Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende :) Bare gled deg :) Kjempegøy å se barnet bevege seg inni der og se hvor stor h*n har blitt :)

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd! En liten gutt i magen :babygutt::hjerte: Var inne på undersøkelse i nesten to timer, så er veldig sliten nå. Var litt skummelt en periode, de sleit sånn med å få målt hjertet.. Så jordmor hentet lege som tok undersøkelse. En skikkelig typisk lege som sa lite så jeg var veldig redd og gråt litt. Men til slutt sa han at alt så normalt ut. Så det ser ut som om det er en frisk liten gutt i magen min <3

Det som var litt morsomt var at det var vanskelig å få målt det meste, men tissen - den så hun med en gang :ler:

• Liker 1
Skrevet

Åå så gøy med guttebass! :hoppe: og typisk gutter å vise frem det de har mellom beina :laugh:

Og enda mer typisk leger å være helt stille mens de undersøker. Jeg som jobber med slike skapninger er vant med det, men husker mannen ble livredd under en ultralyd i forrige svangerskap fordi legen ble helt stille mens hun undersøkte. Ikke lett altså!

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd! En liten gutt i magen :babygutt::hjerte: Var inne på undersøkelse i nesten to timer, så er veldig sliten nå. Var litt skummelt en periode, de sleit sånn med å få målt hjertet.. Så jordmor hentet lege som tok undersøkelse. En skikkelig typisk lege som sa lite så jeg var veldig redd og gråt litt. Men til slutt sa han at alt så normalt ut. Så det ser ut som om det er en frisk liten gutt i magen min <3

Det som var litt morsomt var at det var vanskelig å få målt det meste, men tissen - den så hun med en gang :ler:

Hehe :)

"Se mamma! Magefølelsen din stemte :) Jeg ville bare så gjerne fortelle deg det at det andre er ikke så viktig" Hehe :P

Men så bra at det gikk bra tilslutt :) Synes at leger som jobber med sånt burde være flinke til å forklare, da blir man mye roligere. Men men :)

Gatulerer så mye med en frisk gutt :) Og man skal ikke undervurdere magefølelsen sin :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med gutt i magen :strix: Her slet de også med å få målt hjerte, så vi måtte faktisk på en ekstra ul for å få målt det. Men jordmor var veldig flinke å fortelle underveis, så jeg ble heldigvis ikke redd. Ikke noe kjekt når de ikke forteller! Man vet jo ingen ting i en sånn situasjon med mindre man blir forklart. Men bra det gikk bra :hjerte:

Skrevet

Åååååå :strix:

Visste jo at det ble en gutt :rodmer: man tuller ikke med mammas magefølelse :lur:

Så herlig.. Og typisk gutter å skulle blotte tissen sin. De slutter ikke med det med det første :ler:

Skrevet

Tusen takk dere :strix:

Ultralyden var en blandet opplevelse for å si det mildt, men glad for at alt så bra ut, og legen sa i hvertfall at han fikk sett det han trengte tilslutt :) Jeg måtte opp å gå, hoppe, hoste hardt etc for å få bebis til å flytte på seg, så da flyttet han endelig litt på seg :fnise:

Nå er det bare å begynne å tenke på navn :daane: Vi hadde jentenavn ganske klart, men guttenavn er det verre med :babygutt: Ingen guttenavn jeg har umiddelbart forelsket meg i.

Gleder meg til å begynne å handle ting :hoppe: Også gleder jeg meg veldig til jordmortimen om en måned, føler litt behov for å snakke om denne ultralyden med noen. Vi hadde egentlig ikke tenkt å ta 3D ultralyd, men tror vi kommer til å gjøre det nå for å få tatt en ekstra sjekk av hjertet. Merker jeg ikke er helt betrygget over at hjertet er helt fint..

Skrevet

Vi hadde motsatt problem med navn :ler:

Guttenavn var det eneste vi var enige om, jentenavn var det verre med. Men vi ble nå enige der til slutt :jepp:

Lykke til med navnjakten!

Skrevet

Hurra for fin gutt i magen! :hoppe:

Akkurat som FruN hadde vi (nesten) guttenavnet klart, men måtte i tenkeboksen når det viste seg å være jente. :)

Skrevet

Skjønner godt at det var en litt skummel opplevelse. 2 timer er jo dødslenge der inne. Vi var der i 20 minutter :P 

Knøttet her var ikke mye villig til å flytte på seg h*n heller. Men lå fint til å bli målt da. Jm sa at alt var fint, men vi må på ny hjertesjekk i uke 24 pga sv.dia. Ho ville være 110% sikker på at hjertet var ok.

Blir lett bekymret over sånt jeg også :sjenert:

Så om 3d ul vil berolige dere mer så hadde jeg lett invistert i det :)

Denne gangen er guttenavn helt fjerne her. Noen ganger er det veldig vanskelig. Men dere har jo et hav av tid før lille kommer. Så det er bare å bla frem navneboka.

Hva slags type guttenavn liker du?

Skrevet

Vi hadde motsatt problem med navn :ler:

Guttenavn var det eneste vi var enige om, jentenavn var det verre med. Men vi ble nå enige der til slutt :jepp:

Lykke til med navnjakten!

Hurra for fin gutt i magen! :hoppe:

Akkurat som FruN hadde vi (nesten) guttenavnet klart, men måtte i tenkeboksen når det viste seg å være jente. :)

Haha er det ikke typisk? :fnise:

Skjønner godt at det var en litt skummel opplevelse. 2 timer er jo dødslenge der inne. Vi var der i 20 minutter :P 

Knøttet her var ikke mye villig til å flytte på seg h*n heller. Men lå fint til å bli målt da. Jm sa at alt var fint, men vi må på ny hjertesjekk i uke 24 pga sv.dia. Ho ville være 110% sikker på at hjertet var ok.

Blir lett bekymret over sånt jeg også :sjenert:

Så om 3d ul vil berolige dere mer så hadde jeg lett invistert i det :)

Denne gangen er guttenavn helt fjerne her. Noen ganger er det veldig vanskelig. Men dere har jo et hav av tid før lille kommer. Så det er bare å bla frem navneboka.

Hva slags type guttenavn liker du?

Ja, 2 timer var veldig lenge. De hadde slukket lyset på avdelingen når vi var ferdige liksom :ler: Vi var begge ganske mentalt slitne etterpå.

Guttenavn er så vanskelig. Vi har litt forskjellig smak på guttenavn også. Jeg liker nok mer "søte" navn, slik som Jesper, Sebastian, Tobias, Emil, Oskar, Jakob. Mens han liker mer tradisjonelle norske navn, og gjerne oppkalling. Men jeg har ingen guttenavn jeg er forelsket i som jeg liker supergodt :klo::bond:

Tar gjerne i mot forslag om noen har noe :jepp:

Skrevet

Håkon :fnise:

Det er guttenavnet vi skulle hatt :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker særlig det siste der :nigo: (men synes ikke det er så veldig søtt jeg da..).

Denne gangen synes jeg det er vanskelig å tenke ut guttenavn.. Men liker Isak, Erik, Magnus.. Og egentlig mange flere, men alt for mange utgår fordi jeg kjenner eller bare har møtt mennesker som gir meg negative assosiasjoner til navnet :P

• Liker 1
Skrevet

Håkon :fnise:

Det er guttenavnet vi skulle hatt :jepp:

Håkon er veldig fint :hjerte: Det er nok et navn samboer liker godt kan jeg se for meg.

Jeg liker særlig det siste der :nigo: (men synes ikke det er så veldig søtt jeg da..).

Denne gangen synes jeg det er vanskelig å tenke ut guttenavn.. Men liker Isak, Erik, Magnus.. Og egentlig mange flere, men alt for mange utgår fordi jeg kjenner eller bare har møtt mennesker som gir meg negative assosiasjoner til navnet :P

Ja, jeg mente egentlig at jeg liker søte navn, samt bibelske navn faktisk. Jakob, Isak, Markus, Johannes :rodmer: Masse fine bibelske navn!

Magnus er også veldig fint :rodmer:

Skrevet

Jeg har tydeligvis ikke noe tips å komme med, for vårt favorittguttenavn var Jesper, med Johannes på en god andreplass. :fnise:

Skrevet

Vi skulle også ha Johannes som guttenavn. Det er sååå fint!

Gratulerer så mye med guttebaby i magen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...