Gå til innhold

Bonusmamma... IKKE GREIT!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes jo ingen situasjon der det er naturlig å kalle fars dame for bonusmamma, istedenfor navnet!!

Bitch.

Det kan det vel fint være, men kanskje ikke til henne og heller ikke etter så kort tid.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss spurte stebarna mine om de kunne få lov til å kalle med mamma. Jeg sa at den ekte mammaen deres mest sannsynlig kom til å bli lei seg om de gjorde det, så jeg sa de kunne kalle meg for stemor i stedet om de ville kalle meg for noe.

Anonymous poster hash: 67532...fde
  • Liker 7
Skrevet

Høres merkelig ut at hun har bedt om å bli kalt det selv, men vi er vel alle forskjellige.

Her tok det bare noen uker før barnet selv begynte å kalle meg for stemor. Jeg har forklart at jeg "egentlig" ikke et stemor før vi har giftet oss, men at det er helt greit om barnet vil kalle meg det likevel. Det blir som regel en blanding av navnet mitt, stemor, kjæresten til pappa, liksom- og nesten -mamma. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

ungene roper jo aldri "stemor" når de roper til meg, de bruker jo navnet mitt når de snakker direkte til meg. Men de bruker stemor når de snakker om meg til andre. De bruker også stefar om kjæresten til mora selv om de ikke bor sammen en gang. Så dette må rett og slett bli opp til barna hva de ønsker å gjøre. Jeg hadde ikke hatt noen problem om de hadde valgt å omtale meg som "kjæresten til pappa" eller "samboeren til pappa". Det var forresten en gang i fjor sommer da de hadde vært hos oss noen uker at de kalte meg mamma. Vi bare lo det bort, det var nok fordi de hadde vært lenge borte fra mora. Det ble med den ene gangen.

Selv om det står i "reglementet" at man først er stemor om man er gift eller man har et felles barn så tror jeg at det er en litt utdatert regel. Om man har et stabilt forhold så er man stefar/stemor. Og når vet man om forholdet er stabilt da? Det vet man jo aldri, det kan like gjerne skjære seg etter 14 år som etter 14 måneder.

La det bli opp til ungene hva de kaller kjæresten til pappa/mamma. Ikke bland deg for mye, som noen skriver over her, det kan hende denne personen blir værende hos ungene i mange år og da er det greit å ha et ok forhold til vedkommende.

Anonymous poster hash: 906df...fae
  • Liker 3
Skrevet

Nå syns jeg alle de der kritikerne her får rulle inn. Bitter, kristisk, misunnelig....har vel for f ikke noe med saken å gjøre. Barn har en mamma og en pappa. That's it. De andre som er i barnas liv får bli kalt etter det de er døpt. Navnet sitt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det kan det vel fint være, men kanskje ikke til henne og heller ikke etter så kort tid.

Nei, man kaller folk ved navn og ikke med fiktive titler.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut at hun har bedt om å bli kalt det selv, men vi er vel alle forskjellige.

Her tok det bare noen uker før barnet selv begynte å kalle meg for stemor. Jeg har forklart at jeg "egentlig" ikke et stemor før vi har giftet oss, men at det er helt greit om barnet vil kalle meg det likevel. Det blir som regel en blanding av navnet mitt, stemor, kjæresten til pappa, liksom- og nesten -mamma. :ler:

Are you kidding me?

Anonymous poster hash: df6b4...11a

• Liker 3
Skrevet

Are you kidding me?

Anonymous poster hash: df6b4...11a

Nei. Er barnets eget påfunn, jeg synes det er greit, jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, ja :P

Fire måneder er ikke så mye, men hva så. Og hvor ofte kommer barna til å si "bonusmamma" uansett?

- Kan jeg få en brus, bonusmamma?

vs.

- Kan jeg få en brus, Trine?

Jeg aner ikke hvor gamle du og barnefar er, men med mindre dere er 50+ kommer dere sikkert til å ha flere kjærester.

Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg så mye :) Barna blir ikke mindre glad i deg eller mer glad i henne av den grunn. Forholdet mellom exen og nydama blir heller ikke bedre av dette. Lite forandres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel kanskje det at det er mer sårt enn jeg vil innse... De er jo MINE barn og det er jeg som er MAMMA... Jeg ønsker både ho og xkjæresten lykke til jeg men akkurat når det handler om barna klarer jeg ikke å svelge det!

Men jeg må vel være såpass ærlig å si at jeg syns ho er litt respektløs ovenfor meg! Jeg har selv en kjæreste å det siste jeg ville gjort var å prøve å erstatte plassen til moren til han sine barn! Det er HELT ok å være glad i bonusbarna sine men man trenger faen ikke gni det inn i hver eneste anledning man har!

Anonymous poster hash: e385d...904

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel kanskje det at det er mer sårt enn jeg vil innse... De er jo MINE barn og det er jeg som er MAMMA... Jeg ønsker både ho og xkjæresten lykke til jeg men akkurat når det handler om barna klarer jeg ikke å svelge det!

Men jeg må vel være såpass ærlig å si at jeg syns ho er litt respektløs ovenfor meg! Jeg har selv en kjæreste å det siste jeg ville gjort var å prøve å erstatte plassen til moren til han sine barn! Det er HELT ok å være glad i bonusbarna sine men man trenger faen ikke gni det inn i hver eneste anledning man har! Anonymous poster hash: e385d...904

Høres iallefall ut som at du har selvinnsikt. Kan jo forstå at dette er vanskelig for deg, men du må huske på at fars kjereste ALDRI vil kunne erstatte deg som mamma uansett hvor mye hun prøver. Prøv å se på henne som en ekstra omsorgsperson for barna når du ikke er der, men som jeg sa vil hun aldri kunne bli mamman til barna. prøv å se det positive i det at hun faktisk tar den rollen, i steden for sjalusi/hat rollen ovenfor barna som desverre mange uskyldige barn blir utsatt for.

Anonymous poster hash: 88481...139

Skrevet

Det er vel ingen som roper "bonusmamma" til noen, på samme måte som de ville ropt "mamma"? Jeg er stemor, og stebarnet mitt bruker navnet mitt. Jeg har hørt at hun har omtalt meg som stemor til venninner som lurte på om jeg var moren, og det er jo helt ok.

Drit i det, og hev deg over det.

AnonymBruker
Skrevet

Kloke ord anonym ;) Prøver virkelig å svelge unna å ikke ta meg nær av ting men det er jammen ikke lett... Den ENE dagen de kommer fra far hvor jeg henter de på skolen så legger ho lapper i matboksen at ho er såå glad i de osv... Vel.. Ho må gjerne gjøre det men hvorfor akkurat den dagen barna skal til meg? :( Jeg ville aldri gjort det mot moren til mine bonusbarn... Jeg tenker at ho sikkert syns det er vanskelig nok at jeg er med hennes barn så ville ikke falt meg inn å gni det opp i trynet hennes...

Å til alle dere som skal skrive at jeg må jo være glad for at ho er glad i barna mine osv... Jada jada jada... Tror ikke ho har en dritt til overs for de innerst inne for det er ikke sånn at barna gir meg inntrykk av at de forhuder ho...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke forhuder men FORGUDER kanskje :P ;p

AnonymBruker
Skrevet

Tja...her kom sønnen på 16 og fortalte at faren hadde sagt han skulle kalle kjæresten hans for mamma...vært sammen i 2uker og sønnen aldri møtt henne ;) Ble bra lattermild :fnise:

Anonymous poster hash: 500b7...131
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tja...her kom sønnen på 16 og fortalte at faren hadde sagt han skulle kalle kjæresten hans for mamma...vært sammen i 2uker og sønnen aldri møtt henne ;) Ble bra lattermild :fnise:

Anonymous poster hash: 500b7...131

Enda godt sønnen din er såpass stor at det ikke faller seg naturlig :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, når jeg kom for å hente barnet mitt sprang barnet rundt og ropte mamma etter stemor. Da hadde bonusmamma funnet på at de skulle leke at hun var den ekte mammaen.

Da har du grunn til å klikke.

Anonymous poster hash: 65b7e...378

Min eks fant seg ny dame på byen samme kveld som jeg dumpet han. Hun lærte opp våre felles barn til å kalle henne for mamma, og at de skulle kalle meg for mamma Kari (fiktivt navn) i løpet av de to ukene han hadde sommersamvær. Dette skjedde vel 1-2 mnd etter at de traff hverandre.

Da klikket jeg!

Min hevn var at jeg knullet eksen min, kjørte han hjem til henne og fortalte henne at hun alltid ville være nr 2. Trenger jeg si at forholdet ikke varte?

Anonymous poster hash: 5698c...33e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg må vel være såpass ærlig å si at jeg syns ho er litt respektløs ovenfor meg! Jeg har selv en kjæreste å det siste jeg ville gjort var å prøve å erstatte plassen til moren til han sine barn! Det er HELT ok å være glad i bonusbarna sine men man trenger faen ikke gni det inn i hver eneste anledning man har!

Jeg har "bonusbarn". Jeg ville ALDRI vært deres "mamma". Jeg er gift med far, og er høflig og hjelpsom, aldri prøvd å stjele noens "plass".

Barna bruker ikke dette ordet når de spør meg om ting, men når de forklarer hvem jeg er. Hvis de spør hvem Stine er, når de refererer til "pappa og Stine".

Kanskje barna dine er glad for pappa har fått seg kjæreste? Siden du har?

Anonymous poster hash: fd451...4f0

• Liker 1
Skrevet

Nei, man kaller folk ved navn og ikke med fiktive titler.

Det må da barna få velge selv. Her velger begge ungene å bruke ordene stemor/stefar/bonusmor/bonusfar når de skal forklare hvem vi er. For spesielt eldste var det viktig å markere at jeg ikke lenger var bare kjæresten til pappa, for henne. Det må hun ha lov til.

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke glad for at pappa har fått kjæreste.. Det eneste de ønsker er at mamma og pappa skal bli sammen igjen sier de...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...