kaffemor Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #1121 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det bryr meg midt på ryggen hva de mener om vekta mi, tar det som jeg bestemmer er positivt og holder på det Dæven det er bare to og en halv uke til vi får se ho! Bra du har den innstillingen Åh jaa tenk på det! To og en halv uke går fort! Vi får se vår lille om en uke Vi har ikke time før 14:30, ser ikke helt hvordan jeg kommer til å fungere på jobb frem til det Godt vi har interndag på mandager, slik at det er litt lettere å være andre steder mentalt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #1122 Del Skrevet 18. oktober 2015 I dag var jeg, som jeg nevnte tidligere, ute å spiste på restaurant. Jeg skulle bestille tapas og informerte da om at jeg var gravid, slik at jeg ikke fikk de ostene som er utrygge. Da insisterte servitøren på at gravide kunne spise både brie og chevre, siden de er pasteruisert. Dette stemmer jo ikke?? I følge matportalen skal man holde seg unna disse ostene til tross for at de er pasteruiserte, om man ikke varmer de slik at de bobler. Da jeg sa det til servitøren bare lo hun litt av meg. Orka ikke gå inn i en diskusjon med henne, ba bare om å ikke få osten. Men synes det er ille at de feilinformerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 18. oktober 2015 #1123 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg holder meg unna hvitmuggost siden det kan forekomme listeria til tross for pastaurisering. Litt småfrekt av servitøren å begynne å kverulere på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #1124 Del Skrevet 18. oktober 2015 Ja det synes jeg også! Spesielt når helsemyndighetene går ut å fraråder gravide og spise det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #1125 Del Skrevet 19. oktober 2015 Nå sitter jeg på vaksinasjonskontoret og venter på å ta influensavaksinen. 6 foran meg i køen Håper dette var riktig avgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #1126 Del Skrevet 19. oktober 2015 Da var den tatt. Blandede følelser. Hun som tok den var først kjempeskeptisk til å sette vaksinen siden jeg var gravid. Måtte rådføre seg med en kollega og virket nesten sur for at jeg tok den Det hjalp ikke akkurat på usikkerheten. De sjekket opp i pakningsvedlegget og alt for å være sikre. Angrer nesten på at jeg tok den jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 19. oktober 2015 #1127 Del Skrevet 19. oktober 2015 Gravide blir jo anbefalt å ta den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #1128 Del Skrevet 19. oktober 2015 Gravide blir jo anbefalt å ta den? Ja! Helsemyndighetene anbefaler alle gravide i 2 og 3 trimester å ta den da vi er definert som en risikogruppe, og at det kan være skadelig for fosteret om jeg får influensa. Så synes det var litt uproft av hun å nesten nekte meg å ta den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. oktober 2015 #1129 Del Skrevet 19. oktober 2015 Tror ikke de er så vante med at gravide tar den selv om det er anbefalt, men hun kunne tatt det litt mer profesjonelt enn hun gjorde. Den skal være helt trygg for gravide å ta, helt unødvendig å gjøre et stort nummer ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. oktober 2015 #1130 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg spurte legen min om det i dag, for jeg er også litt skeptisk til akkurat influensavaksinen. Han sa at han ikke hadde noen som helst motforestillinger mot å anbefale den til sine pasienter som er i risikogruppen, som gravide er i følge helsedirektoratet. Rart de på legekontoret ikke er informert da?? Jeg har for øvrig blandede følelser selv, men man må jo liksom følge legens anbefalinger føler jeg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #1131 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg spurte legen min om det i dag, for jeg er også litt skeptisk til akkurat influensavaksinen. Han sa at han ikke hadde noen som helst motforestillinger mot å anbefale den til sine pasienter som er i risikogruppen, som gravide er i følge helsedirektoratet. Rart de på legekontoret ikke er informert da?? Jeg har for øvrig blandede følelser selv, men man må jo liksom følge legens anbefalinger føler jeg ... Det var faktisk på vaksinasjonskontoret (!!) så veldig spesielt... De leste opp fra pakningsvedlegget da, og det er ikke knyttet noen risiko for gravide å ta den. Jeg tok den fordi jeg velger å stole på helsemyndighetene, og jeg endte opp med å tenke så mye på det. Ble så redd for å bli syk og følte alle rundt meg hadde influensa. Så da tenkte jeg at det var greit å være på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 19. oktober 2015 #1132 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det høres fornuftig ut, synes jeg Kjipt med en sånn opplevelse! Kanskje noe du burde gi dem en tilbakemelding på, så slipper flere kanskje å oppleve det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #1133 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det høres fornuftig ut, synes jeg Kjipt med en sånn opplevelse! Kanskje noe du burde gi dem en tilbakemelding på, så slipper flere kanskje å oppleve det samme? Ja jeg får vurdere det Formen er fin i dag da, så foreløpig virker det ikke som om jeg har fått noen bivirkninger av vaksinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. oktober 2015 #1134 Del Skrevet 20. oktober 2015 Så bra du slapp unna bivirkninger forløpig Jeg er dødskeptisk til å ta den selv Mye fordi at jeg aldri har hatt skikkelig influensa.. Så er ikke så sikker på om det er noe vits. Har jo barnehagebarn da. Men er det så vanlig at en 3åring får inluensa? Jeg føler det mer er en voksensykdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #1135 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ja, man må jo veie litt opp mot risikoen for å få influensa. Jeg har relativt dårlig immunforsvar, er ganske ofte småsyk. Hadde først ikke tenkt til å ta den, men ble jo helt paranoid og hypokonder til slutt. Mange på jobben som har vært syke, som har kommet på jobb med feber og hosting og harking (utrolig irriterende forresten!). Ble så stressa og tenkte på det hele tiden. Da var det greiest å bare ta den. Det var så mye skriv om den forrige uke også, det overrasket meg blant annet at 900 (!) dør av influensa i Norge hvert år. Og jeg hadde ikke tilgitt meg selv om noe galt hadde skjedd med mageboer fordi jeg valgte å ikke følge anbefalingene. Aner ikke om det var riktig valg, men jeg måtte bare ta et valg. Og da endte det med vaksinering Håper og tror at det var rett! Men som sagt så skjønner jeg de som velger å ikke ta den også Er jo mange som velger å ikke følge anbefalingene. Man må jo finne ut av hva som er riktig for seg (når det gjelder denne vaksinen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 20. oktober 2015 #1136 Del Skrevet 20. oktober 2015 Å, jeg synes det er så vanskelig med sånne vakiner. Kommer til å ta influensavaksine siden det er anbefalt, nen i bakhodet lurer jo tanken på skumle bivirkninger... Men jeg tenker at i jobben min treffer jeg så mye folk hver dag at risikoen for influensa virkelig er til stede. Så det får bare bli vaksine om noen uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 20. oktober 2015 #1137 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har tatt influensavaksine hvert år i sikkert 7-8 år. Hadde influensa en gang for ca 10 år siden, og da var jeg helt utslått med skyhøy feber i over 14 dager, så så syk orker jeg ikke bli igjen hvis jeg kan unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #1138 Del Skrevet 21. oktober 2015 Å, jeg synes det er så vanskelig med sånne vakiner. Kommer til å ta influensavaksine siden det er anbefalt, nen i bakhodet lurer jo tanken på skumle bivirkninger... Men jeg tenker at i jobben min treffer jeg så mye folk hver dag at risikoen for influensa virkelig er til stede. Så det får bare bli vaksine om noen uker! Det er ikke funnet noe skumle bivirkninger av vaksinen Tror det er mange som er usikre pga svineinfluensavaksinen, som viste seg å ha noen skumle bivirkninger. Men den var, såvidt jeg forstår det, en helt ny vaksine som ikke var forsket noe særlig på. Sesonginfluensavaksinen er annerledes, da denne i større grad er forsket på Men ja, skjønner hvordan du tenker! Tenker det selv, men trooor det er irrasjonelt Jeg har tatt influensavaksine hvert år i sikkert 7-8 år. Hadde influensa en gang for ca 10 år siden, og da var jeg helt utslått med skyhøy feber i over 14 dager, så så syk orker jeg ikke bli igjen hvis jeg kan unngå det. Uff ja, man kan bli virkelig syk av influensa :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #1139 Del Skrevet 21. oktober 2015 I dag ble jeg så oppgitt over sjefen min! Æsj!! For noen uker siden, da jeg skulle starte opp et nytt prosjekt, spurte jeg henne spesifikt om jeg burde gjøre en spesifikk ting. Da fikk jeg som svar at det ikke var nødvendig. Nå skulle prosjektet ferdigstilles, og dermed legges frem/drøftes i team. Da sa hun, foran alle, at jeg må gjøre denne tingen først, for at prosjektet skulle bli bra. Slik det ble nå fremstod det som om jeg hadde gjort en slett jobb, men greia var jo at hun hadde sagt at jeg IKKE skulle gjøre det for noen uker siden... Og nå foran alle sier hun indirekte at jeg var dum som ikke gjorde det?? :sint: Håpløst. Føler meg litt urettferdig behandla. Tror ikke hun husker at hun sa at jeg ikke skille gjøre det. Burde jeg ta det opp med henne? //utblåsning ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 21. oktober 2015 #1140 Del Skrevet 21. oktober 2015 Å, fyttikatta! Sånt er så utrolig kjipt! Du har min fulle sympati - been there, done that. Sånn sett i retrospekt hadde du vært i din fulle rett til å si "javel? Da jeg snakket med deg i september om dette, sa du at jeg ikke skulle gjøre dette, men jeg kan selvfølgelig fikse det nå dersom du har ombestemt deg". Det hadde kanskje ikke blitt så god stemning, og det er ikke så lett å gjøre der og da, men det er sånne ting jeg drømmer om å gjøre. Når det ble så ekkelt for deg i møtet, synes jeg absolutt du bør gå til henne og minne henne på at du faktisk hadde spurt henne om akkurat dette for noen uker siden. Avhengig av forholdet dere imellom kan du også si at det var ubehagelig for deg at det ble fremstilt som om du hadde sluntret unna. Sånt bør sjefer også lære av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå