Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg har lusket rundt her siden du startet prøvedagbok, men jeg har ikke hatt bruker før nå. Så koselig å lese at det går bra med deg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes lekegrind var helt fantastisk i den perioden han gadd å være inni der :ler: han kunne leke der mens jeg fikk gjort unna husarbeid, matlaging osv uten å måtte redde ungen fra vannskåla til bikkja hvert femte sekund, eller krangle for å få han til å være rolig i bæreselen. Vi har en som kan brukes både som lekegrind og peisgrind, så behovet var der uansett for vår del. Setter den nok opp igjen til nestemann. 

Ikke sant! Høres jo veldig praktisk ut :)  Når er det lurt å begynne å bruke den ev? Har hørt at det er greit å starte ganske tidlig, slik at baby er vant til den og trives der? Når startet du? 

En veldig forsinket, men glad hurra for gutt i magen. Guttemamma altså, det er skikkelig ålreit :strix:

Tusen takk :strix: Jaa jeg kan tenke meg at det er skikkelig ålreit! Jeg elsker jo gutter :hoppe: De er jo så kule :cool: 

Jeg har lusket rundt her siden du startet prøvedagbok, men jeg har ikke hatt bruker før nå. Så koselig å lese at det går bra med deg! :biggrin:

:velkommen:  ! Både hit i dagboken, og med bruker på KG :hoppe: 

Alt går veldig fint altså, endelig klart å legge vekk bekymringene litt, og glede meg masse over lillegutt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjente samboer et spark for første gang! :strix: Var veldig flaks, for jeg pleier bare å merke et eller to spark før det blir stille igjen. Men i morges hadde samboer hånden på magen min i det mageboer tok fart og kom med et ordentlig spark :hjerte: Dette har han gledet seg masse til, så samboer er meget fornøyd :) Det er så koselig å se hvor engasjert han er i lille. Han gleder seg jo nesten mer enn meg. Hehe! 

Nok en helg er over. Litt kjipt, er ikke klar for ny arbeidsuke i morgen :riste: Men helgen har vært veldig fin! 

I går var vi som sagt på tur i babybutikker, før Halloween ble feiret med hjemmelaget gresskarsuppe til middag og masse søte barn på døra! Vi hadde tent lykter og håpet veldig på at noen ringte på. Og det gjorde det :hoppe: Masse søtnoser, så godteriet fikk heldigvis bein å gå på. Vi slo til med å lage sjokolademousse til dessert også. NAM! Vi er generelt litt dårlige på å lage dessert, men det er jo så godt! Ellers fikk vi endelig begynt på sesong 3 av Broen. Jeg elsker den serien, sesong 1 er den beste krimserien jeg har sett tror jeg. Foreløpig bittelitt skuffa over sesong 3, men for all del.. Fortsatt bra :jepp: Intromusikken!!! :hjerte: 

I dag var det familielunsj og sesongens siste fotballkamp. Mest sannsynlig den siste på lenge.. Rart å tenke på! Blir vel lite farting på kamp neste sesong, med en liten bebis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, når han var rundt åtte-ni måneder kanskje? Jeg skulle gjerne hatt den tidligere, men i en variant hvor man kan regulere bunnen. Får se om jeg kanskje investerer i en slik hvis jeg finner en fin og rimelig jeg kan kjøpe brukt, den vi har er jo allerede i bruk som peisgrind. Vi puttet det meste av lekene hans inni der og han var frelst :ler: Pluss at han elsket å ha noe å reise seg opp etter, selv om det ble noen knall og fall :P (HURRA! geipesmileyen er fikset!! :hoppendeglad:, nå ble oppdateringen litt lettere å leve med).

Så stas for mannen å få kjenne spark :rodmer: Husker ikke når vi kjente det fra utsiden sist, men tror det var rundt 18-19 uker. Nå kjennes fint lite, har jeg nevnt at jeg er sur på morkaka for å ligge på fremsiden eller? :glare: :laugh: Det er så deilig å kjenne liv fra den lille, og godt med engasjerte pappaer som også synes det er stas. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å kjøpe den brukt i såfall vi også :jepp: Slike ting er jo veldig greit å kjøpe brukt egentlig! Men da har vi god tid med andre ord :ler: 

Det var utrolig stas :hjerte: Jeg føler meg veldig heldig som har en så engasjert kjæreste. Han kommer til å bli en fantastisk pappa :jepp: Utrolig kjedelig med morkaka foran :( Men man kan kjenne spark utenpå etterhvert? Eller er det vanskelig hele svangerskapet? Autokorrekten på ipaden ville foresten endre morkaka til Koreakrigen :ler: Enig i at den heller ikke var så festlig forsåvidt :ler: 

Haha, jeg er også veldig fornøyd med at de har endret geipesmilyen! Ser også at de har rettet opp litt flere ting som folk har etterspurt, blant annet plusssystemet. Savner å kunne se hvor mange som leser et emne, så håper det også kommer tilbake :) Ellers er vel mye med denne oppdateringen en vanesak.. Satser på det! Akkurat nå er vi ikke helt bestiser, men vi er blitt litt bedre venner i hvertfall. Det går riktig vei ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det vil kjennes bedre etter hvert, akkurat nå kjenner jeg kun spark nedover. Lillekid må vel bare vokse seg litt større og sterkere, så blir det andre boller. :) Om det blir vanskelig å kjenne liv hele veien kommer jeg til å bli gal og besøke føden hver uke for å sjekke at ungen har det bra inni der :bond: Krysser fingrene for å slippe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Så koselig med engasjert samboer. :rodmer: må være en fin tid for dere, ddette! 

Her sitter vi igjen med tonnevis av snop, for INGEN barn ringte på! :icon_frown: alle bare gikk forbi vårt hus (det var veldig mange barn i gata). Så jeg må gjøre bedre research neste år, til hvordan man lokker til seg disse barnaa som vil ha snop. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å kjøpe den brukt i såfall vi også :jepp: Slike ting er jo veldig greit å kjøpe brukt egentlig! Men da har vi god tid med andre ord :ler: 

Det var utrolig stas :hjerte: Jeg føler meg veldig heldig som har en så engasjert kjæreste. Han kommer til å bli en fantastisk pappa :jepp: Utrolig kjedelig med morkaka foran :( Men man kan kjenne spark utenpå etterhvert? Eller er det vanskelig hele svangerskapet? Autokorrekten på ipaden ville foresten endre morkaka til Koreakrigen :ler: Enig i at den heller ikke var så festlig forsåvidt :ler: 

Haha, jeg er også veldig fornøyd med at de har endret geipesmilyen! Ser også at de har rettet opp litt flere ting som folk har etterspurt, blant annet plusssystemet. Savner å kunne se hvor mange som leser et emne, så håper det også kommer tilbake :) Ellers er vel mye med denne oppdateringen en vanesak.. Satser på det! Akkurat nå er vi ikke helt bestiser, men vi er blitt litt bedre venner i hvertfall. Det går riktig vei ;)  

Plussystemet? 

Så koselig å planlegge innkjøp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd mye :) Gratulerer så mye med guttebaby, kaffemor :strix: OG vogn :nigo: 

Da tok jeg feil, men du kjente det på magefølelsen selv du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidprat:hjerte: Enig!! Nå er vi vel enda likere også, siden jeg ble satt et par dager tilbake. Når er din foreløpige termin? Og du har vel OUL snart du? :bond: Så spennende! Husker ikke helt hva jeg tippet på deg, men tror du har en gutt i magen :babygutt: :hoppe: 

Vi fant masse fint! Tror vi skal ha den mer moderne versjonen av stokke sin tripptrapp. Den passer perfekt med stolene vi har fra før :nigo: Også tenker vi å kjøpe ergobaby bæresele. Stellebord arver jeg brukt av en venninne, seng tror jeg vi kjøper på Ikea. Vil gjerne ha bedside crib, men de er jo så dyre! Men så at en av sengene på Ikea kan fjerne den ene siden, så da mekker vi vel en Bedside ut fra den! Jeg har en vugge som pappa kjøpte da storebroren min kom. Den har alle barna i min familie sovet i, så den tenker vi å ha i stuen :hjerte: Veldig koselig med ting som går i arv! Den er skikkelig fin også, gammel antikk trevugge :rodmer: 

Min foreløpige termin er 3/4-april - men den kan jo bli justert på onsdag! Uansett er vi jo rimelig likt i løypa :) Kjempespennende med OUL, men hvordan venter man når det bare er to dager igjen?? Jeg skjønner ikke hvordan ...

Det er såå koselig med ting som går i arv! Vi får også en antikk vugge, den ble laget av tippoldefaren til mannen på slutten av 1800-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har en så engasjert mann. Min er ikke sånn :P Riktignok er han litt mer gira nå enn med mini, for nå vet han jo at han går til noe som er gøy ;) (resten av hva vi går til fortrenger vi :plystre: )

Vi hadde også lekegrind til mini. Veldig greit å putte han oppi der innimellom. F.eks om jeg skulle på do, lage mat eller ta klesvasken ut av maskinen. Da visste jeg at han lå trygt oppi der med lekene sine. Denne gangen blir det å bruke den for at babyen ikke skal bli most av en galen storebror :ler: 

Så bra du skjønte poenget mitt ang vognposene da :lur: Jeg skjønner ikke de som styrer så med å kjøpe en vinterpose når de får baby i slutten av mars. Min kommer i slutten av februar, så det kan enda være kaldt. Men nå har jeg spurt mamma om ho kan stikke/sy en vognpose til meg. Som jeg kan fylle med en babydyne som kan tas ut når det blir for varmt :) Vinterposen etter mini blir nok ikke brukt før neste vinter ser jeg for meg :) 

Så gøy å få kjenne spark :rodmer: Spesielt for mannen. Min har kjent spark et par ganger, men bølla har jo en tendens til å slutte med det i det mannen legger hånden på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det vil kjennes bedre etter hvert, akkurat nå kjenner jeg kun spark nedover. Lillekid må vel bare vokse seg litt større og sterkere, så blir det andre boller. :) Om det blir vanskelig å kjenne liv hele veien kommer jeg til å bli gal og besøke føden hver uke for å sjekke at ungen har det bra inni der :bond: Krysser fingrene for å slippe det!

Krysser fingrene for at det kjennes mer etterhvert :) Ja, ser den.. Min er foreløpig en veldig rolig type, så om han er like rolig hele veien blir vel jeg også en gærning som føden blir lei av etterhvert :ler: 

Så koselig med engasjert samboer. :rodmer: må være en fin tid for dere, ddette! 

Her sitter vi igjen med tonnevis av snop, for INGEN barn ringte på! :icon_frown: alle bare gikk forbi vårt hus (det var veldig mange barn i gata). Så jeg må gjøre bedre research neste år, til hvordan man lokker til seg disse barnaa som vil ha snop. :ler:I

Ja, føler meg veldig heldig :) Herlig tid nå synes jeg, hvor bekymringene endelig har sluppet litt taket. 

Ingen barn? :( Så kjedelig! Sett ut lykter, da skjønner de vel tegninga :) Det er jo så koselig med disse søte små synes jeg!

Plussystemet? 

Så koselig å planlegge innkjøp :hjerte:

Der hvor man trykker "liker" på et innlegg :) Det het i allefall tidligere å plusse.. 

Oi, her har det skjedd mye :) Gratulerer så mye med guttebaby, kaffemor :strix: OG vogn :nigo: 

Da tok jeg feil, men du kjente det på magefølelsen selv du :) 

Tusen takk fine BeKind :hjerte: Veldig stas med en liten herremann i magen! De er jo så kule. 

Synes det er ekstra stas at magefølelsen min stemte :ler: Litt stolt av det faktisk. Haha!

Min foreløpige termin er 3/4-april - men den kan jo bli justert på onsdag! Uansett er vi jo rimelig likt i løypa :) Kjempespennende med OUL, men hvordan venter man når det bare er to dager igjen?? Jeg skjønner ikke hvordan ...

Det er såå koselig med ting som går i arv! Vi får også en antikk vugge, den ble laget av tippoldefaren til mannen på slutten av 1800-tallet!

Ååå nå er det bare en dag igjen :bond: Så gøy!!! Skal tenke på deg i morgen. Det blir nok en fin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har en så engasjert mann. Min er ikke sånn :P Riktignok er han litt mer gira nå enn med mini, for nå vet han jo at han går til noe som er gøy ;) (resten av hva vi går til fortrenger vi :plystre: )

Vi hadde også lekegrind til mini. Veldig greit å putte han oppi der innimellom. F.eks om jeg skulle på do, lage mat eller ta klesvasken ut av maskinen. Da visste jeg at han lå trygt oppi der med lekene sine. Denne gangen blir det å bruke den for at babyen ikke skal bli most av en galen storebror :ler: 

Så bra du skjønte poenget mitt ang vognposene da :lur: Jeg skjønner ikke de som styrer så med å kjøpe en vinterpose når de får baby i slutten av mars. Min kommer i slutten av februar, så det kan enda være kaldt. Men nå har jeg spurt mamma om ho kan stikke/sy en vognpose til meg. Som jeg kan fylle med en babydyne som kan tas ut når det blir for varmt :) Vinterposen etter mini blir nok ikke brukt før neste vinter ser jeg for meg :) 

Så gøy å få kjenne spark :rodmer: Spesielt for mannen. Min har kjent spark et par ganger, men bølla har jo en tendens til å slutte med det i det mannen legger hånden på :P 

Samboer har vært onkel en god stund, og er generelt veldig glad i barn. Han har hatt lyst på barn i mange år egentlig (til tross for sin relativt unge alder), så han er veldig engasjert :hjerte: Han er utrolig fin, føler meg veldig heldig. 

Vi lander vel på en lekegrind etterhvert :jepp: Virker veldig praktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig. Hjelper jo på at han har vært onkel en stund ja :) Er det første barnebarn på din side? Her er det jo motsatt, eneste onkel mannen min har vært er for mine tanteunger. Jeg har to stk som nå er tenåringer og en gutt som kom et halvt år før mini. Merka at mannen er en helt annen onkel for de to små nevøene som kom rundt samme tid som mini enn de to som er store :P 

Tenker at min bror kanskje blir en super pappa han da :P Han har vært onkel siden han var 11 år :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig koselig ut med strikka vognpose forresten! Kanskje jeg skal prøve meg på det? Jeg er ingen reser på strikking akkurat, så mulig det blir for vanskelig. Men det er jo så koselig med hjemmelagede ting!

Det er tre barn på min side :) Har stesøstre som har barn. 

Hihi, ja, det blir han nok! Da vet han litt mer av hva han går til kanskje, enn andre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg ut at det er parabener i både solpudderet mitt og concealeren :daane: Det er visstnok ikke bra når man er gravid.. Alt man skal tenke på! Håper formen tillater en tur innom parfymeriet i morgen for å kjøpe noe annet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant :ler: Jeg har prøvd å være flink til å sjekke kremer o.l, men sminken har jeg helt glemt av. Er nok ikke verdens undergang, men greit å kjøpe noe som er mer "vennlig" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket noe som helst :x Jeg unngår rødvin, spekeskinke og salami, pynten min får ingen røre :jolie:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre egentlig. Tror ikke alltid KG er like bra på psyken.. 

Leste en tråd for noen dager siden her om folk som omtrent ikke brukte produkter i graviditeten, og listet opp en haug med skadelige ingredienser i vanlig hudpleie. Ble litt stressa, før jeg fikk tenkt litt rasjonelt. Om det hadde vært så skadelig hadde det vel vært mer informasjon om det.. 

Ikke en gang deodorant var innafor :daane: Jeg kjenner jeg blir helt stressa av det, og må unngå slike tråder. 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...