Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Lykke til :) Ikke la kvalmen ødelegge!

Vi fikk da lagt inn noen aksjer, så kvalmen ødela heldigvis ikke ;)

Noen blir kvalme av folaten de tar.

Ja, jeg har også lest det. Har gått på folat i flere uker nå, ikke vært kvalm tidligere. Tror nok bare jeg ble kvalm av noe helt urelatert til prøvingen rett og slett. Jeg har nok litt lett for å overtolke kroppens signaler i disse dager :)

Kvalmen er heldigvis over :hoppe: I følge app er det EL i dag. Har noe stikninger, ellers lite å bemerke :ler: La ikke merke til noe sist måned ved EL tider, så har nok ikke helt lært meg å kjenne igjen EL enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerne_Jenta

Spennende og masse lykke til ☺ må tiden mellom EL og IKM gå fort. Heldigvis lysere tider, og mye fint vær. Hvertfall på vestlandet (selvsagt regn innimellom). Føler våren flyr forbi ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og masse lykke til ☺ må tiden mellom EL og IKM gå fort. Heldigvis lysere tider, og mye fint vær. Hvertfall på vestlandet (selvsagt regn innimellom). Føler våren flyr forbi ☺

Tusen takk :) Ja samme her! Tiden går heldigvis fort ;)

Er det vanlig å ha EL-smerter også etter EL? Jeg har nemlig litt kramper i dag også.. Eller er det rett og slett EL som er senere enn forventet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhelg :hoppendeglad: Utrolig deilig å tenke på at det er fri i morgen!

I dag kom gravvistestene mine i posten! Positivt overrasket over at de kom såpass raskt :smilorange: De ble sendt fra Hong Kong og alt av instruksjoner står på kinesisk :hoho: Men regner med at dealen er den samme på alle slike tester. 2 streker = gravid? Er vel sikkert ikke mer hokus pokus enn det :ler:

1/2 dpo i dag. Tror jeg. Aner vel egentlig ikke. Har fortsatt litt kramper. Og merker ikke akkurat når egget slipper, slik som andre her inne merker. Akkurat det skjønner jeg ikke altså. Mulig det bare er jeg som kjenner kroppen min dårlig. Merker generelt lite til EL, annet enn at jeg har hatt litt mensensmerter og litt "øm" (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerne_Jenta

Tusen takk :) Ja samme her! Tiden går heldigvis fort ;)

Er det vanlig å ha EL-smerter også etter EL? Jeg har nemlig litt kramper i dag også.. Eller er det rett og slett EL som er senere enn forventet? :klo:

Tror det er mulig ut fra jeg har lest på nettet, virker som flere har det. Men jeg er absolutt ingen ekspert. Og dersom du ikke tester kan det hende EL kom senere enn hva du tror. Ikke godt å si Endret av Stjerne_Jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker heller ikke til noe eggslipp, kun ømme bryster uken etter el. Spennende uker i vente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er umulig ut fra jeg har lest på nettet, virker som flere har det. Men jeg er absolutt ingen ekspert. Og dersom du ikke tester kan det hende EL kom senere enn hva du tror. Ikke godt å si

Ja, mulig EL kom en dag senere :) Evt at jeg blir overoppmerksom på kroppens signaler :sjenert:

Jeg merker heller ikke til noe eggslipp, kun ømme bryster uken etter el. Spennende uker i vente! :)

Ja, jeg har veldig ømme brystvorter nå. 3/4 dpo i dag :hoppe:

Tiden snegler seg fremover. Jeg er så spent. Vi har i hvertfall lagt inn innsatsen da, vi la inn aksjer hver dag denne uken og annenhver sist uke. Så uansett når EL var, så bør vi ha truffet ganske bra :) Så får vi se om det klaffet.

Har ikke helt trua sånn egentlig. Vi er jo tross alt bare i første PP, og skal vel godt gjøres at det klaffer på første forsøk! Samtidig håper jeg virkelig, og er skremmende utålmodig til at vi bare er i første PP. Tenk hvis dette tar lang tid? Tenk hvis det aldri går? Hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen de skumle tankene om "kanskje det ikke går". Vi får bare leve i nuet, som de sier - og krysse fingrene for at alle aksjene dere la inn blir resultat om ni måneder :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg vil tro at det er større sjanse å blir gravid raskt for de som har akuratt begynt å prøve. For dere vet ikke hvilken gruppe av prøvere dere kommer i. Om dere er de som er lett gravid, eller blandt de der det tar tid.

Jeg har prøvd i 4 mnd nå uten resultat og det er enklere for meg å forberede meg på at det ikke skal gå denne gangen. For hvorfor plutselig skal det det? Den første måneden derimot svavde jeg på skyene og drømte at jeg var gravid allerede. Nå er jeg mer jodtnær i holdningen. Selv om jeg håper, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge!!! Lykke til :danse::danse::danse::danse:

Så koselig fionel :biggrin: Nå er det ikke lenge igjen for deg! :klem:

Kjenner igjen de skumle tankene om "kanskje det ikke går". Vi får bare leve i nuet, som de sier - og krysse fingrene for at alle aksjene dere la inn blir resultat om ni måneder :laugh:

Jaaa :gravid: Det hadde vært perfekt med januarbebis :rodmer:

Jeg vil tro at det er større sjanse å blir gravid raskt for de som har akuratt begynt å prøve. For dere vet ikke hvilken gruppe av prøvere dere kommer i. Om dere er de som er lett gravid, eller blandt de der det tar tid.

Jeg har prøvd i 4 mnd nå uten resultat og det er enklere for meg å forberede meg på at det ikke skal gå denne gangen. For hvorfor plutselig skal det det? Den første måneden derimot svavde jeg på skyene og drømte at jeg var gravid allerede. Nå er jeg mer jodtnær i holdningen. Selv om jeg håper, selvfølgelig.

Det er sant. Akkurat nå kan jeg evt leve i lykkelig uvitenhet. Men 4 mnd betyr heller ikke at dette kan bli vanskelig :klem: Har lest at det er veldig vanlig at det tar rundt 6 PP'er før det klaffer! Krysser fingrene for deg :) Når har du IKM? Tror ikke jeg har sett deg på listen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei
Det er sant. Akkurat nå kan jeg evt leve i lykkelig uvitenhet. Men 4 mnd betyr heller ikke at dette kan bli vanskelig :klem: Har lest at det er veldig vanlig at det tar rundt 6 PP'er før det klaffer! Krysser fingrene for deg :) Når har du IKM? Tror ikke jeg har sett deg på listen :klo:

Har ikke hatt el ennå, så det er enda lengre til IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig fionel :biggrin: Nå er det ikke lenge igjen for deg! :klem:

Jaaa :gravid: Det hadde vært perfekt med januarbebis :rodmer:

Det er sant. Akkurat nå kan jeg evt leve i lykkelig uvitenhet. Men 4 mnd betyr heller ikke at dette kan bli vanskelig :klem: Har lest at det er veldig vanlig at det tar rundt 6 PP'er før det klaffer! Krysser fingrene for deg :) Når har du IKM? Tror ikke jeg har sett deg på listen :klo:

Ja kan fint ta opptil 6 mnd, heller ikke uvanlig med opptill ett år :blomst: MEN jeg skjønner man blir utålmodig ja ! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et spor :)

Lykke til❤️

Så koselig :) Tusen takk :blomst:

Ja kan fint ta opptil 6 mnd, heller ikke uvanlig med opptill ett år :blomst: MEN jeg skjønner man blir utålmodig ja ! :fnise:

Ikke sant.. Har lest at rundt 80 % er gravide innen ett år. Satser på at jeg har arvet fruktbarheten etter mamma, for henne klaffet det på først forsøk alle gangene :ler: Den ene gangen til og med MED spiral :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og 5/6 dpo i dag :hoppe: IKM om 9 dager!

Jeg merker at tiden går fortere i ukedagene og at jeg klarer å legge fra meg tankene om prøving mens jeg er på jobb. Det er bra, da det ble litt vel mye tanker rundt det i helgen. Samtidig tar jeg meg selv i å tenke "kanskje dette er et symptom?" for hver minste lille ting.

De siste dagene har jeg vært veldig oppblåst, hatt ømme brystvorter og vært ganske svimmel og trøtt. Både førstnevnte og sistnevnte er forsåvidt ikke unormalt til å være meg, så legger ikke så mye i det. Jeg har heller ikke merket noe til en eventuell festeblødning, så har ikke helt trua. Er det noen som vet om alle har festeblødning? Og når denne eventuelt kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Mandag og 5/6 dpo i dag :hoppe: IKM om 9 dager!

Jeg merker at tiden går fortere i ukedagene og at jeg klarer å legge fra meg tankene om prøving mens jeg er på jobb. Det er bra, da det ble litt vel mye tanker rundt det i helgen. Samtidig tar jeg meg selv i å tenke "kanskje dette er et symptom?" for hver minste lille ting.

De siste dagene har jeg vært veldig oppblåst, hatt ømme brystvorter og vært ganske svimmel og trøtt. Både førstnevnte og sistnevnte er forsåvidt ikke unormalt til å være meg, så legger ikke så mye i det. Jeg har heller ikke merket noe til en eventuell festeblødning, så har ikke helt trua. Er det noen som vet om alle har festeblødning? Og når denne eventuelt kommer?

Jeg hadde ikke noe. Ikke en dråpe blod eller noe svakt rosa i hele svangerskapet til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Det vanligste er å ikke ha festeblødning. Noen mener til og med at festeblødning bare er en myte, og at blødningen noen opplever bare er vanlig spotting som hvem som helst kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort uten dere kloke KG-damer? Takk for svar dere! Da har jeg fortsatt håp om at det kan ha klaffet denne PP'en :)

Jeg vil teste IDAG. Hvordan klare å vente en hel uke til? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...