Favole Skrevet 28. januar 2016 #1741 Del Skrevet 28. januar 2016 Så godt at alt ser fint ut, og at livmorhalsen ikke er påvirket Ta det med ro fremover nå da, det er definitivt riktig av deg å bli sykemeldt. Og om legen på sykehuset ikke kunne ordne med sykemelding, ring legekontoret og få de til å notere i journalen din at du fra i dag har bedt om 100% sykemelding, da kan fastlegen din datere tilbake når h*n kommer på jobb igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #1742 Del Skrevet 28. januar 2016 Tusen takk for støtten folkens Dere er fine!! Har stort sett sovet i dag, noe som roet ned krampene. Med en gang jeg stod opp og lagde meg noe mat kom de igjen Tar det som et tegn på at jeg skal roe ned og lytte til kroppen Jeg var så trøtt og lettet over at livmorhalsen ikke var påvirket i går, så jeg glemte selvsagt å nevne sykemelding til legen Hele legekontoret er stengt Favole, får bare opp en automatisk beskjed når jeg ringer. Går ikke an å legge igjen noe på svarer. Ganske håpløst! Men tenker jeg bare jobber noen få timer i morgen og avspaserer resten. Håper bare jeg får komme raskt til legen på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 28. januar 2016 #1743 Del Skrevet 28. januar 2016 Så teit med legekontoret, spesielt å stenge hele greia. Har de sånn sms-tjeneste? Isåfall kan du jo sende en melding kanskje. Men om du avspaserer resten ordner det seg sikkert greit Kanskje greit å få brukt noen timer på å avslutte enkelte ting også hvis det er småtteri som ikke krever så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #1744 Del Skrevet 28. januar 2016 Ja når jeg tenker meg om har de en mailadresse! Så kunne jo ha sendt de en Mail Men ja, er litt det. Har litt småplukk som hadde vært fint å få avsluttet. Så tenker det er helt ok å dra noen timer på jobb i morgen og ev på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 28. januar 2016 #1745 Del Skrevet 28. januar 2016 Merkelig med stengt legekontor.... Det er i alle fall tydelig at du har det best med hvile akkurat nå. Synd at du må bruke avspaseringsdagene dine når du egentlig er berettiget til sykemelding, men sånn er det når legekontoret bestemmer seg for å stenge for en uke Håper i alle fall du klarer å koble litt av nå og slappe av Det trenger du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 28. januar 2016 #1746 Del Skrevet 28. januar 2016 Herlighet Kaffemor, jeg har av en eller annen grunn ikke fått med meg dette! Men så leit at det er tøft for deg nå. Jeg kjenner også mye til disse stikkene (som er KJEMPEVONDE) når jeg får mye kynnere og sammentrekninger, og det er utrolig ubehagelig. Etter noen timer med kynnere blir også hele magen min ordentlig øm og vond, og det er alltid et tegn på at jeg har gjort for mye. For et HÅPLØST legekontor du har, de kan jo ikke bare stenge?? Uansett er det bra du nå kaster inn håndkleet, kroppen din sier fra og har sagt fra lenge nå! Hurra for at undersøkelsene gikk bra, at lille er midt på snittet og at livmorhalsen ikke er påvirket! Pass på deg selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 28. januar 2016 #1747 Del Skrevet 28. januar 2016 Oi, her skjer det ting ja. Så bra du ble tatt på alvor når du ringte føden! Han bør vente noen uker til før han kommer ut jeg ville ikke jobba mer med de takene du opplevde der, men ser du skal skaffe deg sykemelding nå - bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #1748 Del Skrevet 28. januar 2016 Veldig spesielt med legekontoret ja.. Merkelig å stenge hele sjappa en hel uke! Synes stedet generelt er ganske jalla. Har tenkt til å bytte etter fødsel Litt kjedelig å bruke avspaseringen min ja, men den må forsåvidt brukes før permisjon uansett, tror ikke jeg får overført den til 2017 Så.. Ordner seg Uff ja, de sammentrekningene var ikke noe særlig. I hvertfall ikke når de kom i tak. Glad jeg fikk undersøkelse, så slipper jeg å bekymre meg over de Vært bedre i dag, men mye mensensmerter i dag også. Og ja, de stikkene Frosken, fysj! De er ikke noe særlig altså! Jeg skjønner litt den strikkepinnemetaforen en annen her forklarte den med for litt siden Og apropos strikkepinner Jeg er ferdig med babyskappelen!! Jeg er såå stolt over at jeg klarte å strikke halsen helt selv, uten noe veiledning utenom oppskriften!! Det er stort for meg altså, for jeg er virkelig en amøbe når det kommer til strikking. Halsen ble ikke så veldig fin da, men pytt pytt! Tross alt første gang jeg gjør det! Skjønner ikke hvordan jeg monterer den sammen da, finner ikke noe på nettet annet enn "sy delene sammen". Så må vente med det til jeg får hjelp av en som kan dette litt bedre enn meg Men uansett! GØY! Jeg er litt stolt jeg altså Ettersom jeg strikket med et annet garn enn oppskriften ble den litt annerledes, ikke så tykk og fluffy. Men passer fint til sommergenser! Og den er så myyyyyyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 29. januar 2016 #1749 Del Skrevet 29. januar 2016 Oi her har det skjedd litt.... Så bra at det gikk fint! Nå må du jo bare ta det med ro og ikke stresse med jobb og slikt Og gratulerer med vel gjennomført strikkeprosjekt! Du er skikkelig flink altså Strikkepinnemetafor hørtes helt grusomt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 29. januar 2016 #1750 Del Skrevet 29. januar 2016 Så flink du er som strikker! Jeg er så imponert altså!!! Det høres ikke ut som en dårlig idé å vurdere bytte av legekontor nei, det er jo noe med å ha en lege man trives med og går godt overens med. Du går til jordmor også, gjør du ikke? Jeg fikk et godt tips av en venninne - spør jordmor om hun har en lege å anbefale for nybakte foreldre. De pleier jo å ha litt oversikt! Jeg skjønner også strikkepinnemetaforen, og det er bare ... Ikke den beste følelsen jeg har hatt, for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #1751 Del Skrevet 29. januar 2016 6 timer siden, LilleMy1989 skrev: Oi her har det skjedd litt.... Så bra at det gikk fint! Nå må du jo bare ta det med ro og ikke stresse med jobb og slikt Og gratulerer med vel gjennomført strikkeprosjekt! Du er skikkelig flink altså Strikkepinnemetafor hørtes helt grusomt ut Tusen takk Gøy når man får det til! Nå som jeg skal være mye hjemme fremover kan jeg jo virkelig prøve å få dreisen på det også Passer jo perfekt som sykemeldt-aktivitet 6 timer siden, lille_frosk skrev: Så flink du er som strikker! Jeg er så imponert altså!!! Det høres ikke ut som en dårlig idé å vurdere bytte av legekontor nei, det er jo noe med å ha en lege man trives med og går godt overens med. Du går til jordmor også, gjør du ikke? Jeg fikk et godt tips av en venninne - spør jordmor om hun har en lege å anbefale for nybakte foreldre. De pleier jo å ha litt oversikt! Jeg skjønner også strikkepinnemetaforen, og det er bare ... Ikke den beste følelsen jeg har hatt, for å si det sånn! Jaa legen er helt ok, men er litt kjedelig når alt utstyr er superslitent, det er unisex do man deler med et annet firma på gangen og ja.. Generelt veldig slitent sted. Ingen resepsjon, og venterommet bærer preg av finn.no sine gi bort sider Jeg er ingen snobb jeg altså, men man betaler jo det samme for langt bedre fasiliteter. Hadde vært verdt det om legen var helt fantastisk, men når hun er helt kurant.. Da er det greit å bytte Har alle kontroller hos jordmor ja Det var en veldig god ide! Skal høre med henne neste gang jeg er der. Takk for tips! Var det du som hadde den storytel-appen forresten? Tenkte å laste ned den nå som jeg skal være så mye hjemme. Jeg er ikke så god på strikkingen enda, så klarer ikke helt å følge med på noe på tv når jeg holder på. Da kan jo lydbok være tingen! Tar gjerne imot tips til bøker Nå sitter jeg å blomstrer for meg selv på kafé. Skulle møte en venninne for en halvtime siden, men tror kanskje hun sover bort avtalen Hun hadde nattevakt i natt, men skulle stå opp slik at hun rakk avtalen. Men hun svarer ikke på telefon, og ikke er hun her.. Kjedelig, hadde gledet meg skikkelig til å se henne! Får se hvor lenge jeg venter her.. Har straks drukket opp kaffen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 29. januar 2016 #1752 Del Skrevet 29. januar 2016 Off ikke noe gøy å lese at du ikke har det bra! Men veldig bra at du har funnet ut at du ikke kan ha det sånn lengre, det er du og lillemann som er viktigst nå Bra du fikk sjekket opp i de takmessige kynnerne, man skal alltid sjekke opp i det hvis de er regelmessige og mange, for det kan fort utvikle seg til premature rier. Det er helt tydelig at du må ta det med ro ja Men i alle dager for et legekontor da De kan jo ikke bare stenge en uke! Høres nok veldig lurt ut å bytte ja! Håper du i det minste fikk deg en god kaffe Ønsker deg en fin og rolig helg kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #1753 Del Skrevet 29. januar 2016 Jaa jeg fikk det mye bedre psykisk når jeg endelig bestemte meg for å kaste inn håndkle. Føler meg mye bedre nå Det satt langt inne, men det er helt klart det beste for både lillemann og meg! Og samboer.. Tror han begynner å bli litt sliten av å dra hele lasset her hjemme. Selv om han aldri klager eller sier noe på det, så tror jeg at han er sliten nå. Fikk meg en god kaffe Hadde tenkt på den hele dagen, så jeg koste meg jeg altså! Gikk innom lindex etterpå, de hadde 3 for 2 på babyklær, så fikk trøsteshoppet litt. Ingenting er bedre enn å kjøpe bebbisklær Beste jeg vet å bruke penger på Fikk også kjøpt ny trøffelolje og basilikumolje på Oliviers. Så det ble en ikke så verst ettermiddag Litt dyr da Venninna mi ringte meg helt fortvilet etter en og en halv time. Hun hadde forsovet seg Stakkar, hun var skikkelig lei seg, så man kan jo ikke være sur da Kan skje den beste det! Tror det var verre for henne enn for meg Ellers har det vært pasta og håndballkamp på TV. Hjelpes så spennende kamp!! Kjedelig med tap, men allikavel utrolig bra å komme så langt! Nå er det strikking, idol og mangospising på agendaen. Håper alle har en herlig fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2016 #1754 Del Skrevet 31. januar 2016 Nå har jeg aldri montert akkurat skappelstrikk, men om du har strikket ermer og bol for seg, så er det "bare" å sette ermene på ermehullene (kan være lurt å nåle fast med sikkerhetsnåler eller knappenåler så det blir jevnt) og så sy det inn tenker jeg, lurt å gjøre det fra vranga. Eller du kan google, sikkert noen som har laget en demonstrasjon eller lurt på det samme (Beklager om du har skrevet at du har gjort det alt, har bare skummet over de siste innleggene ) Men gratulerer med ditt første, ferdige prosjekt, herfra går det bare oppover Typisk når man forsover seg til sånt, stakkars venninne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. februar 2016 #1755 Del Skrevet 1. februar 2016 Håper du har hatt en fin helg, Kaffemor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #1756 Del Skrevet 2. februar 2016 Den 31. januar 2016 at 8.17, Tekola skrev: Nå har jeg aldri montert akkurat skappelstrikk, men om du har strikket ermer og bol for seg, så er det "bare" å sette ermene på ermehullene (kan være lurt å nåle fast med sikkerhetsnåler eller knappenåler så det blir jevnt) og så sy det inn tenker jeg, lurt å gjøre det fra vranga. Eller du kan google, sikkert noen som har laget en demonstrasjon eller lurt på det samme (Beklager om du har skrevet at du har gjort det alt, har bare skummet over de siste innleggene ) Men gratulerer med ditt første, ferdige prosjekt, herfra går det bare oppover Typisk når man forsover seg til sånt, stakkars venninne Har googlet, fant ingen gode videoer på det :/ Jeg endte opp med å gi det til stesøsteren min, så hun skal hjelpe meg med det på neste strikkekveld Tusen takk Milepæl! Haha ja, hun var virkelig lei seg. Vi skal prøve igjen nå på fredag Den 1. februar 2016 at 7.40, lille_frosk skrev: Håper du har hatt en fin helg, Kaffemor!! Takk! Det hadde jeg Håper det samme gjelder deg! Hadde siste arbeidsdag på mandag. Litt rart, samtidig som det er veldig veldig deilig. Fikk endelig snakket med leder også Prøvde jo bare i sånn.. 3 uker Kommer til å savne alle de fine kollegaene mine, jeg er heldig som jobber med så mange fine folk! Må innom for å rydde kontor osv da, så da ble det litt lettere å si Hade til folk Fått vært hos legen og fått sykemeldingen i orden også. Godt å ha den i boks! Nå er det nye episoder av big bang theory her, må konsentrere meg Skriver mer senere! Og må få oppdatert meg på deres dagbøker også, jeg har vært litt fraværende på KG de siste dagene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. februar 2016 #1757 Del Skrevet 2. februar 2016 Hurra for sykemelding Så bra. Nå kan du bare slappe av og lade opp til de neste etappene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 3. februar 2016 #1758 Del Skrevet 3. februar 2016 Bra med full sykemelding og opplading nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 3. februar 2016 #1759 Del Skrevet 3. februar 2016 Håper det går bedre med deg nå som du kan koble helt ut (og at du klarer det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 7. februar 2016 #1760 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei Kaffemor! Nå ble det stille her - håper det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå