Lanista1984 Skrevet 3. april 2015 Forfatter #81 Skrevet 3. april 2015 Fordi jeg ber folk om å jobbe? I de fleste land vill det ha vært ok. Lykke tik med din lykke, Frk NAV.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #82 Skrevet 3. april 2015 Fordi jeg ber folk om å jobbe? I de fleste land vill det ha vært ok. Lykke tik med din lykke, Frk NAV. Fordi du fremstår som en psykisk syk alkoholiker som virkelig bør begynne å ta bedre vare på seg selv og legge bort det destruktive machobullshitet. Anonymous poster hash: 72bd9...276 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #83 Skrevet 3. april 2015 Fordi du fremstår som en psykisk syk alkoholiker som virkelig bør begynne å ta bedre vare på seg selv og legge bort det destruktive machobullshitet. Anonymous poster hash: 72bd9...276 Ikke kall ham psykisk syk. Han fortjener ikke den tittelen. Han er rett og slett bare syk. Anonymous poster hash: 2e637...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #84 Skrevet 3. april 2015 OG alkoholiker Anonymous poster hash: 2e637...ca7 1
WubWub Skrevet 4. april 2015 #85 Skrevet 4. april 2015 og frekk. og ustabil. og aggressiv. vedkommende hevder han er en beskytter som passer på å hjelper de fattige og svake i samfunnet i samme åndedrag som han langer ut mot psykisk syke og fattige som må gå til nav å kaller de snyltere og late parasitter. ellers så gir absolutt ingen innlegg fra vedkommende noen mening, overhodet. det virker som om han poster de første tankene som dukker opp i hodet hans til tross for at det ikke har noe som helst med trådens emne å gjøre. hva har romerske gladiatorer, mafian i brooklyn, hunder som må begraves i afghanistan, godteri til barn med psykisk lidelse i NORGE å gjøre? Ts kan du prøve forklare litt hvordan du tenker, kan du gjøre et forsøk på å sette innleggene dine i noen slags sammenheng ? 2
Lanista1984 Skrevet 7. april 2015 Forfatter #86 Skrevet 7. april 2015 Beklager. Har vært borte noen dager. Det du spør om og som mange lar seg bli opprømt av, med og med uten mine feil, er at det er stor forskjell på å bli psykisk syk eller utmattet om man er i Norge eller i den tredje verden. Det var egentlig alt. og frekk. og ustabil. og aggressiv. vedkommende hevder han er en beskytter som passer på å hjelper de fattige og svake i samfunnet i samme åndedrag som han langer ut mot psykisk syke og fattige som må gå til nav å kaller de snyltere og late parasitter. ellers så gir absolutt ingen innlegg fra vedkommende noen mening, overhodet. det virker som om han poster de første tankene som dukker opp i hodet hans til tross for at det ikke har noe som helst med trådens emne å gjøre. hva har romerske gladiatorer, mafian i brooklyn, hunder som må begraves i afghanistan, godteri til barn med psykisk lidelse i NORGE å gjøre? Ts kan du prøve forklare litt hvordan du tenker, kan du gjøre et forsøk på å sette innleggene dine i noen slags sammenheng ?
Lanista1984 Skrevet 10. april 2015 Forfatter #87 Skrevet 10. april 2015 (endret) Det er mulig jeg er alkoholiker. Jeg kjenner ikke til hva som er eksakte differenser eller grenser der. Jeg liker alkohol å blir glad når jeg drikker det og får andre til å le. Om jeg er psykisk syk, får nesten andre med årelang utdannelse uttale seg om. Så langt har jeg ikke fått noen indikasjoner bortsett fra at jeg er en "fare" som liker nettet for mye. Derfor blir jeg overvåket. Det vet jeg. I teorien gjelder det oss alle. ( I den delen av Navy som har anledning til det) Jeg tror jeg ble utsatt for en slags masse-raseri alla steine en person fra gammel av. Som er så populært på nettet nå. Folk er jo flokkdyr og det å kaste seg på en bølge uten fare for egen risiko, er nok deilig. Det som er spesielt her, er at de fleste velger å gjøre det anonymt. Det er for meg en gåte. Men nok om meg. Jeg er nok ikke så tilgjengelig på nett når det virkelig starter. Derfor er det viktig å si at om noen kommer med en skikkelig smart og provoserende kommentar - og jeg ikke svarer - så kan det være fordi jeg ikke har fått lest den enda. Ønsker dere uansett en grønn-frisk norsk vår. Endret 11. april 2015 av Lanista1984
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #88 Skrevet 10. april 2015 Ta vare på deg selv Anonymous poster hash: ca010...0b2
Jessica! Skrevet 10. april 2015 #89 Skrevet 10. april 2015 At det er mange som sliter psykisk her i landet er det ingen tvil om. Jeg treffer flere av dem i min arbeidssammenheng. Takk og lov at vi har et system som fanger dem opp og kan hjelpe dem best mulig videre - vi snakker så varmt om at vi skal være glade vi er født i dette landet, og alle godene det bringer med seg. Da bør vi kunne unne de som har det tøft det samme uten å betvile deres livssituasjon. Ingen vet hvordan det er å leve en annens liv fullt og helt. La det være opp til den enkelte og støtteapparatet rundt å definere hvor mye hjelp og oppfølging vedkommende har behov for. 2
Lanista1984 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #90 Skrevet 11. april 2015 At det er mange som sliter psykisk her i landet er det ingen tvil om. Jeg treffer flere av dem i min arbeidssammenheng. Takk og lov at vi har et system som fanger dem opp og kan hjelpe dem best mulig videre - vi snakker så varmt om at vi skal være glade vi er født i dette landet, og alle godene det bringer med seg. Da bør vi kunne unne de som har det tøft det samme uten å betvile deres livssituasjon. Ingen vet hvordan det er å leve en annens liv fullt og helt. La det være opp til den enkelte og støtteapparatet rundt å definere hvor mye hjelp og oppfølging vedkommende har behov for. Jeg er ikke født i Norge. Og jeg jobber utenlands og kommer hjem en gang i halvåret og det er nok det som fikk meg til å starte det hele. "At uten sikkerhetsnett så må man, man må, fungere om man liker det eller ei." Men, jeg er jo ikke dum. Klart nordmenn er heldige som har muligheten til å ta pauser når man føler man trenger det. Og jeg mener ikke å kritisere det. Psykiske smerter har mange lag og kan gå veldig dypt. Målet mitt, i hetvin-rus sammen med andre fra samme enhet som chattet med venner etc, var å starte en tråd som skulle vise at kanskje det er for enkelt å ty til sykmelding etc. I noen situasjoner. Når jeg sammenligner med det livet jeg selv lever. Det ble provoserende. Sikkert fordi jeg ikke skrev veldig nyansert.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #91 Skrevet 11. april 2015 Endrer vi samfunnet, endrer vi nok garantert på psyken. Her jeg bor har det vært 4 tilfeller av selvmordsforsøk, 15-16 åringer, hvor den ene lykkes. Dette er på ei lita bygd da. På nabobygda har det vært minst 7 selvmordsforsøk i løpet av 3 år. 5 av 7 lykkes. Og dette var ungdommer. Etter min mening er det mye press på å være god nok i samfunnet. Vi skal være fit, ha en god jobb, kjernefamilie og vi skal være perfekte på sosiale media. Vi skal ha nydelige hjem som skal vises for hele verden på instagram og vi skal strebe etter å være flotte og perfekte, både psykisk og fysisk. Å være middels er ikke godt nok, for da vises vi ikke, vi skiller oss ikke ut. Dette er jo bare min synsing da, utifra hvordan jeg opplever samfunnet. Anonymous poster hash: 37b62...fb2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #92 Skrevet 11. april 2015 Mange sier de har " møtt veggen." Mange klager på NAV. Manger mener de ikke blir forstått. Ville det vært slik hvis ikke Norge kunne bruke oljepenger til å være kanskje verdens minst økonomiske smarte land? Ville så mange ha følt disse følelsene da? Hvor mange "møtte veggen" på 1700-tallet? Er vi et land av sytere? Jeg valgte å dra vekk, ikke et valg jeg anbefaler. Jeg falt ti meter ned i Hindu Kush mellom Pakistan og Afghanistan og pådro meg en prolaps jeg kjenner hver dag. Jeg er skutt. To ganger. En gang i låret. Og en gang nederst i midjen. En gang sto det på om jeg ville våkne igjen eller ikke. Jeg har skutt mange. De fleste våknet ikke igjen. Det skal jeg leve med. Jeg ble stukket med kniv i magen. Det var igjen usikkert om jeg ville overleve. Men jeg gjorde det. Jeg løper allikevel i mål alltid blant topp tre. Jeg dykker uten maske i fem minutter. Jeg sier ikke at fysiske skader er det eneste som finnes. Tro meg, jeg vet om psykiske lidelser. Men er det litt for lett i Norge? Det jeg beskriver er en hverdag i det landet hvor jeg ble født. US Navy. Og alle vet at USA alltid er i krig. Hvorfor er et annet spørsmål i en annen tråd. Ikke denne. Jeg gråter meg i søvn. Jeg er ikke tøffere enn det. Men jeg står opp når jeg skal. Fordi jeg må. Fordi jeg må. Fordi det forventes. Slik har det alltid vært. Bortsett fra i Norge? Hehe, dette er bare en skrytetråd.... Anonymous poster hash: b54c6...6a3
Tholmer Skrevet 11. april 2015 #93 Skrevet 11. april 2015 Lanista, spenning, sårhet, ekte menn, tap, vilje, menneskelig, svakheter, kynisk, realistisk, omsorg, offer, rop om hjelp, rop om oppmerksomhet, lufte, vise, se meg, hold meg, aldri glem 1
Lanista1984 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #94 Skrevet 11. april 2015 Lanista, spenning, sårhet, ekte menn, tap, vilje, menneskelig, svakheter, kynisk, realistisk, omsorg, offer, rop om hjelp, rop om oppmerksomhet, lufte, vise, se meg, hold meg, aldri glem Vet ikke hva du ønsket, men du beskrev det jeg innerst inne besitter eller tror jeg gjør, på en bedre måte enn jeg noensinne kunne ha gjort. Og du gjorde det på to linjer. Helt uavhengig av tråden generelt, som sist ble beskrevet som en skrytetråd. Når jeg tenker meg nøye om, kan nok det også stemme. 1
Lanista1984 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #95 Skrevet 11. april 2015 Lanista, spenning, sårhet, ekte menn, tap, vilje, menneskelig, svakheter, kynisk, realistisk, omsorg, offer, rop om hjelp, rop om oppmerksomhet, lufte, vise, se meg, hold meg, aldri glem Vet du gjorde det litt satirisk, men takk. Jeg har aldri vært spesielt god til å skrive. God natt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #96 Skrevet 11. april 2015 Men jeg klanderer deg ikke for å lage en skrytetråd. Elitesoldater blir oppdrattt til å tro at de er veldig spesielle, det er bare i navnet "elite". Militæret må gjøre det, for det er måten man får folk til å gjøre den type "drittarbeid". Der er oppdratt til å tro dere er eliten i verden, det er en "megmegmeg" tankegang. Anonymous poster hash: b54c6...6a3
Tholmer Skrevet 11. april 2015 #97 Skrevet 11. april 2015 Vet du gjorde det litt satirisk, men takk. Jeg har aldri vært spesielt god til å skrive. God natt. husker du thomdude, Lanisten? *vinke* han har sansen for deg 1
Tholmer Skrevet 11. april 2015 #98 Skrevet 11. april 2015 Vi glir over til Adele med "Someone like you" 1
Lanista1984 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #99 Skrevet 11. april 2015 Men jeg klanderer deg ikke for å lage en skrytetråd. Elitesoldater blir oppdrattt til å tro at de er veldig spesielle, det er bare i navnet "elite". Militæret må gjøre det, for det er måten man får folk til å gjøre den type "drittarbeid". Der er oppdratt til å tro dere er eliten i verden, det er en "megmegmeg" tankegang. Anonymous poster hash: b54c6...6a3 Det du sier er fra en annen verden. Men hvis jeg tenker meg nøye om, kan jeg forstå hvorfor du mener det er slik. Hvis jeg hadde lastet opp noen av dokumentene jeg må avlegge i tjeneste, kan det hende du hadde sett ting noen videre. Men jeg skjønner hva du sier og lar det bli med det. Du prøver å være raus og det er jeg også. Sov godt, Klokken nærmer seg tre.
Lanista1984 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #100 Skrevet 11. april 2015 (endret) Vi glir over til Adele med "Someone like you" For en nydelig låt. Husker deg godt. Life goes on... We never change:) Sleep well. Endret 11. april 2015 av Lanista1984 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå