Gå til innhold

Ny nabo klaget på oss ....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det høres veldig godt når du går? Jeg har en søster som har en tendens til å trampe voldsomt omkring, uten at hun selv later til å være klar over hvor mye hun tramper.

Jeg har selv bodd under "trampere" og holdt på å bli gal av det. Pass på at du går stille når du går, ikke land på hælen. Kanskje det hjelper?

Vanskelig å vite hva han klaget på når man ikke vet hva slags lyder det var han reagerte på. En vannkoker bråker sjelden nok til at man hører det selv i svært lydte boliger.

Anonymous poster hash: 0f11c...b46

TS

Ja, han skulle ha sagt hva slags lyder men tipper det er trapper....Så får prøve å gå ned roligere da jeg kanskje av og til går litt for hardt på hæl for å skynde meg :P

Anonymous poster hash: 5c541...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Min samboer sa at han skal ikke ta hensyn til han da han bor under barn i huset.

Så når man får barn kan man plutselig slutte å ta hensyn til andre?

• Liker 31
Gjest Canario
Skrevet

Hvis barnet er i samme etasje som dere, kan du ikke bare ta med vannkoker og MME opp før du legger deg? Den kan jo plugges inn hvor som helst, så slipper du å gå opp og ned trappen.

Jeg er ikke helt for klaging over alt mulig, men har selv vært borti trampende folk i overetasjen, og det er forferdelig irriterende hvis man våkner av det. Ofte er hus mer lytt enn man tror. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS

Ja, han skulle ha sagt hva slags lyder men tipper det er trapper....Så får prøve å gå ned roligere da jeg kanskje av og til går litt for hardt på hæl for å skynde meg :P

Hvorfor kaller du noen stygg og singel i joggedress? Usmakelig.

Anonymous poster hash: 33704...835

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaller du noen stygg og singel i joggedress? Usmakelig. Anonymous poster hash: 33704...835

Det sier vel kanskje sitt om hvordan TS og mannen er ovenfor andre mennesker.

Så jeg tenker at de ikke viser så veldig mye hensyn forøvrig heller og at klagene derfor er på sin plass.

Anonymous poster hash: ad16e...225

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

TS

Godt mulig....... Synes dumt om jeg må gå i musestille ? Vet ikke hva det er regler for det...

Så det er dumt at du må overholde helt vanlige regler om at det skal være stille etter kl 23? Koster det deg virkelig så mye å være så stille som mulig? Skulle tro det å ha baby gir en rett til å ikke vise hensyn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: c306c...657

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at de som klager ikke kan se an hvor de flytter. Flytt til en enebolig eller ei hule på fjellet, og ihvertfall ikke ei blokk.

Anonymous poster hash: 13031...5e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at de som klager ikke kan se an hvor de flytter. Flytt til en enebolig eller ei hule på fjellet, og ihvertfall ikke ei blokk.

Anonymous poster hash: 13031...5e5

Ja, og vær nå i hvert fall ikke singel og gå i joggedress når det bor småbarnsfamilier i strøket!

Anonymous poster hash: c306c...657

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Det sier vel kanskje sitt om hvordan TS og mannen er ovenfor andre mennesker.

Så jeg tenker at de ikke viser så veldig mye hensyn forøvrig heller og at klagene derfor er på sin plass.

Anonymous poster hash: ad16e...225

Dette reagerte jeg også på.

Anonymous poster hash: 3809e...b24

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt har man lov til å gå i sitt eget hus, også om natten. Det kunne jo hende at toalettet lå en annen etasje enn soverommet, og man må jo ha lov til å gå på do om natten ... så den der synes jeg ikke han kan klage over. Men selvsagt bør man være så stille som mulig, spesielt hvis det er lytt. Men normal lyd, det må man tåle.

Ellers har det ingenting å gjøre med saken at naboen går i "stygg joggedress" og er singel, så det burde du strengt tatt ikke tatt med ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt har man lov til å gå i sitt eget hus, også om natten. Det kunne jo hende at toalettet lå en annen etasje enn soverommet, og man må jo ha lov til å gå på do om natten ... så den der synes jeg ikke han kan klage over. Men selvsagt bør man være så stille som mulig, spesielt hvis det er lytt. Men normal lyd, det må man tåle.

Ellers har det ingenting å gjøre med saken at naboen går i "stygg joggedress" og er singel, så det burde du strengt tatt ikke tatt med ;)

Men nå skriver jo ikke TS hvilke lyder naboen reagerte på. For alt vi vet, kan hun ha satt i gang ganske mye støy. Selv om det er lytt, skal det mye til å våkne av hvis noen går normalt i en trapp (uten sko) og varmer opp litt vann.

Skrevet

Men nå skriver jo ikke TS hvilke lyder naboen reagerte på. For alt vi vet, kan hun ha satt i gang ganske mye støy. Selv om det er lytt, skal det mye til å våkne av hvis noen går normalt i en trapp (uten sko) og varmer opp litt vann.

Jada, men jeg skrev jo "normale lyder". Og å gå på gulvet og blande melk til baby, det mener jeg er normale lyder. Dersom TS gjør dette på en ekstremt bråkete måte, er det en annen sak. For det kan jo ikke vi vite ;)

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Min samboer sa at han skal ikke ta hensyn til han da han bor under barn i huset.

Det var da en meget merkelig holdning. At man ikke skal ta hensyn til naboer fordi man har barn???

• Liker 14
Skrevet

TS

Godt mulig....... Synes dumt om jeg må gå i musestille ? Vet ikke hva det er regler for det...

Om natten synes jeg man kan gå musestille. Ihvertfall hvis vanlig gange høres ned til naboen. Slike hensyn bør man ta om natten når det er lytt i huset. Synes også det var et lurt forslag å lage mme i øverste etasje.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Den gamle har aldri klaget på oss så plutselig den nye naboen så si effektiv klaget på oss da vi bråket om natta...

Jeg står bare opp en gang for å lage mat til baby , er det feil av han den stygge singel som går i joggedress å klage når han valgte å flytte inn i familie og barn område. Nesten bare små barn og lekeplassen står ved ham.

Har dere opplevd det ?

Min samboer føler seg stengt når han klaget ;/

skjønte ikke en dritt av det her...

Anonymous poster hash: 876d1...afc

• Liker 3
Skrevet

Og der kom endelig den generelle holdningen frem som bekrefter at naboene har grunn til å klage!

Jeg har 2 barn, men forventer ikke at andre rundt meg skal godta all mulig støy i tid og utid av den grunn. Man tar hensyn til hverandre uansett!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva mannen i underetasjen skal klage på hvis hele familien over får omgangssyken.

"Dere driter for mye om natta...åååårhhh"

Anonymous poster hash: f05f5...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se over teksten en gang til, og spør deg selv om det der er forståelig for noen andre enn deg? Jeg skjønner ikke bæret av formuleringene dine.

Anonymous poster hash: c8cdf...19b
  • Liker 4
Skrevet

Lurer på hva mannen i underetasjen skal klage på hvis hele familien over får omgangssyken.

"Dere driter for mye om natta...åååårhhh"

Da har man ikke noe valg. Men man KAN gå stillere i trappen om natten om en bare "går vanlig"

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da har man ikke noe valg. Men man KAN gå stillere i trappen om natten om en bare "går vanlig"

Du mener man kan la være og mate babyen om natta? Oisann.... Og du, forresten, jeg har bodd i hus med flere forskjellige trapper. Uansett hvor stille folk gikk, hørte man det. Det kommer alltid lyder fra hus.

Hvis man er en oversensitiv person som ikke takler lyder, får man nesten flytte i en enebolig langt unna folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...