Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Det viktigste å ta med er egentlig kamera og helsekort :) Hvis du skal føde på Ullevål anbefaler jeg også å ta med eget, mykt håndkle. De har bare frimerker på barsel der jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Sjela skrev:

Ja, det er noe med det. Det er så utrolig saftig og sååå friskt! Nam nam nam. Fruktsukker er lov ;) 

Koselig med babybesøk da! Greit å ha noen å øve seg litt på ;) Her blir det nok en helomvending da ingen av oss har bytta bleie før. Vel, jeg har bytta, men det er kun på dukkene mine for mange mange år siden :fnise: 

Fruktsukker er veldig lov :jepp: Blir for ille om man skal begrense det også altså! :fnise: 

Jeg jobbet i barnehage mellom vgs og studier, så jeg har byttet gaanske mange bleier i sin tid. Men aldri på så små babyer.. Og det begynner jo å bli endel år siden nå også :sjokk: 

3 timer siden, murray skrev:

Det viktigste å ta med er egentlig kamera og helsekort :) Hvis du skal føde på Ullevål anbefaler jeg også å ta med eget, mykt håndkle. De har bare frimerker på barsel der jeg var.

Håndkle har jeg ikke sjangs til å få plass til merker jeg :P Men takk for tips :hoppe: Håper jeg ikke skal være noe særlig på barsel og kan dra på pasienthotellet så fort son mulig :) Hvordan er erfaringen din med hotellet? Eller var du der? Hva hadde de av ting der f.eks? Håper alt går fint med deg og bebis! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Driver å prøver å pakke klær til fødebagen nå. Finner jo ingenting å ta med som egner seg joo. Har lite klær som passer til amming har jeg funnet ut. Tror jeg må ut på shopping i morgen :P Bruker lite joggeklær til vanlig også egentlig, liker ikke så godt å føle meg som en dass :sjenert: synes strømpis og kjoler er like behagelig. Men alle sier jo at man MÅ ha vide bukser pga disse bleierumpene man har etter å ha født. Dessuten er ingen av mine hverdagskjoler spesielt ammevennlige :bond: HMM. Ikke lett. Nevnte jeg at jeg er dårlig på å pakke? :hoho: 

Jeg trenger ny, ammevennlig gardrobe. Asap, slik at jeg får pakket ferdig :ler: 

*klage klage* 

Greit å ha en unnskyldning til å dra å shoppe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kaffemor skrev:

Fruktsukker er veldig lov :jepp: Blir for ille om man skal begrense det også altså! :fnise: 

Jeg jobbet i barnehage mellom vgs og studier, så jeg har byttet gaanske mange bleier i sin tid. Men aldri på så små babyer.. Og det begynner jo å bli endel år siden nå også :sjokk: 

Håndkle har jeg ikke sjangs til å få plass til merker jeg :P Men takk for tips :hoppe: Håper jeg ikke skal være noe særlig på barsel og kan dra på pasienthotellet så fort son mulig :) Hvordan er erfaringen din med hotellet? Eller var du der? Hva hadde de av ting der f.eks? Håper alt går fint med deg og bebis! :hjerte: 

Vi kom oss aldri på hotellet pga frøkna lå noen få gram under grensa for å kunne dra dit. Håper du får dra rett på hotellet, for barsel er litt kjipt. Utrolig flinke og hyggelige folk som jobber der da.

Alt bra med oss. Kom hjem på torsdag og vi koser oss hjemme. Gled deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten flere som vagget rundt i slike haremsbukser, der har man plass til monsterbleia. Jeg brukte den ett døgn ca før det holdt med vanlige nattbind (ta med det også), så pakk med kjole og strømpis også om det er det du føler deg komfortabel i :) jeg tok med rettetanga jeg :P måtte bare ha noe som kunne freshe meg litt opp, brukte den hver dag hehe. Tar jo masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de som jobber der var ålreite! Jaa det som er så kjipt med barsel er at samboer må dra hjem på kvelden :/ vil helst ha han hos meg hele tiden jeg :) 

hmm får ta med meg strømpis og en kjole bare sånn i tilfelle ;) Haha ja, er jo noe i det, man tar jo masse bilder så greit å føle seg nogenlunde fin i hvertfall :P 

 

Jeg tror jeg jinxa det med søvnen da jeg skrev ukesopodateringen gitt :sukk: De siste tre dagene har jeg ikke kunnet ligge i det hele tatt uten å ha enten smerter i ribbeina eller i magen/lysken. Så jeg har måttet sitte å sove. Anbefales ikke :P Ååh jeg kunne betalt mye penger for å kunne bare legge meg ned i akkurat den stillingen jeg vil uten å måtte ta hensyn til en tung mage og vonde ribbein! Håper virkelig det går seg til, klarer ikke å se for meg å sitte i sengen hver natt i kanskje nesten 6 uker til :bond: 

I dag skinner solen og jeg skal en liten tur ut på shopping :sol: Får så vårstemning av været nå! Gleder meg sånn til trilleturer i vårsola :rodmer: 

Ha en fin lørdag alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æh, gå i hva enn som føles behagelig tenker jeg :) Gravidstrømpebukser og skjørt som kan dras over magen funker jo like bra etter fødsel som før. Godt å føle seg litt fin også! Men ikke godt med klær som strammer :P Disse "harems"joggebuksene til Cubus f.eks ser ikke såå slaskete ut til å være den type plagg, og så er de veldig billige. Om man likevel må kjøpe en after birth vennlig garderobe kan man gjøre det så billig som mulig :fnise: Singlet som kan dras ned + cardigan fungerer vel like greit som en ammetopp fra Boob eller hva disse ammetøymerkene heter. Pluss at en litt lang cardigan dekker bleierumpa ;) Men så er det det med å føle seg fresh da. Jeg må jekke opp jåleriet et par hakk tror jeg  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg er nok ganske så forfengelig dessverre. Liker å føle meg fin, gjør mye med humøret :sjenert: Jeg er nok typen som fint kunne satt på vippeextension for å føle meg fin til tiden etter fødsel (da mest på ukene man er hjemme). Nå er jeg så sensitiv at det tørr jeg ikke prøve da. Ser for meg pandaøyne med utslett. Da er det bedre med stusselige øyevipper :skratte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo farge øyevippene kanskje da? Så ser de ikke så gjennomsiktige ut. Hvertfall gjør mine det, for de er så lyse. Hjelper litt :)

Rødflammede utslettøyne er nok MYE verre enn stusselige øyevipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være noe negativt akkurat. Det gjør mye med humøret å få på seg pent tøy, fikse hår, sminke osv., og i en ellers litt udelikat periode av livet er det ganske godt! Men det er ikke like lett alltid å kombinere pent med komfortabelt slik det ofte kan kreves like etter fødsel :fnise: Dessverre. Hadde pakket litt av hvert av tøy og tatt det som det kommer, jeg. :Nikke:

Hadde jeg sett meg råd til det hadde jeg bestilt time for vippeextensions for lenge siden, og fått de på en liten stund før termin, men jeg klarer ikke å forsvare prisen :P Mascara og primer får duge denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mynona skrev:

Du kan jo farge øyevippene kanskje da? Så ser de ikke så gjennomsiktige ut. Hvertfall gjør mine det, for de er så lyse. Hjelper litt :)

Rødflammede utslettøyne er nok MYE verre enn stusselige øyevipper. 

Tenkte jeg skulle gjøre det ja :) Farge vipper og bryn! Det hjelper jo veldig på :jepp: 

13 minutter siden, Favole skrev:

Det trenger ikke være noe negativt akkurat. Det gjør mye med humøret å få på seg pent tøy, fikse hår, sminke osv., og i en ellers litt udelikat periode av livet er det ganske godt! Men det er ikke like lett alltid å kombinere pent med komfortabelt slik det ofte kan kreves like etter fødsel :fnise: Dessverre. Hadde pakket litt av hvert av tøy og tatt det som det kommer, jeg. :Nikke:

Hadde jeg sett meg råd til det hadde jeg bestilt time for vippeextensions for lenge siden, og fått de på en liten stund før termin, men jeg klarer ikke å forsvare prisen :P Mascara og primer får duge denne gangen også!

Får ta med meg litt av hvert ja :jepp: 

Skulle ønske jeg ikke hadde så sensitiv hud. Da hadde jeg sikkert vært avhengig av vippeextensions. Det er jo så kjedelig å ta på seg mascara :ler: Kanskje like greit at jeg er sensitiv, sparer endel penger på det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i alle fall det var digg å freshe seg litt opp etter fødsel. Egen shampo, såpe, ordne håret, egne klær og ikke sykehusskjorta osv. Anbefaler forresten de amme-bh-ene til boob. Tror jeg skal gå med dem etter jeg er ferdig med å amme også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en helt ny haremsbukse fra Cubus, de er faktisk ganske fine på frem til de blir nuppete. Men ellers tenker jeg at tights eller gravidstrømpebukse med en ammevennlig kjole over er like greit som haremsbukse? Det skjuler jo bleierumpe det og? Evt. mykt skjørt og singlet, og så en lang cardigan over? Singleter med tynne stropper er jo veldig ammevennlige, samme med tunikaer med knepping foran. HM har noen rimelige, lange singleter med knapper foran også, som må være geniale til amming. Jeg er også forfengelig, men det handler om å føle seg vel altså. De dagene jeg føler meg ekstra sliten hjelper det veldig å ta på seg litt OK (men behagelige) klær, og jeg sminker meg og fikser håret hver dag. Det trenger ikke være så mye, men det hjelper veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleierumpe!!! :sjokk: Det hadde jeg faktisk seriøst fortrengt. Det må jeg faktisk ha i bakhodet den dagen jeg faktisk orker å pakke den fødebagen (blir sikkert to timer før fødsel antar jeg, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. februar 2016 at 9.49, murray skrev:

Jeg synes i alle fall det var digg å freshe seg litt opp etter fødsel. Egen shampo, såpe, ordne håret, egne klær og ikke sykehusskjorta osv. Anbefaler forresten de amme-bh-ene til boob. Tror jeg skal gå med dem etter jeg er ferdig med å amme også :P

Ja ikke sant! Skal jo ikke alltid så mye til, men så føler man seg så mye bedre :) Takk for tips! Har kjøpt noen billige fra lindex nå, men tenker å kjøpe noen fler når jeg vet mer størrelsen jeg ender opp med :) Redd de jeg har kjøpt nå blir for små :klo: Ikke så lett med størrelsene merker jeg :P 

Den 29. februar 2016 at 11.38, lille_frosk skrev:

Jeg har kjøpt en helt ny haremsbukse fra Cubus, de er faktisk ganske fine på frem til de blir nuppete. Men ellers tenker jeg at tights eller gravidstrømpebukse med en ammevennlig kjole over er like greit som haremsbukse? Det skjuler jo bleierumpe det og? Evt. mykt skjørt og singlet, og så en lang cardigan over? Singleter med tynne stropper er jo veldig ammevennlige, samme med tunikaer med knepping foran. HM har noen rimelige, lange singleter med knapper foran også, som må være geniale til amming. Jeg er også forfengelig, men det handler om å føle seg vel altså. De dagene jeg føler meg ekstra sliten hjelper det veldig å ta på seg litt OK (men behagelige) klær, og jeg sminker meg og fikser håret hver dag. Det trenger ikke være så mye, men det hjelper veldig! 

Absolutt :jepp: Takk for tips ang klær! Har kjøpt meg en joggebukse, også tenker jeg å ha med en gravidtights. Tights funker jo til det meste som har litt lengde på seg, også er det litt freshere enn joggis :jepp: 

Den 29. februar 2016 at 12.11, Pyntestøv skrev:

Bleierumpe!!! :sjokk: Det hadde jeg faktisk seriøst fortrengt. Det må jeg faktisk ha i bakhodet den dagen jeg faktisk orker å pakke den fødebagen (blir sikkert to timer før fødsel antar jeg, haha).

Haha ja har hørt så mye om denne bleierumpa :sjokk: Gleder meg ikke til den akkurat :hoho: Med mitt tempo er jeg redd den bagen blir pakket to timer før fødsel her også :ler: 

---------------

I går bikket jeg 36 fullgåtte uker :hoppendeglad: Om bare en uke regnes ikke lillefis som prematur lengre, om han velger å komme. Så utrolig deilig! 

Jeg merker at jeg begynner å nærme meg slutten av svangerskapet. Han har dårlig plass der inne nå, men det hindrer han ikke å ha fest der inne akkurat :ler: Synes han er mer aktiv nå enn det han har vært tidligere. Tar heelt av på kvelden :fnise: Ribbeina mine får virkelig gjennomgå, og jeg har nå gikk opp å kunne ligge - hverken på ryggen eller på sidene. Så nå sitter jeg å sover :ler: Når jeg først sovner er det faktisk bedre tror jeg, for jeg våkner mindre og slipper disse krampene i hoftene. Men det er noe med det psykiske altså... Det å ikke kunne legge seg ned i senga. 

Veldig, veldig spent på når han kommer! Mamma har født 2-3 uker før termindato i alle sine svangerskap. Håper litt jeg slekter på henne. Jeg innbiller meg at han kommer litt før- sånn rundt 22-23 mars. Men det er veldig dumt å innstille seg på det, jeg ser den :ler: Samboer håper han kommer 04 april, siden det er en så bra dato :ler: 04.04.16. 4x4=16. Nørd ass :fnise: Håper jeg har rett. For med så liten plass han har nå orker jeg ikke tanken på overtid :daane: Kjedelig å vite at Ullevål venter med å sette igang til 14 dager over- de drøyer lengst av alle i landet. Typisk! 

Ellers har jeg funnet ut at det omtrent er en heltidsjobb å gjøre kroppen klar for fødsel :hoho: Det er jo ikke måte på hva man skal gjøre for å unngå det ene og det andre. Og jeg vil selvsagt prøve alt :ler: Jeg leser at magen skal skrubbes ved hver dusj, smøres inn 3-4 ganger om dagen, mellomkjøttet skal masseres i 5 (!!) minutter hver dag, knipeøvelser bør gjøres ca 3 ganger om dagen, bringebærbladte skal drikkes ... :skratte: :bond: Hvem har tid til å jobbe om man skal følge alle disse anbefalningene egentlig? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager på Ullevål? Jeg fikk beskjed om 11 dager når jeg fødte der i 2013? :klo:

(Jeg smurte og spiste bringebærkapsler som en helt på slutten, turte ikke annet :hoho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 dager ja :snurt: Synes det er lenge.. 

Har smurt og skrubbet magen gjennom hele svangerskapet. Prøvde meg på denne massasjen i dag. Rare greier :hoho: 

Får vel kjøpe bringebærkapsler snart også. Sitter å gomler på bringebær nå da, men det er kanskje ikke helt det samme? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg inspirert av denne tråden. Vurderer å farge vipper og bryn selv. Og få litt form på buskaset :P Vippeextensions tør jeg ikke, for jeg er som deg: supersensitiv. Samtidig er jeg avhengig av å bruke maskara utenfor hjemmet da jeg ser dødstrøtt ut med mine lyse korte vipper uten. Håper at å farge dem og gå over med vippetang kan være en grei variasjon :) Om det fungerer da (jeg har faktisk aldri gjort det før :ler:

Uff, de knipeøvelsene er kjedelig og veldig lett å glemme. Prøver å gjøre det litt før jeg står opp og før jeg sovner, men det er ikke alltid jeg gidder :plystre: Men det vil nok pay off i lengden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barebare å forberede seg til fødsel, nei :fnise: Greit å ha noe å fylle ventetiden med i det minste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sjela skrev:

Nå ble jeg inspirert av denne tråden. Vurderer å farge vipper og bryn selv. Og få litt form på buskaset :P Vippeextensions tør jeg ikke, for jeg er som deg: supersensitiv. Samtidig er jeg avhengig av å bruke maskara utenfor hjemmet da jeg ser dødstrøtt ut med mine lyse korte vipper uten. Håper at å farge dem og gå over med vippetang kan være en grei variasjon :) Om det fungerer da (jeg har faktisk aldri gjort det før :ler:

Uff, de knipeøvelsene er kjedelig og veldig lett å glemme. Prøver å gjøre det litt før jeg står opp og før jeg sovner, men det er ikke alltid jeg gidder :plystre: Men det vil nok pay off i lengden da ;)

Jeg også ser veldig trøtt og blass ut uten mascara dessverre. Misunnelig på dem som har mørke, lange øyevipper naturlig! Slik som samboeren min f.eks! Håper lillemann arver hans øyevipper :ler: 

Knipeøvelser er virkelig dødskjedelig :daane: Jeg var flink i en periode, men må innrømme at jeg kunne blitt ganske mye flinkere :P Skal skjerpe meg nå i innspurten :fnise: 

19 minutter siden, Favole skrev:

Det er ikke barebare å forberede seg til fødsel, nei :fnise: Greit å ha noe å fylle ventetiden med i det minste ;)

Haha ikke sant :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...