Gå til innhold

Veier denne jenta for mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg "tok tilbake" utrent så det kapittelet er gammelt. Igjen så handler det om hva du ser og hva jeg ser.

Jeg ser en kropp som jeg ikke definerer som tykk, men som dvask.

Og det er uvitenhet å slenge ut med at man må være fitnessfrelst og leve på kylling og grønnsaker for å få en "fitnesskropp" som du kaller det. Jeg har aldri påstått at idealet er en fitnesskropp, kun at jeg personlig synes den kroppen var dvask. Verken mer eller mindre.

Jeg er absolutt ikke såret.

Hvem er du til sitte på den høye hesten din å fortelle meg hva som skal være kroppsidealet? Det er faktisk like individuelt som antall person i verden om hva som representerer et sunt kroppsideal.

Jeg har ikke sagt en eneste negativ ting om den kroppen, kun at i mine øyne er den ikke tykk, men dvask.

Det finnes ikke noe rett eller galt svar om hva som er et kroppsideal. Bare masse forskjellige meninger. At dere vil diskutere min(og mange andres meninger, men tydeligvis er det jeg som må ta "skyllebøtten") er som å stange huet i veggen fordi det handler om utseendet.

Som om jeg hadde påstått at Chris Hemsworth er ufattelig sexy. Skal jeg da diskutere opp og ned i mente med deg om du mener han ikke er sexy? Hva er poenget? Du er ike enig da vi har forskjellig syn på ideal, skjønnhet og hva som er sexy og vakkert.

Jeg skjønner at det er vanskelig for mange å skille sak og person og ta en titt på profilbildet mitt og si at det er sånn jeg mener alle skal se ut. Og nei; det mener jeg absolutt ikke. Jeg har ikke meg elv i bakhodet i det hele tatt når jeg ser en kropp og ytrer min mening.

Når det er sagt så har jeg selv vært større enn jeg er i dag. Ikke tykk, men tynnfeit og dvask da jeg levde på ferdigmat og aldri trente. Jeg synes ikke kroppen min verken så sunn og frisk ut, ei heller var den i form.

Noen ville sikkert være superfonøyd med den kroppen, men jeg ville ikke leve sånn lenger og ha ubalanse mellom muskler og fett lengre, og ikke minst en rældårlig form og kondis. Jeg tok tak og la om livsstilen der jeg spiser masse(absolutt ikke kylling og grønnsaker diett), men god og næringsrik mat og begynte å løpe.

Å si at jeg fremmer et usunt kroppsideal når fokuset mitt er på sunn og god mat og mer aktivtet kun fordi jeg har et utsagn om at jeg personlig synes TS bildet så ut som en utrent og dvask kropp sier mer om hvordan noen her velger å tolke det som om at jeg mener at en skal ha "null" fettprosent, trene fitness(noe jeg aldri har gjort) og løpe flere mil i uka(noe jeg har opparbeidet gjennom de siste 6 årene i en ellers ekstremt stillesittende hverdag).

Det har jeg aldri påstått eller sagt. Min mening er at det er flott om alle er fornøyde med kroppen de har. Alle har ikke samme idealet og igjen er det flott at alle har forskjellig smak og preferanser. Noen mener at bodybuildere er nydelige, andre mener de ser ut som låvevegger, noen synes Fitness damene er vakre, andre synes de har for mye muskler, noen synes at noen er for tynne, mens andre synes der perfekte, noen synes noen er dkatten og datten.

Jeg synes TS bildet ikke er en tykk kropp, men jeg synes den ser utrent og dvask ut.

Så skal dere selvsagt få diskuter dette opp og ned i mente og være så uenige som dere vil; det har en selvsagt rett til, men igjen så er ikke dette noe jeg mener er et emne der noen har rett eller galt; kun forskjellige preferanser.

Du kommer ikke bort fra at i vår tid og samfunn så er kroppsysteriet fremtredende, og vi har et kroppsidealet som som kjendiser, medier, moteindustrinen, fitnessindustrien omfavner, og forteller oss hvordan vi skal se ut. Du kommer heller ikke bort fra at det er skadelig for tusenvis på tusenvis av mennesker. Kroppsidealet som er fremtredende i dag er ikke subjektivt for hver enkelt.

Du skriver i dette innlegget som jeg har sitert, at vedkommende på bildet har: "...ubalanse mellom muskler og fett lengre, og ikke minst en rældårlig form og kondis..." og at det er noe du ikke skal ha. Da forstår vi hvordan du ser på denne kroppen.

Enhver lege ville nok ikke påpekt "ubalanse mellom muskler og fett" hos denne unge kvinnen. Legen ville nok heller ikke karakterisert det som "rældårlig form og kondis".

Ser du fortsatt ikke at du med dine uttalelser representerer et usunt kroppsideal for en ung kvinne ?

Noen prøver å fortelle deg at du har et urealistisk syn på hva en sunn og fornuftig kropp er.

Anonymous poster hash: dd6e9...7c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Så lenge dvask (slapp/lat) er et negativt ladet ord, kan du ikke si at du ikke har sagt en negativ ting om kroppen på bildet. Når det er sagt, dere som sier at dette er en dvask kropp ser noe helt annet enn meg.Jeg ser en sunn kropp med stram hud, en slank midje, ingenting som henger, og ser ingenting dvaskt ved kroppen i det hele tatt. Skal jeg være ekstremt kritisk kan det se ut til at personen på bildet kanskje har vært større før (jeg har lignende linjer ved hoftekammen etter vektreduksjon), men at hun har strammet opp/gått ned i vekt. Anonymous poster hash: 9fa9f...400

Og igjen så er det forskjellig hvordan vi tolker og ser ting. Du ser en perfekt kropp, jeg ser en kropp som kunne hatt mer muskler/litt lavere fettprosent.

Jeg var tynnfeit/dvask før jeg la om livsstilen. Var jeg stygg og feit? Nei. Men jeg kunne ha mer balanse mellom muskler og fett og se mer dit ut uten å se ut som en bikinifitness modell.

At noen velger å tolke det negativt er som sagt ikke noe jeg kan gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Du kommer ikke bort fra at i vår tid og samfunn så er kroppsysteriet fremtredende, og vi har et kroppsidealet som som kjendiser, medier, moteindustrinen, fitnessindustrien omfavner, og forteller oss hvordan vi skal se ut. Du kommer heller ikke bort fra at det er skadelig for tusenvis på tusenvis av mennesker. Kroppsidealet som er fremtredende i dag er ikke subjektivt for hver enkelt. Du skriver i dette innlegget som jeg har sitert, at vedkommende på bildet har: "...ubalanse mellom muskler og fett lengre, og ikke minst en rældårlig form og kondis..." og at det er noe du ikke skal ha. Da forstår vi hvordan du ser på denne kroppen. Enhver lege ville nok ikke påpekt "ubalanse mellom muskler og fett" hos denne unge kvinnen. Legen ville nok heller ikke karakterisert det som "rældårlig form og kondis". Ser du fortsatt ikke at du med dine uttalelser representerer et usunt kroppsideal for en ung kvinne ? Noen prøver å fortelle deg at du har et urealistisk syn på hva en sunn og fornuftig kropp er. Anonymous poster hash: dd6e9...7c1

Skjønte ikke helt poenget her. Du siterer stykker av hva jeg mente om min egen kropp og form før jeg la om livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen så er det forskjellig hvordan vi tolker og ser ting. Du ser en perfekt kropp, jeg ser en kropp som kunne hatt mer muskler/litt lavere fettprosent.

Jeg ser ikke en perfekt kropp, jeg ser en normal, sunn kropp.

Og jeg lurer på hvordan du kan se andelen fett og muskler bare ved å se på et bilde, det er en egenskap jeg gjerne skulle hatt. :)

Anonymous poster hash: 9fa9f...400

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, dere som sier at dette er en dvask kropp ser noe helt annet enn meg.

Jeg ser en sunn kropp med stram hud, en slank midje, ingenting som henger, og ser ingenting dvaskt ved kroppen i det hele tatt.

Samme her. Jeg klarer overhodet ikke se noe dvaskhet ved denne kroppen. Men jeg har nok et litt mer avslappet forhold til kropp, jeg synes kvinnekropper er nydelige i mange slags former, og jeg trener fordi det er gøy og fordi det gir meg god helse og jeg kjenner effekten av treningen. Synlige bevis er jeg svært lite opptatt av.

Jeg syns det er en trist utvikling, at trening nå har blitt et fenomen for å "se bra ut". Folk gir liksom full faen i hvem er som er sunnest, hvem som er sterkest, hvem som er lykkeligst, hvem som har mest fremgang. Nei, her skal vi SE resultater på kroppen. Eksplosjonen i fitnesstrenden er vel et godt bevis på det - vi skal konkurrere utifra hvordan resultatene SYNES på kroppen. Hvem som løfter mest, hvem som har den beste teknikken, eller hvem som oppnår best balanse i hverdagen (drit nå i muskel/fett-balansen!), nei det er ikke så viktig...

Nå syns jeg ikke vi skal/bør konkurrere i å løfte mest eller springe lengst heller. Jeg bare peker på et symptom av kroppsfikseringen vi har, og den er alt annet enn sunn. Og den kommer tydelig frem i tråden her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så du mener på ramme alvor at den kroppen ikke er slank??!

Jeg tror de fleste som får kroppen sin kalt for dvask vil oppfatte det som "å si en eneste negativ ting om den kroppen". ;)

Jeg synes den ser tynnfeit ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte ikke helt poenget her. Du siterer stykker av hva jeg mente om min egen kropp og form før jeg la om livsstilen.

Du dro en paralell til til bildet ts la ut og du ønsket ikke å se slik ut. Det ble oppfattet slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg ser ikke en perfekt kropp, jeg ser en normal, sunn kropp. Og jeg lurer på hvordan du kan se andelen fett og muskler bare ved å se på et bilde, det er en egenskap jeg gjerne skulle hatt. :)Anonymous poster hash: 9fa9f...400

Hadde man tatt en fettklype på mage og lår så ser man med det blotte øyet at man kunne redusert fettprosenten uten at man må ta det til det ekstreme og bli en Fitnessutøvere med skrapet fettprosent.

Igjen; om TS og andre med den kroppssammensettingen er fornøyde så er jo det det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Du dro en paralell til til bildet ts la ut og du ønsket ikke å se slik ut. Det ble oppfattet slik. Anonymous poster hash: dd6e9...7c1

Nei.

Jeg skrev at jeg var tynnfeit. Jeg ikke likte ikke at jeg hadde skjevfordeling mellom muskler og fett. Jeg likte ikke å ha kondis som var rældårlig.

Les igjen.

Hadde ikke noe med TS bildet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg synes den ser tynnfeit ut.

Din kommentar har ingenting med virkeligheten å gjøre. Du skrev også i en annen post: "Hadde man tatt en fettklype på mage og lår så ser man med det blotte øyet at man kunne redusert fettprosenten uten at man må ta det til det ekstreme og bli en Fitnessutøvere med skrapet fettprosent."

Nok et bevis på at du har et syn på kropp som ikke er bra. Du er den del av dem som representerer det usunne kroppsidealet som hersker i samfunnet.

Det går ikke an å gjemme seg bak kommentarer som " det er min personlige mening", og det skal liksom være greit. Du blir utfordret på det når du representerer noe mye større.

Ta det til deg.

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Og du har fortsatt ikke sagt en eneste negativ om kroppen, mener du?

Du må gjerne tolke det negativt, men mange går under kategorien tynnfeit/skinnyfat uten at det betyr at de har stygg kropp.

Å vi danser rundt i ring.

Jeg sier meg ferdig i denne "diskusjonen" da jeg har ytret min mening og dette bare går rundt og rundt med samme argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne tolke det negativt, men mange går under kategorien tynnfeit/skinnyfat uten at det betyr at de har stygg kropp.

Å vi danser rundt i ring.

Jeg sier meg ferdig i denne "diskusjonen" da jeg har ytret min mening og dette bare går rundt og rundt med samme argumenter.

Å kalle noen, "feit" i en eller annen versjon er negativt ladet og forbindes med noe som ikke er pent. Du skjønner jo dette selv. Nå bortforklare du.

Flott. Da har du fått noe å tenke på. ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde man tatt en fettklype på mage og lår så ser man med det blotte øyet at man kunne redusert fettprosenten uten at man må ta det til det ekstreme og bli en Fitnessutøvere med skrapet fettprosent.

Igjen; om TS og andre med den kroppssammensettingen er fornøyde så er jo det det viktigste.

Ja, det er riktig, du ser at hun ikke har en fettprosent som går overens med en atletisk kroppstype.

Men du kan ikke se om hun har 20 %, 25 % eller 28 % fett på kroppen, og alt dette er innenfor normal fettprosent, og kan ikke karakteriseres som en slapp/dvask kropp.

Nei.

Jeg skrev at jeg var tynnfeit. Jeg ikke likte ikke at jeg hadde skjevfordeling mellom muskler og fett. Jeg likte ikke å ha kondis som var rældårlig.

Les igjen.

Hadde ikke noe med TS bildet å gjøre.

Og du skriver at personen på bildet er tynnfeit, ergo har det noe med personen på bildet å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Nå er det mange som tar dette ekstremt personlig. TS spør om vedkommende på bildet er tykk.

JEG synes ikke hun er tykk, men heller ikke slank. Hun ser dvask ut og hun har høy fettprosent i forhold til muskelmasse. Jeg personlig ville ikke følt meg komfortabel med en slik sammensetting av muskler og fett, men har aldri sagt at vedkommende verken har stygg eller tykk kropp. Her tolker dere kun etter hva dere selv tenker.

Det er MIN mening om kroppen på bildet. Om dere liker den meningen eller ikke er en annen sak, men det er ikke en mening som er vits i å diskutere da det er slik jeg ser det.

Om dere har en slik kropp og er fornøyd så flott for dere!

Jeg har som sagt redigert at dvask er mer rett ord en utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tar dette alt for personlig... TS spør om kroppen er tynn eller feit, hvis noen svarer "lubben, dvask eller utrent" så er jo dette deres mening, ingen vits i å klikke fordi mange ikke har samme oppfatning som dere. :fnise:

Syntes hun ser litt dvask og utrent ut, men har mye potensial! At hun er fornøyd med kroppen sin og lever sunt er det som betyr noe - men nå spurte jo ts om andres meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk tar dette alt for personlig... TS spør om kroppen er tynn eller feit, hvis noen svarer "lubben, dvask eller utrent" så er jo dette deres mening, ingen vits i å klikke fordi mange ikke har samme oppfatning som dere. :fnise:

Du har helt rett, ingen vits i å diskutere usunne kroppsidealer og nedrakking av andres kropp! Vi må bare akseptere kroppshysteriet! Hurra!

For ordens skyld: Det var ironi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hun ser litt dvask og utrent ut, men har mye potensial! At hun er fornøyd med kroppen sin og lever sunt er det som betyr noe - men nå spurte jo ts om andres meninger.

....og så er det jo greit å utfordre meninger i et diskusjonsforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en helt normal kvinnekropp :-) Vekt har ingenting å bety! Noen veier mer en andre selv om de ser helt normale ut. Jeg selv er 1.83 og veier 92 kilo. Jeg ser ut nesten som den kroppen der, bare litt mer ''trent'' som folk diskuterer her. Altså, ikke feit men fortsatt veldig tung.

Denne jenta er helt 100% normal spør du meg.

Anonymous poster hash: c8a7c...7c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYSJ!!!!!

Nå banner du i kirken!

Anonymous poster hash: 28993...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...