Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Har opplevd en SA før, så vet at det går bra om litt. Kom meg fort over det.

Det verste er nå å gå og vente på tirsdag og utskraping... Det gruer jeg meg veldig til, vet ikke hva jeg går til, pluss at det er helt forferdelig å tenke på at jeg har et dødt foster i magen... Vil ha det ut!

Men helligdager og fullbooka sykehus gjør at jeg må vente helt til tirsdag. Tror ikke jeg klarer å gå på jobb neste uke...

Er så redd for å bli sjuk eller begynne å fossblø og sånt nå før jeg skal dit. Orker ikke den opplevelsen en gang til.

Har så vondt i hodet nå... Går hele tiden med gråten i halsen. Klarer ikke snakke med noen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. De sa på sykehuset at jeg bør ikke være alene nå i helga, men mannen skal jobbe hele helga, og jeg ORKER ikke snakke og fortelle til andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff fridr, så trist. :( Då er me to. :klem: Eg må dessverre også takka for meg her inne, av samme grunn som deg. Var på tidlig UL i går. Skulle ha vore ca 7 veker på vei, men størrelsen på fosteret var for lite, og det såg ut som eg var mindre enn 6 veker på vei, og ingen hjerteaktivitet. :(

Eg opplevde akkurat det samme for 4 år sidan. Frykta at det ikkje var liv lenger, for sidan veke 5 har eg ikkje hatt eit einaste graviditetssymptom. Men eg har ikkje hatt verken blødningar eller magesmerter.

Gruar meg sånn til den medisinske aborten. Det er noko dritt å gå gjennom dette her. :( Sender deg ein stor klem! Trist at me måtte oppleva dette her, både du og eg.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Mirabella! Ble en trist dag i tråden, dette! :(

Mannen måtte dra på jobb i kveld, og jeg ringte mamma. Hun dro fra et møte for å komme og høre hva det var. Og hun var så støttende! Vi har jo ikke fortalt det til noen, så hun visste ingenting.

Hun spurte hva det var og klemte meg, og alt jeg klarte å si var at "Nå har det skjedd igjen..."

Hun skjønte med en gang hva jeg mente, og ble kjempelei seg. Og lurte sååå på hvorfor jeg ikke hadde fortalt henne det. "Jeg må jo vite sånt!" sa hun. Flere ganger.

Og vi snakket en del. Og hun som tidligere nesten har uttrykket at det kanskje ikke er så lurt for oss å få barn, sa nå at hun skulle stille opp alt hun bare orket, og at det ville ordne seg uansett. Om vi fikk barn, da... Hun var kjempestøttende og krevde at jeg skulle være hos dem hele helga. Hun nektet å la meg være alene.

Snille mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd en SA før, så vet at det går bra om litt. Kom meg fort over det.

Det verste er nå å gå og vente på tirsdag og utskraping... Det gruer jeg meg veldig til, vet ikke hva jeg går til, pluss at det er helt forferdelig å tenke på at jeg har et dødt foster i magen... Vil ha det ut!

Men helligdager og fullbooka sykehus gjør at jeg må vente helt til tirsdag. Tror ikke jeg klarer å gå på jobb neste uke...

Er så redd for å bli sjuk eller begynne å fossblø og sånt nå før jeg skal dit. Orker ikke den opplevelsen en gang til.

Har så vondt i hodet nå... Går hele tiden med gråten i halsen. Klarer ikke snakke med noen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. De sa på sykehuset at jeg bør ikke være alene nå i helga, men mannen skal jobbe hele helga, og jeg ORKER ikke snakke og fortelle til andre...

Så kjipt at du må vente så lenge! Har du noen nære du kan fortelle, f.eks mammen din eller ei vennine? Skjønner godt at du ikke orker å fortelle noen andre, men tror ikke det er bra å sitte alene med disse tankene. Håper alt går bra videre :hjerte:

Huff fridr, så trist. :( Då er me to. :klem: Eg må dessverre også takka for meg her inne, av samme grunn som deg. Var på tidlig UL i går. Skulle ha vore ca 7 veker på vei, men størrelsen på fosteret var for lite, og det såg ut som eg var mindre enn 6 veker på vei, og ingen hjerteaktivitet. :(

Eg opplevde akkurat det samme for 4 år sidan. Frykta at det ikkje var liv lenger, for sidan veke 5 har eg ikkje hatt eit einaste graviditetssymptom. Men eg har ikkje hatt verken blødningar eller magesmerter.

Gruar meg sånn til den medisinske aborten. Det er noko dritt å gå gjennom dette her. :( Sender deg ein stor klem! Trist at me måtte oppleva dette her, både du og eg.

Så trist, Mirabella :( Håper alt går bra videre og at ny spire sitter når du er klar. Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, dette var forferdelig trist å høre! :( Sender gode tanker deres vei, fridr og Mirabella76. Det å lese dette har i hvert fall fått meg til å bestemme meg for å ta tidlig UL. Jeg er 6 uker i morgen. Legen min sa at jeg kunne få dekket UL rundt uke 12 pga alderen min, men jeg vil ikke gå så lenge og lure om ting er ok.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Hallo! Her har jeg ikke vært innom! Så gøy å se flere med termin i November :) Forløping termin er 9 november her :) Akkurat runda 13 uker og føler nesten dette går litt for fort 😂 Har vært på ul i uke 11-12 hvor alt så bra ut og vi fikk se en liten en som sprellet og var veldig aktiv :) Gøy :) Fått problemer med korsryggen her nå og frykter bekkenløsning :/ Alt for tidlig joo...Flere som sliter med ryggen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Her har jeg ikke vært innom! Så gøy å se flere med termin i November :) Forløping termin er 9 november her :) Akkurat runda 13 uker og føler nesten dette går litt for fort 😂 Har vært på ul i uke 11-12 hvor alt så bra ut og vi fikk se en liten en som sprellet og var veldig aktiv :) Gøy :) Fått problemer med korsryggen her nå og frykter bekkenløsning :/ Alt for tidlig joo...Flere som sliter med ryggen??

Så gøy! Jeg har 10. nov:) jeg og var på ultralyd ca i uke 11, og fikk se en sprellende liten krabat:) helt utrolig at det har gått 13 uker ja. Jeg har ikke hatt problemer med ryggen, heldigvis, men plages fortsatt litt med kvalme og trøtthet. Håper det skal gi seg snart:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at ting henger i en tynn tråd her nå, er 6+2 og i morges hadde jeg brun utflod. (Beklager detaljer, ikke les videre hvis du ikke liker sånt). Det var ikke så veldig mye, ikke noe i trusa, bare sånn at kom en del på papiret da jeg tørket meg. Jeg HÅPER det bare er fordi jeg var hard i magen i går, og måtte "jobbe" hardere enn vanlig...igjen, beklager ekle detaljer. :( Har ikke hatt noen smerter.

Jeg er litt rådvill her, tenker at hvis det fortsetter får jeg bare ringe legevakta og spørre om råd. Hva er egentlig vanlig fremgangsmåte i sånne tilfeller?

Ellers er det hyggelig med nye i tråden, og den avataren din mammanicolene, den var helt herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har hatt et par dager vekke fra tråden. Jeg mistet dessverre for et par dager siden... Jeg begynte med brunt utflod i forrige uke, og gikk til legevakten når jeg begynte å blø svakt rødt. Igår gikk vi til gynekologen på sykehuset, som straks så at vi hadde hatt en MA. Vi er kjempelei oss, men håper vi kan være med i neste termingruppe om vi er så heldige... :frown: Lykke til alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaty, da jeg hadde en SA, ringte jeg hit og dit før jeg fikk vite at jeg først måtte til fastlegen for undersøkelse og så sendte han meg videre til gynekologisk. Fikk akutttime hos fastlegen og kom inn på gyn kl.13 samme dag.

Så fælt Sapphira. Vet akkurat hvordan du har det nå... Bare å sende PM om du trenger å skrive litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, fridr. Det er sikkert ikke bare-bare for deg å skrive i denne tråden nå, så setter utrolig pris på svaret ditt. Da skal jeg ringe fastlegen i morgen tidlig. Det kom ikke noe mer brun utflod på noen timer, men i kveld kom det litt igjen. Eller, det er egentlig blank utflod med noe brunt i. (sorry, ekkelt)

Og Sapphira, jeg ble utrolig trist på dine vegne nå. :( Du har jo vært så aktiv i denne tråden, så jeg føler at jeg "kjenner" deg litt. Ønsker deg også all mulig lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaty, da jeg hadde en SA, ringte jeg hit og dit før jeg fikk vite at jeg først måtte til fastlegen for undersøkelse og så sendte han meg videre til gynekologisk. Fikk akutttime hos fastlegen og kom inn på gyn kl.13 samme dag.

Så fælt Sapphira. Vet akkurat hvordan du har det nå... Bare å sende PM om du trenger å skrive litt.

Ja, det er utrolig trist :( Vi prøver å trøste oss med at vi ble gravid så raskt, så forhåpentligvis er vi like heldige igjen. Vi kommer nok å prøve med en gang vi får grønt lys, tenker jeg. Det var utrolig tungt å se lille embroet på UL, men uten hjertelyd.. Heldigvis ble vi tatt veldig godt vare på av lege og sykepleiere. Fikk komme inn med en gang på legevakt som tok oss seriøst, og henviste oss til ny UL dagen etter. Der så de med en gang at det var MA :( Legen sa også at om vi ville ha tidlig UL neste gang, kunne vi bare kontakte sykehuset så skulle han ordne, så det er en god trøst å tenke på. Håper alt går bra med deg :klem: Kanskje vi møtes igjen i neste terminklubb? :hjerte:

Tusen takk for svar, fridr. Det er sikkert ikke bare-bare for deg å skrive i denne tråden nå, så setter utrolig pris på svaret ditt. Da skal jeg ringe fastlegen i morgen tidlig. Det kom ikke noe mer brun utflod på noen timer, men i kveld kom det litt igjen. Eller, det er egentlig blank utflod med noe brunt i. (sorry, ekkelt)

Og Sapphira, jeg ble utrolig trist på dine vegne nå. :( Du har jo vært så aktiv i denne tråden, så jeg føler at jeg "kjenner" deg litt. Ønsker deg også all mulig lykke til videre.

Tusen takk :klem: Jeg likte jo denne tråden så godt, det er trist å måtte forlate den :( Ønsker deg masse lykke til videre! Ang den brune utfloden hadde jeg heller gått til legevakt enn fastlege, da der er større sjanser for at du får UL der. Husk at brunt utflod er veldig vanlig; det er rødt du skal være litt på vakt for (selv om det ikke nødvendigvis ikke er galt heller, selv om det var det i mitt tilfelle). Håper alt går bra med deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Føler sånn med dere som har mistet og kan bare forestille meg hvor fryktelig trist det må være :( Må bare si at jeg har hatt brun utflod ved flere tilfeller og her var ingenting galt. Så det trenger ikke bety noe negativt heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammanicolene

Så gøy! Jeg har 10. nov:) jeg og var på ultralyd ca i uke 11, og fikk se en sprellende liten krabat:) helt utrolig at det har gått 13 uker ja. Jeg har ikke hatt problemer med ryggen, heldigvis, men plages fortsatt litt med kvalme og trøtthet. Håper det skal gi seg snart:/

Så gøy å se en liten en på ul :) Jeg har funnet ut en ting i dag og det er at jeg må skaffe meg en syvende sans 😂 Det er jo så mye avtaler fremover...svangerskapskontroll hos lege, Jordmor time, ordinær ul, svangerskapskurs m far OG time på sykehuset neste uke for å diskutere noen blodprøver + fysioterapi time for bekkenet...Alle andre avtaler er riktignok i juni, men har jo bare separate lapper for de som ligger her og der rundt i huset 😂 I tillegg til dette er det jo alle disse skjema og ark som skal fylles ut..Så mye å holde styr på. *puste* Heldigvis lenge til søknad om foreldrepenger eller hva det heter 😂 Merker at jeg er ny i dette gamet..Å alt som må kjøpes inn orker jeg ikke tenke på en gang..Det er jo ALT det..En dag av gangen 😁 Hvordan er det med formen for tiden hos dere jenter? Fremdeles litt kvalm her og trøtt..Hadde 60 over 90 i Bt så det er jo ganske lavt. Merker at jeg er slapp og svimmel. Mye rart som skjer med kroppen for tia..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klem: Jeg likte jo denne tråden så godt, det er trist å måtte forlate den :( Ønsker deg masse lykke til videre! Ang den brune utfloden hadde jeg heller gått til legevakt enn fastlege, da der er større sjanser for at du får UL der. Husk at brunt utflod er veldig vanlig; det er rødt du skal være litt på vakt for (selv om det ikke nødvendigvis ikke er galt heller, selv om det var det i mitt tilfelle). Håper alt går bra med deg :hjerte:

Takk for det, og takk for tips. Jeg snakket med legesekretæren i morges, hun sa også at jeg ikke skulle bekymre meg siden det var så lite det var snakk om, og at det ikke var rødt. Og siden jeg ikke hadde kommet særlig langt (6+3) var det ikke noe de kunne gjøre for meg uansett, men hun ba meg ringe igjen dersom jeg fikk smerter eller større blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se en liten en på ul :) Jeg har funnet ut en ting i dag og det er at jeg må skaffe meg en syvende sans 😂 Det er jo så mye avtaler fremover...svangerskapskontroll hos lege, Jordmor time, ordinær ul, svangerskapskurs m far OG time på sykehuset neste uke for å diskutere noen blodprøver + fysioterapi time for bekkenet...Alle andre avtaler er riktignok i juni, men har jo bare separate lapper for de som ligger her og der rundt i huset 😂 I tillegg til dette er det jo alle disse skjema og ark som skal fylles ut..Så mye å holde styr på. *puste* Heldigvis lenge til søknad om foreldrepenger eller hva det heter 😂 Merker at jeg er ny i dette gamet..Å alt som må kjøpes inn orker jeg ikke tenke på en gang..Det er jo ALT det..En dag av gangen 😁 Hvordan er det med formen for tiden hos dere jenter? Fremdeles litt kvalm her og trøtt..Hadde 60 over 90 i Bt så det er jo ganske lavt. Merker at jeg er slapp og svimmel. Mye rart som skjer med kroppen for tia..

Oi! Det var masse greier. Jeg har bare legetime i uke 16 og OUL i uke 19, ellers har jeg ingen store planer som har med graviditeten å gjøre:) tar det helt med ro, og stoler på at legen sier i fra om det er noe viktig jeg må få med meg..

Jeg tenker å ta en tur på NAV nærmere sommeren da, for å sjekke hvilke muligheter vi har i forhold til permisjon osv.. Når er det vanlig å kjøpe mammaklær? Har begynt med tights av og til nå, fordi noen av buksene strammer over nedre mage. Mest kos, men litt vondt og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så leit å lese om dere som har mistet :( Klem til dere!

Jeg var på første legetime i dag! Det var veldig koselig :) Skal tilbake om en mnd da for å ta blodprøver.

Så fikk jeg tullesvar fra sykehuset om fødeplassen jeg har søkt om så nå sitter jeg litt skuffa og må vente på morgendagen med å ringe. Vil ha svar nå :P

Er utrolig sliten og kvalme som kommer og går, men kvalmen har blitt bedre etter at jeg flyttet til mamma og pappa når det er skole så jeg kan kjøre til og fra skolen. Ellers er jeg i fult jobbsøker modus og håper jeg snart får napp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vært på ultralyd. Det var godt å se et bankende hjerte om ikke annet, og jeg fikk pratet ordentlig med fødselslegen jeg gikk til. Det å gå privat føltes helt annerledes enn det offentlige tilbudet. God tid, og en helt annen atmosfære. Legen mente at jeg var to dager kortere på vei enn jeg trodde, (7+1 mente hun) det vil si at jeg nå har termin på nyttårsaften!

Hun mente også at jeg kunne begynne på Albyl-E umiddelbart, (pga svangerskapsforgiftningen sist), men advarte om at det kunne føre til noe blødninger.

Har fått innkalling til fødens poliklinikk på sykehuset om tre uker. Dette er vel fordi jeg er over 38 år, jeg tror det er en samtale om prøver man kan ta (duotest) og risikoen ved en eventuell fostervannsprøve. Jeg er ikke SÅ redd for Down syndrom at jeg ville tatt abort om jeg fikk vite om det, men tenker at det jo er andre ting som kan dukke opp på sånne prøver. Vi får se, først tar jeg en dag av gangen, for det er fremdeles veldig tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med UL! Det vil jo helst gå bra:)

Jeg har akkurat begynt på uke 15, og vurderer allerede å kjøpe gravid-bukse.. !! Får ikke igjen knappen på alle buksene, og om jeg får igjen den så strammer det så fælt... Har gått opp 4kg:/ hjelpes, hvordan skal dette gå?:P litt tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ELuna

Gøy med UL! Det vil jo helst gå bra:)

Jeg har akkurat begynt på uke 15, og vurderer allerede å kjøpe gravid-bukse.. !! Får ikke igjen knappen på alle buksene, og om jeg får igjen den så strammer det så fælt... Har gått opp 4kg:/ hjelpes, hvordan skal dette gå? :P litt tidlig?

Jeg er og 15 uker, har ikke fått igjen knappen på de vanlige buksene på flere uker selv om jeg har gått ned i vekt :P Har kjøpt gravidbukser for lengst, tror ikke det er spesielt tidlig å begynne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...