Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Leste fødselshistorien din her om dagen, men syns det er så vanskelig å svare ordentlig på mobil så derfor litt sen kommentar fra denne kanten.

Jeg vet hvordan det er å ha stormrier, som ender med epidural og til slutt sugekopp. Jeg hadde veldig stort utbytte av å dra på fødselsforberedende samtale på nåværende sykehus i forkant av forestående fødsel. Det er nok veldig fint å snakke om fødselen din med jordmor nå, men anbefaler også en ekstra samtale når du blir gravid igjen med nestemann. Jeg føler meg mye roligere og balansert i forhold til neste fødsel, det er nesten så jeg ser frem til å få en ny fødselsopplevelse :Nikke: Jeg går ut fra at den uansett blir mye bedre, og ikke minst kortere.

Jeg gikk til ammehjelp ved helsestasjonen min i Oslo. Hun avlærte meg viktigheten av hvor babyens nese er og hvordan han/hun gaper. Rett og slett viste meg å amme mer slik det var naturlig for min kropp (pupp) og baby, og det fungerte strålende. Han la på seg i rekordfart og ble en feit og god bollebaby :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 28. mars 2016 at 21.39, Favole skrev:

Den maten ja, herregud. I perioder hadde jeg på alarm for å huske å spise :laugh: Prøvde å konsekvent lage for mye middag som kunne varmes til lunsj dagen etter, lage til et fat med skiver om morgenen som stod klart i kjøleskapet og slike små ting. Det hjalp litt i verste ørska å bare ha maten klar i det minste. 

Håper det ikke blir like ille denne gangen siden jeg helst bør fore denne toåringen min passe jevnlig :P 

Veldig lurt å ha middagsrester! Pleier å spise det til lunsj på jobb, men her hjemme har vi ikke Micro. Tror jeg må skaffe meg det! :jepp: 

Den 28. mars 2016 at 23.42, Kokos skrev:

Helt enig etter mine 3, snart 4!, uker på Ullevål! Jordmoren jeg hadde første natten da vi overnattet på Føden var en helt (har lyst til å skrive takkekort til henne!), og de som jobber her på observasjonsposten er bare supersøte, snille, trygge og gode på hver sin måte. :hjerte: Godt du fikk gode erfaringer du også!

Fødselen hørtes tøff ut og du må gi deg selv litt cred! En fødsel ER jo helt jævlig (sies det, jeg har ikke prøvd.. enda, men tviler ikke et sekund), men du fikset det jo som bare det. :jepp: At det føles overveldende bare 1 uke etterpå vil jeg tro er veldig naturlig. Når du får snakket litt om det og får det mer på avstand så blir det sikkert litt ryddigere i hodet også. :kose: Jeg har jo ikke peiling, men synes i hvert fall det hørtes ut som du kom deg gjennom en tøff fødsel på imponerende vis. :Nikke:

Deilig at dere koser dere litt også midt oppi alt styret med amming, nye rutiner og en ny verden. Husk at det bare har bare gått noen få dager, dette kommer til å gå seg til og bli så fint. Du er flink! :hug:

Ja jeg er virkelig positivt overrasket over Ullevål. Deilig å kun møte på helsepersonell man opplever som empatiske, hjelpsomme og kompetente :jepp: Så bra du også har samme erfaring! 

takk for gode ord. Jeg burde kanskje gi meg selv litt mer cred.. Men noe av det jeg synes er kjipt er at jeg taklet det dårligere enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Umulig å forestille seg på forhånd da, men jeg ble litt skuffet over meg selv kanskje? :klo: 

Den 29. mars 2016 at 6.46, Tekola skrev:

Jeg hadde matpakke i kjøleskapet med Vesla :ler:

Synes de første seks ukene er rimelig kaotiske mtp. mønster og rutiner uansett! Det var litt bedre med nummer to, for da hadde vi jo noen ting vi bare måtte få til mtp. eldstejenta, og jeg var også flinkere til å få i meg mat da, heiv i meg en skive når jeg gjorde det klart til henne. Men vi hadde flere runder i sjal på stuegulvet med nummer to, midt på natta. Dype knebøy, vugging og byssing :fnise: Og plutselig er de digre slamper på halvannet og tre som går og legger seg klokken syv og sover til neste dag! (Eller du sover ikke en hel natt igjen før de flytter ut, alt ettersom :fnise:

Det er så herlig når de begynner å være litt mer våkne! :rodmer:  Husker jeg i starten var litt "Jammen, nå er du våken, og ikke sulten eller koseklein eller må ha ny bleie.... Så.... hva skjer'a?" men det gikk seg til det og :ler: 

Ja tiden går så utrolig fort :hakeslepp: Plutselig skal han vel begynne i barnehage :hoho: 

Haha ja, hva gjør man når de er våkne uten at det er noe de trenger? Haha

Den 29. mars 2016 at 10.33, Sjela skrev:

Så koselig å lese om hverdagen med lille J :) Og ikke minst takk for at du delte fødselshistorien!

:hug: 

Den 29. mars 2016 at 10.53, Shinigami skrev:

Glemte å svare på når ammingen gikk bedre for meg. Fra etter uke 6 en gang følte jeg at det løsna skikkelig og han har gått bra opp i vekt. Amminga fungerer fortsatt ikke perfekt da. Han har også en favorittpupp og kan bli veldig sint når jeg legger han ved feil pupp innimellom. Men han går opp i vekt og virker fornøyd nå :)

Så bra det løsnet :) Tror det er ganske vanlig med favorittpupp.. Håper bare han aksepterer den andre litt også :) Hvis ikke ser jeg for meg ganske skeive pupper etter ammeperioden :hoho: 

18 timer siden, Pyntestøv skrev:

Leste fødselshistorien din her om dagen, men syns det er så vanskelig å svare ordentlig på mobil så derfor litt sen kommentar fra denne kanten.

Jeg vet hvordan det er å ha stormrier, som ender med epidural og til slutt sugekopp. Jeg hadde veldig stort utbytte av å dra på fødselsforberedende samtale på nåværende sykehus i forkant av forestående fødsel. Det er nok veldig fint å snakke om fødselen din med jordmor nå, men anbefaler også en ekstra samtale når du blir gravid igjen med nestemann. Jeg føler meg mye roligere og balansert i forhold til neste fødsel, det er nesten så jeg ser frem til å få en ny fødselsopplevelse :Nikke: Jeg går ut fra at den uansett blir mye bedre, og ikke minst kortere.

Jeg gikk til ammehjelp ved helsestasjonen min i Oslo. Hun avlærte meg viktigheten av hvor babyens nese er og hvordan han/hun gaper. Rett og slett viste meg å amme mer slik det var naturlig for min kropp (pupp) og baby, og det fungerte strålende. Han la på seg i rekordfart og ble en feit og god bollebaby :hoho:

Tror du har et veldig godt poeng her altså. Det blir nok viktig å snakke mer om fødselen i forbindelse med neste. For slik det er nå er jeg redd jeg kommer til å få fødselsangst ved neste graviditet.. Og det vil jeg jo ikke! 

Jeg har vurdert å ringe ammehjelper, og gjør nok det om det ikke går seg til. Vi fikk mye hjelp på Ullevål, og har fått mange triks vi kan bruke. De funker tidvis, og synes de siste dagene har vært mye bedre på ammefronten heldigvis :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jordmor på hjemmebesøk :) Lillefis har lagt på seg godt - han veier nå 3010 gram :hoppe: Da vi dro hjem fra sykehuset på torsdag veide han 2840. Så han har lagt på seg godt de dagene vi har vært hjemme :strix: Veldig fornøyd med det! Da får han i seg nok mat i hvertfall, til tross for endel kaving og fjasing ved puppen tiltider. 

Det var fint å få snakket med jordmor om fødselen. Godt å bare få snakket ordentlig om den - med folk som ikke bare sier: "så heldig du er som hadde så rask fødsel", til tross for at jeg sier den ikke opplevdes så ok. Så det var deilig! 

I går spiste lillemann massevis! Han spiser så lenge av gangen.. det tar gjerne en halvtime før han er ferdig på puppen. Synes det var mindre kaving også, og jeg fikk han til å ta venstre pupp to ganger :hoppe: Hurra! Jeg tror og håper at dette går fremover. Fikk også til å amme han i litt andre stillinger enn tvillingstilling også, noe jeg er veldig fornøyd med. Tvillingstillingen er jo grei når man er hjemme og alene, men den er ikke akkurat praktisk sånn ute blant folk :P Er helt avhengig av pute for å få den til, og den er ikke akkurat veldig diskret :fnise: 

Ellers har jeg fortsatt ekstremt mye melk. Det er også litt av grunnen til at jg synes ammingen er litt styrete. Jeg må kle av meg på hele overkroppen og ha en kopp under den puppen jeg ikke ammer på. Den renner ut i massevis og blir mye søl. Alt jeg har er det sølt melk på nå :P Når pleier slikt å stabilisere seg egentlig? Må alltid skifte på lillemann etterpå også, for han får jo melk over hele seg stakkar! Hjelper ikke å pumpe på forhånd heller, for å roe ned sprøyten, melken vil ingen ende ta :fnise: 

Lillemann er fortsatt verdens fineste lille tass. Han er mer våken og tilstede nå synes jeg. Titter rundt seg med de store øynene sine :rodmer: Vi sitter mye hud mot hud og koser. Helt avhengig av det merker jeg.. Når vi har hatt besøk og han derfor har ligget på fanget til noen andre blir jeg helt syk av lengsel :hoho: Så må jeg ha han klistret inntil meg en god stund etterpå :P Han er fortsatt tidenes natteravn, og er våken stort sett hele natten.. :Gjesp: 

Det blir mye besøk! Vi har hatt besøk hver dag siden han var to dager gammel. Begynner å kjenne at jeg synes det er veldig slitsomt, samtidig så må jo folk få møtt han.. Gleder meg til besøkene roer seg litt :) Det gjør også at jeg stresser litt med ammingen - at han skal ha fått spist rett før de kommer etc, slik at han ikke blir sulten når de er her. Og sånt er ikke alltid så lett å time :P Slik det er nå er det helt uaktuelt å amme foran besøket.. Nekter å sitte i baris med kopp under den ene puppen og melkesøl overalt foran svigers liksom :hoho: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om at det finnes sånne oppsamlingskopper som du kan sette i BV-en på apoteket evt. babybutikk :) Kanskje det ikke hjelper så mye om du ammer uten bh, men bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si nei til besøk altså! Han forsvinner ikke selv om folk ikke får hilse på med en gang dere har kommet hjem. Særlig når du sliter litt med ammingen må du jo få ro og fred og muligheten til å sitte med hele stellet ute så ofte det trengs! :opplyser: Sett ned foten! :jepp: 

Jeg har aldri lekket så mye, men innbiller meg at det finnes noen melkeoppsamlere du kan bruke inni bh-en mens du ammer fra andre brystet? :klo: Det gjør det jo litt lettere hvis det er andre i nærheten... (Og der hadde Shinigami kommet meg i forkjøpet ja! :) )

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shinigami skrev:

Vil tipse om at det finnes sånne oppsamlingskopper som du kan sette i BV-en på apoteket evt. babybutikk :) Kanskje det ikke hjelper så mye om du ammer uten bh, men bare et tips :)

Eneste grunnen til at jeg ammer uten BH er fordi det renner igjennom alt :hoho: Så i utgangspunktet er det mer praktisk å amme i bh :P Takk for tips, har det på habdlelisten allerede :) Prøvde å finne det på apoteket på lørdag, men der hadde de ikke. Får se om jeg får dristet meg ned til sentrum etterhvert eller til et kjøpesenter. Men slik det er nå tror jeg det faktisk renner for mye for disse oppsamlerne også. Det er syke mengder som renner ut skjønner du :fnise: men jeg håper jo det blir mindre etterhvert, og da kan de melkeoppsamlerne være geniale :jepp: 

2 timer siden, juliane skrev:

Det er lov å si nei til besøk altså! Han forsvinner ikke selv om folk ikke får hilse på med en gang dere har kommet hjem. Særlig når du sliter litt med ammingen må du jo få ro og fred og muligheten til å sitte med hele stellet ute så ofte det trengs! :opplyser: Sett ned foten! :jepp: 

Jeg har aldri lekket så mye, men innbiller meg at det finnes noen melkeoppsamlere du kan bruke inni bh-en mens du ammer fra andre brystet? :klo: Det gjør det jo litt lettere hvis det er andre i nærheten... (Og der hadde Shinigami kommet meg i forkjøpet ja! :) )

Ja, nå synes jeg det har blitt litt mye besøk :sjenert: Men i dag hadde vi siste besøk av de vi føler "må" se han, så nå blir det litt lettere å si nei fremover tror jeg. Nå har i hvertfall all nærmeste familie fått sett han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå avsluttet vi nettopp en 20 min ammeøkt på den venstre puppen :hoppendeglad: (den han ikke er glad i). Både jeg og puppen er svært fornøyd med det :fnise: Deilig å føle at vi gjør fremskritt :) 

I dag ringte også helsesøsteren som skal følge oss opp for å avtale hjemmebesøk. Hun virket veldig hyggelig på telefon i hvertfall, så det blir spennende å møte henne :) hun kommer ikke før 11 april, men jeg synes egentlig det var litt deilig :P Vi skal ned for å veie han igjen neste fredag da :hoppe: 

I morgen har vi ikke avtalt noe besøk, og det er helt utrolig deilig kjenner jeg. Tenker vi skal prøve oss ut på en liten trilletur igjen. Vi trenger egentlig å komme oss på et kjøpesenter/sentrum også, men det tror jeg ikke at jeg orker helt enda. Jeg trenger noen flere ammebher og ammetopper. Jeg lekker så mye, så det blir mye vasking når man kun har to bher :P dessuten er de strengt tatt en størrelse for små :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ammingen ass :daane: I dag har det gått som en drøm! Tror vi har det som heter økedøgn også, han henger på puppen konstant i kveld! Og han tar den uten å kave - i klassisk ammestilling :hoppendeglad: Og i skrivende stund er det tredje gang han tar den trøblete puppen! Hurra!! 

Nå er han på sitt 24 (!!!) måltid dette døgnet (regnet ut fra denne tiden i går). Tar jo helt av :hoho: Vi får øvd masse da :jepp: Men det er jo helt vilt som han spiser. Ikke er det spesielt korte økter heller, som oftest holder han på mellom 20-30 min per økt. I sted holdt han på i 40 min :hoho: Det sykeste er at det fortsatt lekker på den puppen som ikke spises på også. Denne melken vil ingen ende ta :fnise: 

Han har vært endel våken i kveld også, så det er jo lov å håpe at han da sover litt mer i natt enn han pleier. Enten det, eller så fortsetter han å spise en gang i timen i natt også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var litt av en amming :danse: Så bra at han spiser godt :hjerte:

Har du vurdert å pumpe når han spiser? Altså han på ene og pumpe på andre samtidig. Mener selvfølgelig ikke nå når han spiser så ofte men ellers :)

Kos dere med besøksfri :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har mye melk. Selv om det er litt masete og sølete nå. Det må jo jevne seg ut etterhvert. Sprenger det? Det rekker vel ikke å bli sprengt kanskje ;) 

husk at dere kan si nei til besøk da! Dere trenger tid for dere selv også :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, amming. Det ER så slitsomt og vanskelig og frustrerende til tider! Her var det fullstendig likt i begynnelsen, jeg måtte holde en kopp foran og det bare rant ut milliliter på milliliter med melk. ALT ble vått, hun klarte ikke svelge unna og det var bare et styr alt sammen. Men nå denne uken har det stabilisert seg veldig! Hvis det går litt for lang tid mellom hver amming må jeg fremdeles håndmelke ut litt først, men nå holder det i massevis med et ammeinnlegg i bh'en på den siden jeg ikke ammer. Virker som at baby og melkeproduksjon har samkjørt seg litt mer. Her var det også helt likt i forhold til at hun lå utrooolig lenge på puppen på hver amming, minst 30-40 minutter hver gang - men de har også gått seg til helt av seg selv. Nå er gjennomsnittet på 10-15 minutter. Jeg håper det blir sånn for dere også!

Pass på å skjerme dere selv litt forresten. Jeg skjønner følelsen av at det er så mange som må få se han, men nå er tiden inne for å stenge dørene litt og bare være i bobla som en familie. Særlig med sånne netter er det klart dere trenger det, og folk tar det ganske så greit hvis man bare sier klart i fra tror jeg. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Wow det var litt av en amming :danse: Så bra at han spiser godt :hjerte:

Har du vurdert å pumpe når han spiser? Altså han på ene og pumpe på andre samtidig. Mener selvfølgelig ikke nå når han spiser så ofte men ellers :)

Kos dere med besøksfri :jepp:

Ja har prøvd ut å pumpe samtidig, men siden vi ikke er så rutinerte enda, trenger jeg egentlig hånden min til å holde han på plass. dessuten blir det bare enda mer melk som fosser ut på den han drikker av om jeg pumper den andre :klo: Så han drukner nesten stakkars :ler: 

21 timer siden, Mynona skrev:

Så bra at du har mye melk. Selv om det er litt masete og sølete nå. Det må jo jevne seg ut etterhvert. Sprenger det? Det rekker vel ikke å bli sprengt kanskje ;) 

husk at dere kan si nei til besøk da! Dere trenger tid for dere selv også :klem: 

Ja, jeg er veldig glad jeg har mye melk. Hadde vært tusen ganger mer frustrerende om jeg hadde for lite! Så jeg skal egentlig ikke klage på det altså.. Setter veldig pris på det selv om det er litt klønete akkurat nå :P 

Sprenger skikkelig :hoho: Selv etter at han har spist! 

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Åh, amming. Det ER så slitsomt og vanskelig og frustrerende til tider! Her var det fullstendig likt i begynnelsen, jeg måtte holde en kopp foran og det bare rant ut milliliter på milliliter med melk. ALT ble vått, hun klarte ikke svelge unna og det var bare et styr alt sammen. Men nå denne uken har det stabilisert seg veldig! Hvis det går litt for lang tid mellom hver amming må jeg fremdeles håndmelke ut litt først, men nå holder det i massevis med et ammeinnlegg i bh'en på den siden jeg ikke ammer. Virker som at baby og melkeproduksjon har samkjørt seg litt mer. Her var det også helt likt i forhold til at hun lå utrooolig lenge på puppen på hver amming, minst 30-40 minutter hver gang - men de har også gått seg til helt av seg selv. Nå er gjennomsnittet på 10-15 minutter. Jeg håper det blir sånn for dere også!

Pass på å skjerme dere selv litt forresten. Jeg skjønner følelsen av at det er så mange som må få se han, men nå er tiden inne for å stenge dørene litt og bare være i bobla som en familie. Særlig med sånne netter er det klart dere trenger det, og folk tar det ganske så greit hvis man bare sier klart i fra tror jeg. Stor klem!

Ååh gleder meg til det samkjører seg litt mer her også :jepp: 10-15 minutter er jo helt perfekt! 

Synes det er så vanskelig å si nei til folk.. Jeg er jo glad for at folk viser interesse, men kjenner meg nesten litt kvalt. Våkner opp hver morgen til kanskje 3 forespørsler om besøk :bond: 

----

I dag dristet vi oss avgårde til et kjøpesenter. Jeg gikk med hjertet i halsen hele tiden, og var livredd for at han skulle våkne :hoho: Men vi valgte et kjøpesenter som har eget ammerom, så vi tenkte at det var et litt trygt sted å begynne :jepp: Lillefis opprørte seg eksemplarisk da, og lå å slumret i vognen sin hele tiden :) 

Utflukten resulterte i at jeg endelig fikk tak i melkeoppsamlere! :hoppendeglad: Så nå sitter jeg å ammer med en melkeoppsamler på den andre puppen. Spent på hvordan det funker! 

I natt kastet vi inn håndkle og testet ut smokk på han. Han spiste hver eneste time, og den siste gangen hadde hadde han hengt på puppen i en time i strekk. Jeg var helt utslitt og desperat, men han bare skrek når jeg tok han vekk fra puppen. I ettertid tror jeg heller ikke at han spiste noe særlig på den økten heller, til tross for intens suging, for puppen var sprengt etterpå! Tror han rett og slett hadde vondt i magen. Vi koblet han i hvertfall av og puttet inn en smokk. Det roet han ned, og han sov i to timer på brystet til pappaen sin. :rodmer: 

Han kavet litt på puppen i morges da vi skulle amme pg jeg ble selvsagt da livredd for at det var pga smokken :sjenert: men i skrivende stund ammer han kjempefint, så tror det gikk bra :jepp: Tror nok uansett at smokken bare blir dratt frem i nødstilfeller på natten foreløpig, frem til jeg føler ammingen er 100% :) 

Det ble ikke en helt besøksfri dag da :( Da vi kom hjem stod svigers på døren her. Så da ble det amming foran dem, første gang foran andre! Men det gikk heldigvis fint, lite kaving. Men jeg måtte skifte topp etterpå for å si det sånn :hoho: Klissvåt, men jeg nektet å sitte i baris med kopp foran den andre puppen mens de var der :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er forresten termindagen. Rart å tenke på at jeg fortsatt kunne vært gravid i nesten to uker til! 

Nå er lillemann 10 dager, og de 10 dagene har virkelig vært fantastiske :hjerte: Og veldig slitsomme, overveldende og fulle av hele følelsesspekteret  :ler: 

Klarer fortsatt ikke å ta helt inn over meg at jeg er mamma. Det er så rart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte med smokk på dag fire allerede, hun hadde et voldsomt sugebehov og tok puppen greit fra første dag. Neste barn får smokken enda tidligere hvis jeg ser behovet, jeg hadde sluppet så såre brystvorter i ukesvis etter fødsel hvis jeg ikke hadde hatt S på puppen i sju timer i strekk andre natta på føden...

Syns det er rart at så mange spør om å få komme på besøk allerede! Bortsett fra de aller, aller nærmeste tok det i alle fall tre uker før noen spurte om å få komme på besøk her. Til slutt begynte vi å be folk på besøk, vi var jo kjempeklare. :fnise: Men det er lov å si at dere gjerne vil vente et par uker altså, det sa et vennepar av oss vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker heldigvis ikke som om smokken i natt ødela noe :hoppe: Han har vært en drøm i dag altså! Jeg er så glad og letta nå! 

Det synes jeg også @juliane ! Har en venninne som spurte om å få komme på sykehuset liksom. Og det er ikke den nærmeste venninnen :P Hyggelig at folk viser interesse altså, men det blir litt mye :bond: Nå er nesten hele neste uke fullbooka også. 

----

Jeg kjøpte jo disse melkeoppsamlerne i dag. Snakk om geniale greier :hoppendeglad: Anbefales på det varmeste! Litt artig å se hvor mye som faktisk renner ut av den andre puppen under amming også. Etter ammingen var den fylt til randen! Passet på å helle melka som var samlet opp i oppbevaringsboks for å fryse ned. Tenkte jeg måtte samle opp etter flere amminger før jeg fryste ned. Men hjelpes. 80ml hadde rent ut av puppen under ammingen :daane: Det er jo helt vanvittig :skratte: Fortsetter det slik er det ikke lenge til jeg har fryseren full :) kun av det som renner ut av den andre puppen under amming :ler: 

Noen som vet hvor mange ml er måltid er forresten? Jeg har hørt 60ml, men det er kanskje litt lite? :klo: er jo greit å fryse ned nok til et måltid i hver boks tenkte jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 ml! Det er jo omtrent det jeg klarer å pumpe fra en pupp det, hvis den ikke er sprengt. Du tuller virkelig ikke når du sier du har mye melk! :fnise: 

Jeg vet ikke hvor stort et måltid er når de er så små, men har hørt 90-120 ml som gjennomsnitt etter hvert. Men er nok forskjell på når på døgnet det er. S sluker i alle fall en flaske på 125 ml raskt de få gangene hun får flaske, men hun har sjelden fått tilbud om mer, så vet ikke hvor mye hun hadde spist da evt. 

Besøk av venninne på sykehuset! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, kjenner meg igjen i det med hjertet i halsen på første trilletur utenfor heimen :P Ble inspirert av melkeprosjektet ditt og skal ut og kjøpe slik oppsamler etterpå. Her dumpes alt i ammeinnlegg som byttes ofte.

Vi introduserte også smokk tidlig, har ikke vært noe problem i forhold til ammingen. Smokken reddet meg på trikken her en dag :) Hun begynte å skrike på vei hjem og jeg hadde ikke lyst til å amme på trikken... Stappet i henne smokken og hun var fornøyd med den til vi kom oss hjem.

Jeg kjøpte faktisk egen stol til svigers skulle komme og bo her :P Orket ikke å sitte amme i sofaen sammen med dem. Plasserte den på et skjermet sted på stua og fikk ammet i fred der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (les: tanta og mormora) ga lillemor smokken da ho var ti dager gammel :) Vi tenkte ikke så stort på det, og de skjønte ikke at vi hadde ventet så lenge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det virker!! Og utrolig kjekt med melk til overs ;) Du vet at du kan donere til prematuravdeling sant? Hvis du har til overs i fryseren og slikt :jepp: 

Ja det må være rart å tenke på at han fortsatt godt kunne vært inni magen en stund til :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bedre med ammingen! Jeg visste ikke at det kunne bli så ekstremt med melka :fnise: Men det er som flere sier sikkert bare i en overgangsfase før det stabiliserer seg  :) Godt du fant noen oppsamlere som kunne hjelpe. Hvordan vet du forresten hvordan man skal fryse ned, holdbarhet på melka og alt det der? Får man full innføring på sykehuset? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...