Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

Fremhevede innlegg

Skrevet

10.000 :daane: 

Vi var heldige som fant vogn på tilbud, skjønner jeg... Vi betalte 5000kr :) Riktignok et helt annet merke da :)

gratulerer med vognkjøp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe jaa, vi har så dyr smak :sjenert:  Men pga vi fikk gavekortet, så ble prisen sånn eeegentlig 8700. Ikke like ille, men fortsatt dyrt :ler: 

Tanken er å ha den til flere barn da, så tror og håper vi får valuta for pengene :)  glemte helt å skrive modellen: Bugaboo Buffalo :hjerte: 

Skrevet

Gratulerer med vognkjøp!! :hoppendeglad: Vet du; når det er første barnet så er det faktisk lov å kjøpe helt ny vogn og bruke litt penger på den. Den skal brukes i mange år fremover og forhåpentligvis til søsken :hjerte: Jeg kjenner en litt ekkel følelse ved å skulle kjøpe første vognen brukt.... Eller med kompromiss. 

Jeg liker oppdateringen jeg :)

Skrevet

Hehe jaa, vi har så dyr smak :sjenert:  Men pga vi fikk gavekortet, så ble prisen sånn eeegentlig 8700. Ikke like ille, men fortsatt dyrt :ler: 

Tanken er å ha den til flere barn da, så tror og håper vi får valuta for pengene :)  glemte helt å skrive modellen: Bugaboo Buffalo :hjerte: 

Poeng... Det spørs om det blir flere barn på oss, HerrN synes det er nok med 3 for hans del. Og jeg har en baby og en voksen mann.. :lol: I tillegg synes han at han fort vekk er for gammel etter egen standard (han er 38 nå)

Skrevet (endret)

Gratulerer med vogn! Vi slo også til på det tilbudet. Ble svart her også. Gleder meg til den kommer, var noen uker leveringstid.

Skal dere ha noe ekstrautstyr? Vi har kjøpt bilstoladapter også blir det sikkert en kaffekoppholder :tongue:

Har ikke satt meg inn i vognposejungelen enda. Vet ikke helt hva vi trenger!

Endret av murray
Skrevet

Jaaaa send jentenavn på pm :rodmer:

Åååå Jeg er så misunnelig på deg som har kjøpt Buffalo. Du aner ikke hvor mye jeg har lyst på den :sjenert: Er så sur for at den kom ut året etter mini ble født. Så jeg har cameleon istedenfor. Men de små hjulene er jo helt på tryne om vinteren. Jeg har vinterhjul da, men de er ikke svingbare :bond:  Elsker det at bugaboo har kommet med kalesje som kan dras enda lengre frem. Så jeg tror jeg kommer til å svi av en tusing på ny kalesje til min. For jeg har savnet en som kan dras så langt frem. Er jo billigere enn å bytte ut hele vogna :fnise:

Ang vognpose hadde jeg kjøpt voksi city. Fordi den er sååååååå fin :rodmer: Også er den varm og veldig praktisk. Men jeg hadde ikke kjøpt den nå. Jeg tror helt ærlig ikke du trenger det til en nyfødt. Sjansen er jo stor for at det kan bli april før baby kommer. Også skal du kanskje ikke såååå mye ut og trille de første to ukene, og vips så er det varmt og fint ute :nigo:

Herreguuuud som jeg gleder meg til våren :danse: 

Skrevet

Åh, jeg har såå lyst på bugaboo buffalo :bond: 

Skrevet

Gratulerer med vognkjøp!! :hoppendeglad: Vet du; når det er første barnet så er det faktisk lov å kjøpe helt ny vogn og bruke litt penger på den. Den skal brukes i mange år fremover og forhåpentligvis til søsken :hjerte: Jeg kjenner en litt ekkel følelse ved å skulle kjøpe første vognen brukt.... Eller med kompromiss. 

Jeg liker oppdateringen jeg :)

Sant nok :nigo: Dessuten har vi visst om at bebis kommer i nærmeste fremtid, så vi hadde holdt av endel penger til utstyr slik at vi kan kjøpe akkurat det vi vil ha :) 

Det er vel som med det meste annet denne oppdateringen. Man må vel bare venne til det, så blir det sikkert fint. Jeg bruker kun iPad da, og synes KG har blitt litt mer klønete og tregere etter oppdateringen. 

Poeng... Det spørs om det blir flere barn på oss, HerrN synes det er nok med 3 for hans del. Og jeg har en baby og en voksen mann.. :lol: I tillegg synes han at han fort vekk er for gammel etter egen standard (han er 38 nå)

Skjønner, da blir det jo litt annerledes :) Den vognen vi har kjøpte er veldig vanskelig å finne brukt og, så det er en av grunnene til at det ble en helt ny en. 

Gratulerer med vogn! Vi slo også til på det tilbudet. Ble svart her også. Gleder meg til den kommer, var noen uker leveringstid.

Skal dere ha noe ekstrautstyr? Vi har kjøpt bilstoladapter også blir det sikkert en kaffekoppholder :tongue:

Har ikke satt meg inn i vognposejungelen enda. Vet ikke helt hva vi trenger!

Der vi kjøpte den var det faktisk ingen leveringstid, de hadde den på lager :sjokk: Det hadde jeg ikke ventet. Vi har ikke tatt den ut av esken enda da, er kanskje litt tidlig å begynne å øve på trillingen på stuegulvet :skratte: Grattis med vognkjøp til dere også :hoppe: Vogn er gøy! 

Vi kjøpte ikke noe ekstrautstyr nå, men tenker det nok blir bilstoladapter, koppholder samt regntrekk og innsektsnett. Sikkert noe mer også som jeg ikke har tenkt på :ler: Litt usikker på vognpose enda, er litt usikker på om vi trenger siden termin ikke er før 31 mars. Kan godt hende vi venter til høsten :) Hørt rykter om at det er mye salg på vognposer på våren :) Får se det litt an, om vi snubler over et bra tilbud slår vi sikkert til. Har ikke helt satt meg inn i hvilken enda da, men har hørt mye bra om Voksi Urban! 

Åååå Jeg er så misunnelig på deg som har kjøpt Buffalo. Du aner ikke hvor mye jeg har lyst på den :sjenert: Er så sur for at den kom ut året etter mini ble født. Så jeg har cameleon istedenfor. Men de små hjulene er jo helt på tryne om vinteren. Jeg har vinterhjul da, men de er ikke svingbare :bond:  Elsker det at bugaboo har kommet med kalesje som kan dras enda lengre frem. Så jeg tror jeg kommer til å svi av en tusing på ny kalesje til min. For jeg har savnet en som kan dras så langt frem. Er jo billigere enn å bytte ut hele vogna :fnise:

Ang vognpose hadde jeg kjøpt voksi city. Fordi den er sååååååå fin :rodmer: Også er den varm og veldig praktisk. Men jeg hadde ikke kjøpt den nå. Jeg tror helt ærlig ikke du trenger det til en nyfødt. Sjansen er jo stor for at det kan bli april før baby kommer. Også skal du kanskje ikke såååå mye ut og trille de første to ukene, og vips så er det varmt og fint ute :nigo:

Skrevet

Æsj!! Etter oppdateringen får jeg ikke svart alle i ett innlegg, da det ikke går an å scrolle nedover på ipaden inne i et innlegg :bond: 

Skrevet

Jaa vi er veldig fornøyde med valget. Og ikke minst det å ha tatt et valg! Vognjungelen er ikke noe å spøke med :ler:  Hvilken vogn har/skal du ha Favole? :hoppe: Du har kanskje en fra førstemann du skal bruke? 

Voksi city skal jeg sjekke ut. Hva er forskjellen på den og urban egentlig? 

Jeg sendte deg jentenavn på PM for noen dager siden Kakaoen, har du ikke fått? :klo: Det var etter oppdateringen da, så mulig jeg gjort noe feil :ler: Si i fra i såfall, så sender jeg på nytt :) 

Skrevet

Jeg har et liiite snev av vogndilla, og skulle gjerne hatt en av ca alle. Jeg har kjøpt emmaljunga super viking, og har mountain buggy urban jungle fra før. Litt usikker på om jeg skal selge den. Hadde en av forhandlerne her solgt bugaboo hadde jeg nok blakka meg på Buffaloen. Bruktmarkedet her består så og si bare av emmaljunga, simo og tfk, så den er vanskelig å få tak i brukt også :/

Skrevet

Vogndilla kan jeg godt forstå :ler: Det er jo så gøy med vogn! Er det ingen som selger Bugaboo der du bor? :sjokk: Så dumt, men samtidig bra for lommeboken? :fnise:  Det er veldig vanskelig å få tak i Buffaloen brukt. Den er vel for ny.. De få som ligger ute ligger ute ganske dyrt sist jeg sjekket også, så det var lite penger å spare på å kjøpe den brukt. Da jeg sjekket sist var det vel kun 1000 - 2000kr billigere, og da kjøper jeg heller ny merker jeg. 

Skrevet

Har ikke fått noe pm nei :klo: Liker ikke denne oppdateringen jeg heller gitt. Er virkelig tregt å sitte på kg på mobilen. Så blir via datan he gitt :P 

Forskjellen på voksi city og urban er at city har en glidelås foran, og urban har to, en på hver side. Folk sier city er mer praktisk i forhold til å åpne posen når man kommer innendørs. Noe jeg lett kan forstå. Og at city er såååååå mye finere enn urban i mine øyne :rodmer:  Jeg har voksi move, bilstolpose, etter førstemann. Den er nokså lik city, bare mye kortere. Som jeg har skrevet til deg så skjønner jeg ikke hvorfor du skal haste med vognpose. Om ungen skulle komme før tiden og det er kaldt får du bare sende mannen på butikken med en gul lapp med hva slags pose du skal ha :P

Jeg har i hvertfall aldri brukt vinter vognposen på mini så langt ut på våren. I overgangen har jeg brukt fleecepose og ullteppe. Så en dundyne og ullpledd vil jo varme masse. Lurt å kjøpe en lammeskinn til å ha i bunnen av vogna ;)  Jeg kjøpte en Odenwalder vinterpose til mini på salg på slutten av vinteren da han var baby. Vi fikk mannens gamle lammeskinnspose. Den var veldig fin, men passet veldig dårlig i buggisen. Posen er bredere i hodeenden, så ble mye krøll der. Pluss at det ikke går an å åpne den, så ungen kokte når vi kom innendørs. Type kjøpesenter ;) Så jeg ble lei.. Husker ikke hvor mye jeg ga for vinterposen, men tror ikke det var mye over 1000 lappen.. Skulle nå google litt for å vise deg posen. Og her fant jeg den faktisk til halv pris :P  Babybanden er Kristiansandsfirma, så trygt å handle fra ;) Jeg er veldig fornøyd med den :) Han brukte den i fjor vinter i bhgen, og var alltid god og varm :) 

Skrevet

Sånn er det å bo langt uti gokk i nord (kanskje ikke helt, men nesten :P). Veldig greit for lommeboka, men når prisforskjellen mellom ny og brukt er så liten kjøper jeg heller ny. Men skulle jeg plutselig komme over en brukt buffalo her oppe, til en ok pris, så slår jeg nok til.

Jeg vet ikke mye om voksi city, men vi har hatt urban i barnehagevogna og jeg liker den ikke. Den er kanskje varm, men den er også gigantisk med forlengerdelen på. Alt for stor i mine øyne. Jeg liker ikke det at glidelåsen er på sidene, og vet ikke hvor mange ganger den har røket. Kjenner flere som har samme problem med akkurat det. Urban er i hvert fall kassert til fordel for en litt enklere pose. Vi har easygrow hood til storebroren, synes den er fantastisk. Den og city er kanskje litt like? :klo: Tror kanskje ikke vi får behov for den til lillekid, en vårpose blir kanskje nok.

Skrevet

Har ikke fått noe pm nei :klo: Liker ikke denne oppdateringen jeg heller gitt. Er virkelig tregt å sitte på kg på mobilen. Så blir via datan he gitt :P 

Forskjellen på voksi city og urban er at city har en glidelås foran, og urban har to, en på hver side. Folk sier city er mer praktisk i forhold til å åpne posen når man kommer innendørs. Noe jeg lett kan forstå. Og at city er såååååå mye finere enn urban i mine øyne :rodmer:  Jeg har voksi move, bilstolpose, etter førstemann. Den er nokså lik city, bare mye kortere. Som jeg har skrevet til deg så skjønner jeg ikke hvorfor du skal haste med vognpose. Om ungen skulle komme før tiden og det er kaldt får du bare sende mannen på butikken med en gul lapp med hva slags pose du skal ha :P

Jeg har i hvertfall aldri brukt vinter vognposen på mini så langt ut på våren. I overgangen har jeg brukt fleecepose og ullteppe. Så en dundyne og ullpledd vil jo varme masse. Lurt å kjøpe en lammeskinn til å ha i bunnen av vogna ;)  Jeg kjøpte en Odenwalder vinterpose til mini på salg på slutten av vinteren da han var baby. Vi fikk mannens gamle lammeskinnspose. Den var veldig fin, men passet veldig dårlig i buggisen. Posen er bredere i hodeenden, så ble mye krøll der. Pluss at det ikke går an å åpne den, så ungen kokte når vi kom innendørs. Type kjøpesenter ;) Så jeg ble lei.. Husker ikke hvor mye jeg ga for vinterposen, men tror ikke det var mye over 1000 lappen.. Skulle nå google litt for å vise deg posen. Og her fant jeg den faktisk til halv pris :P  Babybanden er Kristiansandsfirma, så trygt å handle fra ;) Jeg er veldig fornøyd med den :) Han brukte den i fjor vinter i bhgen, og var alltid god og varm :) 

Prøvde på nytt med PM nå, så håper du har fått den nå :)  Ja, venter nok med pose, hvis ikke jeg finner noe på salg, eller får den til jul :P 

Sånn er det å bo langt uti gokk i nord (kanskje ikke helt, men nesten :P). Veldig greit for lommeboka, men når prisforskjellen mellom ny og brukt er så liten kjøper jeg heller ny. Men skulle jeg plutselig komme over en brukt buffalo her oppe, til en ok pris, så slår jeg nok til.

Jeg vet ikke mye om voksi city, men vi har hatt urban i barnehagevogna og jeg liker den ikke. Den er kanskje varm, men den er også gigantisk med forlengerdelen på. Alt for stor i mine øyne. Jeg liker ikke det at glidelåsen er på sidene, og vet ikke hvor mange ganger den har røket. Kjenner flere som har samme problem med akkurat det. Urban er i hvert fall kassert til fordel for en litt enklere pose. Vi har easygrow hood til storebroren, synes den er fantastisk. Den og city er kanskje litt like? :klo: Tror kanskje ikke vi får behov for den til lillekid, en vårpose blir kanskje nok.

Da blir det nok i hvertfall ikke Urban! Tenker nok at vi ikke kommer til å få bruk for vognpose den første tiden, så blir nok ikke å kjøpe noe før han kommer. Hvis ikke vi finner noe på bra tilbud som sagt :) 

Skrevet

Da var det lørdag og helg igjen :hoppe: Ukene flyr jo avgårde nå! Pleide jo egentlig å bytte uke på lørdager, men etter OUL er det mandager jeg går over til ny uke :) Tickeren min er derfor to dager feil, men det er ikke så veldig farlig. 

I dag morges kjente jeg masse små dult :rodmer: Kjenner litt hver dag nå, noe som er helt fantastisk! Det er fortsatt veldig svakt, men det er tydelig baby og ikke bare luft :ler: Kan det stemme at det er lettere å kjenne spark om blæra er full? Synes ofte jeg kjenner det om jeg må fryktelig tisse :klo: 

Nå er leiligheten tilnærmet strøken og helgekosen kan begynne :hjerte: Vi tenkte å ta en tur i babybutikk og titte litt. Vi har jo enda god tid, men greit å vite litt om hva vi vil ha. Har hørt rykter om mange bra tilbud i desember, så da er det greit å ha lista klar :jepp:  Også er det jo så gøy å titte og planlegge :hoppe: 

Ha en herlig helg alle sammen! 

Skrevet

Det er så koselig gravidprat inne i dagboken din for tiden! Dessuten er det så koselig å følge deg når vi er sååå likt på vei! Gratulerer så mye med vogn, det er så stas!! All handling er egentlig stas. Koselig med tur i babybutikk, så du noe du "måtte" ha?

Skrevet

Det er så koselig gravidprat inne i dagboken din for tiden! Dessuten er det så koselig å følge deg når vi er sååå likt på vei! Gratulerer så mye med vogn, det er så stas!! All handling er egentlig stas. Koselig med tur i babybutikk, så du noe du "måtte" ha?

Gravidprat:hjerte: Enig!! Nå er vi vel enda likere også, siden jeg ble satt et par dager tilbake. Når er din foreløpige termin? Og du har vel OUL snart du? :bond: Så spennende! Husker ikke helt hva jeg tippet på deg, men tror du har en gutt i magen :babygutt: :hoppe: 

Vi fant masse fint! Tror vi skal ha den mer moderne versjonen av stokke sin tripptrapp. Den passer perfekt med stolene vi har fra før :nigo: Også tenker vi å kjøpe ergobaby bæresele. Stellebord arver jeg brukt av en venninne, seng tror jeg vi kjøper på Ikea. Vil gjerne ha bedside crib, men de er jo så dyre! Men så at en av sengene på Ikea kan fjerne den ene siden, så da mekker vi vel en Bedside ut fra den! Jeg har en vugge som pappa kjøpte da storebroren min kom. Den har alle barna i min familie sovet i, så den tenker vi å ha i stuen :hjerte: Veldig koselig med ting som går i arv! Den er skikkelig fin også, gammel antikk trevugge :rodmer: 

Ellers er vi litt usikre på om vi skal ha lekegrind. Ser ikke helt den kritikken med å sette barnet i bur, tanken er jo ikke at han skal ligge der hele dagen. Tenker mer å bruke den som en lekekrok, hvor døren er åpen slik at han kan krabbe inn og ut som han vil. Det er jo litt hyggelig at baby har sin egne lille krok også, og kjekt å ha et sted å samle lekene. Selvsagt også greit å kunne sette han der om man skal kjapt løpe å hente noe, etter at han har begynt å krabbe overalt ;) Men, vi er som sagt litt usikre på om vi skal ha, om vi har behov for det.. 

Haha Kakaoen! Jeg tenkte på deg i går da vi kom til vognposene. Altså.. De er jo steintykke og varme :skratte: Nå er jeg i hvertfall helt enig med deg at det ikke kommer til å være nødvendig når baby kommer. Han kommer jo til å renne bort. Blir nok dyne og hjemmestrikka teppe i starten, så får heller vinterposen komme når det blir kaldt ;) 

Skrevet

Jeg synes lekegrind var helt fantastisk i den perioden han gadd å være inni der :ler: han kunne leke der mens jeg fikk gjort unna husarbeid, matlaging osv uten å måtte redde ungen fra vannskåla til bikkja hvert femte sekund, eller krangle for å få han til å være rolig i bæreselen. Vi har en som kan brukes både som lekegrind og peisgrind, så behovet var der uansett for vår del. Setter den nok opp igjen til nestemann. 

Skrevet

En veldig forsinket, men glad hurra for gutt i magen. Guttemamma altså, det er skikkelig ålreit :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...