Gå til innhold

Bonusmamma... IKKE GREIT!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange her inne må være født fargeblinde...her er det svart eller hvitt gitt. Er det virkelig så vanskelig å skjønne at TS føler dette som jæ.. vanskelig.??? Først kommer sjokket med å finne sin mann med ei venninne, og dernest samlivsbrudd, og da etter kun kort tid så skal hun bare ta seg sammen og være voksen og skjønne at de har det jo bra, så selvsagt bør "venninnen" få lov til å be om å bli kallt bonusmamma....Nei vet dere hva. Normale følelser og reaksjoner kalles dette. Ikke bare mistet hun mannen sin, men nye dama plutselig vil ha eierskap i barna etter 4 korte måneder....si hva dere vil. Jeg syns det er tåpelig.Har selv vært i forhold med mine og dine barn i 8 år. Jeg ble omtalt som ste- eller bonusmamma, Når de snakket til meg var det ved mitt navn. Noe annet ville ikke vært normalt hos oss.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man merker utfordringer uten barn, så reproduserer man ikke. Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 934f3...564

Ofte dukker problemer opp ETTER at man har fått barn. Er det oppussing og mye annet styr som kommer samtidig som er krisen gjerne et faktum.

Anonymous poster hash: e5deb...b01

• Liker 1
Skrevet

Dette blir for usaklig og barnslig.
Det er lov å reagere i forum. Selvsagt. Men det er faktisk lov å formidle sine følelser på en litt mer voksen og saklig måte enn det jeg synes TS gjør.

Nydama er uansett et menneske som barna kommer til å ha et forhold til, siden hun er sammen med barnas far. Og sånn er det. Om de kaller henne julenisse eller bonusmamma er vel heller likegyldig?

En sak har alltid to eller flere sider av en og samme sak. Kan være nyttig å huske.

AnonymBruker
Skrevet

Ja er så er jeg usakelig... Men jeg trengte å få utløp for litt følelser... Jeg anser meg selv som en ganske fornuftig og oppegående dame! Noen her inne tar ting så usannsynlig bokstavelig at jeg heller tenker at det er disse som kanskje ikke er så smarte irl! :)

Men jeg har sikkert sagt det 4 ganger nå, å kan si det igjen: ja, jeg har problemer med at ho er en del av livet til mine barn! Ja jeg er forbanna for at hun kommer busende inn å tror at hun skal være en mamma for mine barn! De har EN mamma! Ja jeg er lei av at både ho og bf gnir det inn i trynet mitt at ho er så jævla perfekt! Sånn er det bare! Set går sikkert over men det har ikke gått over enda!

Det er alt for mange dumme egoister der ute som introduserer barna for den nye kjæresten alt for fort!! Stakars barn som har slike foreldre!! Barna trenger tid til å fordøye!

Anonymous poster hash: e385d...904

AnonymBruker
Skrevet

Mange her inne må være født fargeblinde...her er det svart eller hvitt gitt. Er det virkelig så vanskelig å skjønne at TS føler dette som jæ.. vanskelig.??? Først kommer sjokket med å finne sin mann med ei venninne, og dernest samlivsbrudd, og da etter kun kort tid så skal hun bare ta seg sammen og være voksen og skjønne at de har det jo bra, så selvsagt bør "venninnen" få lov til å be om å bli kallt bonusmamma....Nei vet dere hva. Normale følelser og reaksjoner kalles dette. Ikke bare mistet hun mannen sin, men nye dama plutselig vil ha eierskap i barna etter 4 korte måneder....si hva dere vil. Jeg syns det er tåpelig.Har selv vært i forhold med mine og dine barn i 8 år. Jeg ble omtalt som ste- eller bonusmamma, Når de snakket til meg var det ved mitt navn. Noe annet ville ikke vært normalt hos oss.

Nå skrev ikke ts at mannen var utro og ble sammen med dama før side 5 da... Men uansett, skaden er skjedd og da må man bare gjøre det beste av det. Ts må innse at eksen har ny dama og at barna har fått en ny stemor. Bedre at ts hever seg over det å bruker tiden på barna og seg selv :)

Anonymous poster hash: 729d8...a4c

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt den nye damens behov for å markere sin plass...

Men kanskje damen er en sånn som syns alle barn av venner osv. bør kalle henne tante også :) Jeg har et ganske avsalppa forhold til dette med hva samboers barn kaller meg, men jeg ble nå presentert som Ansjosen, og det har jeg siden hett. Høyst sannsynlig overfor barnets mor også.

Om jeg snur situasjonen (fra stemor til mor) så tror jeg at jeg ville opplevd det som mer et forsøk på å ergre meg enn at dette var noe som var kommet opp naturlig om en som var i mine barns liv etter bare 4 korte måneder hadde et behov for en annen merkelapp enn navnet sitt. Det er lov å være litt sur og sinna for slike ting. Jeg er altså stemor, uten et eneste eget barn, og jeg skjønner moren i denne settingen.

Det er lov å blåse ut på forum, det er jo ikke det samme som at hun forteller egne barn at de er dumme som vil kalle stemoren sin noe. Jeg tror forøvrig jeg ville følt meg bra dustete om jeg skulle snakke om "Mamma og bonuspappa" til samboerens barn, det er ganske mye mer logisk å snakke om "Mamma og Ola" eller "Mamma og Per Nils" for meg iallfall. Så jeg er glad barnet omtaler sine foreldres nye partnere med navn.

Om du oppnår noe ved å snakke med barnas far? Neppe.

Det du kan gjøre er jo å si til barna at det er helt ok å kalle damen ved hennes eget navn om de syns det er bedre. Syns de det er koselig å snakke om bonusmamma er det også helt lov :)

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Du eier ikke barna deres. Husk de er like mye hans barn som dine. Du har ingen enerett på dem heller. Oppføre deg som en voksen.

Anonymous poster hash: 675ca...5a4

Vet ikke helt om jeg forstod innlegget ditt, bortsett fra at vi er enig ?

Jeg er ikke ts.

• 2 år senere...
Skrevet
På 24.3.2015 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Ja er så er jeg usakelig... Men jeg trengte å få utløp for litt følelser... Jeg anser meg selv som en ganske fornuftig og oppegående dame! Noen her inne tar ting så usannsynlig bokstavelig at jeg heller tenker at det er disse som kanskje ikke er så smarte irl! :)

Men jeg har sikkert sagt det 4 ganger nå, å kan si det igjen: ja, jeg har problemer med at ho er en del av livet til mine barn! Ja jeg er forbanna for at hun kommer busende inn å tror at hun skal være en mamma for mine barn! De har EN mamma! Ja jeg er lei av at både ho og bf gnir det inn i trynet mitt at ho er så jævla perfekt! Sånn er det bare! Set går sikkert over men det har ikke gått over enda!

Det er alt for mange dumme egoister der ute som introduserer barna for den nye kjæresten alt for fort!! Stakars barn som har slike foreldre!! Barna trenger tid til å fordøye!

Anonymous poster hash: e385d...904

Barn er tilpasningsdyktige. Mer enn det vi voksne er. Det at du er forbannet, kan gå utover barna. Ja, de har en mamma. Deg. Og de har en reservemamma. Henne. Jo raskere du aksepterer henn, jo raskere blir verden et bedre sted for barna. For du går ikke og tror at barna dine ikke senser deg og følelsene dine?

Skrevet
2 minutter siden, Lucile skrev:

Barn er tilpasningsdyktige. Mer enn det vi voksne er. Det at du er forbannet, kan gå utover barna. Ja, de har en mamma. Deg. Og de har en reservemamma. Henne. Jo raskere du aksepterer henn, jo raskere blir verden et bedre sted for barna. For du går ikke og tror at barna dine ikke senser deg og følelsene dine?

Hvorfor tok du opp dette nå? TS er sikkert long gone.

Anonymkode: 34b3f...594

• Liker 1
Skrevet
På 19.3.2015 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma!

Anonymous poster hash: e0c97...7cd

Vel, jeg skjønner godt at du synes dette er vanskelig.

Samtidig vil jeg bare nevne en liten sak - det er ikke sikkert den nye damen har krevd at barna skal kalle henne det, selv om barna sier det. Jeg har nemlig opplevd nesten det samme, bare at det da var med min manns onkelunger. Vi hadde ikke vært sammen så lenge, og var i den fasen når vi møtte familie for første gang. Det ene barnet spurte nesten med en gang om hun kunne kalle meg "tante" nå. Jeg ble litt satt ut av spørsmålet, fordi for meg var det litt tidlig å ha den definerte rollen. Men jeg hadde jo ikke lyst til å si nei til barnet som så gjerne ville kalle meg tante, så jeg sa noe om at hun kunne velge selv hva hun ville kalle meg. Hun var strålende fornøyd med å ha fått en ny tante. Dessverre kom dette ut igjen på "andre siden" som at jeg hadde bedt henne kalle meg tante, og foreldrene hennes reagerte litt på dette (vi hadde jo akkurat møttes). Heldigvis hadde det vært mange andre til stede, og min mann og hans foreldre fikk ryddet opp i denne misforståelsen før det ble noen sure miner. Skjønner jo at de trodde jeg var sprø hvis jeg begynte å diktere hva hun skulle kalle meg på første møte.... 

Poenget mitt er at barn ikke nødvendigvis lyver med vilje, men de kan bli upresise. For et lite barn kan forskjellen mellom "jeg spurte om å få kalle henne tante og hun sa ja" og "hun sier jeg skal kalle henne tante" være flytende. Nyansene i språket er ikke på plass ennå. Det kan godt jo hende det var barna som brakte dette med "tittel" opp, og det kom brått på damen, som kanskje svarte noe som ikke var helt gjennomtenkt.  

Anonymkode: e74b0...1df

Skrevet

Og der oppdaget jeg at dette var en flere år gammel tråd. Håper det gikk seg til for TS og barna. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der oppdaget jeg at dette var en flere år gammel tråd. Håper det gikk seg til for TS og barna. 

Me2. ☺️

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporing

sofie777, mod

Skrevet
På 19.3.2015 den 20.33, dillyduzit skrev:

Damn.

Kanskje du heller kan forklare barna at hun ikke er en bonusmamma før de to har giftet seg?

Hva har det ned saken å gjøre om de er gift eller ikke? Mange i dag som ikke gifter seg. Forholdet kan være like seriøst, og din eks' nye partner kan få en like viktig rolle i dine barns liv likevel. En samboer har ikke automatisk lavere "rang" enn en ektemake.

Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

Hva har det ned saken å gjøre om de er gift eller ikke? Mange i dag som ikke gifter seg. Forholdet kan være like seriøst, og din eks' nye partner kan få en like viktig rolle i dine barns liv likevel. En samboer har ikke automatisk lavere "rang" enn en ektemake.

Kjære deg, tråden er fra starten av 2015. Selvfølgelig kan forholdet være seriøst selv om man ikke er gift. 

Skrevet

Jeg vil si en ting og jeg er mamma selv. 

Det viktigste er at barna til deg og din x har det bra.  Og at hans kjæreste og dine barn går overens. Det samme gjelder om du får en ny kjæreste. 

Jeg synes faktisk at foreldre bør svelge noen kameler om det betyr at barna har det godt. Barna tar ikke skade av at deres stemor har sagt hun er en bonus mamma. 

Hvis hun får barn med xen din vil jo de barna bli bonussøsken og dine barn bli bonusbarn. Jeg synes faktisk du skal være glad for at stemor virker å like dine barn fremfor å mislike dem. 

Foreldre har en tendens til å tenke på stakkars dem i et brudd, se barna mindre eller at andre omsorgsforeldre kommer inn i bildet. De burde tenke på at det viktigste er at barna har det bra. punktum.

Anonymkode: 07ee4...062

Skrevet
15 minutter siden, dillyduzit skrev:

Kjære deg, tråden er fra starten av 2015. Selvfølgelig kan forholdet være seriøst selv om man ikke er gift. 

Ja, ser det nå. Men det er ikke jeg som har dratt den opp. Jeg har ikke for vane å sjekke startdato når jeg svarer i tråder som ligger framme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...