Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skeptisk til å avsløre hvem jeg er til folk på forumet :P Og ihvertfall før vi har gått ut med nyheten til resterende familie og venner... Men kanskje når jeg har delt med de jeg ønsker :)

Jeg er også ganske skeptisk til det :plystre: Det skal jo ikke såååå mye til for å bli gjenkjent, dessuten er det ekstra koselig å være anonym synes jeg.

Hvordan går det med alle sammen idag? Jeg er i full skriving med bacheloroppgave, har bare en liten pause nå :fnise: Var faktisk litt kvalm idag når jeg sto opp (!!), men er glad det gikk vekk. I helgen skal vi reise ned til familien og fortelle om den lille som er på vei. Føler det er litt tidlig, er bare ni uker, men når vi var dumme nok til å fortelle mor/svigermor så må vi nesten fortelle resten og. De klarer nemlig ikke å holde tett frem til 12 uker :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også ganske skeptisk til det :plystre: Det skal jo ikke såååå mye til for å bli gjenkjent, dessuten er det ekstra koselig å være anonym synes jeg.

Hvordan går det med alle sammen idag? Jeg er i full skriving med bacheloroppgave, har bare en liten pause nå :fnise: Var faktisk litt kvalm idag når jeg sto opp (!!), men er glad det gikk vekk. I helgen skal vi reise ned til familien og fortelle om den lille som er på vei. Føler det er litt tidlig, er bare ni uker, men når vi var dumme nok til å fortelle mor/svigermor så må vi nesten fortelle resten og. De klarer nemlig ikke å holde tett frem til 12 uker :lur:

Hihi, jeg også :fnise: Ahh, den oppgaveskrivingen er en heftig prosess altså! Jeg har vært gjennom både bachelor og master, og ender opp i en egen boble totalt :P Når skal du levere?

Her går det bare bra, er littegrann skeptisk til at jeg ikke har kjent murringer i det siste, men brystene er fortsatt ømme som fy og basaltemperaturen høy, så da antar jeg at alt er greit likevel :P Makan så nervøs og engstelig man skal bli av å gå gravid altså!

Er det noen som har tips mot ørebetennelse forresten? Fikk det helt plutselig i går, og det var så vondt at jeg var helt på gråten. Ble bedre i natt heldigvis, men nå kjenner jeg at det tetter seg til igjen. Vanligvis pøser jeg nedpå med ulike urter og slikt fra helsekosten og blir frisk i en fei, men alt er jo fyfy når man er gravid plutselig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var i skjønneste orden på UL i dag <3

Sååå bra! :hug: Håper jeg får samme beskjed om noen uker :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linde, siden du er voksen og spesielt gravid så anbefaler jeg deg å ta kontakt med legen om ørebetennelsen. Det er en av tingene man skal ta ganske alvorlig som voksen har jeg lært på skolen.

Så bra ELuna :D Godt å høre!

Skjønner godt at du syntes det er tidlig Sapphira! Vi har jo fortalt det til flere enn jeg ønsker, men de som vet det må holde tett frem til uke 12 eller 13! Vet at mamma syns det er veldig vanskelig, så hun ringer meg på kvelden hvis hun skal være med noen spesiell dagen etter sånn at jeg ikke skal ringe da. For da klarer hun ikke holde tett :P

Formen min er ikke grei. Kunne selvsagt vært verre! Men jeg føler jeg har 0 energi om dagen. Ligger bare på sofaen eller i senga.. Blir totalt utslitt på skolen også. Kvalmen kommer og går.. Blodtrykket tror jeg er lavt, får i alle fall blodtrykksfall titt og ofte føler jeg. Har mulighet til å måle det manuelt selv så tror jeg kommer til å gjøre det! Så er det hodepina da. I dag krøp jeg til korset og tok paracet, da ga det seg endelig..

Har begynt å snuse på fødeplass jeg :P Frister med ABC på Ullevål og helt naturlig fødsel :) Kommer nok til å sende en søknad i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens...jeg skrev i presentasjonstråden, men får vel hilse på her også. :) Selv om jeg føler at jeg er usikker på om jeg får være her. Føler at oddsene er mot meg, blant annet pga at jeg er et halvt år unna å fylle 40. Jeg er veldig redd for å spontanabortere, eller enda verre; MA.

I tillegg hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning sist, og gutten min (født i 2011) måtte forløses med hastesnitt i uke 29+5. Så da blir det litt å holde øye med denne gangen. Dette er min andre graviditet. Jeg testet positivt i dag, og er bare 4+4 så jeg tenker at mye kan skje.

Jeg skal til legen for halvårssjekk av blodtrykket neste uke, så da kan jeg jo samtidig høre om veien videre angående ekstra oppfølging. Mulig jeg blir satt på blodfortynnende, jeg tror det er vanlig når man har hatt preklampsi tidligere.

Har samme symptomer som sist; rare drømmer rett etter da unnfangelsen fant sted, feberfølelse som kommer og går, og TRØTT. Og litt hard og øm nederst på magen, pluss litt ømme bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg også :fnise: Ahh, den oppgaveskrivingen er en heftig prosess altså! Jeg har vært gjennom både bachelor og master, og ender opp i en egen boble totalt :P Når skal du levere?

Siste frist er 15 mai, men håper jeg er ferdig før den 5. Prøver å gjøre så mye som mulig nå sånn at jeg ikke stresser rett før innlevering. Enn du? :nigo:

Alt var i skjønneste orden på UL i dag <3

Så bra!! Håper jeg også får gode nyheter når jeg skal på UL :rodmer:

Skjønner godt at du syntes det er tidlig Sapphira! Vi har jo fortalt det til flere enn jeg ønsker, men de som vet det må holde tett frem til uke 12 eller 13! Vet at mamma syns det er veldig vanskelig, så hun ringer meg på kvelden hvis hun skal være med noen spesiell dagen etter sånn at jeg ikke skal ringe da. For da klarer hun ikke holde tett :P

Formen min er ikke grei. Kunne selvsagt vært verre! Men jeg føler jeg har 0 energi om dagen. Ligger bare på sofaen eller i senga.. Blir totalt utslitt på skolen også. Kvalmen kommer og går.. Blodtrykket tror jeg er lavt, får i alle fall blodtrykksfall titt og ofte føler jeg. Har mulighet til å måle det manuelt selv så tror jeg kommer til å gjøre det! Så er det hodepina da. I dag krøp jeg til korset og tok paracet, da ga det seg endelig..

Har begynt å snuse på fødeplass jeg :P Frister med ABC på Ullevål og helt naturlig fødsel :) Kommer nok til å sende en søknad i morgen :)

Ja, det er egentlig alt for tidlig, men lite jeg kan gjøre med det nå :vetikke: Håper bare alt går bra sånn at jeg ikke må oppdatere alle med dårlige nyheter senere. Litt vanskelig å unngå å være pessimist, merker jeg :( Så kjipt at formen ikke er bra! Håper du føler deg bedre snart :blomst:

Hei, folkens...jeg skrev i presentasjonstråden, men får vel hilse på her også. :) Selv om jeg føler at jeg er usikker på om jeg får være her. Føler at oddsene er mot meg, blant annet pga at jeg er et halvt år unna å fylle 40. Jeg er veldig redd for å spontanabortere, eller enda verre; MA.

:velkommen: Håper alt går din vei og at du slipper/har lite komplikasjoner i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linde, siden du er voksen og spesielt gravid så anbefaler jeg deg å ta kontakt med legen om ørebetennelsen. Det er en av tingene man skal ta ganske alvorlig som voksen har jeg lært på skolen.

Takk for at du sa det, jeg tar meg nok en tur i morgen dersom det fortsatt ikke ser ut til å bli bedre da. Tror grunnen til at voksne skal ta det alvorlig er at det kan være en tumor som er årsaken, men jeg har vært forkjølet en stund i forkant av verken, så er ikke bekymret for at det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele et bilde fra UL i går. Dere andre som skal kan glede dere, var en utrolig fin opplevelse :hjerte:

post-24805-0-72804900-1429682058_thumb.p

Var visst ikke så lett å få noen tydelige bilder for den dreiv og vrei seg rundt og sprellet med armer og bein hele tiden. Men fikk med video også da, så kan se det igjen :)

Endret av ELuna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sa det, jeg tar meg nok en tur i morgen dersom det fortsatt ikke ser ut til å bli bedre da. Tror grunnen til at voksne skal ta det alvorlig er at det kan være en tumor som er årsaken, men jeg har vært forkjølet en stund i forkant av verken, så er ikke bekymret for at det er det :)

Jo, ja.. Ikke bare derfor.. Nå skal man jo være forsiktig med sånt her på nettet! Men ørebetennelse kan utvikle seg ganske mye fortere hos voksne og det er større sjanse for at det går over i blodet slik at voksne kan få sepsis(blodforgiftning) av ørebetennelse. Voksne blir ofte også mye sykere av det.

Samboeren min hadde ørebetennelse i fjor og jeg sendte han umiddelbart til legen.

Mener ikke å skremme deg eller noen andre! Men dette er hva jeg har lært på skolen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig alt for tidlig, men lite jeg kan gjøre med det nå :vetikke: Håper bare alt går bra sånn at jeg ikke må oppdatere alle med dårlige nyheter senere. Litt vanskelig å unngå å være pessimist, merker jeg :( Så kjipt at formen ikke er bra! Håper du føler deg bedre snart :blomst:

Nei, man får ikke gjort stort =/ Men det skal jo gå bra med oss alle! Sliter selv med å ikke være pessimist, men samboer ser litt stygt på meg når jeg sier det høyt. For han er utelukkende positiv og er sikker på at dette vil gå bra. Kanskje greit å holde en av oss positiv også da?

Føler ikke at jeg kan klage på formen egentlig, men er ganske lei av å ikke orke noe som helst! Satser på at det blir bedre snart da :)

Må bare dele et bilde fra UL i går. Dere andre som skal kan glede dere, var en utrolig fin opplevelse :hjerte:

attachicon.gifSkjermbilde 2015-04-22 kl. 07.47.57.png

Var visst ikke så lett å få noen tydelige bilder for den dreiv og vrei seg rundt og sprellet med armer og bein hele tiden. Men fikk med video også da, så kan se det igjen :)

Se den lille kroppen der a <3 Ahw :D Heldig dere er! Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, herlighet ELuna! Så stooor! Min var bare en liiiten bønne!

Vises det på magen din? :)

Ja, har fått en liten kul. Livmora er ganske høyt oppe da, så kan se og kjenne den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet opp for første gang i svangerskapet! Verste jeg vet!

Off, det er ikke noe særlig! Har hatt det i over 6 uker nå.... Det har heldigvis begynt å gå over, men kaster opp hvis jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, jeg er bare kvalm. Har ikke spydd. Men brekker meg når jeg blir utsatt for ekle lukter :P Det har jeg ikke brukt å gjøre før jeg ble gravid. Og så har jeg luktesans som en blodhund :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet opp for første gang i svangerskapet! Verste jeg vet!

Huffa! Jeg var skikkelig uvel for første gang i dag tidlig, men det gikk fort over. Krysser fingrene for at du slipper mer oppkast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ja.. Ikke bare derfor.. Nå skal man jo være forsiktig med sånt her på nettet! Men ørebetennelse kan utvikle seg ganske mye fortere hos voksne og det er større sjanse for at det går over i blodet slik at voksne kan få sepsis(blodforgiftning) av ørebetennelse. Voksne blir ofte også mye sykere av det.

Samboeren min hadde ørebetennelse i fjor og jeg sendte han umiddelbart til legen.

Mener ikke å skremme deg eller noen andre! Men dette er hva jeg har lært på skolen da...

Neinei, blir ikke skremt! Er fortsatt tett, så jeg håper å få en legetime i morgen :) Både jeg og mannen er helsepersonell, så satser på vi har kontroll på situasjonen, hehe ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er ikke noe særlig! Har hatt det i over 6 uker nå.... Det har heldigvis begynt å gå over, men kaster opp hvis jeg er sulten.

Jeg har vært kvalm nesten hele tiden, men det har vært borte en stund.. Så sovna jeg på sofaen i sta og våknet av at foreldrene mine ringte meg. Sto opp og ringte de opp igjen og når jeg hadde lagt på var jeg vist helt grønn i ansiktet og klarte ikke holde igjen... Så til slutt måtte jeg bare slenge meg over doskåla... Skal prøve meg på litt middag nå tenkte jeg. Ble pizza istedenfor wok!

Åh, jeg er bare kvalm. Har ikke spydd. Men brekker meg når jeg blir utsatt for ekle lukter :P Det har jeg ikke brukt å gjøre før jeg ble gravid. Og så har jeg luktesans som en blodhund :glare:

Begynte å tro jeg skulle slippe unna, men den gang ei.. Luktesansen min har også vært insane, men i dag er den blitt enda "bedre"? De har gjødslet utenfor her, samboer lukta det ikke, men jeg merka det med en gang! Også lukta det fersk fisk, eller fiskehall på butikken! Og de selger ikke fersk fisk :P

Huffa! Jeg var skikkelig uvel for første gang i dag tidlig, men det gikk fort over. Krysser fingrene for at du slipper mer oppkast :)

Regner nesten med at det kommer mer nå :P men jeg klarte å tenke positivt underveis :P Det må jo gå bra når jeg kaster opp :P Krysser fingrene for at du slipper noe mer enn litt uvel i dag!

Neinei, blir ikke skremt! Er fortsatt tett, så jeg håper å få en legetime i morgen :) Både jeg og mannen er helsepersonell, så satser på vi har kontroll på situasjonen, hehe ;p

Ahh så bra :) Jeg hater å gi sånne råd og skrive sånne ting på nettet, men en sjelden gang føler jeg at jeg må. Men da tviler jeg ikke på at dere har full kontroll :) Jeg hadde satt deg opp på en time samme dag som du ringer så vil jo tro at du får det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...