Gå til innhold

Ny nabo klaget på oss ....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nabo klaget idag også !

Han var sint og sa st han kommer til å knuse alle vinduene våres. Drite i os og baby :-( han så veldig ekkel ut - kanskje han er fra Vietnam eller noe ;-(

Anonymous poster hash: 5c541...619

Da tar du kontakt med tillitsvalgt i blokken din og forklarer situasjonen. Eller du tropper opp på døren til styret i borettslaget og sier hva som har skjedd. Jeg hadde definitivt ikke følt meg trygg med en sånn nabo.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Da tar du kontakt med tillitsvalgt i blokken din og forklarer situasjonen. Eller du tropper opp på døren til styret i borettslaget og sier hva som har skjedd. Jeg hadde definitivt ikke følt meg trygg med en sånn nabo.

... Eller ber naboen kontakte politiet for husbråket. Det kan jo være kjekt å la politiet få vit om truslene,

AnonymBruker
Skrevet

Nabo klaget idag også !

Han var sint og sa st han kommer til å knuse alle vinduene våres. Drite i os og baby :-( han så veldig ekkel ut - kanskje han er fra Vietnam eller noe ;-(

Og hvor er du fra og hvor lenge har du bodd i Norge, du som ikke kan skrive forståelig norsk? Jeg vet om sosialklienter typ "latino" og vietnamesere som virker langt mer oppegående enn deg og som i tillegg kan ordlegge seg.

Anonymous poster hash: c306c...657

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en eldre nabo som bor i leiligheten under oss. Hun kom og klaget på barna og støy titt og ofte. Hun påstod til og med at det ene barnet vårt, som da var rett under 1 år, var våkent og lekte med leker på gulvet kl 22-23 om kvelden. Problemet var bare det at barnet vårt sov på dette tidspunktet, men den forklarinen godtok hun selvfølgelig ikke.

Det er mye annet hun har klaget på også og på nesten alle familiene som har bodd i vår blokk. Hun må virkelig ha problemer med å ha folk rundt seg.

Uansett, enkelte folk er veldig sensitiv for lyder og tåler det ikke. Da kan alt være forstyrrende som f eks når naboen bare går over gulvet, har på tv, barn lager lyder osv.

Jeg synes ikke dere skal bry dere noe særlig om klagen. Klart man kan prøve å ha et godt forhold til naboen og være så stille så mulig om kvelden/natten, men man må tåle den naturlige støyen. Man skal ikke få klage på seg bare fordi man lager mat til barnet sitt og går ned en trapp eller går på do. Det blir for tullete. Fortsett som før og kommer naboen på døren igjen, så forklarer du bare det at du kan ikke forstå hvilken støy naboen snakker om. Og at du må faktisk få lov til å mate barnet ditt, gå på do, gå ned trappen, gå over gulvet osv om kvelden/natten. Tåler ikke naboen det, så får han finne seg et stillere sted.

Ja, han kom til oss to ganger på 2 dager. Han var veldig aggressiv og truende idag at vi ble redde. Han ville skade oss om vi skulle bråke mer så jeg synes trist på 7 mnd baby som vil leke og ha mat. Føler han er i stand til å skade oss.

Føler at det er vanskelig å ignorere selvom han bør forvente den naturlige støy om dagen.

Har nå postet brevet til styret. Skal ringe til sosialtjenesten på mandag så ser vi hva som skjer. Det er synd at vi ikke ble informert at leiligheten under var kommunal leilighet før vi kjøpte :/

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du er frustrert. Men det har da vel ingenting å si om han er sosialklient eller hvor han er fra?

Anonymous poster hash: 32897...e94

Skrevet

Hvordan kan jeg vite hvor han kommer fra før han sa at vi ikke skulle kødde med en latino ?

Du støtter han når du sier det.

Støtter ham? Jaha? Nå har jeg hørt det også.

Om dette her er reelt så er det ikke rart at han blir forbanna uansett. Viser da til din kommentar om hva samboern din hadde sagt i slutten av side 1 eller 2 om at han nektet å ta hensyn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter ham? Jaha? Nå har jeg hørt det også.

Om dette her er reelt så er det ikke rart at han blir forbanna uansett. Viser da til din kommentar om hva samboern din hadde sagt i slutten av side 1 eller 2 om at han nektet å ta hensyn.

Hvorfor skal han ta hensyn å sulte baby i hjel?

AnonymBruker
Skrevet

Eller at baby har ikke lov å leke eller gråte ?

Skrevet

Hvor har det stått at babyen må sulte ihjel fordi om du ikke tramper i trappa? Hjelpes...

Ta det opp med den som er ansvarlig for disse kommunale boligene og ta det opp med dem. Truer naboen deg så får du anmelde om du faktisk har noe å vise til av reelle trusler.

• Liker 1
Skrevet

Dere har ikke sagt til han at dere nekter å ta hensyn? Da skjønner jeg jo at han kan bli noe gretten.

Men de tingene du skriver at han sa er jo helt klart langt over grensen!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal han ta hensyn å sulte baby i hjel? Anonymous poster hash: 5c541...619

fordi han ser ekkel ut, er vietnameser, har joggebukse og er singel? Ts er nok et tøysete troll
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gud, jeg jobber sammen med en vietnameser. Håper han ikke dukker opp i joggebukse. :fnise:

Anonymous poster hash: 378ea...980
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

fordi han ser ekkel ut, er vietnameser, har joggebukse og er singel? Ts er nok et tøysete troll

Du har ikke lest alt - så les før du tøffer deg ut

AnonymBruker
Skrevet

Gud, jeg jobber sammen med en vietnameser. Håper han ikke dukker opp i joggebukse. :fnise:

Anonymous poster hash: 378ea...980

Javel - synd d er noe useriøse her

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er en vietnameser fra latino-land. Skjønner ikke halvparten av formuleringene dine.

Anonymous poster hash: ef0a8...fb2
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er en vietnameser fra latino-land. Skjønner ikke halvparten av formuleringene dine.

Anonymous poster hash: ef0a8...fb2

Jeg har dyslektiker. Dere mobber folk når dere sier sånne ting . Det er trist!

Språk har ingenting å si men det er viktig hva det handler om

Skrevet

Du har ikke lest alt - så les før du tøffer deg ut Anonymous poster hash: 5c541...619

jeg har lest alt! Hva betyr å tøffe seg ut? Det motsatte av å drite seg ut?
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har altså en TS som skriver at naboen:

- går i joggedress

- er singel

- er vietnameser eller latino eller noe midt i mellom

TS skriver også at hun/mannen/samboer mener at de ikke skal ta hensyn til naboen fordi han bor under en barnefamilie.

Sorry, Ts; dysleksi eller ikke: Du fremstår ikke som en spesielt ok person.

Anonymous poster hash: 3809e...b24
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

han den stygge singel som går i joggedress

Og på hvilken måte er det relevant?

Der skaffet du i hvert fall umiddelbart null sympati for deg og 100% sympati med naboen.

Jeg hadde foretrukket hans utseende foran din personlighet any day.

Anonymous poster hash: 51f7d...0c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det syns jeg dere kan gjøre! :ironi:

Anonymous poster hash: ad16e...225

:skratte: Ja, gå til politiet med dette du. Etterpå vil jeg gjerne at du kommer tilbake hit og forteller oss nøyaktig hva politiet sa.

Anonymous poster hash: c8cdf...19b

Ja, TS du kan faktisk gå til politiet hvis naboen trakasserer deg og familien. Så ikke bry deg om at folk svarer uvitende. Hvis tråden din er sann og naboen truer med å ødelegge eiendom, stadig plager dere med diverse klager på ting han mener dere gjør osv så kan det gå som trakassering! Lykke til.

Og hvorfor skal naboen være sint fordi samboeren sa en dum ting om at de ikke skulle ta hensyn? Jeg er dog overbevist om at samboeren mente dette: Vi skal ikke slutte å mate babyen kun for å ta hensyn til denne naboen. Men alle KG-fjols misforstår jo alltid alt i verste mening.. Naboen vet uansett ikke at dette er blitt sagt!

De fleste blir sinte innimellom og heldigvis så definerer det en ikke som person/forelder kun fordi man kaller noen for dumme ting anonymt på ett forum ;) Jeg synes dog du virker en smule paranoid når du beklager brukere for å "støtte" denne naboen din i å ødelegge eiendommen deres/skade dere.

Anonymous poster hash: 22aca...864

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...