Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Gravidtåke er absolutt en greie! :jepp: (Men bare vent på ammetåka, jeg husker knapt mitt eget navn for tiden. :ler: )

Enig med alle andre her, kjempefint at du lytter på kroppen og tar det litt med ro. Mye bedre det enn å gå på en skikkelig smell og bli sykemeldt resten av svangerskapet! Håper sjefen også skjønner det når hun får tenkt seg litt om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn, jeg satt inn igjen pålegget i kjøleskapet og tok ut melk. Når jeg da tok et glass og helte i melk så kikket jeg ned på tallerkenen og der lå det to fine skiver med smør på...... Så ja, man blir distre og noen ganger helt ekstremt også :) Så fint å se spark :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sparket lillemann samboer i fjeset :ler: Han har vært såå rolig hele dagen, men da samboer la hodet ned på magen min i sted kom det to ganske kraftige spark :nigo: Kul type :ler: 

Da var søndagsmelankolien kommet. Enda en helg er over. Veldig blandet helg egentlig, på den ene siden har jeg kost meg masse, på den andre har den vært ganske dritt. 

Fredag hadde jeg en superfin dag med mamma. Jeg er jo delvis sykemeldt, men klarte å være litt aktiv på dagen :) Fikk endelig handlet inn endel ting jeg har trengt lenge, men aldri har hatt overskudd til å gjøre. Fikk også kjøpt garn til å strikke babyteppe :) Så nå er jeg spent :P Noe må jeg jo finne på de dagene jeg er hjemme ;) På kvelden var samboer og jeg på date. Veldig kos! 

Lørdag var kjiiip. Samboer var på dugnad hele dagen og jeg hadde ikke overskudd til å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen :plystre: På kvelden var jeg på fest, og fulle folk altså.. Alle skulle ta på magen min :daane: Greit nok når nærme venninner gjør det, men ukjente fyrer jeg aldri har møtt før? Ikke like stas. Dro hjem tidlig. 

Ble jo også prega av det som skjedde i Paris. Gir opp mennesker noen ganger. Spesielt mennesker i kommentarfelt.  Og terrorister selvsagt. Det er så mange skremmende holdninger hos hvermannsen. Blir noenganger redd for hva slags verden jeg setter mageboer til :/ 

I dag har formen vært litt smådårlig. Virker som om jeg brygger på noe. Satser på at det går over :) Spist burger og drukket masse vann. Bør gjøre susen :ler:  Om jeg ikke var preggers skulle man tro jeg var fyllesyk. Føles sånn ut, men det stemmer altså ikke :fnise: Samme "medisin" da. Burger :hjerte:  Godt vi skal ha grønnsakssuppe til middag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Morsomt at mannen ble sparket i fjeset :)

Virker jo som du for det meste har hatt en fin helg da :) Prøv å fokuser på det positive :)

 

Men skjønner det med Paris. Holder meg langt unna aktuelt forumet nå, for kan tenke meg at det er mange poster der nå som jeg blir oppgitt over :/

 

Og har også hatt det i tankene at jeg er litt lei meg over hvilken verden jeg setter lillegutt til å leve i. Har tenkt en del på det i helga

 

Prøver å fokusere mer at han kommer til å vokse opp med en kjærlig familie ihvertfall :) 

 

Og er lov å føle seg litt "fyllesyk" når man er gravid :P Så kos drg med burgermedisin :P Og vann er jo bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg blir stort sett alltid fyllesyk etter fest som gravid. Tror det bare skyldes slitenhet av å være sosial og/eller seinere legging enn ni for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Morsomt at mannen ble sparket i fjeset :)

Virker jo som du for det meste har hatt en fin helg da :) Prøv å fokuser på det positive :)

 

Men skjønner det med Paris. Holder meg langt unna aktuelt forumet nå, for kan tenke meg at det er mange poster der nå som jeg blir oppgitt over :/

 

Og har også hatt det i tankene at jeg er litt lei meg over hvilken verden jeg setter lillegutt til å leve i. Har tenkt en del på det i helga

 

Prøver å fokusere mer at han kommer til å vokse opp med en kjærlig familie ihvertfall :) 

 

Og er lov å føle seg litt "fyllesyk" når man er gravid :P Så kos drg med burgermedisin :P Og vann er jo bare bra :)

Klart det! Men var ganske "tung" i humøret i helgen, ikke alltid man kan styre det :) 

Jeg blir stort sett alltid fyllesyk etter fest som gravid. Tror det bare skyldes slitenhet av å være sosial og/eller seinere legging enn ni for min del :)

Jaa du sier noe der :ler: Kjedelig da, og være fyllesyk når man bare har drukket eplemost :ler: 

 

I dag var jeg hos kiropraktor igjen. Hun bare: OI!! Det var en av de synligste bekkenlåsningene jeg har sett :sjokk: :ler: Jeg har hatt veldig vondt de siste ukene, og har måttet dra frem både bekkenbelte og krykker. Så nesten litt godt å få anerkjennelse på at det faktisk var ille :P Selv om det kanskje høres rart ut? Uansett.. Kjennes allerede bedre etter at hun knakk opp. På onsdag skal jeg til fysioterapeut. Ingen kan si at jeg ikke prøver å gjøre noe med det i hvertfall :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for bekkenplager, uren hud og trøtthet så elsker jeg virkelig å være gravid. Synes det er så utrolig koselig å tenke på at jeg har en liten gutt i magen som vokser og utvikler seg :hjerte: Måtte le litt her forleden, da jeg kom på at jeg har en liten penis i magen. Haha barnslig jeg vet, men det er jo superrart å tenke på :ler: 

Det er så koselig med bevegelser og spark. Også er det så koselig å være to. Hele tiden. Har med meg en kompis liksom ;) 

Jeg setter så utrolig stor pris på denne graviditeten, og det er godt å vite at samboer og jeg er fertile sammen. Det er jo ikke noe automatikk i det, og jeg føler meg veldig veldig heldig. 

Tenk.. Om ca 4 mnd er jeg mamma :sjokk: :bond: Jeg gleder meg så utrolig masse!! 

:hjerte: :babygutt: :hjerte: 

Litt kliss er vel lov i egen dagbok vel? :sjenert: :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliss er lov :opplyser: 4 mnd går fort altså. Vips så er vi der :) Jeg blir igangsatt om 3 mnd fra i dag dersom det blir den datoen gyn trodde det ble :ohmy: 3 mnd er jo ingenting. Var det ikke nettop 3 mnd til jul?? :ler: 

Det er jo bra du klarer å nyte det innimellom vondtene. Og spesielt dette med liv i magen. Det har jeg savnet mye siden jeg fikk mini :rodmer:  Penis i magen :hoho: 

Så bra behandling hjelper på bekkenet ditt. Gull verdt det :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliss er veldig innafor! Godt å kunne se alt det positive mellom alt det som faktisk er ganske dritt. Sist mislikte jeg tilværelsen så til de grader, men denne gangen kan jeg godt forstå at folk nyter og koser seg med graviditeten. Det er jo helt spesielt, og det som venter er enda bedre. :) en stor omveltning, men samtidig helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kliss er innafor :nigo: Det er virkelig gøy å være gravid altså! Det å kjenne spark er jo bare.. Helt vilt egentlig! 

3 måneder Kakaoen? :bond: Det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Begynner dere å få ting klart? Skal dere kjøpe mye nytt eller arver h*n det meste fra storebror kanskje? :hoppe: 

Jeg glemte helt å oppdatere for 21 uker i går! Jeg er over halveis :hakeslepp: Nå er mini på størrelse med et granateple. Syntes det hørtes litt lite ut jeg? :klo: Uansett, så begynner magen virkelig å bli stor nå. Ser ut til at navlen kan poppe når som helst! Spennende. Haha! Skal prøve å huske å knipse et magebilde i morgen. Her vokser det i full fart! Viktig å dokumentere :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også var det den gravidtåka da :daane: Det er jo i dag jeg bikker 21 uker, så ikke så rart jeg "glemte" å oppdatere den i går :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den gravidtåka, og en penis i magen ja,hehe :P

Skjønner godt at du koser deg med å være gravid :) Er koselig å tenke på at et liv vokser inni deg :) Har kost meg jeg og, men innrømmer at jeg var ganske langt nede da kvalmen var på sitt verste da. Og jeg har bare to måneder igjen til ternin nå jeg! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gravidkliss er kjempekos! :rodmer: (Når det er skrevent kliss, altså! Hjernen min følte for å understreke det :ler: )

 

:ler:  Sant nok :fnise: 

Haha den gravidtåka, og en penis i magen ja,hehe :P

Skjønner godt at du koser deg med å være gravid :) Er koselig å tenke på at et liv vokser inni deg :) Har kost meg jeg og, men innrømmer at jeg var ganske langt nede da kvalmen var på sitt verste da. Og jeg har bare to måneder igjen til ternin nå jeg! :O

Det skjønner jeg. Selv om det er kos er det lov å kjenne på at det ikke alltid er like stas. Og det må være forferdelig krevende å slite med kvalme. Uff!! Godt det gikk over :) Det er helt utrolig! Bare to måneder igjen :sjokk: Er dere ferdig med shoppingen? Føler folk er så tidlig ute, mange på termingruppa mi på Facebook som omtrent er ferdig. Vi har bare kjøpt vogn vi :ler: 

I dag hadde jeg oppfølgingssamtale med sjefen ang sykemeldingen. Gikk vel helt ok. Jobben gjør ganske mye for å tilrettelegge, så kan virkelig ikke klage på det. Kjenner bare at jeg skulle ønske jeg ble litt bedre sett.. Om dere skjønner? Er spørsmål om hvordan det går.. Jeg har så behov for omsorg og medfølelse eller noe :fnise: Ganske teit, jeg veet. Så møtet gikk vel egentlig bra. Turbodag ellers på jobb i dag, så rimelig kake nå. Skal bli godt med sofa+strikkedag i morgen! + tur til fysio! 

Nå har vi kost oss med sushi, så skal jeg en liten tur til søsteren min. Jeg er egentlig litt for sliten, men vil så gjerne se ungene og få skravlet litt. Blir nok kos :hjerte: Man får jo gjerne energi av å gjøre hyggelige ting, når man først får kommet seg dit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for bekkenplager, uren hud og trøtthet så elsker jeg virkelig å være gravid. Synes det er så utrolig koselig å tenke på at jeg har en liten gutt i magen som vokser og utvikler seg :hjerte: Måtte le litt her forleden, da jeg kom på at jeg har en liten penis i magen. Haha barnslig jeg vet, men det er jo superrart å tenke på :ler: 

Det er så koselig med bevegelser og spark. Også er det så koselig å være to. Hele tiden. Har med meg en kompis liksom ;) 

Jeg setter så utrolig stor pris på denne graviditeten, og det er godt å vite at samboer og jeg er fertile sammen. Det er jo ikke noe automatikk i det, og jeg føler meg veldig veldig heldig. 

Tenk.. Om ca 4 mnd er jeg mamma :sjokk: :bond: Jeg gleder meg så utrolig masse!! 

:hjerte: :babygutt: :hjerte: 

Litt kliss er vel lov i egen dagbok vel? :sjenert: :nigo: 

:hoho: Penis i magen :hoho: Skikkelig gøy å tenke på! 

Liker godt litt kliss, det er jo meningen å få ut tanker og følelser her?? :hjerte: Og jeg skjønner veldig godt at du er takknemlig for det, det er jeg og for at vi er det (forhåpentligvis) :strix: 

I feel your bekkenpain.... Låsning er skikkelig vondt altså... Bra du får behandling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Sant nok :fnise: 

Det skjønner jeg. Selv om det er kos er det lov å kjenne på at det ikke alltid er like stas. Og det må være forferdelig krevende å slite med kvalme. Uff!! Godt det gikk over :) Det er helt utrolig! Bare to måneder igjen :sjokk: Er dere ferdig med shoppingen? Føler folk er så tidlig ute, mange på termingruppa mi på Facebook som omtrent er ferdig. Vi har bare kjøpt vogn vi :ler: 

I dag hadde jeg oppfølgingssamtale med sjefen ang sykemeldingen. Gikk vel helt ok. Jobben gjør ganske mye for å tilrettelegge, så kan virkelig ikke klage på det. Kjenner bare at jeg skulle ønske jeg ble litt bedre sett.. Om dere skjønner? Er spørsmål om hvordan det går.. Jeg har så behov for omsorg og medfølelse eller noe :fnise: Ganske teit, jeg veet. Så møtet gikk vel egentlig bra. Turbodag ellers på jobb i dag, så rimelig kake nå. Skal bli godt med sofa+strikkedag i morgen! + tur til fysio! 

Nå har vi kost oss med sushi, så skal jeg en liten tur til søsteren min. Jeg er egentlig litt for sliten, men vil så gjerne se ungene og få skravlet litt. Blir nok kos :hjerte: Man får jo gjerne energi av å gjøre hyggelige ting, når man først får kommet seg dit :) 

Er skikkelig langt etter med shoppinga i forhold til andre som var ferdige for lenge siden,hehe! Men har vogn og seng på plass, og en del klær og småting :) Av litt større ting, vi får litt ting i julegave da, så føler egentlig at vi bare har litt smågreier igjen + ting til meg selv da.

 

Sikkert godt å ha den samtalen på jobben selvom du skulle ønske at du ble sett litt mer. 

Og ja, man føler lett at man ikke orker å dra hit og dit og besøke folk i graviditetrn, men når man først har kommet seg dit, så angrer man ikke et sekund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Penis i magen :hoho: Skikkelig gøy å tenke på! 

Liker godt litt kliss, det er jo meningen å få ut tanker og følelser her?? :hjerte: Og jeg skjønner veldig godt at du er takknemlig for det, det er jeg og for at vi er det (forhåpentligvis) :strix: 

I feel your bekkenpain.... Låsning er skikkelig vondt altså... Bra du får behandling :) 

Kiropraktor anbefales virkelig om du har låsning! Det har hjulpet meg masse! Går til fysio også for smertene knyttet til bekkenløsningen. Jeg er en av de heldigvis som har begge deler :ler: Eller, alle gravide har en form for bekkenløsning, men ikke alle får smerter av den :) 

Er skikkelig langt etter med shoppinga i forhold til andre som var ferdige for lenge siden,hehe! Men har vogn og seng på plass, og en del klær og småting :) Av litt større ting, vi får litt ting i julegave da, så føler egentlig at vi bare har litt smågreier igjen + ting til meg selv da.

 

Sikkert godt å ha den samtalen på jobben selvom du skulle ønske at du ble sett litt mer. 

Og ja, man føler lett at man ikke orker å dra hit og dit og besøke folk i graviditetrn, men når man først har kommet seg dit, så angrer man ikke et sekund :)

Hehe noen starter veldig tidlig da! Jeg stresser nesten mer av alle de små tingene jeg! Eller, stresser blir feil begrep, men det er der jeg ikke føler jeg har oversikt. Av de store tingene vet jeg sånn ca hva jeg vil ha og hva vi trenger. Men alt av småting er mer kaotisk i hodet mitt :) alt fra kluter til kremer til .. Ja. Si det? :ler: Ingen oversikt. Vi er heldige som får låne endel av søstrene mine. Får låne blant annet Bedside crib, lekegrind og bilstol. I tillegg til at vi har arvet masse klær! Stol får vi av foreldrene mine :) Så det er egentlig ikke så mange stooore kjøp som mangler siden vi har kjøpt vogn og får låne så mye :hoppe: 

Angret forresten ikke i det hele tatt på at jeg dro til søsteren min :) Fikk kost litt med ungene før de la seg og hatt litt kvalitetstid med søster. Veldig kos! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...