Gå til innhold

Bonusmamma... IKKE GREIT!

Fremhevede innlegg

Gjest Sirah
Skrevet

Skjønner deg godt TS. 4 måneder er alt for tidlig!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke glad for at pappa har fått kjæreste.. Det eneste de ønsker er at mamma og pappa skal bli sammen igjen sier de...

TsAnonymous poster hash: e385d...904

Det er vel noe alle barn sier etter et brudd. Ikke ta deg selv så høytidelig.

Anonymous poster hash: 729d8...a4c

• Liker 7
Skrevet

De er ikke glad for at pappa har fått kjæreste.. Det eneste de ønsker er at mamma og pappa skal bli sammen igjen sier de...

Ts

Anonymous poster hash: e385d...904

Og da er det din jobb å si noe ala "Men det kommer ikke til å skje, og derfor er det jo veldig fint at pappa har funnet noen han er glad i og har lyst å være sammen med!" Din holdning manipulerer veldig lett barnas følelser.

• Liker 5
Skrevet

Det må da barna få velge selv. Her velger begge ungene å bruke ordene stemor/stefar/bonusmor/bonusfar når de skal forklare hvem vi er. For spesielt eldste var det viktig å markere at jeg ikke lenger var bare kjæresten til pappa, for henne. Det må hun ha lov til.

Jeg snakker om direkte bruk av navn. Det ble presisert i begge innlegg.

Man sier ikke "bonusmor, kan jeg ..."

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er barnets eget påfunn, jeg synes det er greit, jeg.

De er DITT påfunn at du er liksom-mamma etc....for noe tull.

Anonymous poster hash: df6b4...11a

AnonymBruker
Skrevet

så lenge hun er snill med barna og tar godt vare på dem når de er hos han, burde hun få kalle seg for bonusmamma, samt det at hun ønsker å bli kalt bonusmamma viser jo til at hun ønsker å være en "mamma nr 2" for barna dine, og det er langt bedre en at hun ikke vil ha noe med dem å gjøre..

Anonymous poster hash: 28645...202
Gjest Seajewel
Skrevet

Min eks fant seg ny dame på byen samme kveld som jeg dumpet han. Hun lærte opp våre felles barn til å kalle henne for mamma, og at de skulle kalle meg for mamma Kari (fiktivt navn) i løpet av de to ukene han hadde sommersamvær. Dette skjedde vel 1-2 mnd etter at de traff hverandre.Da klikket jeg! Min hevn var at jeg knullet eksen min, kjørte han hjem til henne og fortalte henne at hun alltid ville være nr 2. Trenger jeg si at forholdet ikke varte? Anonymous poster hash: 5698c...33e

Men, hvor var ungene da du kjørte han hjem til henne? I bilen? :)

Fire måneder er for tidlig til å introdusere barna for en eventuell ny partner.

Skrevet

Fire måneder er for tidlig til å introdusere barna for en eventuell ny partner.

Ja. Jeg kommer aldri til å forstå det hastverket der!

Hvorfor ikke nyte hverandre og forelskelsen?

Det virker som om altfor mange ønsker å hoppe over hele introduksjonsfasen og løpe til mål.

Med mål mener jeg da hverdagsliv med barn,husarbeid og felles regninger....Why?

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Ja. Jeg kommer aldri til å forstå det hastverket der!

Hvorfor ikke nyte hverandre og forelskelsen?

Det virker som om altfor mange ønsker å hoppe over hele introduksjonsfasen og løpe til mål.

Med mål mener jeg da hverdagsliv med barn,husarbeid og felles regninger....Why?

Magien ved alt det nye forsvinner temmelig raskt da isåfall.
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Og motivene er ikke kjærlighet. Den er jo ikke der enda. Det er feromoner....kåtskap.sjalusi, eiesyke...Altfor mye av detihvertfall

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Vi har vært sammen i over fem år nå og jeg er akkurat like forelsket som den dagen jeg traff han. Vi nyter dagene når vi er bare to og så koser vi oss med ungene når de er her. Og det har vært en kamp, så det har ikke bare vært en dans på røde roser, men vi nyter tiden vi har sammen og jeg elsker han over alt på jord! Har ikke angret 1 dag på at vi flyttet sammen i raskeste laget!

Anonymous poster hash: 906df...fae

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke mitt påfunn, det er barnet som har kommet på dette selv. Jeg kan forstå behovet for å ha noen å kalle "mamma" når man i praksis ikke har en mor, så jeg synes det er greit.

Skrevet

Du høres veldig bitter ut, synes du heller skal ta deg sammen og være glad på barnas vegne. Er det greit for dem burde det være greit for deg. Har selv en bonusmamma og kaller henne det av og til. Det er bare hyggelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Alle barn som har skilte foreldre ønsker innerst inne at foreldrene skal bli sammen igjen. Det er barns urealistiske verden som er grunnen til dette. De vet jo ikke hvordan det er å være voksne...

Det er veldig tidlig å la barna hilse på ny kjæreste, det tenker jeg du kan si til din eks-mann. Og så kan du fortelle han at det er også for tidlig at de skal kalle damen hans for "bonus-mamma". Det idiotiske begrepet som liksom gjør stemor til noe mer høyverdig.

Omtal damen med fornavn selv, da blir de vant til at man bruker navnet hennes.

Jobb med dine egne bitre følelser: Mannen har gått videre, han har ny kjæreste, du må også gå videre i ditt liv. Erkjenn at han aldri kommer tilbake til deg. Og kanaliser sinnet ditt andre steder.

Det er et helvete det du går gjennom, tro meg jeg har vært der selv. Men du kommer ut av den mørke skogen igjen og da ser du at du aldri ønsker mannen tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 0b30d...aff

• Liker 3
Skrevet

Stebarna gjennom over 12 år har kalt meg ved navn hele tiden. De har brukt "stemor" når de har skullet forklare andre som ikke kjenner meg hvem jeg er, og sier selv det er mye enklere og fortere gjort enn å skulle si "hun som er kjæresten til pappa" feks....

Når det kommer til titler, mener jeg det er barna som bestemmer hva de vil kalle foreldrenes kjærester.... Og å kalle noen "bonusmor" i det daglige og i tiltale høres jo bare dumt ut....

Sånn forøvrig er det godt du har selvinnsikt, TS, og skjønner hvorfor og hvordan du reagerer i situasjonen ;) Bare pass på at du ikke (bevisst eller ubevisst) formidler til ungene at du ikke synes de skal like denne dama.... Det må de få velge selv. Du er mamma'n, hun er ingen trussel! Med litt flaks kan hun bli en ressurs etter hvert!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode ord fra mange av dere <3

Å til dere som sier jeg er bitter osv... Jadaaa, det har jeg vel alkerede innrømt flere ganger tidligere i denne tråden! :P

Jeg prøver så godt jeg kan å like henne, jeg sier aldri et srygt ord om henne foran barna mine eller gir inntrykk av at jeg ikke liker henne.

Men når det er sagt må jeg jo si at jeg ikke liker måten ho er ovenfor meg å at jeg heller ikke liker hvordan bf har blitt etter han ble sammen med ho...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, ja :P

Fire måneder er ikke så mye, men hva så. Og hvor ofte kommer barna til å si "bonusmamma" uansett?

- Kan jeg få en brus, bonusmamma?

vs.

- Kan jeg få en brus, Trine?

Jeg aner ikke hvor gamle du og barnefar er, men med mindre dere er 50+ kommer dere sikkert til å ha flere kjærester.

Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg så mye :) Barna blir ikke mindre glad i deg eller mer glad i henne av den grunn. Forholdet mellom exen og nydama blir heller ikke bedre av dette. Lite forandres.

Hahaha...det var et morsomt eksempel:-D

-"God natt, bonusmamma"...AS IF

Anonymous poster hash: e5deb...b01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig bitter ut, synes du heller skal ta deg sammen og være glad på barnas vegne. Er det greit for dem burde det være greit for deg. Har selv en bonusmamma og kaller henne det av og til. Det er bare hyggelig.

-"Bonusmamma, kan du kjøpe med en loff med sirup på?"

Anonymous poster hash: e5deb...b01

Skrevet

-"Bonusmamma, kan du kjøpe med en loff med sirup på?"Anonymous poster hash: e5deb...b01

Jeg kaller henne bonusmamma av og til når jeg refererer til henne til en tredjepart eller f.eks på julekort. Vi synes alle at det er uproblematisk og veldig koselig.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn som ikke får kalle noen hva de vil. La det falle dem naturlig, slutt å være så sykt bitre! Jeg har også stemor til mine barn. Men jeg er heldigvis ikke like bitter ;)

Anonymous poster hash: fd451...4f0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...