Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Så fint at du får besøk. Det blir nok godt!

Babysnakk er det overalt. Spesielt når man kommer i en viss alder. Når jeg hadde SA selv så bare "sona" jeg litt ut når alle snakka om babyer, bæsj og graviditet. Jeg bare orket ikke å høre på det akkurat da, men det gikk helt fint igjen etter en periode. Man må bare ha litt tid. Det gjør så innmari vondt når man holder på. Jeg husker sterkt følelsen av å "drukne" på en måte. Nå sitter jeg her med en bolle i magen, etter to ganger. Det er mulig. Jeg vet hvor vondt det gjør. Jeg kan ikke finne så mange andre gode ting å si, men du må bare fortsette å snakke om det. Det er godt å få det ut.

Jeg satser på at fredagen ikke blir for full av babysnakk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen kaffemor! Jeg håper dette blir en god dag for deg :) Skjønner at det vil være sårt og vanskelig om alt pratet i morgen dreier seg rundt tema baby. Det er noe jeg har tenkt ganske mye på, i vår gjeng er vi også en hel haug som setter i gang med prøving nå eller om ikke altfor lenge, og det kommer jo til å bli mye prat i den retning (det er det for så vidt allerede). Det er egentlig noe vi burde tenke på alle sammen, det er vondt å høre på hvis man sliter, har opplevd SA/MA eller kanskje har en mann som ikke er klar - noe som også er vanskelig ... :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så fine!! Jeg er så utrolig glad for at jeg har denne dagboken, med så mange fine folk. Jeg setter sånn pris på dere og kommentarene dere kommer med. Det er så godt å ha et sted å kunne skrive ned alle tanker, uten å være redd for å høres dum ut/høres ut som en som overdramariserer etc. Jeg prøvde å snakke med mamma om det, men virket ikke helt som om hun forstod. Hun var mest interessert i når vi skulle prøve igjen... Og hun har så mye program hele tiden, så hun har liksom ikke tid til meg. Ellers er det jo ingen som vet, og da er det godt å kunne snakke med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan si på jobben forresten? Jeg er så usikker på hva jeg skal si. Ingen har jo "rett" på å vite hvorfor man er sykemeldt, samtidig så er det naturlig å si hvordan syk man har vært, om dere skjønner? Jeg har helt nydelige kollegaer også som har sent masse god bedring meldinger til meg. Jeg er litt redd for at alle tror jeg har gått på veggen eller noe.. Jeg er heller ikke komfortabel med å si at jeg har hatt en SA heller.. Hmm.. :klo: er så usikker på hva jeg skal si til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa bare at jeg hadde hatt kraftig influensa. Ingen som har noe med det... For meg var dette alt for privat for å deles med folk på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa bare at jeg hadde hatt kraftig influensa. Ingen som har noe med det... For meg var dette alt for privat for å deles med folk på jobb.

Ja, jeg er enig. Har virkelig ikke lyst til å dele dette på jobb. Jeg vil ikke at de skal vite at vi prøver å få barn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer sikkert til å si at det er privat. Kan jo være mange grunner til det ikke sant? Familie, psykisk, noe kan ha skjedd osv. 

 

Veldig kjekt å kunne skrive her inne og få ut tankene ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også bare sagt at jeg fikk en skikkelig forkjølelse eller lignende, skjønner godt at du ikke ønsker å dele dette med kolleger. Håper du får det fint i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er temmelig frekt av noen å i det hele tatt spørre om hvorfor man har vært sykemeldt. Sykemelding er en privatsak!

 

Dessverre har jeg selv erfart hvor nysgjerrige enkelte blir og da også fisker etter en årsak. Da synes jeg det nesten er morsomt å være ekstra hemmelighetsfull :fnise: Å se at deres nysgjerrighet ikke blir tilfredsstilt ;)

 

Hadde det vært meg ville jeg bare sagt at det er en privatsak og styrt samtalen inn på noe annet.

 

"Hvor har du vært i det siste?"

"Sykemeldt"

"Åh, hvorfor det?"

"Private årsaker. Hvordan har det gått her siden sist?"

 

Om de spør om du føler deg bedre så sier du bare at "det går seg til" eller "ja, snart 100%" eller bare "ja" alt ettersom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også synes det er frekt.. Men det er alltid noen som er så nysgjerrige :bond: blir uansett deilig å komme tilbake på jobb på mandag :) Kjenner det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bedre :) Tror generelt ting blir bedre når samboer kommer hjem. Er så ensomt her hjemme uten han, og sliter med å huske å spise :sjenert: Samboer kommer hjem på søndag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det! Mannen her er også borte og jeg har ikke vært den flinkeste på matfronten denne uka. Jeg innser iallfall hvor mye jeg setter pris på hans nærvær når han er borte, for det er fryktelig ensomt her uten han :( Sover dårlig gjør jeg også, og kommer meg ikke i seng før altfor sent.

Min kommer hjem i kveld :hoppe:

Hold ut :hjertesmil: Har du funnet noe nytt å se på Netflix? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jeg også. Bruker så lang tid på å sovne, også er det så kjedelig å legge seg alene.. :sjenert:

Jeg har begynt å se en serie som heter Mistresses. Den er ikke på netflix da. Helt ok serie, men synes ikke akkurat navnet passer til serien :vetikke:

Sola skinner utenfor og jeg ligger inne på sofaen... Merker jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke sitter ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... virkelig kjedelig å legge seg alene... :sjenert:

 

Om det er noen trøst har ikke jeg heller sittet så mye ute i sola heller i det siste :plystre: Litt for glad i sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også altfor glad i sofaen :ler: vi får nyte det mens vi kan! For når vi får barn blir det mindre av denne latskapen :fnise: Jeg får rettferdiggjøre latskapen på den måten tror jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Akkurat sånn jeg tenker og!

Tenker også å begynne å trene når jeg er gravid. For da er det viktig å være i form. Men ideelt sett burde man jo starte før. Men den dørstokkmila er laaaaang. Altfor lang.... :sjenert:

Trenger sårt noe motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff trening ja.. Jeg begynte å trene for 2 år siden faktisk, for at kroppen skulle være sterk til en graviditet. Da jeg begynte i ny jobb for et år siden ble treningen veldig nedprioritert. Utover høsten i takt med at overtiden på jobb økte, ble treningen mindre :( Nå er jeg bare på joggetur en gang i blandt. Æsj! Trenger også sårt motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det jobb igjen! Lenge siden sist... Men godt å være på plass igjen. Merker at jeg har vært borte en stund da, kjedelig å ha en jobb hvor alle arbeidsoppgavene bare ligger der, urørt, og venter på deg når du har vært borte :ler: Bare at de har rukket å vokse ganske mye :sjokk: Jaja, bare å brette opp ermene!

I går kveld kom samboer hjem også. Åh det var så herlig å få ham hjem igjen! :hjerte: Jeg liker ikke så godt å være hjemme alene i utgangspunktet, og i disse dagene har savnet vært ekstra stort!

Helgen var utrolig koselig da. Grilling med noen venninner på fredag, babykos og parkliv på lørdag samt nabofest med grilling og øl på kvelden :) Helt perfekt helg egentlig. Var deilig å ha en slik helg før jobben igjen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjenner meg igjen i det. Det var den største overgangen til "ordentlig voksenjobb" etter utdannelsen for min del - det var ingen som gjorde mine oppgaver dersom jeg ikke var på jobb! Så deilig å få samboer hjem også :) Håper du får en fin uke - MED samboer hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...