lille_frosk Skrevet 27. oktober 2015 #1201 Del Skrevet 27. oktober 2015 Åååh, gratulerer med en liten gutt! Så moro! Men jeg skjønner veldig godt at man ikke bare uten videre legger fra seg bekymringen når det blir en sånn opplevelse på OUL. Samtidig tar de jo sånt veldig seriøst, og hadde de ikke vært sikre hadde du ikke gått ut derfra uten en ekstra timeavtale! Guttenavn er vanskelig synes jeg også. Vi har (eller jeg har) jentenavn klart, mens guttenavn er litt vanskeligere. Hos oss står også Johannes høyt på listen, kanskje såpass høyt som andreplass. Eskil er førstevalg på min liste, og mannen liker også det, så det er jo aktuelt. Jeg er nok veldig glad i norske navn, Eskil, Aslak, Håkon, Eirik, men det er mange fine bibelske navn også! Jeg elsker for eksempel Isak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 27. oktober 2015 #1202 Del Skrevet 27. oktober 2015 Guttenavn er kjempevanskelig Med jentenavn, så hadde vi et navn som var 90% sikkert + flere andre alternativer. Med guttenavn blir vi bare ikke enige. Og føler at det begynner å haste litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. oktober 2015 #1203 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg syns også guttenavn er vanskelige. Om vi skulle få en jente vet vi hva navnet blir, men guttenavn er det verre med. Både Isak og Aslak synes jeg er flott, dessverre er de allerede brukt i vår nære omgangskrets. Dere har heldigvis en del uker på dere til å bestemme dere da, Kaffemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 27. oktober 2015 #1204 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg tok forresten influensavaksinen idag. Spurte legen om den da jeg var på kontroll og hun sa den var anbefalt for gravide siden høy feber hos mor kan være farlig for ungen. Det hang også lapper på legekontoret med denne informasjonen. Husker du skrev at du møtte helsepersonell som var skeptiske til at gravide skulle ta vaksinen, men de kan ikek ha vært så opplyste kanskje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1205 Del Skrevet 27. oktober 2015 Johannes er også kjempefint Jeg har tydeligvis ikke noe tips å komme med, for vårt favorittguttenavn var Jesper, med Johannes på en god andreplass. Vi skulle også ha Johannes som guttenavn. Det er sååå fint! Gratulerer så mye med guttebaby i magen! Johannes er sååå fint, dessverre er ikke samboer helt enig :( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1206 Del Skrevet 27. oktober 2015 Åååh, gratulerer med en liten gutt! Så moro! Men jeg skjønner veldig godt at man ikke bare uten videre legger fra seg bekymringen når det blir en sånn opplevelse på OUL. Samtidig tar de jo sånt veldig seriøst, og hadde de ikke vært sikre hadde du ikke gått ut derfra uten en ekstra timeavtale! Guttenavn er vanskelig synes jeg også. Vi har (eller jeg har) jentenavn klart, mens guttenavn er litt vanskeligere. Hos oss står også Johannes høyt på listen, kanskje såpass høyt som andreplass. Eskil er førstevalg på min liste, og mannen liker også det, så det er jo aktuelt. Jeg er nok veldig glad i norske navn, Eskil, Aslak, Håkon, Eirik, men det er mange fine bibelske navn også! Jeg elsker for eksempel Isak Tusen takk Eskil er på samboers liste Det er fint, men jeg er liksom ikke helt overbevist. Jeg elsker Isak! Guttenavn er kjempevanskelig Med jentenavn, så hadde vi et navn som var 90% sikkert + flere andre alternativer. Med guttenavn blir vi bare ikke enige. Og føler at det begynner å haste litt Ja, guttenavn er så mye vanskeligere enn jentenavn Jeg syns også guttenavn er vanskelige. Om vi skulle få en jente vet vi hva navnet blir, men guttenavn er det verre med. Både Isak og Aslak synes jeg er flott, dessverre er de allerede brukt i vår nære omgangskrets. Dere har heldigvis en del uker på dere til å bestemme dere da, Kaffemor. Heldigvis god tid, jeg er bare litt utålmodig som person Jeg tok forresten influensavaksinen idag. Spurte legen om den da jeg var på kontroll og hun sa den var anbefalt for gravide siden høy feber hos mor kan være farlig for ungen. Det hang også lapper på legekontoret med denne informasjonen. Husker du skrev at du møtte helsepersonell som var skeptiske til at gravide skulle ta vaksinen, men de kan ikek ha vært så opplyste kanskje Så bra Jeg fikk "skryt" av legen på OUL at jeg hadde tatt den, og merker jeg er veldig tilfreds med valget Deilig å kunne føle seg trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1207 Del Skrevet 27. oktober 2015 Tippeliste kjønn: Samboer Grastusta blomst12 Lillemy1989 BeKind lille_frosk juliane Favole Sapphira Poppsilopp Sille4 Kaffemor Kakaoen Shinigami murray Tekola Saltsild FruN Kudos til Kakaoen, Shinigami, murray, Tekola, Saltsild, FruN og meg sjæl for å ha tippa riktig Heder og ære til dere (og meg). Jeg feirer med å henge opp lampe, mandariner og "brille" på TV Samt særdeles mye fjas på jobb i dag! Det er så GØY at det er en liten gutt i magen min!! Tenk så mye kult vi kan finne på sammen Jeg vedder på at han er en kul fyr! Håper han likner på samboeren min, for han er rimelig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 27. oktober 2015 #1208 Del Skrevet 27. oktober 2015 Gratulerer så masse med gutt i magen!! Jeg har alltid lilt Jonathan og Mathias Navn er uansett vanskelig altså, en ting er hvis en liker det, men man skal jo bli enige og!! Litt ekkelt med ultralyden, godt alt var i orden. Husker her at jordmora brukte lang tid på og finne den siste fingeren til babyen, da var hun og heeelt stille. Hun sa forøvrig at stillheten ikke var et dårlig tegn, men at hun konsentrerte seg! Ikke at jeg skal sammenligne en manglende finger mot måling av hjertet da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. oktober 2015 #1209 Del Skrevet 27. oktober 2015 Så stas med en frisk liten gutt, selv om ULen var litt kjip! JEG HADDE RETT, YAY MEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1210 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Gratulerer så masse med gutt i magen!! Jeg har alltid lilt Jonathan og Mathias Navn er uansett vanskelig altså, en ting er hvis en liker det, men man skal jo bli enige og!! Litt ekkelt med ultralyden, godt alt var i orden. Husker her at jordmora brukte lang tid på og finne den siste fingeren til babyen, da var hun og heeelt stille. Hun sa forøvrig at stillheten ikke var et dårlig tegn, men at hun konsentrerte seg! Ikke at jeg skal sammenligne en manglende finger mot måling av hjertet da, hehe. Mathias er superfint Jonathan også, men der er ikke samboer enig. Uff ja, det er vanskelig å bli enige om guttenavn Bra hun sa at stillheten ikke var et dårlig tegn. Jeg tror nok at hvis legen og jordmor hadde vært litt flinkere til å kommunisere med meg så hadde mye stress og engstelse vært unngått. Men de glemte liksom at det lå en redd, hormonell gravid dame på benken og så for seg hjerteoperasjoner og hele pakka. Så stas med en frisk liten gutt, selv om ULen var litt kjip! JEG HADDE RETT, YAY MEG! Yay for deg ! Og yay for meg Vi er nok synske! Endret 27. oktober 2015 av kaffemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 27. oktober 2015 #1211 Del Skrevet 27. oktober 2015 Kudos til Kakaoen, Shinigami, murray, Tekola, Saltsild, FruN og meg sjæl for å ha tippa riktig Heder og ære til dere (og meg). Jeg feirer med å henge opp lampe, mandariner og "brille" på TV Samt særdeles mye fjas på jobb i dag! Det er så GØY at det er en liten gutt i magen min!! Tenk så mye kult vi kan finne på sammen Jeg vedder på at han er en kul fyr! Håper han likner på samboeren min, for han er rimelig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1212 Del Skrevet 27. oktober 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 27. oktober 2015 #1213 Del Skrevet 27. oktober 2015 Og yay til meg for å ha rett i at jeg alltid tipper feil! Navn er vanskelig! Her har vi jentenavn klart fra forrige gang, mens andrevalget på guttenavn (altså det T ikke fikk) ikke frister sånn lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 27. oktober 2015 #1214 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hurra for guttebaby! Ser jeg glemte å legge inn noen tipping, får heller tippe fødselsdato når ting nærmer seg Ekkelt med UL ja.. Men når de ikke ville sjekke en gang til, skal det jo være bra Jeg liker Erik, Birk, Brage, Odin, Jonas, Kasper... Hmm, guttenavn er vanskelige ja! Og glad vi ikke fikk gutt, da kjære ville kalt sønnen sin for Harry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter #1215 Del Skrevet 27. oktober 2015 Og yay til meg for å ha rett i at jeg alltid tipper feil! Navn er vanskelig! Her har vi jentenavn klart fra forrige gang, mens andrevalget på guttenavn (altså det T ikke fikk) ikke frister sånn lenger... Haha du er litt synsk du også med andre ord Navn er altfor vanskelig Det er jo så viktig også! De skal jo ha det hele livet, så det er noe det er viktig at vi begge foreldrene liker godt! Blæææ.. Hurra for guttebaby! Ser jeg glemte å legge inn noen tipping, får heller tippe fødselsdato når ting nærmer seg Ekkelt med UL ja.. Men når de ikke ville sjekke en gang til, skal det jo være bra Jeg liker Erik, Birk, Brage, Odin, Jonas, Kasper... Hmm, guttenavn er vanskelige ja! Og glad vi ikke fikk gutt, da kjære ville kalt sønnen sin for Harry Har vært inne på min journal på nett i dag og lest journalnotatet, og merker jeg er betrygget nå Heldigvis! Men de var ikke så gode på kommunikasjon dessverre Jonas Det er veldig fint! Jeg har en ekskjæreste som heter Erik, så det blir litt feil Haha Harry faktisk! Like greit med jente da ja, så slapp du å ta den kampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. oktober 2015 #1216 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hva slags navn hadde du til jente da? Blir jo nysgjerrig Og hva liker mannen? Jeg var også gira på Johannes sist, men det liker ikke mannen. Denne gangen er ikke Johannes på lista lenger Men Johan er det. Går jo MYE på assosiasjoner. Mannen har en kompis som heter Jonatan, så det er uaktuelt her. Kompisen er litt snål Må begynne å bla litt i navneboka. Woho.. Jeg liker kudos for å ha tippa rett Er jo noe med mors magefølelse. Om min slår rett denne gangen også så ligger det ei jente i min mage. Jeg kjenner at guttenavn er så totalt fjernt å tenke på denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter #1217 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hva slags navn hadde du til jente da? Blir jo nysgjerrig Og hva liker mannen? Jeg var også gira på Johannes sist, men det liker ikke mannen. Denne gangen er ikke Johannes på lista lenger Men Johan er det. Går jo MYE på assosiasjoner. Mannen har en kompis som heter Jonatan, så det er uaktuelt her. Kompisen er litt snål Må begynne å bla litt i navneboka. Woho.. Jeg liker kudos for å ha tippa rett Er jo noe med mors magefølelse. Om min slår rett denne gangen også så ligger det ei jente i min mage. Jeg kjenner at guttenavn er så totalt fjernt å tenke på denne gangen. Kan sende deg en PM med jentenavnet Jeg har sagt det til så mange, så om jeg skriver det her er jeg litt redd for å bli gjenkjent Johan er nydelig! Samboer liker norske, mer klassiske navn, slik som Eskil, Sverre, Olav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter #1218 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hjelpes, jeg blir helt forvirra etter denne KG oppdateringen Du vet du er gravid når du våkner opp klokken 03 på natta med ulvehunger. Ikke sjans til å sovne igjen, magen rumler. Da blir det opp for å lage knekkebrød med ost, og selvsagt TOMAT Lo litt av meg selv der jeg kuttet opp cherrytomater midt på natta Var godt da! I dag har vi kjøpt vogn!! Det er visstnok aldri salg på Bugaboo, så da barnas hus hadde tilbudet "kjøp vogn for over 6000 og få et gavekort på 2000" måtte vi bare slå til. Så da var jeg 10 700kr fattigere Sykt stas da! Kjøpte den helt sorte. Den er så fin! Og superdigg å trille. Ikke så tung som mange av de andre firehjulingene er. Veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 28. oktober 2015 #1219 Del Skrevet 28. oktober 2015 Gratulerer med vognkjøp! Kjekt å spare penger da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 28. oktober 2015 #1220 Del Skrevet 28. oktober 2015 Gratulerer med vognkjøp Har hørt mye bra om den vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå