AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #41 Skrevet 2. april 2015 Jeg ser hva du prøver å få fram og er til en viss grad enig med deg. Psykiske lidelser er veldig utbredt i Norge. Jeg vil bare legge til at definisjonen på en psykisk lidelse generelt er et knippe langvarige symptomer som hindrer normal funksjon - noe av grunnen til at det er så mye diagnostisert lidelse i Norge er vel at vi har tilgang til lege og psykolog og tid/ressurser nok til å merke at vi ikke har det bra. Godt innlegg. Anonymous poster hash: 72bd9...276
Lanista1984 Skrevet 2. april 2015 Forfatter #42 Skrevet 2. april 2015 Og jeg vil legge til før jeg sovner, at det å finne legger og en arm som du skal gi til far så han kan begrave hele datteren, gjør noe med deg. Og se noen knive den kvinnelige delen mens du er bundet, gjør også noe med deg. Jeg sier ikke at jeg er lider av en sykdom, for det tror jeg ikke. Jeg skriver det ut. Men jeg ser og opplever ting jeg ikke kan skrive om. Og ville bare sette ting i kontrast. Jeg snubler over føtter når jeg går ut. Jeg kan ikke bare være ok med det. Ikke hvis jeg er et normalt menneske.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #43 Skrevet 2. april 2015 Og jeg vil legge til før jeg sovner, at det å finne legger og en arm som du skal gi til far så han kan begrave hele datteren, gjør noe med deg. Og se noen knive den kvinnelige delen mens du er bundet, gjør også noe med deg. Jeg sier ikke at jeg er lider av en sykdom, for det tror jeg ikke. Jeg skriver det ut. Men jeg ser og opplever ting jeg ikke kan skrive om. Og ville bare sette ting i kontrast. Jeg snubler over føtter når jeg går ut. Jeg kan ikke bare være ok med det. Ikke hvis jeg er et normalt menneske. Vi er ikke psykologen din, og legg vekk flaska nå. Anonymous poster hash: 2e637...ca7 5
WubWub Skrevet 2. april 2015 #44 Skrevet 2. april 2015 (endret) Og jeg vil legge til før jeg sovner, at det å finne legger og en arm som du skal gi til far så han kan begrave hele datteren, gjør noe med deg. Og se noen knive den kvinnelige delen mens du er bundet, gjør også noe med deg. Jeg sier ikke at jeg er lider av en sykdom, for det tror jeg ikke. Jeg skriver det ut. Men jeg ser og opplever ting jeg ikke kan skrive om. Og ville bare sette ting i kontrast. Jeg snubler over føtter når jeg går ut. Jeg kan ikke bare være ok med det. Ikke hvis jeg er et normalt menneske. Tråden her er et godt eksempel på at man burde logge av internett når man har for mye promille i blodet Endret 2. april 2015 av WubWub 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #45 Skrevet 2. april 2015 Tråden her er et godt eksempel på at man burde logge av internett når man har for mye promille i blodet Anonymous poster hash: 2e637...ca7 2
Kittykat Skrevet 3. april 2015 #47 Skrevet 3. april 2015 (endret) Å være psykisk syk er ikke lett. For noen. Jeg har vært psykisk syk i mange år. Jeg skulle gitt alt for å være frisk. Frisk nok til å jobbe. Tjene egne penger og forsørge meg selv enn å være avhengig av andre for å overleve fra måned til måned. Det er nedverdigende for meg. Min sykdom kan ikke sees heller. Må man ha bistand fra Nav, så er det visse regler og lover som må følges og oppfylles. Man kan ikke bare si at man er psykisk syk og få penger i hånden. Jeg tror ikke du vet et fnugg om psykiske lidelser hvis du mener det du skriver. Det er mer i det enn å gå på en smell. Man kan heller ikke bare ta seg sammen. Det er desverre ikke så enkelt som det. Jeg synes det er flott at Norge gir folk en økonomisk mulighet selv om man er syk. Og at det finnes hjelp og tilbud som gjør at man kan bli frisk nok til å ta vare på seg selv. Hadde ikke jeg fått det tilbudet, så hadde jeg ikke hatt et hjem den dag i dag. Da hadde jeg sikkert endt opp som hjemløs med 3 barn... Endret 3. april 2015 av Kittykat 1
skreppamedleppa Skrevet 3. april 2015 #48 Skrevet 3. april 2015 "Psykisk syke", altså hva snakker vi om her? Ingen skriver et slikt innlegg som deg ts og skriver generelt "fysisk syke", en må vite hva slags sykdommer en snakker om, er det angst, psykose, bipolar, snakker du om anoreksi?, bulimi nevrosa? snakker vi om depresjon, angst, Schizofreni, mani, tvangstanker? HVA? Hva snakker du om? Psykiske sykdommer kan være en trillion sykdommer fra psykopater til depresjon, jeg fatter ikke at en kan snakke så generelt og si imellom linjene og ganske tydelig også "ta dere sammen og jobb" og ikke minst å bruke seg selv som et prakteksempel på hvorfor en skal jobbe. Jeg har selv vært pårørende til ei med "psykisk sykdom" over flere år, vedkommende kunne ikke jobbe nei. Å be kreftpasienter som sliter med "fysisk sykdom" om å pelle seg opp av sykehus sengen og dra seg på jobb fordi oljenasjonen Norge har det for lett, hvem ville sagt noe slikt? Ingen, ikke en levende sjel. Og om noen i det hele tatt ville tatt en slik konklusjon opp i fra alkoholflasken sin og samtidig sagt, blablabla nå kommer alle fra nav innom, nok om dere.. (snyltere som har fått kreft og greier, sytere..) så ville det på mange måter vært prikken over i at vedkommende ikke har så fryktelig mye kunnskap om emnet og heller ikke ønsker ny kunnskap om emnet. 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #49 Skrevet 3. april 2015 Du har sikkert mange kloke tanker, men dette blir et sammensurium sv synsing og egne erfaringer og generelle avsporinger Ja og takk for det - KG er ikke et forskningsinstitutt ennå.Anonymous poster hash: 81831...85d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #50 Skrevet 3. april 2015 Folkesykdommen i Norge heter jo ME!Anonymous poster hash: 81831...85d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #51 Skrevet 3. april 2015 "Psykisk syke", altså hva snakker vi om her? Jeg tenker at siden det er snakk om at folk skal ta seg sammen, så gjelder det hovedsaklig psykisk sykdom som ikke har en medfødt biologisk utløser. Dvs vi inkluderer ting som depresjon og angst, mens bipolare blir ekskludert. (Selv om noen personer har en medfødt lavere terskel for å utvikle angst og depresjon pga måten hjernen er bygget opp). Men mulig der er en holdning om at man skal kunne klare kjempe mot den type sykdom også. Men da tror jeg vi må gå gjennom en og en sykdom å krangle om, siden de er så forskjellige. Tråden her er et godt eksempel på at man burde logge av internett når man har for mye promille i blodet Anonymous poster hash: 2e637...ca7 Skjerp dere. Ja, så dere er ikke fan av skrivestil og meninger, men det er mulig å diskutere sak allikevel. Det er heller ikke å gjemme under en stol at TS faktisk klarer å holde seg samlet til en viss grad, det står det respekt av. Bare han ikke pusher seg selv for hardt og ender opp enda sykere. I den kontekst kan jeg nevne at dersom der er en generell holdning om at folk burde ta seg sammen og at psykisk sykdom var noe å se ned på- så kan vi raskt ende opp med en gjeng personer som går og gnager på ting til de tyr til alkohol, selvmord, selvskading o.l. Bedre å ta tak i problemer når de er små, enn når du må tvangsinnlegge dem. Det er vel noen som har vært inne på å sagt at grunnen til at menn tar flere selvmord er fordi de ikke snakker om ting. Anonymous poster hash: 313fa...631 2
Gjest The damned Skrevet 3. april 2015 #52 Skrevet 3. april 2015 (endret) Jeg tenker at siden det er snakk om at folk skal ta seg sammen, så gjelder det hovedsaklig psykisk sykdom som ikke har en medfødt biologisk utløser. Dvs vi inkluderer ting som depresjon og angst, mens bipolare blir ekskludert. (Selv om noen personer har en medfødt lavere terskel for å utvikle angst og depresjon pga måten hjernen er bygget opp). Men mulig der er en holdning om at man skal kunne klare kjempe mot den type sykdom også. Men da tror jeg vi må gå gjennom en og en sykdom å krangle om, siden de er så forskjellige. Skjerp dere. Ja, så dere er ikke fan av skrivestil og meninger, men det er mulig å diskutere sak allikevel. Det er heller ikke å gjemme under en stol at TS faktisk klarer å holde seg samlet til en viss grad, det står det respekt av. Bare han ikke pusher seg selv for hardt og ender opp enda sykere. I den kontekst kan jeg nevne at dersom der er en generell holdning om at folk burde ta seg sammen og at psykisk sykdom var noe å se ned på- så kan vi raskt ende opp med en gjeng personer som går og gnager på ting til de tyr til alkohol, selvmord, selvskading o.l. Bedre å ta tak i problemer når de er små, enn når du må tvangsinnlegge dem. Det er vel noen som har vært inne på å sagt at grunnen til at menn tar flere selvmord er fordi de ikke snakker om ting.Anonymous poster hash: 313fa...631 Joda, det er bedre å ta tok i det når man er ung, men det er ikke så mange år siden det ikke var fokus på slike ting. Altså er det mange voksne som går rundt med psykiske lidelser uten å ha tatt tak i dem. Jeg har jo en "mild" diagnose, og da jeg var liten var det ikke noe fokus på det psykiske. Prøvde å finne alle andre type årsaker til at jeg var som jeg var, og det forsterket følelsen av at det var noe galt med meg og at jeg var unormal. Jeg er ikke så gammel, er 32 år, og første gang jeg var hos psykolog var jeg 26 år. Sier ikke at det ikke er mulig å bli frisk, men det kan jo ta lengre tid når man er såpass gammel før man tar tak i det. For min del er det bare positivt at det er blitt mer fokus på psykisk helse, selv om noen er litt for opptatt av diagnoser. Det må ha vært vondt før i tiden å føle at det var noe galt med deg, men ikke ha noen gode verktøy for å takle det. Mine foreldre snakker for eksempel om å ha problemer med nervene, og ser ned på dem. Det er jo en holdning mange fortsatt har selv om det er blitt mer åpenhet. Må si at jeg blir provosert av dem som alltid skal ta utgangspunkt i seg selv for hvordan andre skal takle ting. "Ta deg sammen". "Det er bare å...." Endret 3. april 2015 av The damned
Lanista1984 Skrevet 3. april 2015 Forfatter #53 Skrevet 3. april 2015 Jeg blir oppgitt. Jeg gir opp denne tråden. Alle ønsker å snakke om seg. Jeg vil at alle skal snakke om meg;) Ok, de som ikke tok den får gå og legge seg.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #54 Skrevet 3. april 2015 Jeg blir oppgitt. Jeg gir opp denne tråden. Alle ønsker å snakke om seg. Jeg vil at alle skal snakke om meg;) Ok, de som ikke tok den får gå og legge seg. Så mye tull og rør du har skrevet, så er det to alternativer: 1) du er full 2)du er alvorlig psykisk syk evt en blanding av disse to. Anonymous poster hash: ea7ee...c64 4
Lanista1984 Skrevet 3. april 2015 Forfatter #55 Skrevet 3. april 2015 Så mye tull og rør du har skrevet, så er det to alternativer: 1) du er full 2)du er alvorlig psykisk syk evt en blanding av disse to. Anonymous poster hash: ea7ee...c64 Jeg startet dette veldig enkelt. Det er tydelig fra første innlegg at jeg trenger en behandling. Men jeg gjør det jeg gjør fordi jeg må. Hvor vanskelig kan det være å forstå det?
Lanista1984 Skrevet 3. april 2015 Forfatter #56 Skrevet 3. april 2015 Tydeligvis rørte jeg innom et tema man ikke skal snakke om.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #57 Skrevet 3. april 2015 Søk behandling rett over påske i stedet for å skrive tull og rør på internett. Anonymous poster hash: ea7ee...c64 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #58 Skrevet 3. april 2015 Må si at jeg blir provosert av dem som alltid skal ta utgangspunkt i seg selv for hvordan andre skal takle ting. "Ta deg sammen". "Det er bare å...." Grunnen til at du får så mange negative reaksjoner er fordi du gir inntrykk av at dette er din holdning. Du sier at du har vært gjennom mange vonde ting, men at du står opp hver dag fordi du må. Og det virker som om du mener at andre burde gjøre det samme, eventuelt at de er sytere om det ikke gjør det. Anonymous poster hash: 313fa...631
Lanista1984 Skrevet 3. april 2015 Forfatter #59 Skrevet 3. april 2015 Korrekt oppsummert. Takk. Grunnen til at du får så mange negative reaksjoner er fordi du gir inntrykk av at dette er din holdning. Du sier at du har vært gjennom mange vonde ting, men at du står opp hver dag fordi du må. Og det virker som om du mener at andre burde gjøre det samme, eventuelt at de er sytere om det ikke gjør det. Anonymous poster hash: 313fa...631
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #60 Skrevet 3. april 2015 Men jeg gjør det jeg gjør fordi jeg må. Hvor vanskelig kan det være å forstå det? Jeg kjenner deg ikke. Jeg kjenner ikke dine motiver for å leve i ytterkanten. Kan du fortelle litt om hvorfor du må det du må? Bare han ikke pusher seg selv for hardt og ender opp enda sykere. Anonymous poster hash: 313fa...631 Selvfølgelig pusher han seg selv for hardt og blir sykere. Krigsområder er ingen anbefalt helsefarm. Hvis han egentlig hører hjemme her i norge, kan han kanskje komme hjem og få behandling og bli her og gjøre noe fornuftig, heller enn å leve i krig? Unge menn som reiser ut for å krige et sted, det er ingen fornuft i det. Deres bidrag er et pc-spill i levende live. Krig er krig og de lever ut sin fantasi? Opplys meg, selv om jeg er en AB? Jeg vil gjerne forstå hva du mener, ts. Anonymous poster hash: 3d4c6...854 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå