Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Håper det klaffer for dere nå :danse: Krysser fingrene, og følger gjerne dagboka di :)

Så koselig :hoppe: er du også prøver? Ig tusen takk :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med sommer og ferie! Håper dere koser dere i bøtter og spann!! Krysser fingrene maaaasse for to streker denne måneden :)

Her er det kosings på høyt nivå! I dag blåser det veldig da, men sitter ute og karrer til meg noen solstråler allikavel :ler:

Hadde vært fint med to streker denne måneden ja :hoppe: men det er rart med det, jeg er mye roligere når det kommer til prøvingen nå. Er ikke så stressa/utålmodig lengre. Det er egentlig veldig deilig! De to første månedene var jeg sykt oppslukt i prøvingen. Det var omtrent det eneste jeg klarte å tenke på. Så ble jeg gravid og så kom SAen. Tror jeg ble litt skremt. Det er mulig jeg er roligere også fordi den er sommerferie og mye annet gøy som skjer da. Til høsten er jeg sikkert super utålmodig igjen :ler:

Hvordan går det med deg lillefrosk? Du tester etter EL sant? Du har vel EL i disse dager du, om jg har fått med meg riktig :) gøy med EL tid :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Så koselig :hoppe: er du også prøver? Ig tusen takk :nigo:

Er gravid :) Snart 9 uker på vei! :omg: Første gang, så er nervøs for alt :fnise: Slitt med litt spotting og smerter, så har tildig UL den 13 juli. Gruer veldig, men håper alt er i orden :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid :) Snart 9 uker på vei! :omg: Første gang, så er nervøs for alt :fnise: Slitt med litt spotting og smerter, så har tildig UL den 13 juli. Gruer veldig, men håper alt er i orden :hoppe:

Åh så gøy :strix: Gratulerer så masse! Lykke til på UL, det blir helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kosings på høyt nivå! I dag blåser det veldig da, men sitter ute og karrer til meg noen solstråler allikavel :ler:

Hadde vært fint med to streker denne måneden ja :hoppe: men det er rart med det, jeg er mye roligere når det kommer til prøvingen nå. Er ikke så stressa/utålmodig lengre. Det er egentlig veldig deilig! De to første månedene var jeg sykt oppslukt i prøvingen. Det var omtrent det eneste jeg klarte å tenke på. Så ble jeg gravid og så kom SAen. Tror jeg ble litt skremt. Det er mulig jeg er roligere også fordi den er sommerferie og mye annet gøy som skjer da. Til høsten er jeg sikkert super utålmodig igjen :ler:

Hvordan går det med deg lillefrosk? Du tester etter EL sant? Du har vel EL i disse dager du, om jg har fått med meg riktig :) gøy med EL tid :hoppe:

Så bra du føler deg "i vater" når det kommer til prøvingen. Jeg tenker at vi kanskje ødelegger litt for oss selv ved å være så stressa og utålmodige, for det er jo en spennende tid dette også! Jeg prøver i alle fall å tenke litt sånn, nå som dette fremdeles er så nytt og ferskt, å la meg få lov til å nyte spenningen og alt som følger med! Her testes det for EL, dvs. testet første gang i går. Ganske sterk strek som dukket opp med en gang, men ikke like sterk som kontrollstreken - dvs. negativ. App sier EL den 15., så må nesten bare vente og se. Og er det noe man skal bli god til i prøvetiden så er det vel nettopp det - vente og se ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Åh så gøy :strix: Gratulerer så masse! Lykke til på UL, det blir helt sikkert bra :)

Takk :) Å lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du føler deg "i vater" når det kommer til prøvingen. Jeg tenker at vi kanskje ødelegger litt for oss selv ved å være så stressa og utålmodige, for det er jo en spennende tid dette også! Jeg prøver i alle fall å tenke litt sånn, nå som dette fremdeles er så nytt og ferskt, å la meg få lov til å nyte spenningen og alt som følger med! Her testes det for EL, dvs. testet første gang i går. Ganske sterk strek som dukket opp med en gang, men ikke like sterk som kontrollstreken - dvs. negativ. App sier EL den 15., så må nesten bare vente og se. Og er det noe man skal bli god til i prøvetiden så er det vel nettopp det - vente og se ... :fnise:

Haha ja venting blir man tvunget til å bli god på :hoho: noen er bedre enn andre. Jeg tilhører egentlig sistnevnte gruppe :sjenert: Sist testet jeg fra 10 dpo, men tror jeg venter frem til IKM neste gang. Fikk ikke positiv test før dagen før IKM sist uansett (13 dpo). Er litt klønete å teste her på hytta også uten at noen legger merke til det egentlig :ler:

Spennende med EL! Tidligere har appen min vært ganske presis. Men det avhenger litt av hvor regelmessige sykluser man har da :) om man er veldig uregelmessig så er det vel ikke annet å gjøre enn å teste for å finne ut av når EL er :)

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis syklusen min er tilbake til normalen er jeg ca 4 dpo i dag. Har litt murringer i dag, så kanskje EL kom litt senere enn først tenkt? :klo: samtidig hadde jeg veldig oppblåst mage i dagene rundt EL, noe som stemmer med de andre to månedene.

Den måneden jeg var gravid hadde jeg det jeg tror var festesmerter ca 7 dpo. Da hadde jeg skikkelige kramper i noen timer - såpass at jeg måtte ligge på sofaen og savnet varmeflaske. Fire dager etter det igjen (11dpo) fikk jeg en sterk fyllesykefølelse i kroppen, som varte lenge etter positiv test. Greit å ha noe å sammenlikne med, i dpo land :) Da hadde jeg også mye stikninger og strekninger rundt IKM.

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dette! Jeg krysser fingrene for deg :) Kan det hende at det er en sammenheng mellom mye tidlige symptomer og at det gikk galt sist? Det er ikke meningen å stille kjipe spørsmål altså, så bare overse det hvis du ikke vil tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dette! Jeg krysser fingrene for deg :) Kan det hende at det er en sammenheng mellom mye tidlige symptomer og at det gikk galt sist? Det er ikke meningen å stille kjipe spørsmål altså, så bare overse det hvis du ikke vil tenke på det.

Uten at jeg har noe som helst peiling så tviler jeg på det egentlig? :klo: tror nok mer det var fraværet av symptomer i noen dager som var indikatoren på at noe var galt. Jeg leser jo om mange her som har mange symptomer tidlig og generelt gjennom hele svangerskapet som ender opp med friske bebiser etter 40 uker :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noe som helst peiling så tviler jeg på det egentlig? :klo: tror nok mer det var fraværet av symptomer i noen dager som var indikatoren på at noe var galt. Jeg leser jo om mange her som har mange symptomer tidlig og generelt gjennom hele svangerskapet som ender opp med friske bebiser etter 40 uker :)

Jeg er enig med deg. Symptomer henger jo sammen med HCG, og det er jo tross alt da lite sannsynlig at mye symptomer indikerer noe annet enn at man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt gitt opp å finne ut av hvor jeg er i syklusen nå merker jeg. Kan virke som jeg hadde EL slim i dag? :klo:

I dag er en dårlig dag. Jeg er i dårlig humør uten helt å vite hvorfor. Stakkars de rundt meg :ler: og nå føler jeg alle blir gravide på første forsøk. Jeg vil også ha flaks og være heldig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg føler det samme inne på ikm juli.... Regner med det er det du tenker på :) 

 

Jeg tror og hååååper at jeg er dpo nå!!!!  Vi har sikkert fått syklus tilbake med en gang Kaffemor :) Det blir april eller mai bebis på oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt gitt opp å finne ut av hvor jeg er i syklusen nå merker jeg. Kan virke som jeg hadde EL slim i dag? :klo:

I dag er en dårlig dag. Jeg er i dårlig humør uten helt å vite hvorfor. Stakkars de rundt meg :ler: og nå føler jeg alle blir gravide på første forsøk. Jeg vil også ha flaks og være heldig :(

Bruker du EL-tester? Jeg skjønner kjempegodt de tankene der. Det er så vanskelig når alt er så usikkert og man har så utrolig liten kontroll over hva som skjer fremover. Innimellom kommer det snikende tanker om at "det kommer aldri til å skje meg ...". Men vi har jo tallene på vår side, Kaffemor! Snart sitter du krokbøyd over doen og forbanner kvalmen, jeg er sikker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Jeg har helt gitt opp å finne ut av hvor jeg er i syklusen nå merker jeg. Kan virke som jeg hadde EL slim i dag? :klo:

I dag er en dårlig dag. Jeg er i dårlig humør uten helt å vite hvorfor. Stakkars de rundt meg :ler: og nå føler jeg alle blir gravide på første forsøk. Jeg vil også ha flaks og være heldig :(

Håper dere treffer raskt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg føler det samme inne på ikm juli.... Regner med det er det du tenker på :)

Jeg tror og hååååper at jeg er dpo nå!!!! Vi har sikkert fått syklus tilbake med en gang Kaffemor :) Det blir april eller mai bebis på oss :)

Hehe jaaa, var det jeg tenkte på :) spennende med dpo-land! Jeg også tror og håper jeg er det. I dag fikk jeg plutselig en god følelse om at det har klaffet denne gangen. Aner ikke hvorfor da :vetikke: men uansett fint å ha trua ;) så lenge skuffelsen ikke blir for stor om/når TR kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker du EL-tester? Jeg skjønner kjempegodt de tankene der. Det er så vanskelig når alt er så usikkert og man har så utrolig liten kontroll over hva som skjer fremover. Innimellom kommer det snikende tanker om at "det kommer aldri til å skje meg ...". Men vi har jo tallene på vår side, Kaffemor! Snart sitter du krokbøyd over doen og forbanner kvalmen, jeg er sikker på det :)

Jeg krysser fingrene for at vi begge snart spyr over doskåla :hoppe: (det er en setning jeg aldri trodde jeg skulle si/skrive før.. Haha!)

Jeg tenker ikke etter EL. Etter hva jeg leser på KG virker det nesten bare mer forvirrende enn oppklarende :vetikke::fnise: vurderer å begynne å tempe neste måned da, om det ikke har klaffet denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at vi begge snart spyr over doskåla :hoppe: (det er en setning jeg aldri trodde jeg skulle si/skrive før.. Haha!)

Jeg tester ikke etter EL. Etter hva jeg leser på KG virker det nesten bare mer forvirrende enn oppklarende :vetikke::fnise: vurderer å begynne å tempe neste måned da, om det ikke har klaffet denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nå ble det bare surr her ser jeg.. Sånn går det når man skriver fra mobilen i bil :P (ikke jeg som kjører altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere treffer raskt :klemmer:

Tusen takk :klem: Lykke til på UL! Hvordan er formen nå? Har du spottet noe mer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...