Gå til innhold

Er dette OK? Daten lå med en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel spurt hvorfor hun ikke blir sammen med pulekompisen sin? Skal man ikke følge sine lyster kanskje?

Men han er jo ikke pulekompisen hennes lenger. Hun har jo blitt sammen med deg. Dette var før din tid. Men hvis du føler det som oeas så hadde du altså dumpet henne fordi hun hadde en pulekompis før dere ble sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvis du møter en dame som du har det enormt fint med over lengre tid, og så en dag så får du vite at hun hadde en pulekompis før dere ble sammen. Ville du dumpet henne?

Det blir en veldig hypotetisk problemstilling siden jeg ikke ville falt for en kvinne som er tilbøyelig å ha en pulekompis i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler dette om verdier. Hvis daten min hadde en FF, hadde jeg visst at vi ikke var kompatible. Da hadde jeg visst at den mannen ikke var rett for meg og jeg hadde avsluttet.

Folk er forskjellige og jeg vet at mange finner glede i å ha sex uten følelser. Jeg gjør det ikke og fant derfor en mann som har samme verdier som meg også på dette punktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er jo ikke pulekompisen hennes lenger. Hun har jo blitt sammen med deg. Dette var før din tid. Men hvis du føler det som oeas så hadde du altså dumpet henne fordi hun hadde en pulekompis før dere ble sammen?

Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at for mange så er "pulekompis" turn-off, og man vet at verdiene skjærer seg? På mitt 27 år lange liv har jeg enda ikke hatt en "pulekompis", og jeg har kun vært i to seriøse, forhold. Ett langt, og ett som er ganske ferskt enda. Kommer aldri til å forstå det oppriktige behovet for en ff.

Anonymous poster hash: 18dbb...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at for mange så er "pulekompis" turn-off, og man vet at verdiene skjærer seg? På mitt 27 år lange liv har jeg enda ikke hatt en "pulekompis", og jeg har kun vært i to seriøse, forhold. Ett langt, og ett som er ganske ferskt enda. Kommer aldri til å forstå det oppriktige behovet for en ff.

Anonymous poster hash: 18dbb...870

Nei det er absolutt ikke vanskelig å forstå, jeg har selv aldri hatt det behovet. Og hvis man synes at menn/kvinner som har det er avtennende så har jeg full forståelse for at man ikke ønsker å involvere seg med dem.

Men slik jeg forstod det så var det ikke det at han fyren til TS hadde en elskerinne som var problemet, men at han hadde hatt sex med elskerinna si rett etter at de hadde hatt en sosial greie og hadde snakket om å treffes igjen. Handlingen hans var et svik for henne, ikke det at han driver å har elskerinner når han er singel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er jo ikke pulekompisen hennes lenger. Hun har jo blitt sammen med deg. Dette var før din tid. Men hvis du føler det som oeas så hadde du altså dumpet henne fordi hun hadde en pulekompis før dere ble sammen?

hvorfor kunne ikke vi også bare være pulekompiser hadde jeg spurt om, - hva svarer du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor kunne ikke vi også bare være pulekompiser hadde jeg spurt om, - hva svarer du da?

Nei nei. Hun er ikke den type jente lenger. Hun vil heller la deg gå sulten lenge og måtte jobbe for å ha sex. Det er unikt vettu.

Anonymous poster hash: 4a5ae...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Hun er ikke den type jente lenger. Hun vil heller la deg gå sulten lenge og måtte jobbe for å ha sex. Det er unikt vettu.

Anonymous poster hash: 4a5ae...881

ikkesant. Alle andre menn kan bare pule meg, - og du er den som gi av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!

Problemet ditt er at du ikke klarer å se nyanser fordi du er så blendet av negative følelser. Jeg bare ser "talk to the hand" holdningen når jeg leser meldingen din og beklager men da rister jeg litt på hodet og har full forståelse for at dine relasjoner ikke er som du ønsker at de skal være. (hvis det er realiteten)

Jeg har aldri sagt det er OK å ha sex med flere, og jeg tar heller ikke mennenes parti, men ofte må jeg prøve å få kvinner til å se litt lengre enn sin egen nesetipp for å forstå hvilket ansvar de selv har i hvordan relasjoner de har i livet sitt. Når man krever at en mann skal vite hva han vil etter en quiz kveld da blir jeg oppgitt over tankegangen. Jeg synes det er å kreve for mye og ha for store forventinger. At man kan reagere på sexen han hadde kan jeg ha forståelse for, men jeg personlig hadde ikke tenkt over det så lenge vi ikke var i et forhold eller datet. (ett treff på en sosial greie er ikke å date....)

Jeg lurer på en ting.. Dere damer som reagerer sånn med avsky på dette og som har behov for å fortell meg og mennene hvor idioter vi er, hvordan er livene deres egentlig? Mye drama og konflikter?

Jeg har ikke sagt at jeg krever å vite hvor jeg står etter en date. På ingen måte! Her manipulerer du igjen.

Er ikke sikkert jeg selv vet hva jeg vil etter en date. men jeg vet , at hadde en mann gjort det, når vi allerede kjente at det var noe der, som det tydeligvis var siden han/de ønsket å møte hverandre igjen, hadde det vært en handling som går mot mine verdier og moral. kan du ikke bare akspetere det Nettinettet?

Helt utrolig at du som er datingrådgiver, ikke klarer å se at folk er forslkjellige...

Å jo : det finnes en klar sammenheng mellom noen som gjør dette, og folk som ser lettere på sex/forhold.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte Nettopp Nettinettet i #529. Vil legge til : Jeg har ikke problemer å få menn interesserte i meg, tvert imot. Kan kanksje ha noe å gjøre med at jeg ikke finner meg i dritt, som mange andre damer gjør.

Jeg har alltid hatt selvrespekt, egne grenser.

En ting til : når du nevner at jeg ikke klarer å se nyanser, jo jeg gjør nettopp det! Men jeg vet med meg selv, at noen karaktertrekk øsnker jeg ikke å ha i en mann, da man ikke kan forandre dem. Da er det mye bedre å rygge før man har blitt mer involvert i en mann som har dette i seg, for uansett hvor lite involvert man er i hverandre, synes jeg det er noe som byr meg imot, at en mann stikker til ff venninna si , etter å ha avtalt en dat med ei anna dame ( meg ).



Anonymous poster hash: 760b7...b6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke vanskelig å forstå, jeg har selv aldri hatt det behovet. Og hvis man synes at menn/kvinner som har det er avtennende så har jeg full forståelse for at man ikke ønsker å involvere seg med dem.

Men slik jeg forstod det så var det ikke det at han fyren til TS hadde en elskerinne som var problemet, men at han hadde hatt sex med elskerinna si rett etter at de hadde hatt en sosial greie og hadde snakket om å treffes igjen. Handlingen hans var et svik for henne, ikke det at han driver å har elskerinner når han er singel.

Aksepter at for noen er dette et svik. Det er ikke et godt tegn at en mann gjør dette, uansett hvor mye du prøver å pakke dette inn.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at jeg krever å vite hvor jeg står etter en date. På ingen måte! Her manipulerer du igjen.

Er ikke sikkert jeg selv vet hva jeg vil etter en date. men jeg vet , at hadde en mann gjort det, når vi allerede kjente at det var noe der, som det tydeligvis var siden han/de ønsket å møte hverandre igjen, hadde det vært en handling som går mot mine verdier og moral. kan du ikke bare akspetere det Nettinettet?

Helt utrolig at du som er datingrådgiver, ikke klarer å se at folk er forslkjellige...

Å jo : det finnes en klar sammenheng mellom noen som gjør dette, og folk som ser lettere på sex/forhold.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

Tror du kanskje mener at jeg tror noe om deg som ikke stemmer, når du sier at jeg manipulerer? og det er jo helt i orden det. Så lenge du forklarer hva du mener og sier at jeg har misforstått så er det jo ikke noe problem. Når man skriver på et diskusjonsforum må man tåle at andre oppfatter det man skriver på forskjellige måter. Er det noen som oppfatter deg feil så er det bare å forklare.

Selvfølelig vet jeg at folk er forskjellig. Jeg driver med individuell rådgivning noe som betyr at det rådet jeg kanskje gir til en dame eller mann ikke er det samme råde som jeg ville gitt til en annen. Det handler om hvordan man er som menneske, hva man ønsker fra et forhold osv.

Og selvfølgelig kan jeg forstå at hvis noen hadde gjort dette mot deg så hadde det gått i mot dine verdier og din moral, men det betyr ikke at du er et bedre menneske enn noen som ikke tenker på samme måte som deg. Det er jo nettopp dette du kritiserer meg for, men så virker det som om du ikke tenker på samme måten selv. Altså folk er forskjellige og tenker forskjellig og uansett hva de tenker så kan det være helt rett.

Poenget mitt i denne tråden er at ting ikke er svart hvit og at det er dumt å dømme andre mennesker på bakgrunn av hva man tror og ikke hva man vet. I tillegg til at det noen ganger kan være greit å sjekke om man faktisk overreagerer litt eller har grunn til å reagere som man gjør. Reaksjon er det ikke noe feil med, men måten reaksjonen kommer kan ofte være greit å justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksepter at for noen er dette et svik. Det er ikke et godt tegn at en mann gjør dette, uansett hvor mye du prøver å pakke dette inn.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

Jeg har ikke noe problem med å akseptere at noen oppfatter dette som svik, det ser man jo hele tiden i tråder her inne. Men om det er et godt tegn eller ikke det er der vi er uenige. Det handler om en helhet, det handler om situasjon, det handler om hvordan man er som menneske, det handler om så ekstremt mye.

Hvordan noen ser på denne situasjonen og hvordan andre ser på situasjonen kan være helt totalt forskjellig. Da blir utfallet også annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe problem med å akseptere at noen oppfatter dette som svik, det ser man jo hele tiden i tråder her inne. Men om det er et godt tegn eller ikke det er der vi er uenige. Det handler om en helhet, det handler om situasjon, det handler om hvordan man er som menneske, det handler om så ekstremt mye.

Hvordan noen ser på denne situasjonen og hvordan andre ser på situasjonen kan være helt totalt forskjellig. Da blir utfallet også annerledes.

Det handler og om en karakter, som jeg har prøvd å si endel ganger nå. Jeg kjenner flere menn, og vet at noen aldri hadde gjort det, mens noen andre jeg kjenner, hadde gjort det hvis de fikk sjansen. ( selvsagt vet man aldri 100% hva noen kan gjøre.., men snakker utifra deres natur/verdier ) Sistnevnte, styres i sterkere grad av impulser, lyst osv. Ser ikke på sex som big deal, har ofte sex uten følelser ect. Og det er her mine verdier kræsjer med noen som ikke ser på det som en big deal. Det hadde vært et svik for meg dersom en mann hadde dratt til ff venninna si, rett etter en date med meg. Han hadde krysset ei grense for meg.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, har gjort det samme.

En av de første datene med en som nå er en x. Husker jeg ble frustrert fordi han ikke kysset meg en gang.. men likte ham jo og hadde det hyggelig. Skiltes i byen sånn litt før midnatt og det var helg,så jeg ringte en kompis som var ute for å ta en øl, og ble tilfeldigvis med ham hjem og hadde sex. Ble sammen med han andre likevel da og vi hadde et fint forhold. Sikkert asshole gjort av meg men jeg følte det var alt for tidlig til at jeg hadde noen forpliktelser, jeg kjente ham jo knapt!

Skal sies at jeg aldri sa det til ham, og jeg ville ikke likt å vite det selv. Det er jo ikke noe kult gjort. På den tiden skilte jeg sex og følelser mye bedre, han du dater er tydligvis også en sånn en.

Anonymous poster hash: 6caf1...1a8

Her sier du jo at du på en måte gjorde det pga ditt bekreftelsesbehov. Daten din "kysset deg ikke engang", som du selv skriver, og det gjorde deg frustrert, så du ringte til en komis, tok en øl med han og hadde sex med han.

Nå er jeg ikke ute etterå dømme deg, men for meg hadde jeg aldri klart å gjort noe sånn. Siden du ble sammen med daten din senere, må du ha likt han, og da er denne handlingen ennå mer uforståelig for meg, men det kommer frem underbevisst her, at du savnet bekreftelse. Og det er nettopp dette trekket jeg selv har nevnt flere ganger her, sammen med mangel på impulskontroll. Et trekk jeg ikke finner attraktivt i en mann, og dermed helst styrer unna.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Tenke kan være rasjonelt.

Føle... not so much.

For meg er det ikke noe mål å være rasjonell hele tiden. Liker å føle også, og spesielt magefølelsen skal en ikke kimse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er det ganske mange som har. Og hvis DET er problemet ditt i denne saken, er kanskje ikke dette tråden for deg...

Nei, poenget mitt er at jeg ikke tror at det er så vanlig at jeg må regne med at det kan skje hver gang jeg er på date første gang. I noen miljøer er det kanskje det, men ikke i de fleste. Man må være mer forberedt på å akseptere vanlig oppførsel enn uvanlig oppførsel. Jeg mener det er uvanlig oppførsel for de fleste.

Du kan sammenligne med dette: hvis du spør en nordmann og en kineser om det er vanlig å ha lyst hår og blå øyne vil nordmannen si ja, kineseren vil si nei. Begge har rett i sitt miljø. I den store sammenhengen har kineseren rett, på verdensbasis er det ikke vanlig å ha lyst hår og blå øyne. Så spørs det hvem av oss som er kineseren i denne diskusjonen.

Anonymous poster hash: 6f685...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt i denne tråden er at ting ikke er svart hvit og at det er dumt å dømme andre mennesker på bakgrunn av hva man tror og ikke hva man vet. I tillegg til at det noen ganger kan være greit å sjekke om man faktisk overreagerer litt eller har grunn til å reagere som man gjør. Reaksjon er det ikke noe feil med, men måten reaksjonen kommer kan ofte være greit å justere.

Hvis to stk har en fin kveld, blir enige om og treffes igjen (pga de begge tror at det her kan det bli noe seriøst av) for deretter og renne rett til knallkameraten og knepper opp buksa , så dømmer jeg dem. Hva du mener om det er likegyldig, man må ta det som man har det, vet du, og det betyr for meg det at man vil bare ha kvalitet og ikke ta bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis to stk har en fin kveld, blir enige om og treffes igjen (pga de begge tror at det her kan det bli noe seriøst av) for deretter og renne rett til knallkameraten og knepper opp buksa , så dømmer jeg dem. Hva du mener om det er likegyldig, man må ta det som man har det, vet du, og det betyr for meg det at man vil bare ha kvalitet og ikke ta bullshit.

Nettopp.. Du romantiserer hele daten på samme måte som TS og da er det jo ikke rart man føler seg dårlig behandlet.

Men scenario kan være et helt annet.. det trenger ikke å ha vært noe han så på som en date engang. Poenget mitt er at kvinner ofte legger mye mer i en første date enn gutter gjør, men at de ikke er drittsekker av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. Du romantiserer hele daten på samme måte som TS og da er det jo ikke rart man føler seg dårlig behandlet.

Men scenario kan være et helt annet.. det trenger ikke å ha vært noe han så på som en date engang. Poenget mitt er at kvinner ofte legger mye mer i en første date enn gutter gjør, men at de ikke er drittsekker av den grunn.

Hva har kompatiblitet med følelser å gjøre når man bruker intellektet for å avgjøre om man passer sammen, Netti? ;)

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...