Gå til innhold

Veier denne jenta for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Helt normal, sunn vekt. Takk gud for at ikke alle er så utrolig selvopptatte at de ser ut som fitnessmodeller og spiser ekstra ressurskrevende lavkarbo. :)

Anonymous poster hash: a7374...bb6

Ja, alle som er fit og ikke spiser raske karbs er selvopptatte!

Oh Lord.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Littegrann overvektig er hun.

Men selvsagt ikke i følge alle de andre litt overvektige damene her inne.



Anonymous poster hash: 4a77a...552
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er så vanvittig teit å si at ei jente har en normal kropp.

Hva er en unormal kropp?

Det er helt greit å bruke betegnelse "normal kropp" så lenge man vet hva begrepet innebærer.

Legg merke til at det er forskjell på hva som er normalt og hva som er optimalt. Øyvind Hagerup har skrevet en fin artikkel som belyser dette. Ta den til ettertanke.

http://www.levbedre.no/helse/generelt/125/hva-er-en-normal-kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littegrann overvektig er hun.

Men selvsagt ikke i følge alle de andre litt overvektige damene her inne.

Anonymous poster hash: 4a77a...552

Edit:

Kanskje overvektig er feil ord, men litt dvask/utrent er hun.

Anonymous poster hash: 4a77a...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt urealistisk at denne jenta løper, eller trener overhodet. Ha det helt klart.

Åh, kjenner du henne?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er helt urealistisk at denne jenta løper, eller trener overhodet. Ha det helt klart.

Tullprat. Det vet du faktisk ingenting om.

Fortell meg hvordan en person som trener ser ut da? så kan vi se om det er samsvar med resten av befolkningen som trener og/ eller har en aktiv livsstil med fysisk aktivitet.

Det blir veldig spennende å se om du kan beskrive feks hvordan kroppen min ser ut. (Jeg trener)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt urealistisk at denne jenta løper, eller trener overhodet. Ha det helt klart.

Det er vel ikke akkurat urealistisk? Ikke alle som trener ønsker å bli fitnessutøvere. Noen (de fleste) trener for å holde seg i form, ikke for å slanke seg eller få større muskler. Det kan godt være tilfelle for denne jenta. Jeg synes i alle fall ikke hun ser utrent ut, hun ser sunn ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anslå vekt når man ikke vet høyde.

Jeg er 157 og veier 45 kg, kroppen min ligner på bildet. Jeg har som de fleste da skjønner ikke så mye muskler.



Anonymous poster hash: 2a964...a32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anslå vekt når man ikke vet høyde.

Jeg er 157 og veier 45 kg, kroppen min ligner på bildet. Jeg har som de fleste da skjønner ikke så mye muskler.

Anonymous poster hash: 2a964...a32

(vil bare legge til at det ikke betyr at jeg er utrent, jeg jogger et par ganger i uka og er aktiv ved å være ute i skogen osv).

Anonymous poster hash: 2a964...a32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten ts bør legge inn det bildet i den, hvordan ser kroppen din ut, på underforumet sosial prat. Folkene der er litt mer oppegående enn folkene her inne. :)

En sånn kropp som det ts har, ser jeg på som en helt vanlig slank kropp - ikke noe galt med den. Men det er jo selvfølgelig dumt å legge bildet inn under "Kosthold, trening og sport" for da får man som regel svar fra folk som synes slike kropper er lubne, dvaske, feite etc. :P

Jeg ser jo ribbeina på ts for søren! Man er da ikke tykk / feit når man har det! :glare:

Og feite lår? Er man pro-ana her inne?!

Anonymous poster hash: ba619...35d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt urealistisk at denne jenta løper, eller trener overhodet. Ha det helt klart.

Hvorfor det? jeg har nesten helt lik kropp, og jeg løper 2 ganger i uka. Jeg går også tur i skogen hver dag.

Anonymous poster hash: 17752...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Man kan se om vedkommende har høy fettprosent.

Dvask er kanskje mer rett enn utrent.

Ærlig talt. Nå er det mange som tar dette ekstremt personlig. TS spør om vedkommende på bildet er tykk.

JEG synes ikke hun er tykk, men heller ikke slank. Hun ser dvask ut og hun har høy fettprosent i forhold til muskelmasse. Jeg personlig ville ikke følt meg komfortabel med en slik sammensetting av muskler og fett, men har aldri sagt at vedkommende verken har stygg eller tykk kropp. Her tolker dere kun etter hva dere selv tenker.

Det er MIN mening om kroppen på bildet. Om dere liker den meningen eller ikke er en annen sak, men det er ikke en mening som er vits i å diskutere da det er slik jeg ser det.

Om dere har en slik kropp og er fornøyd så flott for dere!

Jeg har som sagt redigert at dvask er mer rett ord en utrent.

Snakker ikke om ordet utrent.

Du skrev: Ganske demotiverende når folk skal kalle en helt normal kropp for dvask og Hva faen er standarden, egentlig??

Det siste innlegget handlet ikke noe om ordet utrent. Innlegget før der rettet jeg på utrent/dvask.

Igjen så hadde jeg allerede redigert ordet utrent i innlegget før det du svarte på.

Uansett så har jeg sagt hva jeg mener så får en være enig eller ikke.

Ja, alle som er fit og ikke spiser raske karbs er selvopptatte!

Oh Lord.

Hei Runforit.

Du pleier vanligvis å skrive en del fornuftige ting her i forumet. I denne diskusjonen syns jeg du faktisk tar litt feil. Din beskrivelse av jenten på bildet syns jeg er urealistisk og feilaktig. Du skriver blant annet at hun har "for høy fettprosent i forhold til muskelmasse".... Da tenker jeg at du måler henne opp mot ditt personlig ideal, og/eller et urealistisk kroppsideal som er å finne i samfunnet i dag.

Det er ikke "feil" å være en person som har littegranne fett på kroppen. For kvinner er det normalt å ha en fettprosent et sted mellom 25-30 %. Ser ikke noe unaturlig på bilde som ts har lagt ut.

På bildet av deg (avataren) så kan man se at du er tynn/slank. At noen, eller du, har et annet kroppsideal betyr ikke at jenten på bildet er dvask og har for høy fettprosent. Du vet heller ikke noe om hun er trent eller i bra fysisk form.

Må man se ut som deg for å ikke være dvask eller for å ikke ha for høy fettprosent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei Runforit.

Du pleier vanligvis å skrive en del fornuftige ting her i forumet. I denne diskusjonen syns jeg du faktisk tar litt feil. Din beskrivelse av jenten på bildet syns jeg er urealistisk og feilaktig. Du skriver blant annet at hun har "for høy fettprosent i forhold til muskelmasse".... Da tenker jeg at du måler henne opp mot ditt personlig ideal, og/eller et urealistisk kroppsideal som er å finne i samfunnet i dag.

Det er ikke "feil" å være en person som har littegranne fett på kroppen. For kvinner er det normalt å ha en fettprosent et sted mellom 25-30 %. Ser ikke noe unaturlig på bilde som ts har lagt ut.

På bildet av deg (avataren) så kan man se at du er tynn/slank. At noen, eller du, har et annet kroppsideal betyr ikke at jenten på bildet er dvask og har for høy fettprosent. Du vet heller ikke noe om hun er trent eller i bra fysisk form.

Må man se ut som deg for å ikke være dvask eller for å ikke ha for høy fettprosent ?

Leser du igjen så skriver jeg at det er MIN personlige mening og at JEG ikke ville vært komfortabel med en slik sammensetning av muskler/fett.

Har ikke EN gang sagt at hun på bildet er tykk, feit, stygg eller noe annet.

Allikevel finner folk det greit å angripe min kropp for å forsvare sine meninger noe jeg finner ironisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du igjen så skriver jeg at det er MIN personlige mening og at JEG ikke ville vært komfortabel med en slik sammensetning av muskler/fett.

Har ikke EN gang sagt at hun på bildet er tykk, feit, stygg eller noe annet.

Allikevel finner folk det greit å angripe min kropp for å forsvare sine meninger noe jeg finner ironisk.

Usikkerheten og misunnelsen på dette forumet er ikke noe nytt.

Anonymous poster hash: 4a77a...552

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette. (Trollkarlen)

Det viser bare at veldig mange tenker mer på tall på en vekt enn hvordan kroppen ser ut i speilet. Helt enig med Trollkarlen,

Dette er hen HELT NORMAL FLOTT SLANK SUNN KROPP som de fleste bør være glad for å være eier av, eller ha en kjæreste som ser slik ut.

Dere som trekker denne ned i driten bør gå mer i dere selv og tenke over hva dere egentlig sier til folk.

Tror nok ikke det var noen av oss som mente at kroppen ikke så normal og slank og flott ut. Det er andre kommentarer her som er verre og der du faktisk kan si at man trekker andre ned i driten og bør gå mer i seg selv, enn de sitatene du refererer til her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du igjen så skriver jeg at det er MIN personlige mening og at JEG ikke ville vært komfortabel med en slik sammensetning av muskler/fett.

Har ikke EN gang sagt at hun på bildet er tykk, feit, stygg eller noe annet.

Allikevel finner folk det greit å angripe min kropp for å forsvare sine meninger noe jeg finner ironisk.

Beklager, men du sier at personen har høy fettprosent, ikke at personen har høyere fettprosent enn du ville vært komfortabel med å ha.

Jeg er enig med Coolaid.

Anonymous poster hash: 9fa9f...400

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Leser du igjen så skriver jeg at det er MIN personlige mening og at JEG ikke ville vært komfortabel med en slik sammensetning av muskler/fett.

Har ikke EN gang sagt at hun på bildet er tykk, feit, stygg eller noe annet.

Allikevel finner folk det greit å angripe min kropp for å forsvare sine meninger noe jeg finner ironisk.

Jeg er 100% klar over at det er din personlige mening du fremlegger her - og det er den jeg kommenterer. Jeg har også gjort det med respekt og saklighet.

Jeg har heller ikke skrevet at du har skrevet at hun er det ene eller andre, så jeg forstår ikke helt kommentaren, og om den er spesifikt rettet mot meg. Dersom du skulle oppfatte at jeg angriper din kropp så kan jeg avkrefte det - det gjør jeg ikke, og har ingen intensjoner om at du skal føle et eller annet i forhold til den. Jeg angriper altså ikke din kropp på noen som helst måte. Du har rett på samme respekt som feks den avbildede jenten i hovedinnlegget.

Jeg nevnte din kropp på en slik måte hvor jeg stilte spørsmål angående hvor bakgrunnen for din mening kom fra. Det er naturlig å tro at man snakker ut fra seg selv, egne idealer osv.

For å klargjøre så er spørsmålet mitt til deg: På hvilket grunnlag syns du det er riktig å nevne at jenten på bildet har for høy fettprosent og lite muskler, og er dvask ? Hvilket grunnlag basere du denne kommentaren på?

Håper dette klargjør litt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun veier nok ikke for mye, men hun er helt klart lubben og litt for rund i kantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Tror nok ikke det var noen av oss som mente at kroppen ikke så normal og slank og flott ut. Det er andre kommentarer her som er verre og der du faktisk kan si at man trekker andre ned i driten og bør gå mer i seg selv, enn de sitatene du refererer til her.

Nå har jeg gått tilbake og sett på innleggene jeg siterte. Det jeg mente er at det ble fokusert på vekt, altså antall kilo sett sammen med høyde. Det forteller jo oss ingenting, og skal heller ikke fortelle oss noe. Vi må bort fra at tallet som viser antall kilo er synonymt med om kroppen er bra nok eller ikke.

Det med å dra andre ned i driten var ment som en generell kommentar til flere av de ufine ytringen her inne. Kanskje det var lett å feiltolke dette.

Håper dette oppklarer :)

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...