Gå til innhold

Psykiske lidelser i Norge

Fremhevede innlegg

Gjest The damned
Skrevet

Grunnen til at du får så mange negative reaksjoner er fordi du gir inntrykk av at dette er din holdning.

Du sier at du har vært gjennom mange vonde ting, men at du står opp hver dag fordi du må. Og det virker som om du mener at andre burde gjøre det samme, eventuelt at de er sytere om det ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 313fa...631

Hæ? Sitert feil eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som kritiserer at brukere benytter seg av funksjonen å være anonym. Utdrag fra reglene her:

Det er ikke lov å gå på angrep på noen på bakgrunn at de skriver som anonyme brukere, eller tilegne negative personkarakteristikker til motdebattanter bare pga at de bruker funksjonen - dette regnes som personangrep.

Daenerys, mod.

Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg startet dette veldig enkelt.

Det er tydelig fra første innlegg at jeg trenger en behandling.

Men jeg gjør det jeg gjør fordi jeg må.

Hvor vanskelig kan det være å forstå det?

Du sier at du selv valgte å gå i krig:

" Jeg valgte å dra vekk, ikke et valg jeg anbefaler. Jeg falt ti meter ned i Hindu Kush mellom Pakistan og Afghanistan..." og at du som følge at dette pådro deg fysiske og psykiske skader.

Du skriver i innlegget her at du, jeg siterer:

" Det er tydelig fra første innlegg at jeg trenger en behandling ".

At ditt eget land har sviktet deg, ikke gitt deg behandlingen du har krav på, gir deg ingen rett til å kritisere Norge som ivaretar sine syke. Jeg ville heller kritisert eget land som er den som har sviktet.

At du som følge av dette er bitter gir deg ingen rett til å bagatellisere andres psykiske plager. Jeg vil minne deg om at dine plager kom som følge av et valg du selv tok. For deg å kritisere, minimalisere andres psykiske plager som ikke har vært selvpåført, som de selv ikke har vært årsak til, i den hensikt å fremheve egne plager, er et hån mot begrepet: Psykiske plager.

Jeg er pårørende til en med psykiske plager. Mye av det du har skrevet her har vært preget av uvitenhet og mangel på kunnskap. Det som har vært verst har vært all arrogansen, og det får meg til å lure på om det er grunnen til at du ikke har fått behandling. At en muligens ikke har sett behov for det.

" Men jeg gjør det jeg gjør fordi jeg må ".

Du er en fare for dine omgivelser. Mye av det du sier her danner et bilde av en person som setter sine lidelser høyt over alle andres. Det er nesten som om mennesker ikke har lik verdi i dine øyne. I en krigssone kan dette fort utvikle seg til å bli svært farlig

Skrevet

Først og fremst overdriver du voldsomt. Jeg skriver stort sett med et smil om munnen og velger humor fremfor mye annet.

Selvfølgelig kan alt jeg har skrevet klippes opp og desekteres og analyseres. Men husk at jeg også skrev i går at vi alle drakk sterk vin.

Jeg er IKKE farlig for mine omgivelser. Jeg har brukt mitt live til å gi til mine omgivelser. Så ikke gå den veien. Å lese noe slikt sårer mer enn alt annet.

Jeg har humant drept skadde hunder og gitt de kristen begravelse i Afghanistan.

Jeg har et titalls hanger kjøpt godteri i den kiosken rett ved Saga kino for fem hundre før jeg har dratt. Alltid med en klump i halsen fordi alle trodde jeg skulle planlegge en kjempefest. Men jeg skulle bare til barna som ikke hadde noe.

Det er de som driver meg og har alltid gjort.

Mulig jeg kan bli bedre i hodet som mange andre, men ikke kall meg farlig.

Jeg beskytter mot de som er farlige.

Du sier at du selv valgte å gå i krig:

" Jeg valgte å dra vekk, ikke et valg jeg anbefaler. Jeg falt ti meter ned i Hindu Kush mellom Pakistan og Afghanistan..." og at du som følge at dette pådro deg fysiske og psykiske skader.

Du skriver i innlegget her at du, jeg siterer:

" Det er tydelig fra første innlegg at jeg trenger en behandling ".

At ditt eget land har sviktet deg, ikke gitt deg behandlingen du har krav på, gir deg ingen rett til å kritisere Norge som ivaretar sine syke. Jeg ville heller kritisert eget land som er den som har sviktet.

At du som følge av dette er bitter gir deg ingen rett til å bagatellisere andres psykiske plager. Jeg vil minne deg om at dine plager kom som følge av et valg du selv tok. For deg å kritisere, minimalisere andres psykiske plager som ikke har vært selvpåført, som de selv ikke har vært årsak til, i den hensikt å fremheve egne plager, er et hån mot begrepet: Psykiske plager.

Jeg er pårørende til en med psykiske plager. Mye av det du har skrevet her har vært preget av uvitenhet og mangel på kunnskap. Det som har vært verst har vært all arrogansen, og det får meg til å lure på om det er grunnen til at du ikke har fått behandling. At en muligens ikke har sett behov for det.

" Men jeg gjør det jeg gjør fordi jeg må ".

Du er en fare for dine omgivelser. Mye av det du sier her danner et bilde av en person som setter sine lidelser høyt over alle andres. Det er nesten som om mennesker ikke har lik verdi i dine øyne. I en krigssone kan dette fort utvikle seg til å bli svært farlig

Skrevet

Jeg har humant drept skadde hunder og gitt de kristen begravelse i Afghanistan.

Men var det kristne hunder?

• Liker 3
Skrevet

Takk for et ryddig innlegg.

Jeg har alltid skrevet mye. Først på VGD og deretter her inne. For meg er internett-tilgang det samme som å få lov å dele noe med nordmenn.

Jeg har fått advarsler når noen tok kontakt med min enhet. Og den gangen hadde jeg fortalt for mye.

Vi drikker når vi kan. Det høres destruktivt ut, men de samme gutta sprenger sine fysiske grenser så ofte at jeg tror alkohol faktisk kan være sunt innimellom.

Jeg vokste opp i Brooklyn i et italiensk miljø. Faren min var italiensk og hadde ett tonn tanter og bestemødre osv. Våte kyss på kinnet var noe jeg måtte bare leve med.

Han døde når jeg var syv. Det var så hysj hysj at det må ha vært mord. Fortsatt den dagen i dagen har jeg ikke et klart svar. Men den italienske mafiaen eide Brooklyn på den tiden.

Jeg begynte skole i Oslo. Når jeg var sytten så jeg tårnene mine rase. De var mine. Fordi de lyste opp natten når jeg sov.

Så etter VGS dro jeg til Boot Camp nær Chicago og bestod. Jeg tok neste utfordring i Coronado i California. En spesialistøvelse for US Navy. 6 ekstremt tunge uker. Indoc varte i to. De neste fire ukene sendte godt over halvparten hjem. Store tøffe fyrer. De som kom gjennom hadde skjønt opplegget og vant med psyke.

Vi løp til lunsj to km. Og det eneste jeg gjorde var å tenke frem til neste måltid, spesielt gjennom helvetesuka.

Hvorfor, hvorfor utsette meg for så mye smerte?

Jeg brant for det. Jeg kjøpte historien om å bevare demokratiet. Og at jeg hjalp til at alle i USA skulle forbli trygge.

Noen år senere prøvde jeg meg på opptak til det sjette teamet, men strøk.

Jeg lever uansett veldig stolt med den utdannelsen jeg har. I det siste har det kommet flere filmer som beskriver denne enheten på en god måte. Før var det bare B-filmer.

Kanskje litt for at enheten sprekker opp. Noen ser sitt snitt til å skrive en bok og dermed ødelegge det vi andre har kjempet for å holde blant oss selv.

Men uansett så håper jeg deg det ga deg noen svar.

Å utsette seg for reell fare, var en ild som tok meg i ung alder.

Jeg trodde i mange år at jeg var med å kjempe for at demokratiet skulle bestå.

I dag kjemper jeg mer for enkeltmennesker.

M

Jeg kjenner deg ikke. Jeg kjenner ikke dine motiver for å leve i ytterkanten.

Kan du fortelle litt om hvorfor du må det du må?

Selvfølgelig pusher han seg selv for hardt og blir sykere. Krigsområder er ingen anbefalt helsefarm. Hvis han egentlig hører hjemme her i norge, kan han kanskje komme hjem og få behandling og bli her og gjøre noe fornuftig, heller enn å leve i krig? Unge menn som reiser ut for å krige et sted, det er ingen fornuft i det. Deres bidrag er et pc-spill i levende live. Krig er krig og de lever ut sin fantasi?

Opplys meg, selv om jeg er en AB? Jeg vil gjerne forstå hva du mener, ts.

Anonymous poster hash: 3d4c6...854

Skrevet

Men var det kristne hunder?

Artig poeng;) Men du skjønte sikkert at jeg gjorde noe verdig for de hundene som ellers ville ha lidd til døde og vasket vekk.

AnonymBruker
Skrevet

At du synes du er en flott person er bra for deg, det gjør ikke røringen din her inne mer fornuftig eller konstruktiv.

Anonymous poster hash: 72bd9...276
  • Liker 2
Gjest The damned
Skrevet

Ok, så denne tråden er for deg den da og ingen andre kan komme med sine erfaringer og opplevelser.

Da misforstod jeg. Trodde det var en tråd om psykiske lidelser, men da får du nesten være litt tydeligere på det at du ikke vil at andre skal skrive om seg selv.

Skrevet

Skravlebøtte du er bare så feil..

Jeg har ikke anklaget noe land. Jeg har ikke anklaget noen.

Er det vanlig i ditt miljø? Å skylde på andre?

Det er ikke det for meg.

Skylde på Norge eller USA?

For hva???

At jeg ønsket min utdannelse?

Du berører her et nytt tema som bekymrer meg.

Hvor lett det er å skylde på Staten i Norge.

Ta litt ansvar selv, er det som jeg lever etter og forventer ingenting av den norske stat. Den amerikanske er nå min arbeidsgiver, så jeg forventer lønn. Det er alt.

Resten er opp til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for et ryddig innlegg.

Jeg har alltid skrevet mye. Først på VGD og deretter her inne. For meg er internett-tilgang det samme som å få lov å dele noe med nordmenn.

Jeg har fått advarsler når noen tok kontakt med min enhet. Og den gangen hadde jeg fortalt for mye.

Vi drikker når vi kan. Det høres destruktivt ut, men de samme gutta sprenger sine fysiske grenser så ofte at jeg tror alkohol faktisk kan være sunt innimellom.

Jeg vokste opp i Brooklyn i et italiensk miljø. Faren min var italiensk og hadde ett tonn tanter og bestemødre osv. Våte kyss på kinnet var noe jeg måtte bare leve med.

Han døde når jeg var syv. Det var så hysj hysj at det må ha vært mord. Fortsatt den dagen i dagen har jeg ikke et klart svar. Men den italienske mafiaen eide Brooklyn på den tiden.

Jeg begynte skole i Oslo. Når jeg var sytten så jeg tårnene mine rase. De var mine. Fordi de lyste opp natten når jeg sov.

Så etter VGS dro jeg til Boot Camp nær Chicago og bestod. Jeg tok neste utfordring i Coronado i California. En spesialistøvelse for US Navy. 6 ekstremt tunge uker. Indoc varte i to. De neste fire ukene sendte godt over halvparten hjem. Store tøffe fyrer. De som kom gjennom hadde skjønt opplegget og vant med psyke.

Vi løp til lunsj to km. Og det eneste jeg gjorde var å tenke frem til neste måltid, spesielt gjennom helvetesuka.

Hvorfor, hvorfor utsette meg for så mye smerte?

Jeg brant for det. Jeg kjøpte historien om å bevare demokratiet. Og at jeg hjalp til at alle i USA skulle forbli trygge.

Noen år senere prøvde jeg meg på opptak til det sjette teamet, men strøk.

Jeg lever uansett veldig stolt med den utdannelsen jeg har. I det siste har det kommet flere filmer som beskriver denne enheten på en god måte. Før var det bare B-filmer.

Kanskje litt for at enheten sprekker opp. Noen ser sitt snitt til å skrive en bok og dermed ødelegge det vi andre har kjempet for å holde blant oss selv.

Men uansett så håper jeg deg det ga deg noen svar.

Å utsette seg for reell fare, var en ild som tok meg i ung alder.

Jeg trodde i mange år at jeg var med å kjempe for at demokratiet skulle bestå.

I dag kjemper jeg mer for enkeltmennesker.

M

Dette forklarte ingenting:

" Å utsette seg for reel fare, var en ild som tok meg i ung alder "

I hele tråden har du kritisert alle med psykiske plager og NAV-brukere for at de er syke og brukere av NAV. Nå viser det seg at du gjør dette av eget valg, ikke fordi noen tvinger deg til det.

Så hva er problemet ditt egentlig?

Anonymous poster hash: 2e637...ca7

• Liker 1
Skrevet

Uff så synd, da. At du trodde jeg ville lese om dine plager i Norge. Det var trist.

Ok, så denne tråden er for deg den da og ingen andre kan komme med sine erfaringer og opplevelser.
Da misforstod jeg. Trodde det var en tråd om psykiske lidelser, men da får du nesten være litt tydeligere på det at du ikke vil at andre skal skrive om seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Uff så synd, da. At du trodde jeg ville lese om dine plager i Norge. Det var trist.

Det du egentlig forsøker å si er at det er mer synd på deg enn på enhver nordmenn? Jeg synes mest synd på de uendelig mange i midtøsten som har mistet familie, venner eller egne liv pga. USAs bullshit gjennom de siste tiårene.

Anonymous poster hash: 72bd9...276

• Liker 4
Skrevet

Er nordmenn generelt så såre og leker dumme?

Jeg må gi opp fordi dette har jeg ikke tid til.

Hva er problemet?

Problemene kommer på løpende bånd etter hvert som hver jævla anonym skriver.

Jeg har ikke skapt noe problem.

Jeg skrev om meg selv og stilte spørsmålet om folk flest burde høyne sin grense for hva som er et problem.

Hvor vanskelig er det å forstå?

Nå har jeg virkelig gitt opp.

Jeg har mine feil. Har ikke lagt skjul på det.

Men tydeligvis har ingen andre slike feil.

Så la det bli med det.

Dette forklarte ingenting:

" Å utsette seg for reel fare, var en ild som tok meg i ung alder "

I hele tråden har du kritisert alle med psykiske plager og NAV-brukere for at de er syke og brukere av NAV. Nå viser det seg at du gjør dette av eget valg, ikke fordi noen tvinger deg til det.

Så hva er problemet ditt egentlig?

Gjest The damned
Skrevet

Ok, ingen grunn til å være spydig. Man blir generelt møtt med større vennlighet hvis man er vennlig mot andre.

Men et lite tips da:lag en dagbok da. Da kan du skrive om deg selv og få tilbakemeldinger fra andre.

Når du lager en slik tråd, så kan det jo faktisk hende at folk tror at du vil diskutere psykiske lidelser i Norge, og deler sine erfaringer.

Gjest gjestvest
Skrevet

Det er underlig at når jeg snakket om mennesker snakket du om hund. Videre avskriver du enhver samtale om mennesker. Og å handle godteri på den lille kiosken ved Saga kino for kr 500,- som er så dyr gir ikke ikke så veldig mye godteri. Ikke til en kjempefest som du beskriver.

Jeg vet heller ikke hva slags Combat du har gått på - går på - En soldat er ment å gå utstyrt med minst mulig: Ikke ta med seg en " haug " av godteri.

Gjest Vevila
Skrevet

Hva er det egentlig du vil oppnå med denne tråden?

AnonymBruker
Skrevet

Tror han enten drikker, idag også, eller TROLLER.

• Liker 1
Skrevet

Til slutt fikk jeg bevisst at denne trpde tente de mindre arbeidssomme vvenstresiden, De late, Elsket trpden, _Nok om dere og nok om meg. Flott dere lever ie t land simi ikke krever noe fra dere, _Skåk, da,

Gjest Vevila
Skrevet

Til slutt fikk jeg bevisst at denne trpde tente de mindre arbeidssomme vvenstresiden, De late, Elsket trpden, _Nok om dere og nok om meg. Flott dere lever ie t land simi ikke krever noe fra dere, _Skåk, da,

Tror kanskje du bær legge vekk alkoholen en periode, eller i det minste holde deg borte fra nettet når du drikker. Dette blir jo bare tull. :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...