå sist, så ser jeg nesten for meg at det er noen kilo bare det, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå melder jeg meg utav denne tråden. Synes det har vært mye snakk om misting og mye trist. Blir nervøs av dette og kommer til å holde meg i september/oktober tråden istedenfor der det ikke har blitt snakket om slikt. Det er selvsagt helt grusomt og trist at flere her inne har mistet og jeg mener ikke å være respektløs, men det at det blir en del snakk om det videre(noen sider tilbake) gjør at det blir mye fokus på det i en tråd som er ment å være hyggelig og vi andre blir nok litt engstelig og det er nok derfor mange har holdt seg unna. Synes de som har mistet kan diskutere sorgen i en annen tråd og dette er overhodet ikke vondt ment, men jeg kjenner ihvertfall at jeg må beskytte meg selv, og holde meg i det positive hjørnet og det greier jeg desverre ikke i denne tråden. Lykke til videre alle sammen og en klem til dere det ikke gikk så fullt bra med..Hilsen sårbar førstegangs

Mammanicole. Du sier at du ikke mener å være respektløs. Og jeg skjønner virkelig at det er lett å bli påvirket og engstelig. Men du kommer med direkte kritikk, enten du mener det eller ikke. Og det gir meg skikkelig dårlig samvittighet for å ha delt følelsene mine! Det var ikke noe gøy for meg å lese dette. Når man står midt oppi det, er det nok ikke så lett å se seg selv og ta hensyn til dere som er så heldige å enda beholde barnet deres. Og jeg beklager det! Men det gjør vondt å lese at du forlater tråden. Jeg aner ikke hvordan jeg fjerner meg fra oppdateringene i denne tråden. Men det er jo litt koselig å følge med på dere også :) Måtte bare si det! Ble skikkelig lei meg. Du kunne forlatt tråden uten å sagt noen ting! Og dere kan sikkert få sletta tråden og starte en ny :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Mammanicole. Du sier at du ikke mener å være respektløs. Og jeg skjønner virkelig at det er lett å bli påvirket og engstelig. Men du kommer med direkte kritikk, enten du mener det eller ikke. Og det gir meg skikkelig dårlig samvittighet for å ha delt følelsene mine! Det var ikke noe gøy for meg å lese dette. Når man står midt oppi det, er det nok ikke så lett å se seg selv og ta hensyn til dere som er så heldige å enda beholde barnet deres. Og jeg beklager det! Men det gjør vondt å lese at du forlater tråden. Jeg aner ikke hvordan jeg fjerner meg fra oppdateringene i denne tråden. Men det er jo litt koselig å følge med på dere også :) Måtte bare si det! Ble skikkelig lei meg. Du kunne forlatt tråden uten å sagt noen ting! Og dere kan sikkert få sletta tråden og starte en ny :)

Unnskyld fridr. Vet ikke hva annet jeg skal si.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer denne! Eg føler det akkurat på samme måte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld fridr. Vet ikke hva annet jeg skal si.

Takk for det :hug: Og du er fullstendig tilgitt. Forstår jo deg også. Men synes det var litt urettferdig ovenfor ELuna at en slik post skulle komme opp like etter at hun delte med oss det fæle hun har opplevd.

Forslaget mitt er at dere eventuelt får en mod. til å slette tråden, også starter dere bare en ny! :)

Vi har vært maks uheldige i denne terminklubben! Og det er desverre bare sånn livet er.

Men dere er jo mange igjen som kan kose dere framover med gravid- og babysnakk :blomst::gravid:

Lykke til, alle sammen. (Jeg blir å snike på dere!) Jeg tror at alle dere andre sitter med en baby i armene til jul :tree:

Selv venter vi på utredning og eventuelt graviditet etter hvert :laugh:

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg visst forlate dere... Hadde hatt en mistanke om at det ikke var liv lengre, og på OUL i dag fikk vi dessverre bekreftet det :( Skulle vært 17+6 i dag, men fosteret var bare 15+5. Blir 3. gang det går galt nå, så nå blir det utredning og full oppfølging neste svangerskap.

Lykke til videre alle sammen!

Jeg vil ønske deg masse lykke til videre. Det må være helt ubeskrivelig vondt å miste når man har kommet så langt. Jeg kjenner flere som har lykkes etter å ha mistet tre ganger, de har fått god hjelp videre og det har gått bra med dem da. Sender deg en klem. 

Til dem som synes det har vært for mye negativt; jeg er sikkert en av dem som har bidratt til det, ved å dele mine tanker og redsler. Men nå er det engang sånn at ikke alle svangerskap går som man håper (har jo selv en prematur sønn fra før), og de som dessverre mister må vel få lov å tenke og føle, de også. Etter hvert som tiden går, vil sikkert tråden få en mer positiv vinkling, og det er da allerede mange innlegg her som er hyggelige å lese! Jeg har selv, som tidligere nevnt, holdt meg litt borte fra tråden en stund. Men det betyr ikke at jeg ikke synes at andre skal få dele sine opplevelser her, på godt og vondt. :)

I dag var jeg på kontroll på sykehuset, jeg trodde jeg skulle få informasjon om duotest, men det var bare en samtale med legen om veien videre, pluss at jeg fikk se fosteret på ultralyd. De ville ikke henvise meg til duotest på riksen før de visste at det var liv. "Her var det liv laga", sa legen. Det var masse sprelling, så da begynte jeg jo å grine...jeg som har vært så bekymret! Og jeg ble jo også beroliget da legen sa "jeg tenker ikke på deg som en gammel gravid".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg også! Merker at fordøyelsen tar dobbelt så lang tid som vanlig for å si det sånn *kremt*  :fnise: Trodde jeg hadde begynt å få skikkelig mage, men etter at ting fikk fart på seg igjen var den akkurat slik som før gitt :P Må si jeg er spent på hvordan vekta er på kontrollen senere denne uka. Har ikke veid meg på evigheter, men vet sånn ca hva jeg var fra før. Men om jeg er like stappa og oppblåst i magen som jeg var nå sist, så ser jeg nesten for meg at det er noen kilo bare det, haha :P

Uff, det er så grusomt!  :fnise:  Jeg sliter med å bøye meg og knytte skoene tilogmed!  :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...