Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

:velkommen: Håper alt går din vei og at du slipper/har lite komplikasjoner i svangerskapet.

Tusen takk for det! Jeg er egentlig så nervøs at jeg ikke tør å legge noen fremtidsplaner som involverer et barn til. Føler meg ikke gravid, i dag har jeg ikke hatt andre symptomer enn denne trøttheten som er som fra en annen verden! Men det er fint å følge med på dere andre, som har kommet litt lengre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det! Jeg er egentlig så nervøs at jeg ikke tør å legge noen fremtidsplaner som involverer et barn til. Føler meg ikke gravid, i dag har jeg ikke hatt andre symptomer enn denne trøttheten som er som fra en annen verden! Men det er fint å følge med på dere andre, som har kommet litt lengre enn meg.

Jeg har også hatt kjempefå symptomer, er i uke 9 nå. Skjønner godt at du er nervøs, men det beste er vel bare å tenke framover.. Jeg har fått litt sånn "whatever happens, happens" mentalitet, og tenker bare at så lenge det går fremover er alt bra. Har du vurdert tidlig UL siden du er så nervøs? Du får det vel gjerne dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker liksom at "går det så går det". Men er likevel nervøs, og føler at noe kanskje er galt. Skal til legen på onsdag, håper på gode råd der, og henvisning til tidlig ultralyd. Evt kan jeg betale det selv. Men nå er jeg bare 5 uker i dag, så det er vel for tidlig for det også, tror jeg. Lurer på om det er noe liv inni der...en ting er spontanabort, da er det vel ikke tvil om hva om skjer. Men jeg har ei i familien som har gått gjennom MA nylig, så tenker jo mye på det.

Men det er klart, humøret og følelsene svinger veldig om dagen. Har også perioder hvor jeg føler meg kjempehappy. Så jeg skal ikke svartmale for mye heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og livredd for MA. Svigersøster og en venninne av meg opplevde det, og det er så forferdelig! Hører så mye fæle historier. Men prøver å ikke tenke på de.

Som regel så går dagene med at jeg ikke engang tenker på at jeg er gravid. Selv om jeg er dausliten, kvalm og så trøtt at jeg må legge meg tidlig HVER kveld, klarer jeg liksom ikke helt føle at jeg er gravid.

Flere som har null matlyst? :P

Har ikke lyst på noe! Ender bare med at jeg spiser dritmat :( Får dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og livredd for MA. Svigersøster og en venninne av meg opplevde det, og det er så forferdelig! Hører så mye fæle historier. Men prøver å ikke tenke på de.

Som regel så går dagene med at jeg ikke engang tenker på at jeg er gravid. Selv om jeg er dausliten, kvalm og så trøtt at jeg må legge meg tidlig HVER kveld, klarer jeg liksom ikke helt føle at jeg er gravid.

Flere som har null matlyst? :P

Har ikke lyst på noe! Ender bare med at jeg spiser dritmat :( Får dårlig samvittighet!

Denne redselen min har roet seg litt nå i helga, har lest mye om fosterets utvikling fra uke til uke og andre positive ting. :) Føler meg fortsatt ikke særlig gravid, men jeg er også utrolig trøtt! Det var jeg i forrige svangerskap også, jeg husker jeg sovnet på sofaen da jeg var i juleselskap (var da ca. 5 uker). I dag sto jeg opp kl 8.30, men har likevel sovet lur TRE ganger i løpet av dagen! Helt vanvittig. Men, nå er jeg pollenallergiker, så jeg tror at det også spiller inn. Pollenspredningen her er et kapittel for seg selv i år.

Kjenner igjen det du skriver om null matlyst; det blir en del "dårlig" mat da. En får jo ikke noe lyst til å stå og kokkelere! Men vi fikk i hvert fall startet grillsesongen i dag, det hjalp litt å smake grillmat igjen, fikk spist en del grønnsaker da. Ellers har det kommet en ny juice på markedet, den inneholder både frukt og grønt så den funker som enkel løsning når jeg ikke har lyst på mat. Heldigvis ingen kvalme her, bare dårlig matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her er det ikke problemer med matlysten :wow: Jeg er sulten hele tiden, og har allerede lagt på meg 3 kilo. Jeg var dog litt undervektig fra før, så jeg regner med at det går fint. Har vanligvis store problemer med å legge på meg, men ikke når jeg er gravid gitt!

Idag fikk hele familien vite det. Jeg sa det til pappa, som sa det til bestemor, som igjen sa det til hele familien (vi var i konfirmasjon idag). Jeg ga spesifikk beskjed om å ikke dele det, men de var visst for spente. Nå har jeg begynt å tenke litt "whatever". Det er første barnebarn, så jeg skal ikke ta gleden fra dem. Om det går galt, går det galt. Neste gang skal vi uansett vente leeengeeee før noen andre får vite!

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlyst er opp og ned... har lyst på sunne ting, men ikke så mye usunt! Problemet er bare det at jeg er så kvalm og blir så kvalm av alt :(

I dag har jeg lyst til å skrike ut og be folk la meg være i fred.. Jeg orker ikke andre i det hele tatt i dag. Jeg orker ikke høre på andre! Men man kan vel ikke det? Rope det ut i klasserommet og på toget? Glefse etter folk som prøver å sette seg ved siden av meg på toget? Også så mye lukter! Jeg lukter hvem som har dusja i dag eller ikke! Hodebunn er forresten en ekkel lukt som det lukter i klasserommet!

Må vel bare sitte pent og holde kjeft og burde vel holdt meg hjemme? Men jeg vil jo ikke ha fravær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlysten her er det i alle fall ikke noe å si på, jeg drømmer om burgere og det meste annet stadig vekk :fnise:

Trodde jeg kom til å få syk luktesans jeg også siden den er ganske god fra før, men kan ikke si jeg har merket noe endringer der. Har begynt å få litt kvalmebyger da, men de varer bare i noen sekunder, og så forsvinner de igjen. Ikke noe å klage på med andre ord :)

Håper alt står bra til med dere andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på første svangerskapskontroll! Der tok de urinprøve, blodprøver, vekt, blodtrykk, og legen hørte til og med på hjertet mitt. Alt var fint! Nå koser jeg meg med gravidblader og informasjon som jeg fikk fra legekontoret. Legen var kjempesnill og beroliget meg ang symptomer. Føler meg mye bedre nå og gleder meg til UL om to uker :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på svangerskapskontroll den 6.mai :)

Grugleder meg veldig til torsdag og ny UL. Har spottet litt siden i går, og siden jeg spotta en del forrige gang, kjenner jeg på tankene om at kanskje vi ikke får se et bankende hjerte igjen nå...

Må bare vente! Men håper og tror at det går bra!

Jeg er superemosjonell og griner for ALT. Synes alt er så rørende, koselig, trist osv... Herlighet! Føler meg som DEN klisjéen, har til og med lyst på sånn der islandsk lakris-sjokolade. Jeg er ikke særlig fan av lakris. Men akkurat Draumur har jeg lyst på :P Er ikke det sånn skikkelig gravid-klisjé? Lakris?

Jeg passer heller ingen bukser lenger, og ingen BHer. Har TO skjorter som jeg kan gå med uten at jeg ser ut som at jeg er 7 mnd på vei! Hjelpes... Har ikke veid meg, så vet ikke om jeg har gått opp i vekt. Men føler meg så blubbete...

Edit: skriveleif..

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt denne bh'n: http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/shop-by-style/wirefree/7184998/Flirt-Wirefree-bh/?styleId=61214805

så fantastisk behagelig å ha på! Bruker vanligvis 65 E-F, men denne kjøpte jeg i 75D faktisk :) Puppene er ømme, men er ikke så vondt å ta av bh'n på kvelden som det var før! Jeg har kjøpt litt mer løse klær som jeg går med også :P Orker ingenting som strammer på magen!

Har første svangerskapskontroll 5 mai :D kjæresten ville være med så det blir spennende :)

I dag har rista brød med tomat gått ned som bare det! Og nå fikk jeg også lyst på lakris!

I morgen skal jeg på jobbintervju for et vikarbyrå :) Gruer og gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det så ut som en deilig BH! Jeg må dra på shopping... kjøpe meg litt av hvert av klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, Catwoman :)

I dag har jeg vært på shopping! Kjøpt meg to kjoler som nesten ikke viser magen. En til 17.mai og en til et bryllup vi skal im i tillegg kjøpte jeg et superdeilig skjørt og en topp til! Mangler fortsatt bukse og undertøy, men da jeg hadde prøvd ferdig alt var jeg totalt utslitt! Ligger nå i senga og slapper av. Tror det blir sånn resten av dagen :/

I morgen er det UL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På UL i dag fikk vi kun se plommesekken. Den hadde ikke utviklet seg siden forrige UL, og hun fant ingen hjerteaktivitet. Blir kalt inn på mandag eller tirsdag for utskraping.

Føler meg helt tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag fikk vi kun se plommesekken. Den hadde ikke utviklet seg siden forrige UL, og hun fant ingen hjerteaktivitet. Blir kalt inn på mandag eller tirsdag for utskraping.

Føler meg helt tom.

Ånei, så trist :( Håper det går bra med deg, ikke noe moro når det ender sånn. Har dessverre vært der selv, fryktelig når alt av forhåpninger bare blir tatt fra deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag fikk vi kun se plommesekken. Den hadde ikke utviklet seg siden forrige UL, og hun fant ingen hjerteaktivitet. Blir kalt inn på mandag eller tirsdag for utskraping.

Føler meg helt tom.

Så trist, fridr :( Håper dere tar vare på hverandre nå og at en ny spire sitter snart. Klem :hjerte:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag fikk vi kun se plommesekken. Den hadde ikke utviklet seg siden forrige UL, og hun fant ingen hjerteaktivitet. Blir kalt inn på mandag eller tirsdag for utskraping.

Føler meg helt tom.

Føler med deg! ❤️ Var igjennom det samme før jul... Helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...