Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Hva i huleste heita skjedde NÅ da? :bond: Ble jo bare tull her nå! 

 

denne oppdateringen funker virkelig ikke med iPad. 

:daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sminke med aloevera i kan man spise. Nam nam, for en delikat mascara. Tror jeg tar litt øyenskygge til dessert :ler: 

 

Aktive ingredienser er vel ingredienser som løper rundt og hopper over hinder og sånt? :ler: *seriøstføkkingsovertrøtt*

 

Jeg fikk litt lyst sist svangerskap til å drikke tøymykneren. Den lukta så godt :hoho: Men så gal er FAKTISK ikke jeg en gang :P 

:skratte: Altså.. Jeg dør.. 

Du hadde lyst til å DRIKKE tøymykneren? :hoho: Var godt du klarte å tøyle den cravingen der :hoho: 

 

Når jeg var i Hellas passet jeg på at eggene var skikkelig kokt, pga fare for salmonella. Men i Norge er det så strenge regler for mat så her bekymrer jeg meg ikke :)

Ja, viktigere å være forsiktigere med sånt i andre land :) Er vel også derfor det er litt andre matråd til gravide i utlandet.

Jeg tenkte på dere da jeg leste i dag om en som lurte på om hun kunne drikke iste.. Det var en annen som svarte at hun ikke trodde at man kunne det. 

Altså.. Ja. Hva skal man si. Mulig jeg er ufin nå altså.. Men :daane: 

 

(sorry vis du er på KG og leser dette. Ikke meningen å være ufin..) 

 

 

SÅNN.. Nå ble det vel riktigere her. Måtte en PC til :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst til å smake litt på våpenoljen vi bruker til å olje våpnene (eh, selvfølgelig - vi bruker jo ikke våpenolje til å olje bilen liksom). Den lukter helt sykt godt, og jeg tror nok ganske sikkert den smaker godt også! Men man mister jo ikke hjernen fordi man er gravid (nødvendigvis i alle fall), så jeg klarer å tøyle meg. Og sukk, noen ganger ganske ofte tenker jeg at vi må innføre nytt fag på ungdomsskolen og videregående. Det må hete "hvordan innhente informasjon og hvordan vurdere kilder", og det kan brukes til alt fra å skille propaganda fra nyttig informasjon til å SELV sjekke opp om man kan drikke iste. Hvorfor i huleste skal man ikke kunne drikke DET nå da? Jeez ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så frista til å skrive noe på disse spørsmålene. Men jeg vil ikke skape dårlig stemning, så jeg bare hopper over de. Men det er jo egentlig ikke så voldsomt komplisert.. Det står veldig klart og tydelig på matportalen. 

Menmen.. Er jo de som går glipp av mye god mat :P 

Våpenolje? :sjokk: Haha!! Dere driver med jakt eller? (håper det :ler: )

Fikk rare bilder inne i hodet nå av gangster-frosk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så frista til å skrive noe på disse spørsmålene. Men jeg vil ikke skape dårlig stemning, så jeg bare hopper over de. Men det er jo egentlig ikke så voldsomt komplisert.. Det står veldig klart og tydelig på matportalen. 

Menmen.. Er jo de som går glipp av mye god mat :P 

Våpenolje? :sjokk: Haha!! Dere driver med jakt eller? (håper det :ler: )

Fikk rare bilder inne i hodet nå av gangster-frosk :ler: 

Jakt nei, vi er med i et slags sørlandsk mafiamiljø, så vi har et helt artilleri i kjelleren! :hoho: Neida, jakt er riktig det. :ler: Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å svare ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt nei, vi er med i et slags sørlandsk mafiamiljø, så vi har et helt artilleri i kjelleren! :hoho: Neida, jakt er riktig det. :ler: Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å svare ....

Sørlandsk mafiamiljø ja... :skratte: Fikk litt Lillyhammer feeling, bare i sørlandsk versjon :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: 

Her var det godstemning jo! 

Men ikke rart at folk går crazy bananas når de blir gravide. Det er jo så mange motstridende råd og meninger om alt. Ikke rart man blir usikker som førstegangs gravid. Nei, det beste er nok å filtrere ut alt annet enn rådene fra matportalen og nasjonale retningslinjer eller hva det nå heter. Så skal vi se om jeg klarer å følge det rådet selv en gang.

Ikke fortrolig med nye KG her heller. Satser på at det blir bedre etterhvert. 
Og beklager elendig kommentering fra min side. Håper du har det supert og nyter graviditeten, Kaffemor :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan godt forstå det jeg også Sjela, men samtidig er det viktig å holde seg litt edruelig og ha kildekritikk som frosken er inne på :) Det ER mye rart på nettet. Mye synsing og rare råd.. Jeg har i hvertfall et bedre liv etter at jeg bestemte meg for å bare forholde meg til nasjonale rettningslinjer :) De første ukene var jeg heelt gal på googlingen, synes dette med mat var supervanskelig. Men så viste det seg å være ganske så ukomplisert :jepp: Heldigvis!

Tusen takk :hjerte: Jeg har det supert sånn privat. Jobben er litt så som så. Jeg har opplevd mer effektive dager for å si det sånn :ler: Menmen.. Sånn er det vel :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva, har du ikkje med dæ kaaaage te søndagskaffi'n?" :balltre::trampe: <---- Lille_frosk (og mitt elendige forsøk på sørrrrlandsk. Gud. Fatter ikke at jeg kom meg gjennom det dialektfaget i det hele tatt, det er virkelig et sort hull i talentet mitt der! :hoho:

 

Jeg leste om en dame som spiser kjøkkensvamper. Evt. med litt oppvasksåpe på. Det er jo en psykiatrisk diagnose, men allikevel, jeg blir litt... :klo:

Jeg elsket lukten av bensin og plast begge gangene jeg var gravid, Biltema var jo himmelen! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkensvamper? Bensin? Våpenolje? :klo: Jeg har tydeligvis gått glipp av noe i begge svangerskapene, men det er faktisk helt ok :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola: :skratte: og... Dialektfag? :sjokk: Whaat? 

 

Jeg også føler meg i overkant normal nå :fnise: Burger samt knekkebrød med ost og tomat er vinnerne her. Hverken våpenolje, tøymykner eller annet snask frister nevneverdig :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Et av de obligatoriske emnene på nordisk er et med både masse dialektgreier og andre godsaker... :Knegg: Jeg aner ikke hvordan jeg kom meg igjennom! :ler: 

Knekkebrød med ost, og evt litt bringebærsyltetøy levde jeg på de fire/fem første månedene begge gangene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Dialektfag FTW! :)

jeg er verdens kjedeligste gravide, også på matfronten. Men knekkebrød med pesto og gulost er alltid best, gravid eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte dialektfagene aller best da jeg tok nordisk! Og jeg er egentlig ganske kjedelig jeg og, det er jo ikke sånn at jeg går og slurper i meg våpenoljen altså :ler: Min største dille er definitivt knekkebrød med blått smør og eple, det spiser jeg seks-syv av hver dag, og kan spise det uansett hvor kvalm jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blått smør? :klo: Soft uten melk, liksom? Eller er det noe magisk og fænsi?

Bare soft uten melk :ler: Jeg bare glemte hva det egentlig het!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått smør :hoho: Jeg så for meg blått smør.. Bokstavelig talt! Tenkte at det virket da ikke så kjedelig i det hele tatt :fnise: 

Dialektfag er noe jeg nok hadde vært elendig i tror jeg. Jeg klarer ikke å snakke andre dialekter enn min egen. Det blir bare.. Feil. Virkelig dårlig der altså :ler: 

 

Endelig hjemme fra IKEA. Ble inspirert av Kakaoen sin dagbok. Sliten! Måtte virkelig holde meg i skinnet i barneavdelingen. Ville kjøpe nesten alt! Men litt tidlig å kjøpe kule treleker, søte håndkler med hette og ører på og søte bamser :bond: Så jeg klarte å rive meg løs :ler: Kom hjem med mange fine nye planter (håper de varer lengre enn 1 mnd nå da..) og diverse andre (u)nødvendigheter da. Fornøyd med fangsten! 

Nå er sofaen inntatt, og her skal jeg forhåpentligvis bli hele kvelden. Samboer er i butikken og handler inn til middag. Blir nok Broen og Homeland på TV og generelt koooos. Blir deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å kjenne igjen dialekter også, jeg da... Spurte ei sørlending hvor i trøndelag hun var fra.... DA hadde jeg lyst til å bare synke i jorden etterpå! :skratte: 

Ikea er gøøøøy :nigo: 

Kos dere i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha dere er skikkelig gøy med de dialektgreiene. (Jeg visste ikke at det var et fag engang :sprettoy:)

Jeg er så misunnelig på dere som bare kan stikke til Ikea når dere vil! Vi får heldigvis Ikea hit om noen år men det er jo så lenge til!!! :bond:

 

Blått smør hørtes forresten særdeles spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...